HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: chris18404 w 13 Listopad 2013, 20:27:18
-
Witam, nadszedł czas na kupno opon zimowych. Letnie mam o rozmiarze 16 cali 235 na 60, Czy polecacie takich samych rozmiarów kupić czy nieco mniejsze? Koła letnie są na alufeldze.
-
Zamontuj takie jakie wskazuje producent w instrukcji czyli standard 215/65R16, opcja 235/60R16.
-
Jak jeździsz w Niemczech to 235, a w Polsce najlepsze 215/70/16.
-
Ja w ubiegłym roku przed zimą kupiłem 16/65/215 z drugim zestawem alufelg i całkiem nieźle mi się spisywały. Bardzo fajnie sobie radziły w zaspach.
-
HEJKA - zdecydowanie oponki 215/65R16, i na stalkach , jeżeli nie nowe - bieżnik zdrowy min. 6mm. ;-)
-
opony mają być nowe ale ceny trochę zniechęcają około 500zł dobre firmy. a Chińczyki po 300zł
-
Jak jeździsz w Niemczech to 235, a w Polsce najlepsze 215/70/16.
Co nie tak z 215 w Niemczech? Ja w Niemczech jezdze zima na 215/65/r16.
70 sa za duze, wg producenta powinny byc 65.
-
w Niemczech drogi masz odśnieżone, a w Polsce masz najczęściej błoto pośniegowe, koleiny, ubity śnieg i jazda na 235 to koszmar, chyba , że jeździsz po sypkim śniegu to rewela.
[ Dodano: 2013-11-14, 21:02 ]
cyt. estor str. nr 6 "Lato zona ma 215/65/16. Zima kupilem 215/70/16 wyglada lepei jest funkconalniej jeszcze. Balem sie ze beda za wysokie ale jest idealnie, polecam"
-
Powiem tak, wkurzają mnie goście, którzy żeby się pokazać kupują, buty super markowe i opony zajebiści,e drogie. Choć jakość jest zaniżona to liczy się marka i duża cena, a gdzie rozsądek. Powiem tak stać mnie na wszystko, pisze pod kontem: biorę kredyt i chwalę się tym co kupuję, ale po co. Uważam, że trochę rozsądku nie zaszkodzi.
Proponuje zatem mówienie o oponach w średniej cenie, niech będzie europejskich, choć koreańskie, indyjskie i nawet chińskie marki są bardzo dobrze znane waszym ojcom czy dziadkom bo istnieją nawet tak długo jak marki czołowych producentów europejskich. Żeby nie było polecam dla kolegi za rozsądną cenę Sava, Barum, Kleber, Koreańskie Kumho, no i klasę lepszą Hankook.
-
Mam na zime Nankang, 1000 zl za komplet. Zupelnie porzadne opony.
-
Z średniej klasy polecam opony Savero. Maja bardzo dobre opinie, sam mam założone i świetnie się trzymają.
http://www.oponeo.pl/model-opony/gt-radial-savero
-
Najlepsze do Tutka to Fulda Kristall Control HP 215/656/16.
Opona chyba stworzona do tego autka.
Mocna, da się szybko pojeździć nawet po śniegu.
Ja już 3ci sezon na nich jeżdżę i ani razu nie zawiodły.
A jeżdżę nie tylko po mieście, ale robię i wypady w góry.
-
Zmieniacie same opony? Standardowe alufelgi nie niszczą się po zimie?
-
Moje felgi po 5 latach i tak nadaja sie do renowacji. Nie wydaje mi sie, ze zimy sie do tego przyczynily jakos mocno.
-
HEJKA - rozsądek zdecydowanie popieram ;-) oponki Hankook na lato.
Zimą - zmieniam na stalówki , bo zapylam w górki na narty ,oponki jeszcze nie testowałem to nie podam marki.
Zmieniam sobie sam /bo z felgami to moment / a przy okazji można sobie zrobić mały ogląd stanu zawieszenia i reszty ,bo jak to w górkach pod śniegiem różności można wyłapać :-(
Zamontowałem osłonę pod silnik ALU, :-) , ale cena koszmar za kawałek :shock:blachy... TO wyciąłem sam kawałek blachy ryflowanej - 1/6 ceny i 2 godziny pracy, warto było :mrgreen: .
-
Witam ponownie,
Mam pytanie czy na alufelgę na której mam założone 235/60 16r można założyć opony zimowe 215/65 16r czy będzie ona za wąska i nie będzie pasowała na alufelgę tą co mam na aucie
-
chris18404, Jeżeli masz oryginalny rozmiar felg, to spokojnie możesz założyć.
-
Witam a ja mam pytanko czy opony muszą być terenowe czy wystarczą te do osobowego rozmiar oczywiście odpowiedni do tucsona
-
Co masz na myśli pisząc terenowe? MUD terrainy, simex, muddzilla?
Do Tucsona to kategoria opon SUV.
Niektórzy montują opony od aut dostawczych i dają radę, od osobowych to nie słyszałem. Skąd takie pytanie? Bo tańsze czy cóś?
