HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: marcusSE w 18 Lipiec 2009, 13:51:59
-
Witam
Chcialem zalozyc ten post w celu dzielenia sie naszymi wlasnymi spostrzezeniami na temat bezpieczenstwa i funkcjonalnosci naszych autek :-D to znaczy wskrocie co jest ok a co nie bardzo funkcjonuje a co moglo by byc lepsze.Pomyslalem o tym gdyz juz niedlugo wstawiam swoje autko do servisu (skladam fundusze) a jest pare zeczy ktore mnie irytuje i mysle je zmienic w swoim aucie nie odbieram tego jako tuning czy cos podobnego poprostu jest wiele zeczy na ktore mozna wplynac aby porawic bezpieczenstwo czy konfort urzytkowania.Napewno wielu z nas ma podobne pomysly czy odczucia wiec moze je tu przedstawic a napewno wielu z nas skorzysta z tego w pozytywnym sensie tego znaczenia :D
Np w moim Accencie 98r nie ma czegos takiego jak zamontowane swiatlo w dzwiach czy oswietlenie schowka co zamiezam w przyszlosci zmienic, to naprawde niby blachostka swiatlo w drzwiach ale naprawde moze miec duze znaczenie np przy awari auta na ruchliwej drodze przy slabej widocznosci, swiatlo w schowku poprostu funkcjonalnosc
Np zastosowane dobrych teleskopow i sprezyn porawia w duzej mieze wlasciwosci jezdne
napewno jest wiele takich zeczy ktore moze zrobiliscie w aucie co pozytywnie wplynelo na jego dzialanie czy porawilo jego funkcjonalnosc .
Jezeli uznacie ten post jako niepotrzebny to prosze moderatora o jego usuniecie.
Pozdrawiam juz milosnik Hyundaia ]:->
-
Np zastosowane dobrych teleskopow i sprezyn porawia w duzej mieze wlasciwosci jezdne
A co zastosowales ?
Przesiadka na felgi o wiekszej srednicy oraz szerokosci niz fabryczne to dobry pomysl.
-
W mojej wersji Accenta brakuje takioch pierdół i szczegółów jak np. haczyki na wieszak (na tylnych uchwytach nad drzwiami), oświetlenie bagażnika (choćby skromna żaróweczka), podłokietnika na tylnej kanapie, popielniczki (tudzież malutkiego schowka) w podłokietnikach na drzwiach (szczególnie tylnych) oraz kiolka innych drobiazgów bez których da sie żyć ale i z nimi było by życie przyjemniejsze :)
-
Dokladnie niby drobiazgi a jak potrafia ulatwic zycie :-D (naszczescie oswietlenie bagaznika to u mnie jest) w schowku da sie tez zrobic :idea:
Vex teleskopy zamienilem na Kayaby co do kol to faktycznie mialem 15" opony 195/50 napewno autko przyjemnie jest przykjlejone do drogi i fakt ladnie wyglada, 15" bez przerobek to max do Accenta niestety sa tez minusy takich kolek teraz tocze sie na 14"
-
marcusSE, Ortografia kolego - u Ciebie jest do natychmiastowej wymiany. :-P
Podoba mi sie w akcencie bagaznik po zlozeniu tylnich siedzen - normalnie maly pickup sie zrobil z tego autka. Fajne spalanie no i cena - auto jak na typowy pupowoz jest po prostu tanie, zaroweczki tu i ówdzie po prostu podnioslyby koszt auta...
Gdyby nie dramatycznie kiepska widocznosc z tylu, autko byloby naprawde fajne..
-
Vex teleskopy zamienilem na Kayaby
Standartowe gazowe Kayaby to bardzo przyjemne amortyzatory. Jakie sprezyny zakladales ?
-
Vex dokladnie gazowki Kayaby ktore zalozylem (mam nawet gdzies ich nr seryjny) sa o niebo lepsze od standartowych co do sprezyn to przyznaje ze zostawilem te co byly (mial wczesniej wymieniane na Eibachy ) Niestety moj Accencik wymaga sporo pracy aby doprowadzic go do stanu jaki mi sie marzy czy sie uda niewiem :-/
-
Vex teleskopy zamienilem na Kayaby
Standartowe gazowe Kayaby to bardzo przyjemne amortyzatory. Jakie sprezyny zakladales ?
