HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: zbyh w 12 Styczeń 2012, 22:21:19

Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 12 Styczeń 2012, 22:21:19
Witam
 czy ktoś z kolegów ma jakieś problemy z tym filtrem? Od 3 miesięcy
odkąd jestem posiadaczem tucsona już kilka razy wszedł w tryb awaryjny,
tz  , zapaliła się kontrolka check, brak mocy obroty do 3 tys. Za
pierwszym razem na kompie wykazało EGR wymienili i wykasowali błędy.
Jednak na następny dzień znowu zapaliła się lampka i świećiła cały
dzień, na drugi dzień zgasła i tak kilka razy. Gdy sprawdziłem poziom
oleju okazało się że jest duuuużo ponad stan, czyli nie wypalone paliwo
dostało się do oleju. Wymieniłem olej i filtr. Za kilka dni kontrolka
nie zapaliła się na stałe tylko zaczęła mrugać, tryb awaryjny a że byłem
 akurat na autostradzie przejechałem 30 km na 4 biegu powyżej 2tys. obr.
 jakieś 60-70 km/h. Jednak lampka zgasła dopiero na drugi dzień.
Pojechałem na kompa nie wykazało błędów.Wiem że to filtr DPF bo takie są
 objawy, zaczyna wypalanie i nie kończy.Czy w związku z tym muszę jechać
 na komputerowe wypalanie do serwisu. Dodam tylko żejeżdże dość żwawo i
nie ma mowy o zamulaniu silnika. Czy mieliście podobne sytuacje i co o
tym sądzicie. pozdrawiam.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 13 Styczeń 2012, 07:14:28
Dziwne to objawy i trudne do zdiagnozowania na odległość. :-(  Zastanawia mnie fakt tej ilości poziomu oleju. Skąd jego nadwyżka. :oops:  :oops:
Dpf powinien sie sam oczyszczać przy dosyć szybkiej jeździe na wyższych obrotach silnika. Proponuję jeszcze raz dobrze "pogonić" auto, coby dostało porządnie w d...pę, a następnie sprawdzić na kompie jeszcze raz błędy (jeśli będzie mrugać kontrolka). :roll:  :roll:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 13 Styczeń 2012, 07:44:43
Przy  procesie wypalania filtra komputer podaje dodatkowa dawke paliwa aby utrzymac wysoka temperature spalania, jezeli proces wypalania przebiega nieprawidlowo lub zostanie przerwany niewypalone paliwo przedostaje sie do oleju.Stad ten podwyzszony poziom na miarce.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 13 Styczeń 2012, 08:02:41
Cytat: "zbyh"
Przy  procesie wypalania filtra komputer podaje dodatkowa dawke paliwa aby utrzymac wysoka temperature spalania, jezeli proces wypalania przebiega nieprawidlowo lub zostanie przerwany niewypalone paliwo przedostaje sie do oleju.Stad ten podwyzszony poziom na miarce.


Wg mnie coś tu nie gra. Nie możliwe jest aby w takiej ilości podawane było paliwo, że podnosi się poziom oleju w silniku. Coś tu nie gra :roll:  :evil:
Wydaje mi się że przyczyna kontrolki (że świeci) może być całkiem inna.

Też posiadam dpf, i zgodne jest to że podczas wypalania zwiększona jest dawka paliwa, ale nie wpływa to w żaden sposób na zwiększenie poziomu oleju w silniku.... :?:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: aqua w 13 Styczeń 2012, 14:26:12
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF? i ile ta przyjemność kosztuje w serwisie jeżeli kierowcy jednak się nie uda go wypalić? a może by go tak usunąć fizycznie i programowo cena ok. 2k.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 13 Styczeń 2012, 16:06:24
Jest to jakiś sposób (myślę o wywaleniu filtra), ale wtedy auto zaczyna bardziej kopcić. Można też oszukać komputer po wywaleniu filtra, i wszystko pracuje poprawnie, nie świeci sie kontrolka silnika.
 :oops:  :oops:  :oops:
Tylko trzeba znaleźć gościa i warsztat który to potrafi zrobić :roll:  :roll:  :roll:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 13 Styczeń 2012, 17:17:12
Cytat: "jacek2"
Jest to jakiś sposób (myślę o wywaleniu filtra), ale wtedy auto zaczyna bardziej kopcić. Można też oszukać komputer po wywaleniu filtra, i wszystko pracuje poprawnie, nie świeci sie kontrolka silnika.
 :oops:  :oops:  :oops:
Tylko trzeba znaleźć gościa i warsztat który to potrafi zrobić :roll:  :roll:  :roll:

regeneracja DPF (http://www.eurovat.info.pl/wypalanie_regeneracja_filtrow_czastek_stalych.php)
koszt jak dzwoniłem 500 pln netto. Czas ok 1 dzień
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Leszek_S. w 13 Styczeń 2012, 17:24:30
Sorki - nie mogłem się powstrzymać :mrgreen:
Cytuj
Przykładowe marki pojazdów, w których regenerujemy filtry: Audi, BMW, Renault, Citroen, VW, Fiat, Mercedes, Hyundai, DEAWO, Opel, Toyota, Ford, Honda i inne. We wszystkich tych markach, w większości typów zregenerujemy i przywrócimy żywotność Twojego filtra na wiele tysięcy kilometrów.

Kurde czy ktoś mi powie co to za marka :?: :shock: :lol:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Łukasz w 13 Styczeń 2012, 18:51:20
Cytat: "aqua"
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF?


Zapytaj w serwisie. Nie wiem czy każde ale na pewno przynajmniej część aut ma taką możliwość. Jeżeli ktoś by się zastanawiał nad wywaleniem to bierzcie raczej pod uwagę tylko opcje typu fizyczne usunięcie (najlepiej w taki sposób by dało się łatwo wrócić do dpfa) + odpowiednie przeprogramowanie komputera.

Samo usunięcie fizyczne bez ingerencji w oprogramowanie to raczej nienajlepszy pomysł.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: tommii w 28 Styczeń 2012, 00:28:59
Cytat: "aqua"
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF?


W instrukcji mojego auta napisali żeby jechać z prędkością obrotową pomiędzy 1500 a 2000 obr/min na biegu wyższym niż 2, aż do momentu zgaśnięcia kontrolki. ważne żeby nie przerywać pracę silnika.

Potwierdziłem to w serwisie. Podobno przy obrotach 1500 do 2000 zachodzą najkorzystniejsze warunki do wypalenia filtra DPF.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 28 Styczeń 2012, 14:31:07
Cytat: "tommii"
Cytat: "aqua"
Czy jest jakaś procedura wypalania DPF?


W instrukcji mojego auta napisali żeby jechać z prędkością obrotową pomiędzy 1500 a 2000 obr/min na biegu wyższym niż 2, aż do momentu zgaśnięcia kontrolki. ważne żeby nie przerywać pracę silnika.

Potwierdziłem to w serwisie. Podobno przy obrotach 1500 do 2000 zachodzą najkorzystniejsze warunki do wypalenia filtra DPF.

