HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: velimat w 19 Listopad 2013, 12:02:18
-
Witam
proszę o pomoc w sprawdzeniu dlaczego system start-stop jest cały czas nieaktywny. Wiem że zależy to od wielu czynników - naładowania akumulatora, temperatury silnika i innych, jednak nawet po przejechaniu 800 km system nie działa. Jak można to sprawdzić, czy podpinając się pod komputer można odczytać co mu brakuje ??
-
Czy ISG miałeś na wyposażeniu jeśli tak i nie działa to gwarancja, jeśli nie to http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2630
-
Tak ISG jest na wyposażeniu samochodu.
Jednak auto nie jest na gwarancji - miało naprawę poza serwisem i w jednym serwisie twierdzą że jest gwarancja tylko nie obejmuje tego co naprawiane poza serwisem, a w innym mówią że w takim wypadku gwarancja nie obowiązuje - ale nie ważne.
W sumie to mi to wcale nie przeszkadza że ten system nie działa, ale pytam bo może ktoś coś mądrego poradzi - najlepiej jak by to był pracownik serwisu HYUNDAI -jeżeli jest taki na forum - proszę o kontakt.
-
ja mam isg
jak kupilem auto tez nie dzialalo...
robilem w trzech miejscach diagnoze komputerowa i wszystko ok...
pozniej sobie przypomnialem, ze mam roczny akumulkator bosch 5+ z poprzedniego auta...
zmienilem i isg zaczelo dzialac :-D
w miedzy czasie znalzelm informacje, ze zeby isg dzialalo
to akumulator musi mieć ponad 75% poziomu naładowania (wraz ze złużyciem pojemność spada :-()
tak wiec pomysl skad wziasc inny akumulator na testy oby nie mniejszej pojemnosci niz dedykowany
pozdrawiam
-
Witam,
Mam oryginalny akumulator AMG zakupiony w Hyundaiu 1,5 roku temu. Od nowości nie był ani razu ładowany ręcznie. Ostatnimi czasy postanowiłem go naładować i po tygodniu byłem na przeglądzie ogólnym z wymianą filtrów itp. i przy okazji zrobili test akumulatora. Wyszło, że jest bardzo słaby w ich tam skali jakiejś 14 punktowej miał tylko 5! O co chodzi?
Ładowałem ładowarką Cartrend DP 4000. No i tu nie wiem czy nie zrobiłem coś źle bo wybrałem opcje ładowania samochodu napięciem 14,3V. Ładował sie ok. 10 godzin po czym wskazanie pokazywało FULL CHARGED. Po tygodniu już taki spadek? Opcja start/stop działa bez zarzutu, więc dziwne bardzo.
I teraz zapytanie. Tam w tej ładowarce jest jeszcze opcja ładowania samochodu napięciem 14,7V (z tym, że jest tam namalowana śnieżynka) - czy to nie aby ta opcją należało ładować? Jako kompletny laik w temacie akumulatorów mam pytanie czy to nie spowodowało uszkodzenia akumulatora jeśli ładowałem za słabym napięciem? :P
-
Akumulatory są zwykle ładowane napięciem 14.4V. Jeśli ładowarka była sprawna i poprawnie podłączona, nie uszkodziłeś ładowaniem akumulatora. Widać był już na swojej ostatniej prostej.
-
Jako kompletny laik w temacie akumulatorów mam pytanie czy to nie spowodowało uszkodzenia akumulatora jeśli ładowałem za słabym napięciem? :P
Nie.
PS
W Internecie jest bardzo dużo informacji o akumulatorach AGM.