Ja również założyłem do swojego Hyundaia Kayaby (Excel-G czy coś w tym stylu). Spisują się naprawdę nieźle w komplecie ze standardowymi sprężynami. Autko jest dość twarde, ale nadal wygodne.
Co do bezpieczeństwa - uważam, że auto ma stosunkowo słabe hamulce (do tego wersja bez ABS). Trochę pomogła zmiana gumek na szersze.
Funkcjonalność - gdzie stawiacie kubek z Maca :)??
Pozdrawiam,
-
Najlepiej wozic wode itp w butelce :D ,niestety nie ma faktycznie czegos tak przydatnego jak uchwyt na napoje :cry: ja chce zamontowac go w miejsce popielniczki (nie pale to nie jest mi potrzebna) taki wysowany uchwyt ,chyba cos podobnego ma Elantra
-
Ja na szczęście podstawkę na napoje mam. pożyteczna rzecz. brakuje mi jedynie podłokietnika z przodu
-
Trochę pomogła zmiana gumek na szersze
co masz na myśli bo nie wiem....
brakuje mi jedynie podłokietnika z przodu
fakt, podłokietnik by się przydał ;-)
-
Trochę pomogła zmiana gumek na szersze
co masz na myśli bo nie wiem....
brakuje mi jedynie podłokietnika z przodu
fakt, podłokietnik by się przydał ;-)
Zmiana opon na szersze poprawiła znacząco przyczepność i skróciła drogę hamowania. Samochód prowadzi się dużo lepiej, lepiej też pokonuje zakręty z większą prędkością. To drugie - subiektywne odczucie.
Zmieniłem opony z 160 R14 na 185 R14.
Podłokietnika brakuje, to prawda. Można coś takiego dokupić do tego auta?
-
Napewno jakis podłokietnik z tych uniwersalnych by podpasowal ale napewno i samamu mozna by cos wykombinowac w stylu peszczepienia od innego auta :idea:
-
Zmieniłem opony z 160 R14 na 185 R14.
To auto miało opony 165 R14 ?????? to nic dziwnego, ze po zmianie na właściwe (185) poprawiła się trakcja...
-
A tu fotki dla milosnikow Accenta :-D te pare subtelnych zmian w tym Accencie napewno poprawilo jego bezpieczenstwo i osiagi :shock: http://img98.imageshack.us/gal.php?g=p82014large1995hyundaia.jpg
-
a czy da sie jakies wieksze tarcze i zaciski zalozyc ? (1996r)
na tył tarcze ?
-
Cien da sie wszystko :-D tylko niestety sa to koszta pozatym zakladanie tarczy na tyl do accenta przy jego silniczku i jego mocy mija sie z celem,co innego gdy zamierzasz wzmocnic czy np wymienic silnik na cos znacznie mocniejszego wtedy to ma sens i uzasadnienie tego zabiegu :mrgreen:
-
Cien da sie wszystko :-D tylko niestety sa to koszta pozatym zakladanie tarczy na tyl do accenta przy jego silniczku i jego mocy mija sie z celem,co innego gdy zamierzasz wzmocnic czy np wymienic silnik na cos znacznie mocniejszego wtedy to ma sens i uzasadnienie tego zabiegu :mrgreen:
To zawsze ma sens, jeśli mogę w ten sposób metr wcześniej wyhamować i np. uratować komuś życie.
Oczywiście pytanie ile to kosztuje , czy mnie będzie na to stać.
-
Oryginalne hamulce przy jego fabrycznej masie w zupelnosci wystarcza. Zludzenie kiepskiego hamowania pomimo dobrych hamulcow z przodu to kiepski tyl, lub lapiacy lepiej jedno kolo. O bebnach bardzo czesto sie zapomina.
-
Oryginalne hamulce przy jego fabrycznej masie w zupelnosci wystarcza. Zludzenie kiepskiego hamowania pomimo dobrych hamulcow z przodu to kiepski tyl, lub lapiacy lepiej jedno kolo. O bebnach bardzo czesto sie zapomina.
Robiłem przegląd hamulców - robię zawsze obowiązkowo co pół roku (na sezon letni i zimowy).