 Tak zgadza się powyższy opis. Jeśli przerwiesz cykl wypalania (twoja trasa skończy się wcześniej niż nastąpi całkowite wypalenie) proces przy najbliższej podróży zacznie się od nowa........
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: tommii w 29 Styczeń 2012, 01:02:45
Cytat: "jacek2"
Dziwne to objawy i trudne do zdiagnozowania na odległość. :-(  Zastanawia mnie fakt tej ilości poziomu oleju. Skąd jego nadwyżka. :oops:  :oops:
Dpf powinien sie sam oczyszczać przy dosyć szybkiej jeździe na wyższych obrotach silnika. Proponuję jeszcze raz dobrze "pogonić" auto, coby dostało porządnie w d...pę, a następnie sprawdzić na kompie jeszcze raz błędy (jeśli będzie mrugać kontrolka). :roll:  :roll:


Jak to jest w końcu. Raz potwierdzasz to co napisałem wcześniej o wypalaniu DPF tzn. prędkości obrotowe 1500 - 2000 a to oznacza bardzo spokojną jazdę, a raz piszesz o szybkiej jeździe na wyższych obrotach żeby silnikowi dać porządnie w d..pę. Skoro chodzi tylko o temperaturę spalin, to prędkość z jaką się jedzie nie ma żadnego znaczenia bo te same warunki zachodzą jadąc na 3 biegu z prędkością 50 km/h lub na 6 biegu z prędkością 120 km/h (mówię o zachowanie tych samych obrotów silnika. Liczy się prędkość obrotowa silnika, która decyduje o ilości spalin i ich temperaturze.
Filtra DPF nie da się przedmuchać jak katalizatora więc po co "przeganiać" auto skoro ważne są obroty silnika a nie prędkość jazdy.
Jak to jest na prawdę z tym DPF-em?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Łukasz w 29 Styczeń 2012, 01:39:56
tommii, może zapytaj w kilku serwisach przy jakich obrotach najlepiej wypala się dpf w Twoim aucie. W każdym samochodzie procedura wypalania może wyglądać nieco inaczej. Prędkość raczej nie powinna mieć znaczenia - tu chodzi raczej o obroty.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: bartekzg w 29 Styczeń 2012, 07:58:42
jak to jest z tym filtrem, czy każdy tucson go ma?  czytałem, że 113km niby nie ale teraz to sam już nie wiem.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: apikus w 29 Styczeń 2012, 09:24:44
Cytat: "bartekzg"
czy każdy tucson go ma?


Jai masz silnik, tzn. jaką normę emisji spalin ma? Jak Euro5 to masz filtr, jak niższą to raczej nie.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek w 29 Styczeń 2012, 11:11:11
bartekzg, zerknij pod samochód i będziesz widział czy masz czy nie. Tak jest najprościej. A tak w ogóle 133KM 2.0 CRDi nie miały :mrgreen:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: bartekzg w 29 Styczeń 2012, 15:30:57
Cytat: "Zbyszek"
bartekzg, zerknij pod samochód i będziesz widział czy masz czy nie. Tak jest najprościej. A tak w ogóle 133KM 2.0 CRDi nie miały :mrgreen:


zapewne chodzi o 113km :) jeśli nie miały to i nie mam :D
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek w 30 Styczeń 2012, 12:18:40
Oczywiście 113. Mały błąd się wkradł :evil:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: piotrkiller w 04 Luty 2012, 14:31:44
bartekzg- w twoim nie ma filtra DPF- za stary rocznik.Ale to znaczy ze trzeba tylko się cieszyć.W moim jest ale jak na razie odpukać nic się nie dzieje.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: bartekzg w 05 Luty 2012, 10:36:18
Cytat: "piotrkiller"
bartekzg- w twoim nie ma filtra DPF- za stary rocznik.Ale to znaczy ze trzeba tylko się cieszyć.W moim jest ale jak na razie odpukać nic się nie dzieje.


 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  

i to bardzo dobra wiadomość
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zomol w 18 Luty 2012, 06:28:20
Cytat: "zbyh"
jezeli proces wypalania przebiega nieprawidlowo lub zostanie przerwany niewypalone paliwo przedostaje sie do oleju.Stad ten podwyzszony poziom na miarce.

Idąc tym tokiem myślenia ...... paliwo dostaje się do oleju, olej traci właściwości i szlak trafia silnik  ;-) A to wszystko przez filtr DPF  :lol:
Sorry  :!:  ale jeszcze większej bzdury nie słyszałem  :mrgreen:
Kolego zmień mechanika  :!:  :!:  :!:  i ten nowy mechanik niech dokładnie obejrzy zawory i głowicę  :!:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 18 Luty 2012, 13:17:49
Cytat: "zomol"
Cytat: "zbyh"
jezeli proces wypalania przebiega nieprawidlowo lub zostanie przerwany niewypalone paliwo przedostaje sie do oleju.Stad ten podwyzszony poziom na miarce.

Idąc tym tokiem myślenia ...... paliwo dostaje się do oleju, olej traci właściwości i szlak trafia silnik  ;-) A to wszystko przez filtr DPF  :lol:
Sorry  :!:  ale jeszcze większej bzdury nie słyszałem  :mrgreen:
Kolego zmień mechanika  :!:  :!:  :!:  i ten nowy mechanik niech dokładnie obejrzy zawory i głowicę  :!:


Nie będę z Tobą polemizował. To co przytoczyłem na w/w temat to nie jest mój wymysł ani mojego mechanika, jest to ogólnie znany problem związany z nieprawidłowym wypalaniem DPF-a. Temat ogólnie dostępny w necie  równiesz na stronach klubów Volkswagena.np. TU (http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9148367,Filtr_DPF___kosztowna_ekologia.html)
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: spry w 19 Luty 2012, 22:40:26
1/witam wszystkich
2/problem z DPF dotyczy wszystkich diesli lajtowo eksploatowanych,te traktowane trochę brutalniej nie maja tego problemu.
3/obroty 1500-2000 to za mało aby spaliny osiągały najwyższe temperatury niezbedne do wypalenia osadów.
uzasadniam:przy spokojnej jeździe temp CW to 85-87 stopnie,przy szybkiej to 90-91 stopni,
a wiec i temperatury spalin muszą być różne
4/ja zapobiegam zapchaniu filtra cząstek stałych tak:autostrada,180 km/h,20 km trasy i tak raz na miesiąc.
5/właściwy olej -dedykowany do silników z DPF
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zomol w 20 Luty 2012, 01:32:17
Cytat: "spry"
1/witam wszystkich
2/problem z DPF dotyczy wszystkich diesli lajtowo eksploatowanych


VW Passat B6 - 2008r - 1,9 TDI DPF - ostatni 1.9 TDI jaki wyszedł w B6 w którym Niemcy uszczęśliwili nabywców tym "wspaniałym" wynalazkiem jakim jest DPF   :-P

Do tej pory przejechałem 101 tys km "lajtowo"  :mrgreen: 90 % po mieście (Kraków), korki, obroty rzadko przekraczające 2000 i nigdy (odpukać w nie malowane  :lol: ) żadnych problemów z DPF.

