HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Peter72 w 19 Listopad 2013, 13:17:29
-
Mam pytanko. Jadąc swoim Sanciakiem i dochodząc do obrotów tak ponad 2000 (dokładnie 2100 bym powiedział) zaczyna dochodzić dźwięk takiego buczenia. Dźwięk ten znika tak przy 2300 obrotów. Czy ktoś się z tym spotkał?
Sanciak to 2,0 CRDi 113KM 4WD. Zastanawiam się czy to silnik czy most tylni.
-
Auto przy takich obrotach wpada w specyficzny rezonans -stąd taki dźwięk zanikający przy wyższych obrotach . Też tak mam :-)
Pozdrawiam
-
To jest chyba normalny objaw w tym silniku, ja też tak mam i obstawiam na turbinę, nie żeby było z nią coś nie tak - na 2000tyś obrotów zaczyna praktycznie pracować i to może być przyczyną "dziwnego" jęku od strony silnika który ustępuje po przekroczeniu 2200-2300obr
Most raczej nie ma konkretnego zakresu prędkości jeśli chodzi o jęki, jak jest z nim coś nie tak to jęczy cały czas, im szybciej jedziesz tym głośniej
-
Super! Dzięki bardzo. Martwiłem się trochę, że coś się dzieje ale to normalny objaw :-)
Mam go dopiero miesiąc a wcześniej miałem Sanciaka 2,4 Benz i stwierdzam, że mimo iż tamten miał niby 146 KM( raczej miał z 80-90 i to koreańskich kucyków :-D ) to ten super się zbiera i ogólnie lepiej się jeździ.
Chyba też turbo robi swoje.
-
Ja również miło się zdziwiłem ale ten temat już omawiałem w poście dotyczącym mojego Santka w dziale "nasze Hyundaie"
-
Buczeć może wiele rzeczy:silnik,tylny most,łożysko/łożyska kół,nawet opony.Raczej nie turbina,ona jeśli coś to "gwiżdże".Jeżeli nie ma innych niepokojących objawów,to będzie najprawdopodobniej silnik,Santa Fe ma przy zwiększeniu obciążenia (np przy nagłym przyspieszaniu lub jeździe pod wzniesienie)taki specyficzny buczący odgłos.No niestety V8 to nie jest,więc nie bulgocze tylko buczy :)
-
Buczeć może wiele rzeczy:silnik,tylny most,łożysko/łożyska kół,nawet opony.Raczej nie turbina,ona jeśli coś to "gwiżdże".
Napisałem że ma to związek z turbiną, gdy turbina "wchodzi" do pracy silnik dostaje pierwsze dawki sprężonego powietrza i powoduje "buczenie" silnika, nie turbiny, jest to mały silnik i zmiany w jego charakterystykach pracy a tak się dzieje przy obrotach ok 2000obr/min wywołują skutki uboczne w postaci "buczenia/pomruku", odgłosy ze strony łożysk, mostu i opon raczej nie będą miały związku z prędkością obrotową silnika tylko z prędkością jazdy - jak pisałem wcześniej im szybciej tym głośniej
Dodam że w moim Santku mam turbinę sprawdzoną, łożyska, most OK a "buczenie" występuje tylko w zakresie 2000-2200obr.min niezależnie od biegu i prędkości samochodu i nie jest słyszalne na zewnątrz tylko wewnątrz samochodu.