Niemniej czuję pewien niedosyt hamulców ;)
Wiem że powinienem czuć niedosyt przyspieszania, ale najpierw trzeba umieć dobrze wyhamować ;)
-
Ja jak przesiadlem sie z nowego Volvo V-70 to myslalem ze wogole nie ma hamulcow ;-)
-
Teoretycznie zastosowane przez fabryke takie hamulce jakie posiada Accent przy jego mocy i masie sa faktycznie wystarczajace do zatrzymania autka ( ale czy napewno :?: ) niestety w ekstremalnych przypadkach napewno NIE!! w porownaniu z takim czolgiem jak Volvo V70 ktore jest wielkie i ciezkie to hamulce Accenta wypadaja bardzo slabo i droga hamowania tego malego autka niestety jest dluzsza :-(
-
Miałem okazję użytkować 2 Accenty, pierwszy wersja X3 '98 1,3 12V - 3 drzwiowy golas, i obecny Accent LC '00 też 1,3 12V full wypas.
Kilka spostrzeżeń:
Znacznie poprawiona funkcjonalność w nowszym modelu LC, schowki, kieszenie, uchwyty na napoje to naprawdę duży plus. Bagażniczek - wchodzi wózek dziecięcy, więc może być :)
Natomiast co bym zmienił to fotele - niby fotel kierowcy ma sporo regulacji, ale jak nie ustawię jest kiszka. Siedzisko jest za krótkie, oparcie też lipa - ogólnie słabo wyobrażam sobie długą trasę w tym fotelu - męczarnia.
Dynamika - starszy X3 był bardziej dynamiczny, prawdopodobnie był po prostu lżejszy. Również troszkę mniej palił, prawdopodobnie z tego samego powodu. - ogólnie relacja osiągi/ekonomia jest średnia, ale ja mam najsłabszy silnik.
Hamulce - chyba normalne w tej klasie aut, da się przeżyć, nic tu nie kombinowałm.
Zawieszenie: Sprawdza się przy spokojnej jeździe i słabych drogach, ładnie wybiera, jest ciche. Ale zakręty, szybsza jazda - szkoda gadać... Na pewno można sporo poprawić amorami, większymi kółkami (ja mam 13tki) i oponami.
I na koniec design - osobiście za bardzo przyjemną, uważam linię X3 ale tylko 5d. LC przed liftem jest po prostu paskudny (te przetłoczenia na zderzakach a'la dyfuzor - tragedia). Po liftingu jest lepiej, nowy model też jest całkiem OK, ale bez szału - czuć że stylistyka wschodnia.
-
Natomiast co bym zmienił to fotele - niby fotel kierowcy ma sporo regulacji, ale jak nie ustawię jest kiszka. Siedzisko jest za krótkie, oparcie też lipa - ogólnie słabo wyobrażam sobie długą trasę w tym fotelu - męczarnia.
mogę to potwierdzić-na krótkich dystansach fotele wydaja sie b.wygodne,jednak dwukrotna trasa anglia-polska pokazała że jest to słaba strona accenta.odwrotnie jest np.w elantrze-na krótkich trasach wiercę sie nie mogąc znależć dobrej pozycji,natomiast na długie trasy fotele są świetne.
-
odwrotnie jest np.w elantrze-na krótkich trasach wiercę sie nie mogąc znależć dobrej pozycji,natomiast na długie trasy fotele są świetne.
Hmm, ciekawe. Fotel od Elantry można kupić za grosze. Może by tak podpasować... Robił już ktoś taki patent :?:
-
O do bardzo udanych rzeczy w Accencie mozna zaliczyc podstopnice przynajmniej w modelu 98 nie wiem jak jest z nowszymi modelami ;-)
-
Teoretycznie zastosowane przez fabryke takie hamulce jakie posiada Accent przy jego mocy i masie sa faktycznie wystarczajace do zatrzymania autka ( ale czy napewno :?: ) niestety w ekstremalnych przypadkach napewno NIE!! w porownaniu z takim czolgiem jak Volvo V70 ktore jest wielkie i ciezkie to hamulce Accenta wypadaja bardzo slabo i droga hamowania tego malego autka niestety jest dluzsza :-(
przy max 2 osobach hamuje calkiem znosnie (co nie znaczy ze dobrze - dobrze to hamuje hyundai coupe), natomiast przy 5 osobach - jest gorzej.
czy zauwazyliscie ze accenty maja duzo wiekszy "skok" hamulca niz pozostale auta? przesiadajac sie do takiego peugeota partnera, toyoty auris lub nawet nowej sonaty - z poczatku mam wrazenie ze hamulce maja tylko opcje on / off - co prawie zawsze oznacza zbiorke przy desce przy pierwszym hamowaniu. dopiero po kilku hamowaniach przyzwyczajam sie. w druga strone jest gorzej, tzn. trzeba sie przyzwyczaic do tego zeby wciskac ten pedal glebiej.
jakie jest wasze zdanie?