Tak, że nie jest to problem wszystkich Diesli bo jak widać mój "żyje" w mieście i nie sprawia problemów, tylko po prostu niektórzy producenci samochodów nie odrobili zadania domowego albo niedokładnie ściągali od innych :lol:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 20 Luty 2012, 10:56:07
Ja potwierdzę swoją tezę raz jeszcze. natłukłem już trochę kilometrów (ok 35000),
i mój dpf jest obecnie spokojny. Nie daje żadnych groźnych objawów.
Wniosek - jeździć normalnie, czasami troszkę "przycisnąć" akcelerator (niektórzy chyba nie będą wiedzieli co to jest) i starać sie aby auto zawsze osiągało normalną tem pracy silnika. Wtedy będzie wszystko ok. A jeśli ktoś ma wątpliwości, co do swojego dpf-a to jak kolega powyżej pisał; na autostradę i pomóc mu się wypalić. Nigdy to jeszcze żadnemu samochodowi nie zaszkodziło....... :evil:  8-)
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: spry w 20 Luty 2012, 17:53:19
Cytat: "zomol"


Do tej pory przejechałem 101 tys km na TAXI "lajtowo"  :mrgreen: 90 % po mieście (Kraków), korki, obroty rzadko przekraczające 2000 i nigdy (odpukać w nie malowane  :lol: ) żadnych problemów z DPF.
...

Nie chcę toczyć akademickich dyskusji o PDF ,dogrzany silnik i gorący układ wydechowy wystarczy do sprawnego oczyszczania filtra .Czyli nawet nawet stosunkowo niskie obroty ale na ciepłym silniku nie spowoduja szybkiego zapchania fitra.Kiedyś na pewno się zapcha ,ale zamiast po 30 kkm to po 230 kkm a to duża róznica.Ważne też i olej i paliwo.

[ Dodano: 2012-02-20, 17:58 ]
Cytat: "jacek2"
... na autostradę i pomóc mu się wypalić. Nigdy to jeszcze żadnemu samochodowi nie zaszkodziło....... :evil:  8-)

Przy okazji można się trochę pościgać ze "stodołami" Pajero lub Land Cruiser  :mrgreen: ,a waleczni są ,ale  i tak przegrywają.
btw
ostatnio tak poganiałem ML ,ze po 30 min na max -wypuścił różne bąki dymu z rur wydechowych i zatrzymał się na awaryjnych światłach na poboczu  :mrgreen: .
Kill him  :-P
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 21 Luty 2012, 11:14:42
Cytat: "spry"
Cytat: "zomol"


Do tej pory przejechałem 101 tys km na TAXI "lajtowo"  :mrgreen: 90 % po mieście (Kraków), korki, obroty rzadko przekraczające 2000 i nigdy (odpukać w nie malowane  :lol: ) żadnych problemów z DPF.
...

Nie chcę toczyć akademickich dyskusji o PDF ,dogrzany silnik i gorący układ wydechowy wystarczy do sprawnego oczyszczania filtra .Czyli nawet nawet stosunkowo niskie obroty ale na ciepłym silniku nie spowoduja szybkiego zapchania fitra.Kiedyś na pewno się zapcha ,ale zamiast po 30 kkm to po 230 kkm a to duża róznica.Ważne też i olej i paliwo.

[ Dodano: 2012-02-20, 17:58 ]
Cytat: "jacek2"
... na autostradę i pomóc mu się wypalić. Nigdy to jeszcze żadnemu samochodowi nie zaszkodziło....... :evil:  8-)

Przy okazji można się trochę pościgać ze "stodołami" Pajero lub Land Cruiser  :mrgreen: ,a waleczni są ,ale  i tak przegrywają.
btw
ostatnio tak poganiałem ML ,ze po 30 min na max -wypuścił różne bąki dymu z rur wydechowych i zatrzymał się na awaryjnych światłach na poboczu  :mrgreen: .
Kill him  :-P


Normalnie morderca. Jak tak można było Mietka wykończyć!! :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: spry w 21 Luty 2012, 18:00:16
Cytat: "jacek2"


Normalnie morderca. Jak tak można było Mietka wykończyć!! :mrgreen:  :mrgreen:

EE-tam ,sam się wykończył-kiepski był  :-P ,
btw
nie lubię buraków : auto za 300 tys i antenka CB-żenada. (niech sympatycy CB nie mówią że szukał drogi   :-P )Antena do tel sat-ok -szacunek.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zomol w 21 Luty 2012, 19:34:07
Cytat: "spry"

nie lubię buraków : auto za 300 tys i antenka CB-żenada. (niech sympatycy CB nie mówią że szukał drogi   :-P )Antena do tel sat-ok -szacunek.


Oj tam  :-D kiedyś widziałem Skodę Yeti z obniżonym zawieszeniem, nisko profilowe opony z sportowymi felgami a do tego zamontowane stopnie progowe   :mrgreen:
aha antenkę CB też miał  :-P
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Brt w 21 Luty 2012, 23:07:16
Panowie, proszę zakończyć ten OT.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 22 Luty 2012, 08:15:11
Nie pisać o antenkach tylko o dpf-ach................ :-/  :lol:  :mrgreen:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: rafmielczar w 19 Lipiec 2012, 07:46:21
Witam
Mam praktycznie identyczny przypadek jak opisał zbyh.
Od 5 miesięcy jestem posiadaczem Tucsona 2,0 CRDI z filtrem DPF.
2 razy wszedł w tryb awaryjny,tzn, najpierw mruga, potem zapala się kontrolka check, brak mocy obroty silnika mogą max dojść do 3 tys (na postoju) - jazda 2600. Usterka sama przechodzi po 1-2 dniach. Na kompie wykazało EGR (został wyczyszczony-był brudny) i wykasowany błąd.
Ale po ostatnim wyjeździe zauważyłem, że rośnie poziom oleju (litr za dużo) - wymieniłem olej i filtr.
Gdzie szukać przyczyny że rośnie poziom oleju ?
Ktoś jest w posiadaniu instrukcji w języku polskim ?
Dzięki za pomoc.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 19 Lipiec 2012, 08:49:01
Witam.Przedostawanie się oleju do miski olejowej ,tak jak opisałem wcześniej jest powodem niedokończonej, (przerwanej) procedury wypalania filtra DPF. Niestety nie wiemy w jakim stopniu jest zasyfiony nasz filtr, tz.jak był używany samochód wcześniej, jak i gdzie jeździł poprzedni właściciel. Efekty wypalania DPF, przez nas jak i w serwisie są niestety krótkotrwałe i nie wypalą filtra do czysta, dlatego w zależności od tego w jakim stopniu jest zanieczyszczony będzie wymuszał procedurę wypalania częściej lub rzadziej. Ja od ostatniej wymiany oleju, wymuszonej tak jak u Ciebie przez podwyższony stan, wyjeżdżam na autostradę jeden, dwa razy w miesiącu i trochę go przegonie, jak na razie pomaga i od tamtej pory jeden raz włączyła mi się procedura wypalania filtra. Najważniejsze jest żeby w trakcie wypalania nie gasić silnika i przerywać procedury, bo po którymś razie znowu będzie olej do wymiany. Zastanawiałem się jeszcze nad sposobem czyszczenia DPF-a w Tym zakładzie (http://www.eurovat.info.pl/index.php) , niestety sam osobiście tam nie byłem i nie mogę powiedzieć jakie są efekty.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: rafmielczar w 19 Lipiec 2012, 09:11:39
Czy Twoim zdaniem jeśli będzie prawidłowe wypalanie filtra DPF - nie ma prawa rosnąć poziom oleju ?
Auto nie kopci - więc raczej wtryski oki -- co może być jeszcze przyczyną że rośnie poziom oleju ? -- którędy może się dostać paliwo do oleju ?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: klaudek35 w 19 Lipiec 2012, 09:41:50
Przyczyną przybywania oleju może być rozszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: rafmielczar w 19 Lipiec 2012, 14:03:50
Rozszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia ?
Czyli co należy zrobić i jak to sprawdzić czy problemy są przez pompę ?  
 
