HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: lotharus w 21 Listopad 2013, 11:36:06
-
Witam,
Czy ktoś z stosował chip tuning w swoim autku?
Interesuje mnie Sonata NF Diesel lub odpowiedniki z silnikami crdi.
Odczucia subiektywne i wszelkie uwagi techniczne mile widziane :)
-
Jest kilka tematów na forum.
Wpisz w wyszukiwarkę "chip" i trochę wyskoczy.
Tutaj jeden z nich:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1599&highlight=chip
-
Witaj lotharus. Dwa dni temu moja sonata przeszla chip tuning.
Jeśli chodzi o wrażenia to jakbym jechał innym samochodem. Wciska w fotel. Moc została zwiększona z 150km do okolo 170-180km plus zwiekszony moment obrotowy.
-
Dopytam.. zakladałeś tylko chipa zewentrznego (tzw wpinkę)
czy wykonywałeś jeszcze jakieś inne czynności?
(np testy na hamowni , wymiana klocków lub innych części)
No i przy okazji dopytam o paliwo ale to pewnie najszybciej realnie ocenisz po 100-200 km. :)
p.s.
Jeśli możesz podaj model tego chipa.
-
Witaj lotharus. Dwa dni temu moja sonata przeszla chip tuning.
Jeśli chodzi o wrażenia to jakbym jechał innym samochodem. Wciska w fotel. Moc została zwiększona z 150km do okolo 170-180km plus zwiekszony moment obrotowy.
+ podaj koszt operacji
-
Witajcie. Moja Sonata miała chip, ze tak to ujmę komputerowy. żaden box. Innych czynności nie robiłem ze wzgledu na to, iż do mocy, która aktualnie posiadam nie trzeba robic innych czynności. Jest to moc i moment w 100% bezpieczny dla samochodu. Z tego silnika można wyciagnac nawet 230km ale to juz na własna odpowiedzialność po podpisaniu deklaracji,ze firma zajmujaca sie tym nie bierze odpowiedzialnosci.
Jeśli chodzi o spalanie to jest mniej na mieście o 1litr. Spalania z trasy nie znam:-).
Cena usługi 700zł
P.S Po chipie najważniejsze to zmieniac częściej olej (max 10tysi km) i odczekac zanim zgasimy samochód(turbina) Ta druga czynność bardzo ważna ze wzgledu na to iż turbina pracuje inaczej po chipie( fachowcy wszystko ustawiaja komputerowo)
- przyspieszenie liczone stoperem ale w pewnym momencie właczyła sie kontrola trakcii o co nietrudno teraz to poniżej 9s. Seryjnie cos ponad 10s
-
Witam. Także mam Sonate po chiptuningu. Auto ma ponad 380Nm momentu i ponad 170 KM. Wydaje mi się że oryginalne sprzęgło nie do końca przenosi taką wartość momentu. Często wpada w poślizg szczególnie na wyższych biegach ...od 3. Czy spotkaliście się już z tym w swych modelach czy zdarza się to tylko u mnie? Zastanawiam się czy warto wymieniać sprzęgło na nowe czy nie poszukać czegoś mocniejszego (... na przykład okładziny i wycisk od IX35 crdi 180km i czy będzie pasowało.) ? Podzielcie się przemyśleniami.
-
Hej Key. U mnie dokładnie w tym samym dniu co napisałeś zaczęło ślizgać na 4 biegu. Dzisiaj już jestem po wymianie dwumasa i sprzęgła czyli komplet. dwumas był w takim samym stanie jak ten nowy ale wymieniłem bo nie mogłem już oddać.
Gdzieś koło wysprzęglika się zapiekło i dlatego ślizgało ale patrząc,ze części już miałem to wymieniłem
Problemy wszystkie minęły.
Jakby co to pisz na prv to porównamy różne objawy po chip tuningu
-
Witam.
Posiadam sonatę 2.0 crdi 103kw.
Chciałbym podnieść moc silnika tzw chipem ok 20 lub max 30%, będąc kiedyś na hamowni dowiedziałem się, ze silnik jest jeszcze dość dobry kondycyjnie :)
Przeglądając forum o podnoszeniu mocy, wyczytałem, ze przy takim zabiegu dość często są problemy ze ślizgającym się sprzęgłem ze względu na większy moment obrotowy
Zdecydowałem się, najpierw może lepiej wymienić kompletne sprzęgło wraz z dwumasą (samochód mam od roku i nie wiem, jak poprzedni właściciel dbał o ten element), żeby uniknąć podobnych objawów, które przytrafiły się kolegom z forum.