-
W moim tego zjawiska nie zauważyłem a też mam okazję jeździc innymi autami...
-
Teoretycznie zastosowane przez fabryke takie hamulce jakie posiada Accent przy jego mocy i masie sa faktycznie wystarczajace do zatrzymania autka ( ale czy napewno :?: ) niestety w ekstremalnych przypadkach napewno NIE!! w porownaniu z takim czolgiem jak Volvo V70 ktore jest wielkie i ciezkie to hamulce Accenta wypadaja bardzo slabo i droga hamowania tego malego autka niestety jest dluzsza :-(
przy max 2 osobach hamuje calkiem znosnie (co nie znaczy ze dobrze - dobrze to hamuje hyundai coupe), natomiast przy 5 osobach - jest gorzej.
czy zauwazyliscie ze accenty maja duzo wiekszy "skok" hamulca niz pozostale auta? przesiadajac sie do takiego peugeota partnera, toyoty auris lub nawet nowej sonaty - z poczatku mam wrazenie ze hamulce maja tylko opcje on / off - co prawie zawsze oznacza zbiorke przy desce przy pierwszym hamowaniu. dopiero po kilku hamowaniach przyzwyczajam sie. w druga strone jest gorzej, tzn. trzeba sie przyzwyczaic do tego zeby wciskac ten pedal glebiej.
jakie jest wasze zdanie?
Kwestia poprawnosci ukladu. Zuzycia przodu i tylu. Generalnie nowsze auta hamuja szybciej i mocniej. Nowsze Nissany/Renault maja bardzo czule hamulce co wcale nie jest fajne. Ja lubie jak czuje co robie
-
W moim Accencie jest identycznie jednak trzeba wcisnac pedal glebiej w porownaniu do innych aut. Nie wiem moze to norma w Accentach moj jest z 98 .
-
U mnie to samo :lol:
-
Ciekawe czy w nowszych Accentach jest podobnie :?:
-
U siebie tego nie zauważyłem. Co do wygody podróżowania- trasę z Warszawy nad morze i z powrotem zrobiłem bez większych męczarni :-D
-
Fotele faktycznie nie sa zle ogolnie to autko ma dosc sporo miejsca w srodku (dla kierowcy) ja mam 190 i nie jest zle. No moze fajnie by bylo gdyby trzymanie boczne bylo lepsze ( w golfie3 podobny rocznik jednak fotele maja wiecej mozliwosci ustawien chodzi mi o ustawianie wysokosc fotela) no ale ja mam podgrzewane :D . Zawsze mozna przelozyc fotel np od Hyundaia Coupe z 98 :idea:
-
Co do foteli to bylem pozytywnie zaskoczony, naprawde calkiem wygodne. Duzo ciekawsze niz np. w Astra II czy Nissan Note.
-
m.in. dzieki fotelom (bo daleko sie odsuwaja) wybralem to autko, co prawda w dalszej trasie daja sie odczuc, tak wlasnie patrze na co je zmienic :)
Oczywiscie kupujac uwzglednilem takze to ze malo sie psuje, za ma klime :-P , ze spalaneim jak na silnik 1,3 moglo by byc lepiej ;)
Aha i przyspieszenia mi troche brakuje, ale to 1,3 :-P
-
Co do foteli to bylem pozytywnie zaskoczony, naprawde calkiem wygodne. Duzo ciekawsze niz np. w Astra II czy Nissan Note.
Jeżdżę zamiennie Astrą II i uważam że fotele ma o niebo wygodniejsze. Przede wszystkim są twarde i jakoś bardzie skrojone na miarę europejczyka.
No ale oczywiście to sprawa mocno indywidualna :)