Z góry dziękuję za podpowiedź.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Zibi w 19 Lipiec 2012, 23:08:58
Cytat: "zbyh"
od tamtej pory jeden raz włączyła mi się procedura wypalania filtra. Najważniejsze jest żeby w trakcie wypalania nie gasić silnika i przerywać procedury


czy w trakcie wypalanie zapala się jakaś kontrolka?
skąd wiesz, że własnie trwa wypalanie?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 20 Lipiec 2012, 06:08:53
Jeżeli ktoś wie o co chodzi to do się to wyczuć. Samochód przechodzi w tryb awaryjny tz. słabnie,robi się mułowaty. nie wkręca się na obroty pow 3000, niekiedy można wyczuć zapach spalenizny i powinna zacząć mrugać lampka check engine. Przynajmniej tak jest u mnie.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Zibi w 20 Lipiec 2012, 07:07:03
w sprawnym aucie jedynie wzrasta spalanie, na pewno nie robi się mułowaty i nie mruga check. Mam już 4,6 kkm, więc kilka wypalań musiałem doświadczyć, ale nigdy mi auta nie muliło i nigdy check nie mrugał.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 20 Lipiec 2012, 07:20:21
Przy tej ilości km powinieneś mieć DPF czyściutki ja łza, za wcześnie aby Ci się zawalił sadzą do tego stopnia żeby konieczne było wypalanie.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: rafmielczar w 20 Lipiec 2012, 08:12:32
Potwierdzę to co mówi zibi - jeżeli wszystko idzie oki z wypalaniem to czuć jest przyspieszenie auta (chce wejść na wyższe obroty - wiec należy zdjąć kapkę nogę z gazu) - co do zużycia paliwa - nie obserwowałem.
A lampka chek jak już mruga lub świeci to znaczy że już jest coś nie tak - do takiego doszedłem wniosku.
Po ostatnich problemach obserwuję poziom oleju - póki co trzyma się w normie.
I ktoś chyba na forum napisał że te auta należy tak eksploatować aby generalnie w czasie jazdy obroty silnika nie były niższe jak 2000 obr/min - to chyba ma rację.
Coś za coś (będzie więcej palić) - a i tak pali jak smok 9-10 litrów.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Zibi w 20 Lipiec 2012, 19:40:33
Cytat: "zbyh"
Przy tej ilości km powinieneś mieć DPF czyściutki ja łza, za wcześnie aby Ci się zawalił sadzą do tego stopnia żeby konieczne było wypalanie.


wypalanie DPF'a jest procesem cyklicznym, wykonywanym co kilkaset kilometrów (300-600km), tak więc na pewno kilka już miałem. Bo nie chodzi o to, aby go zapchać i wypalać, bo wtedy można doprowadzić od zapalenia się silnika, gdy nie będą miały ujścia spaliny. Tylko o to, aby zgromadzone cząstki stałe, były cyklicznie dopalane i jako nieszkodliwe wyrzucane do atmosfery. Cząstki stałe są rakotwórcze, po ich dopaleniu, takimi już nie są - tak to wygląda w teorii, praktyka może być troszkę inna :)
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 20 Lipiec 2012, 20:43:22
Oczywiście zgadzam się z Tobą. Chodziło mi o to że przy nowym samochodzie, nie ma takiej ilości nagromadzonej sadzy w DPF-e jak to ma miejsce w starszych autach gdzie cykl wypalania został przeprowadzony wielokrotnie więcej razy, nie zawsze z pozytywnym skutkiem.
A jeżeli chodzi o sposoby regeneracji filtra cząstek stałych stałych, to przytoczę trzy sposoby.

•   Regeneracja Pasywna
•   Regeneracja Aktywna
•    Regeneracja Wymuszona

"Najprostszym sposobem jest regeneracja pasywna, która zachodzi wtedy gdy spaliny osiągną temp. ok. 400 -500 Celcjusza, w której sadza  wchodzi w reakcje z materiałem filtra i zamienia się dwutlenek węgla.
Warunki do takiej  regeneracji zachodzą  tylko wtedy gdy samochód eksploatowany jest na wysokich obrotach  z dużymi obciążeniami, na stosunkowo długich odcinkach drogowych czyli np. na autostradach .
Niestety podczas normalnego użytkowania samochody najczęściej  poruszają się lub stoją w ruchu miejskim co powoduje, że warunki do regeneracji pasywnej nie występują i  ilość sadzy stale narasta ograniczając  działanie filtra i pogarszając prace samochodu.
Poziom nasycenia  najłatwiej określić mierząc opory przepływu spalin przez filtr.
Do tego celu służy tzw. czujnik różnicowy ciśnienia mierzący różnicę ciśnień pomiędzy wlotem, a wylotem z filtra .
Wartość ta jest stale kontrolowana przez sterownik silnika i po osiągnięciu wielkości progowej musi nastąpić regeneracja aktywna .
Procesem tym steruje komputer silnika w ten sposób aby  temperatura spalin osiągneła wartości  ponad 500 stopni  nawet jeżeli nie jedziemy po autostradzie .
W tym celu sterownik silnika /komputer / dokonuje wielu zmian w sterowaniu pracą silnika takich jak  np:
•  zwiększa wszystkie możliwe obciążenia elektryczne –np.włącza ogrzewanie tylnej     szyby,podgrzewanie lusterek zewnętrznych ,wentylator .
•  wyłącza układ recyrkulacji spalin EGR  
• opóźnia kąt wtrysku i dokonuje opóźniony  wtrysk dodatkowy .
•  zwiększa ciśnienie doładowania tak  aby kierowca nie odczuł zmniejszenia mocy
Regeneracja taka trwa od 5 do 10  minut .Jeżeli będzie to przebiegać podczas jazdy szosowej kierowca może jej nie zauważyć .
Zwykle taka regeneracji przeprowadzana jest co 200-600 km .
W przypadku kiedy samochód jest używany głównie w cyklu miejskim i nie ma możliwości osiągnięcia warunków do regeneracji aktywnej lub jest ona często przerywana przez wyłączenie silnika , następuje lawinowe ograniczenie przepływu filtra i na desce rozdzielczej zapala się  kontrolka DPF.
Należy wtedy stworzyć warunki do wykonania  regeneracji, czyli wyjechać  na autostradę i jechać ze stałą dużą prędkością przez ok. 30 min.
Jeżeli to nie pomoże to samochód przejdzie w tzw. tryb awaryjny, co będzie sygnalizowane przez kontrolkę Check Engine  i należy udać się do serwisu aby dokonać tzw. regeneracjj wymuszonej.
Ten typ regeneracji może wykonać tylko serwis  wymuszając ją za pomocą urządzenia diagnostycznego.
Regeneracje wymuszoną przeprowadza się w serwisie na unieruchomionym samochodzie na niepalnym podłożu .
Widok tego co się dzieje za rurą wydechową samochodu, w którym przeprowadza się taką regenerację zmusza do zastanowienia się nad sensem stosowania całego tego systemu .
Jeżeli filtr zapełni się do ok. 80%  to wtedy nawet regeneracja wymuszona nie  przywróci sprawności filtra i musi on zostać wymieniony   na nowy ".
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: rafmielczar w 20 Lipiec 2012, 22:14:11
Z całym szacunkiem do konstruktorów - ale generalnie więcej szkody niż pożytku jest dla środowiska z powodu tego typu rozwiązań - utylizacja oleju po dodatkowej wymianie ??? .... (częstsze wymiany oleju bo coś nie wyjdzie z wypalaniem DPF-u ... ???), wymiana filtra przy okazji ...??? etc.
Generalnie widzę więcej na minus, niż na plus.
Hyundai to nie np. AUDI i to muszę głośno powiedzieć - szału nima. :-) i nie będzie nigdy.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Zibi w 20 Lipiec 2012, 22:42:11
tu nie chodzi o ekologię, lecz o zdrowie, cząstki stałe, które wchodzą w skład spalin silnika wysokoprężnego, to bardzo rakotwórcze cząsteczki, stąd konieczność ich dopalania. Nie występuje to w silnikach benzynowych. Problem z DPF występuje we wszystkich autach, czy to Hyundai lub KIA czy też Audi, VW czy Toyota. Pewien styl jazdy powoduje gromadzenie sadzy i zapchanie filtra, co w konsekwencji dla kierowcy oznacza uszczuplenie budżetu o około 10 tys zł.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: rafmielczar w 31 Lipiec 2012, 14:06:14
Po przejechaniu około 650 km od ostatnich problemów odezwał się filtr.
Wyglądało to tak:
Po przejechaniu zimnym autem około 10 km - stracił moc (max. obroty 3000 - żadna kontrolka nie mrugnęła etc.). Jechałem dalej około 10 km w zakresie obrotów 2000-2500 - lekko szarpało silnikiem, było go słychać inaczej od str tłumika - szum etc. Po dojechaniu na podwórko, zostawiłem go na chodzie przez około 30 minut - obroty ustawiłem na 1500 - po czym go zgasiłem - nie wchodził dalej na obroty większe niż 3000 (przepływomierz pokazywał zużycie paliwa około 15 litrów).
Postał z 30 minut - odpaliłem i już wszystko wróciło do normy.
Widocznie tak cyklicznie ma się to powtarzać -  :lol:
Poziom oleju generalnie b/z - w normie --- obserwuję.