Teraz pytanie do was, gdzie najlepiej kupić sprawdzone sprzęgło, żeby cena nie była zbyt wygórowana?
Czytałem o sprzęgłach JapanParts, co o nich sadzicie?
Z góry dziękuje za odpowiedź i zainteresowanie tematem :)
-
Czytałem o sprzęgłach JapanParts
Przynajmniej choć raz napisali jak jest w rzeczywistości.
JapanParts to firma, która od przeszło dwudziestu lat jest czynnym uczestnikiem rynku motoryzacyjnego w zakresie dystrybucji oraz importu części zamiennych. JapanParts w swojej ofercie posiada auto części do aut koreańskich, japońskich oraz amerykańskich. Asortyment części JapanParts jest na bieżąco aktualizowany i dostosowywany do potrzeb konsumentów. Wszystkie podzespoły pochodzą z dokładnie wyselekcjonowanych i sprawdzonych fabryk o wysokim standardzie.
-
wypadają, aż tak źle jakościowo?
miałem co prawda w innym samochodzie wstawione marki valeo, zrobione około 45tys w ciągu 4 lat, trochę gorsze parametry tarczy w mm, aczkolwiek do dziś nie ma z nim problemów..tylko obawiam się, ze auto z turbiną, to już inna bajka i słabej jakości sprzęgło może nie dać rady..
-
To jest pakowacz więc trudno wypowiadać się jeśli po otwarciu kartona nie wiadomo co będzie w środku.
Najczęściej spotyka się Valeo.
Sprzęgło i dwu-masa w okresie produkcji NF (2004-2010) w silniku D4EA było takie samo czyli do 150 KM wystarczy co więcej ?
Numer oryginału (tarcza+docisk) 41200-24720
JAPANPARTS SF-H24
JAKOPARTS J2000362
SACHS 3000951958
AISIN KK-023R
LUK 624335209
VALEO 828083
ASHIKA 70-0H-H24
Ztego co pobieżnie przejrzałem to w kartonie Valeo.
-
Witam.
Kiedyś zastanawiałem sie nad podniesieniem mocy w swojej Sonacie..
Zrobiłem z ciekawosci, test na hamowni, pod wzgledem kondycji silnika i podzespołów.
Pytanie do was, jak mierzona jest moc silnika podawana w danych odnosnie tego modelu?
Czy to normalne, ze moc i moment na silniku różnią się od tej podawanej w katalogach?
Z góry dzieki za zainteresowanie tematem i odpowiedź
-
Nie wiem jak w Sonacie, ale miałem Octavię I 2005 1.9 TDI 90 KM, na hamowni wyszło 105 koni.
W swojej Sonacie zamontowałem dedykowany ChipBox i jestem mega zadowolony. Wcześniej przetestowałem z 3 regulowane. Ale to zawsze co kilka dni się kręciło, bo korciła dusza eksperymentatora:)
-
Właśnie o takie dane mi chodziło, u mnie te wartości też są zawyżone (mocy ok 6 lub 7KM+, ale moment wyraźnie wyższy)
U mnie w okolicy miałbym możliwość podkręcenia do 170-180KM, za około 600zł.
Jak sprawa przedstawia się z montażem boxu?
Masz jakieś filmiki do porównania przed i po montażu?
Czesto jeżdzę w kilka osób na pokładzie i te kilka KM, by sie przydało :)
-
Generalnie miałem boxy kilku firm, ale zostałem przy ProRacing za około 350 zł programowany typowo pod Sonatę (podajesz przed zakupem). Oddaje moc inaczej niż zwykły box, który w każdym zakresie daje kopa, co może zamordować przedwcześnie dwumas.
Z testów organoleptycznych - mam testowy odcinek, gdzie testowałem rozpędzanie - jakieś set tam metrów i tak: bez chipa mam tam ~100 km/h, z chipek 110-115 km/h. Dla porównania motocyklem mam 150 :)