[ Dodano: 2012-08-22, 12:53 ]
cd walki z filtrem DPF.
Jednak powoli przyrastał poziom oleju.
Został wyciągnięty filtr, poddany chemicznemu czyszczeniu i ponownie został zamontowany.

Ps. Auto po tym zabiegu zrobiło się mocniejsze i żywsze.
Obserwacja dalej.

[ Dodano: 2012-09-13, 18:59 ]
Obserwacja długo nie trwała - filtr ponownie dał znać o sobie.
Po "zgubieniu" go auto chodzi oki i pali o 2-3 litry mniej.
Nie było innego wyjścia.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: kylo123 w 27 Sierpień 2013, 15:24:51
Mam takie same objawy ale mowa jest tutaj o dwóch różnych rzeczach. Przynajmniej tak wynika z mojej rozmowy z mechanikiem z serwisu Hyundai'a i doświadczeń podczas jazdy. I teraz tak:
1. Proces wypalania filtra (mówię tu o takim jak jest w mojej Sonacie):
- nie powoduje zapalenia się lampki check.
- powoduje ograniczenie obrotów do 3tys.
- powoduje zwiększone obroty na biegu jałowym
- powoduje zwiększone zużycie paliwa
- może powodować wzrost poziomu oleju - tak miałem wczoraj. Nie wiem do końca na ile ma na to wpływ przerwany proces wypalania. Ja swój przerwałem i poziom oleju był o 7-8mm wyższy
- proces wypalania może trwać 1min., albo 30min. Zależy od tego jak jedziemy i ile jest syfu do wypalenia. Nie trzeba tu świrować z jakąś jazdą na nie wiadomo jakich obrotach. Trzeba tylko doczekać do końca. Filtr wypali się nawet na postoju. Komputer sam dobierze obroty i spalanie.

To co wyżej napisałem to wiedza uzyskana w serwisie, a nie w internecie czy jakieś zgadywanki. Tylko poziom oleju sam zaobserwowałem.

2. Lampka check. U mnie zapala się w trasie jak porządnie obciążę samochód np komplet pasażerów, bagaże, autostrada na lekkim wzniesieniu, prędkość 170km/h. Wtedy lampka chwilę miga, potem się zapala na stałe. Obroty spadają i jakiś czas zamula. Łatwo pomylić z wyżej opisanym procesem wypalania, prawda? ;) Jest jednak mała różnica. W przypadku wypalania obroty są ograniczone na dłużej, a przy lampce check po kilkunastu sekundach znowu można grzmieć 170. Lampka na drugi dzień sama gaśnie i nie widzę jej do następnej dalszej wyprawy.  Komputer pokazał błąd jakiegoś zaworu albo przepływomierza. Nie pamiętam dokładnie, bo nie miałem czasu się tym zająć i mi uleciało. Pan w serwisie powiedział, że to nie ma nic wspólnego z filtrem cząstek stałych. Problem może tkwić  wadliwym przepływomierzu, wiązce, a nawet w zabrudzonym filtrze powietrze, który przy dużym obciążeniu daje za mało powietrza.

Jedno w przypadku mojej sonaty jest pewne. Jak miga lampa to trzeba jechać na komputer, bo to oznacza problem. Jak nie miga, a spadają obroty tzn że wypala się filtr i można spać spokojnie, chyba że ktoś tak ma codziennie albo dzieje się coś nietypowego. Oczywiście lampka będzie też migać jak filtr się zapcha i nie będzie się go dało wypalić samodzielnie. Wtedy wymuszone czyszczenie w serwisie lub wymiana czego nikomu nie życzę :)
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: BlindNomad w 06 Listopad 2013, 10:42:08
Witam
Mam na imię Michał,jestem studentem 3ciego roku Transportu Specjalność: Eksploatacja pojazdów samochodowych na Politechnice Krakowskiej. W ramach obrony pracy inżynierskiej postanowiłem pod lupę wziąć filtry cząstek stałych,a część badawczą obejmie porównanie analiza stężenia cząstek stałych w dwóch przypadkach, kiedy filtr cząstek stałych jest sprawny i kiedy filtr został zaemulowany odpowiednim urządzeniem. Jako pojazd sprawny do dyspozycji mam Hyundaia Tucsona 2.0 CRDi 2008r, niestety ciężko znaleźć mi wśród znajomych taki sam samochód,ale z uszkodzonym filtrem, już po emulacji. Dlatego zwracam się do was z uprzejmym pytaniem, czy ktoś z forumowiczów (z regionu Kraków i okolic), pozwoliłby przeprowadzić badanie dymomierzem (nie jest w żaden sposób inwazyjne,takie samo badanie przeprowadzane jest na stacji kontroli pojazdów),na jego samochodzie(najlepiej Tucson,ale może być każdy inny Hyundai z tymże silnikiem) u nas na Wydziale Mechanicznym w Krakowie? Całe badanie będzie trwało max 15min, w pracy nie znajdą się żadne informacje dot właściciela,numeru rejestracyjnego,numeru vin,kodu silnika, a nawet koloru auta, ewentualnie może znaleźć się rocznik. Za pomoc w tej kwestii będę bardzo wdzięczny!
Pozdrawiam
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 07 Grudzień 2013, 12:40:58
Witam, czy ktoś już próbował używać środków które "pomagają" wypalić dpf ? bo mechanik ostatnio zaproponował mi coś takiego: DPF Pro (http://www.silnikczesci.ugu.pl/produkt/dpf-pro-regeneracja-filtra-dpffap-500ml) kosz takiego specyfiku to 150 zł i jestem ciekaw czy faktycznie coś pomoże?.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: arczi114 w 09 Grudzień 2013, 16:42:11
Bardzo fajny pomysł z tym gadżetem do wypalania DPF, też jestem ciekaw,czy ten środek jest pomocny i  na ile... :mrgreen:
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: bartekzg w 13 Grudzień 2013, 20:48:05
napweno pomaga zarobić producentowi tego środka ;)
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: felkner w 14 Grudzień 2013, 07:17:00
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 16 Grudzień 2013, 20:33:53
Witam. byłem dzisiaj w serwisie Hyundai'a (ciągle migająca kontrolka silnika) okazało się ze do wymiany jest czujnik ciśnienia różnicowego, koszta czujnika 680zł wymiana 200zł a zamienników nigdzie nie ma ;/. Wymieniał może już ktoś taki czujnik.?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: zimny_an w 10 Marzec 2014, 18:27:13
Miałem też problem z DPFem, ale błąd P2002, po trzech tygodniach i 1500zł jestem dużo bogatszy w wiedzy na temat DPFa i usuwania jego usterek. To naprawdę nic wielkiego, jeden z kolegów napisał - więcej filozofii, mniej praktyki w działaniu, a przyczyna się znajdzie.

Do kolegi wyżej - tak wymieniłem czujnik ciśnienia różnicowego  - ale nie było to konieczne.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 10 Marzec 2014, 19:10:57
witam no ja też jestem już po naprawie, wymieniono czujnik ciśnienia różnicowego i temperatury dpf w ASO i jak na razie wszystko gra . Można wiedzieć co było u ciebie uszkodzone?
Tytuł: Filtr czasteczek stałych
Wiadomość wysłana przez: martin1232 w 07 Luty 2015, 18:46:03
Witam,posiadam tucsona 2.0 CRDI 140k,i ostatnio zapaliła mi sie kontrolka chip,podjechałem do mechanika na komputer i sie okazało ze to czujnik filtra cząsteczek stałych,poczytałem sobie ,i mam pytanie czy to się zdarza w zimie czy trzeba używać dodatków do disla bo tak mówi na forum dla mnie zdazyło się to pierwszy raz,zaznaczam że przeważnie jeżdżę długie trasy powiedzcie jak to wygląda.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: lysy68 w 24 Marzec 2015, 17:58:52
czy od filtra cząstek stałych powinien zapalić się check,bo po podpięciu pod komputer jest zero błędów,zupełna czystka a auto traci na razy moc,czy to może oznaczać bardziej poważny problem.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: grubos33 w 24 Marzec 2015, 23:21:35
Szukam info i nic konkretnego nie mogę znaleźć. Czy Tucson 2.0 CRDi 4x4 112KM z 2005r ma filtr DPF?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: kwkojot w 26 Marzec 2015, 18:12:10
Witam
Miałem bardzo podobne objawy, nigdzie nie potrafili mi pomóc nawet w autoryzowanym serwisie. W skrócie zrobiłem tak kupiłem interfejs OBD SCAN na allegro, w sklepie Play kupiłem programik na smartfona AutoDiagnoza i czasie gdy auto weszło w tryb awaryjny zrobiłem diagnozę, okazało się, że to przepływomierz paliwa wadliwie działa.
Kupiłem nowy za 300zł i auto jak nowe.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 26 Marzec 2015, 19:54:06
Cytat: "grubos33"
Czy Tucson 2.0 CRDi 4x4 112KM z 2005r ma filtr DPF?


Vin?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: lysy68 w 28 Marzec 2015, 18:19:16
kupiłem ten kabel zobaczymy czy będzie dobry do diagnozy TUSKA :)

http://allegro.pl/najlepszy-elm327-v-2-1-oprogramowanie-maxiecu-obd2-i5201629340.html
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 29 Marzec 2015, 21:23:10
Lysy68 dodaj czytelny screen aukcji z allegro, albo choć wpisz nazwę, typ, model, wersję tego interfejsu.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: lysy68 w 30 Marzec 2015, 21:01:58
Cytat: "kosmos2011"
Lysy68 dodaj czytelny screen aukcji z allegro, albo choć wpisz nazwę, typ, model, wersję tego interfejsu.


przecież aukcja jest czytelna.kabel to ELM 327 v 2.1 + oprogramowanie od mari.pl
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Marzec 2015, 23:08:00
Teraz jest czytelny ale np. tak za rok ktoś patrzy kolega lysy kupił sobie interfejs zobaczę jaki model bo też potrzebuję. Klika na link, a tu archiwum allegro i żadnych info.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: cobraswiecie w 30 Marzec 2015, 23:55:23
Mam też Elma,ale chciałem coś co będzie działało bez komputera.Zakupiłem skaner diagnostyczny na allegro.Coś takiego.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 15 Listopad 2015, 12:07:07
Witam. Czy w Tucsonie jest możliwość włączenie wymuszonego wypalanie filtra DPF komputerowo?, Ponieważ po 2 letnim spokoju z dpf (NAPRAWA W ASO - wymiana czujnika ciśnienia różnicowego i temperatury spalin) znowu zaczynają sie problemy na razie  tylko check i bład P2002 auto jak na razie mocy nie traci.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Stachhu w 16 Luty 2016, 13:29:04
P2002 - Niska wydajność filtra DPF?
Aktualnie mocuje się z tym problemem, nie wiem jak rozwiązał to pitu90

U mnie sytacja ma się tak, że uszkodzona była instalacja elektryczna i złe wskazania były od DPFu. Pokazał się aktualnie błąd P2002 i mechanik walczy. Samochód nie chce wejść w stan wypalania serwisowego DPF. DPF jest zatkany. Obecnie próbujemy płukania, podobno pomaga.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: pitu90 w 16 Luty 2016, 20:53:56
wykasowałem błąd, później autostrada i trzymałem go na 3 tys obr. przez jakieś 30 km później z powrotem 30 km następnie sprawdziłem czujniki przy dpf przedmuchałem rurki które idą do czujnika ciśnienia różnicowego i jak na razie wszystko działa
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Stachhu w 17 Luty 2016, 13:16:04
U mnie błąd wykasowany i też z 30km zrobiłem około 3 tys cały czas i ponownie się kontrolka zapaliła :/ Mechanik odnalazł kawałek instalacji elektrycznej do naprawy i zrobił, bo ogólnie komputer nic z DPFa nie odczytywa. Potem na tryb serwisowy, ale nie chciał wypalać w trybie, czujnik ciśnienia wskazywał brak ciśnienia wiec okazał się zatkany. Teraz płukanka do Piątku coś powinienem wiedzieć i dam znać

[ Dodano: 2016-02-19, 11:08 ]
Dziś mechanik do mnie dzwonił. Powiedział, że auto jest zrobione i błędów po jeździe próbnej nie ma. Liczę, że ma racje, czas pokaże. Podobno z filtru faktycznie spory syf wyleciał.

Rozmawiałem z nim to prawdopodobnie jestem winny temu uszkodzeniu. Wcześniej trochę jeździłem z uszkodzonym czujnikiem temperatury...
Tytuł: dpf
Wiadomość wysłana przez: sstar w 07 Lipiec 2016, 19:35:12
U mnie check egngine się pali. Błąd P1405, P2002.
W ASO stwierdzili, że czujnik za dpf-em walnięty, wymianę zaproponowali i wypalanie dpf.
U znajomego na kompie: czujnik temp. ale przed dpf-em podaje 127.2 i stoi (przed turbiną przy zwiększeniu obrotów rośnie temp. na czujniku). Ciśnienie różnicowe na dpfie 0% straty. Moja teoria to, że mam wycięty dpf i jakoś zaprogramowany, ale słabo co sądzicie. Jeździ dobrze. Umówiłem się do chłopaków w Łowiczu na przeprogramowanie jak trzeba, ale wolałbym wiedzieć co się dzieje. Ogarnia ktoś to? Ile jest czujników temp. (przed turbiną jeden, a dwa w okolicy dpfa?). Chodzi o Hundai Tucson 2.0 CRDI 2008 140KM.

[ Dodano: 2016-07-07, 21:09 ]
http://www.hyundaiklub.pl/forum/files/dsc_1466_147.jpg

[ Dodano: 2016-07-07, 22:32 ]
Są dwa czujniki temperatury spalin:

39221-27280 oraz 39220-27450

który jest który?

http://www.fox.rzeszow.pl/SONDA-CZUJNIK-TEMPERATURY-WYDECHU-HYUNDAI-TUCSON-K(4,251401,247683).aspx

http://www.fox.rzeszow.pl/SONDA-czujnik-temperatury-spalin-CRDI-SENSOR-EXHA(4,254029,253488).aspx
Tytuł: Re: dpf
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 08 Lipiec 2016, 21:10:48
Cytat: "sstar"
który jest który?


http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6310
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: sstar w 09 Lipiec 2016, 05:24:18
Dodano: 2016-07-09, 05:24
A gdzie jest zlokalizowany ten drugi zaczynający się od 39221... (39220 rozumiem, że tuż przed dpfem). Pytam bo w Aso twierdzili że mam wymienić ten za dpfem (sic!), wbrew temu co pokazałem na screenie (jaki numer ma ten przed turbina przy okazji zapytam).

[ Dodano: 2016-07-09, 05:29 ]
Pytanie, czy jak zacznę gmerac z tym czujnikiem to nie okaże się czasem że dpfa nie mam a dobry nowy czujnik rozwali misterny plan oszustwa (bo w sumie teraz jeździ fajnie nic nie muli obawa jest tylko że może jednak próbuje wypalić dpfa którego nie ma i turbina oraz pompowtryski ucierpia, choć może druga opcja ze dpfa jednak jest prawdziwa?)

[ Dodano: 2016-07-09, 12:36 ]
Edit: Kabelek był urwany od czujnika temp spalin pomiędzy katem, a dpfem, ot co.
Nie ten:
http://www.fox.rzeszow.pl/SONDA-czujnik-temperatury-spalin-CRDI-SENSOR-EXHA(4,254029,253488).aspx
tylko ten drugi, co 39221 27280 numer ma z literka J bodajze na diagramach.
Kilka linków w temacie i obok:
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/60/2007/4765/P0545/
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6310
http://koreacat.ru/hyundai/parts/KEURPCM0/107096/28390B12/?vin=KMHSH81WP7U270785&vinid=302259#
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/60/2009/4765/P1405/
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai/60/2008/4765/P2002/
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Stachhu w 10 Lipiec 2016, 20:12:00
Cześć,

W środę wieczorem podczas podróży z Gdańska do Białegostoku jakieś 60km od Białegostoku (więc już po przejechaniu ponad 300km) zaczęła mrugać mi kontrolka Check. W czwartek rano chwilę pojeździłem (dwa odpalenia samochodu w krótkim czasie) po czym zgasła i było spoko. Zrobiłem trasę Białystok - Kielce - Kraków - Kielce - Gdańsk. Jadąc do Gdańska z Kielc w okolicach Kutna zjechałem z A1 aby zatankować po czym kontrolka znów mi się włączyła. Dzisiaj podłączyłem iCar'a i w Torqe zobaczyłem, że to błąd P1405.

nie dalej jak w październiku ubiegłego roku wymieniłem czujnik temperatury spalin mechanik też poprawiał instalację elektryczną bo były problemy, płukałem też DPFa i nie wiem co dalej kombinować. Jakie mieliście doświadczenia z tym błędem? Może jeszcze raz przejrzeć elektryczną instalację wokół DPFa?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: sstar w 11 Lipiec 2016, 05:52:05
Dodano: 2016-07-11, 05:52
Ja bym sprawdził temp. czujników przy dpfie przy różnych obrotach oraz ciśnienie różnicowe. PS. Nie wiem jak zrobić to torquem (mam advanced lt for hyundai, z chęcią się dowiem jeśli jakoś można), na fotce powyżej widać, że czym innym sprawdzałem.

[ Dodano: 2016-07-11, 05:54 ]
PS zajrzeć od spodu i przejrzeć kabelek między dpfem i kątem sam możesz, u mnie urwana była jedna żyła.

[ Dodano: 2016-08-01, 16:40 ]
Chciałem poprawić i pogorszyłem. Miałem błąd P2002 i po naprawie kabelka (rozłączony/urwany od czujnika przy dpfie) błąd P1405 zniknął, auto zaczęło spalać mniej ok. 2l (prawie) i ciągle nie jeździł na dopalaniu dpfa (tak zgaduję). Ponieważ P2002 ciągle się palił i to mnie trochę drażniło, a dodatkowo chciałem wiedzieć czy mam ten dpf czy nie, to pojechałem do chłopaków z Łowicza (vtech.pl) i poprosiłem o pomoc. Niestety z dostaniem się do dpfa był kłopot, stwierdzili, że raczej go nie mam i tyle. Przy okazji (chyba) prób dostania się do dpfa, odkręcania czujnika itp. błąd P1405 powrócił, a spalanie znowu wzrosło na stałe. Pojadę chyba do tych co mi lutowali ten czujnik, żeby raz jeszcze się mu przyjrzeli i ew. podłączyli prawidłowo jeśli się rozłączył. Na ten czas chciałbym tylko aby pozostał błąd P2002, a zniknął P1405 i spalanie wróciło do normy.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: wald w 15 Sierpień 2016, 19:38:05
Jak masz przejechane 160000 tys. to nie ma co czarować się wypalaniem, płukaniem tylko go wyrzucić. Spalanie zmniejszy się o prawie 1l.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Greg272 w 22 Sierpień 2016, 09:04:43
Witam, mam podobny problem Błąd P1405 ale kontrolka nie zaświeca silnik dwa ray obciął obroty do 3 tys. Przebieg 202tys. Czy wycięcie załatwi sprawę czy trzeba jeszcze cos w sterowniku programować. Pozdrawiam i proszę o poradę
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: lysy68 w 01 Wrzesień 2016, 08:43:56
spróbuj podjechać na dobry komputer i może uda im się wyłączyć opcję sprawdzania dpf czyli pominięcie dpf,ja tez miałem z nim problem i wyłączyli mi to ustrojstwo mimo że siedzi dalej na swoim miejscu
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Greg272 w 02 Wrzesień 2016, 20:19:14
Czy pozostawiłeś zawartość w filtrze DPF. Jak się nie będzie wypalać to myślę, że filtr się zatka całkowicie. Mam jeszcze jedną niepokojącą sytuację po 4 tys kilometrów oleju przybyło ok 0.5l. Czy to skutek nieudanego wypalania filtra?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: lysy68 w 03 Wrzesień 2016, 15:36:28
dpf jest na swoim miejscu,trzeba co jakiś czas trochę przegonić auto i będzie ok.
jeśli przybyło ci oleju to może to być przyczyna niewypalonego dpf i wtedy paliwo pójdzie do oleju,sprawdź też czy czasem płynu chłodniczego ci nie ubywa bo to by była oznaka walniętej uszczelki pod głowicą.moje auto chodzi normalnie z pominięciem diagnozy dpf i oleju nie przybywa wogóle a głównie jeździ na krótkich dystansach i raz na jakiś czas dostanie trochę w d.... trzymam je wtedy na 3 tyś obrotów.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: Greg272 w 05 Wrzesień 2016, 22:36:36
Wymieniłem dziś olej, było prawie 6 litrów a wlewałem 5. tyle przedostało się paliwa. Rozmawiałem z kolegami i doradzili mi wybić zawartość filtra a zamiast tego wspawać blachę z trzema otworami fi 6mm. Sterownik będzie widział różnicę ciśnień na filtrze w zakresie gdzie nie trzeba jeszcze wypalać. Ma się nigdy nie rozpocząć proces wypalania. Czy ktoś z was to testował?
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: yapspl w 22 Listopad 2019, 19:44:12
Witam.
W moim pierwszym poście chciałbym odświeżyć temat...
Od tygodnia posiadam Tucson'a... Poniżej kilka danych z rosyjskiego dekodera...

[W5] WAGON - 5DR 5P
[2B] 2000 CC - ( z dowodu 1991 ccm, 103 KW)
Silnik: [8] SOHC - TCI
Paliwo: [5] DIESEL - DIESEL
[8] MANUAL T / M - 6 SPEED 4WD
Data produkcji: 20070224
Rok modelowy: 2007
Model: BHW52B858
Kraj: [C09] ISLANDIA
Region: [C51] EUROPE
Numer silnika: D4EA7126...
Kod silnika: HH31
---------------------------------
Próbowałem innych, darmowych dekoderów ale zawsze jakieś jaja. Nawet jeden pokazał, że mam "skórę" i TV.
Wrócę do tematu...Kontrolka MIL pulsuje. Posługując się skanerem MEMOSCAN U585En widzę: P2002 i P1405, kasuję błędy i piłuję "Tuska" na trójce przez trzydzieści km - bez rezultatu. Przez piętnaście minut, obroty ok. 3000 na biegu jałowym - bez rezultatu. Po ponownym uruchomieniu kontrolka MIL na stałe do czasu skasowania błędów. Ok. 50 km i ponownie MIL pulsuje. Przejechałem ok. 600 km. Nie zauważyłem przybywania oleju, ubytku płynu chłodzącego, zwiększonego dymienia, nierównej pracy silnika, prognozowanego spalania "0.0 l/100km"...W związku z brakiem wyraźnej sygnalizacji procedury wypalania DPF zastanawiam się nad możliwością zastosowania rozwiązania z Youtube ( dioda LED wpięta w układ podgrzewania lusterek)...

Dotychczasowy przebieg: 204980

VIN: KMHJN81VP7U660645

Dodatkowym "atutem" jest fakt, że obecnie przebywam na Islandii i autko od Islandczyka...
Jestem też posiadaczem interfejsu OBDII, USB (chyba VIAKEN z Allegro), ale nie mam pojęcia z jakim softem mógłbym go użyć...
Regeneracja DPF na Islandii to kwota ok. 45 000 ISK ((ok. 1400 PLN)...

Znawców tematu proszę o wyrozumiałość i sugestie...

Pozdrawiam, Piotr.
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: MACIENTY w 29 Grudzień 2019, 17:08:06
Cześć Piotrek, dziękuję za Twoją odpowiedź w temacie mojego tucsona z brzęczącym silnikiem. Czy przez diodę MIL rozumiesz tzw. check engine? Bo jeśli tak to u mnie ona pojawia się i znika w sposób losowy. Czasem zapala się na dłużej i sama gaśnie czasem muszę skasować w ASO błędy. A te pokazują przeróżne i czasem bardzo absurdalne przyczyny. Jednakowoż u mnie przyczyny wariowania kontrolki były dwie: pierwsza to czujnik za filtrem powietrza (może ma jakąś fachową nazwę, ja się nie znam, mogę zrobic zdjęcie), który u mnie trzyma się na słowo honoru i wywala błędy a drugi to badziewska kostka pod fotelem pasażera, która się albo rozłącza albo koroduje (!). Pogrzebanie przy niej zlikwidowalo problem check enginu.

Pozdrawiam, Maciek
Tytuł: [Tucson] Filtr cząsteczek stałych DPF
Wiadomość wysłana przez: yapspl w 30 Grudzień 2019, 22:22:34
Fajno jest...

Obaj mamy antyki, poklikamy sobie o nich...
Mój problem polega na tym, że jestem po wypadku komunikacyjnym na Islandii i nie jestem w pełni sprawny ruchowo ( lewe ramię i prawe biodro ). Dodatkowo: brak suchego miejsca oraz islandzka pogoda, pora roku,  nie pozwalają na samodzielne wykonanie napraw. Na Islandii nigdy nie zlecę naprawy "Gospodarzom", ani polskim "złotym rączkom". Jestem stara dupa: kierowca mechanik pojazdów samochodowych ( tak mam na świadectwie szkolnym z 1987 roku). Części zamienne na Islandii, to koszmar. Kupno w Polsce i import, drugi koszmar. Ale za kilka dni będę miał napinacz, rolkę pośrednią i pasek z Kaczolandii. Tylko odrobinę słońca, bez mrozu i deszczu...Sześć godzin i po kłopocie.
Dosiego roku, wszyskim - Piotr.