-
A niby czemu nie mogą byc opony od osobówek?
-
Jak sama nazwa wskazuje opona osobowa jest do aut osobowych. SUVy i terenowe mają większą masę własną i opony muszą być dostosowane do takiego auta. Warto zatem się zastanowić po co mi suv z napędem na 4 jeśli szukam opon z segmentu osobowych- które oczywiście są tańsze.
Oczywiście nikt nikomu nie zabroni.
-
W przypadku 4WD rozumiem.. ale skoro mam 2WD? Masa podobna do mondeo mkiv.
Fabryczne hankooki optimo są chyba osobowe..
-
santa claus ,,, zgadzam się do suwa a jaki do tuscona ma bydz indeks nośności
-
Jak sama nazwa wskazuje opona osobowa jest do aut osobowych. SUVy i terenowe mają większą masę własną i opony muszą być dostosowane do takiego auta. Warto zatem się zastanowić po co mi suv z napędem na 4 jeśli szukam opon z segmentu osobowych- które oczywiście są tańsze.
Oczywiście nikt nikomu nie zabroni.
Letnie oryginalnie mialem szosowe. Zimowe tez kupilem szosowe. Nie jezdze po zadnych blotach czy zaoranych polach, za to czesto po autostradzie z predkoscia 160km/h.
Parametry predkosci i masy pasuja, podobne opony ma chyba jakis Vojager.
Tucson to taka terenowka bardziej w sensie krawieckim niz faktycznym.
-
seboc ok masz szosowe ale my nie mówimy tu, że szosowe się nie nadają a o tym, że opony dla aut osobowych powinno zakładać się do aut osobowych. Voyager to nie osobowy a van.
Zresztą nie wyobrażam sobie auta np. Forda focusa na kapciach 215 z profilem 65.
piter1777 a jakich opon szukasz?całorocznych, letnich i zimowych czy tylko zimowych? Będziesz ciągnął przyczepę? Podziel masę dopuszczlną całkowitą auta na 4 i wyjdzie ci minimalna nośność opony.
-
Tez będę szukal opon na zimę. Korzystając z konfiguratorow do mojej wersji podpowiadają sie opony do aut osobowych, z maksymalnym obciążeniem 750 kg na kolo. Czyli szukac do 4x4, mimo tego, ze mam 2WD?
-
seboc ok masz szosowe ale my nie mówimy tu, że szosowe się nie nadają a o tym, że opony dla aut osobowych powinno zakładać się do aut osobowych. Voyager to nie osobowy a van.
Zresztą nie wyobrażam sobie auta np. Forda focusa na kapciach 215 z profilem 65.
piter1777 a jakich opon szukasz?całorocznych, letnich i zimowych czy tylko zimowych? Będziesz ciągnął przyczepę? Podziel masę dopuszczlną całkowitą auta na 4 i wyjdzie ci minimalna nośność opony.
Kazda z tych opon przeznaczonych do Tucsona maja odpowiednia nosnosc i klase predkosci (u mnie 235/60/R16 i 215/65). Tucson to tylko nieco podniesione auto segmentu C.
[ Dodano: 2014-07-02, 08:25 ]
Tez będę szukal opon na zimę. Korzystając z konfiguratorow do mojej wersji podpowiadają sie opony do aut osobowych, z maksymalnym obciążeniem 750 kg na kolo. Czyli szukac do 4x4, mimo tego, ze mam 2WD?
IMHO nie ma sensu 4x4 o ile nie uzywasz auta jak typowego terenowego: do jazdy po lesie, nieutwardzonych drogach czy polach itp.
-
Tez będę szukal opon na zimę. (...) Czyli szukac do 4x4, mimo tego, ze mam 2WD?
Jeśli nie będziesz zjeżdżał z utwardzonych szlaków, nie ma absolutnie znaczenia, że wybierzesz "osobowe". Ważna jest tylko nośność (co najmniej 98). Różnica tkwi wyłącznie w kształcie bieżnika i sztywności boków opony - po prostu "4x4" są trochę mocniejsze i bardziej odporne na uszkodzenia. Dobierz też co najmniej fabryczny indeks prędkości, nawet jeżeli nie masz zamiaru z takimi predkościami nigdy jeździć.
-
Nabuknedasar, dzieki za odpowiedz :)
-
Do tej pory jeździłem na oryginalnych Hankookach. Zostało na nich 3mm bieżnika po 67tys. i osiągnęły wiek 7 lat więc postanowiłem je wymienić. Po krótkim konkursie ofert i przeczytaniu masy opinii zdecydowałem się na Continentale ContiCrossContact UHP 215/65R16. Jak na razie jestem zadowolony. Z opon budżetowych brałem pod uwagę Barumy Bravuris, ale różnica w cenie ok 400 zł taniej jakoś mnie nie zachęciła do oszczędzania skoro opony starczą na kolejne 60tys. km. czyli dla mnie 4-5 lat jeżdżenia, czyli raczej ich nie zużyję.
Zimówki mam Micheliny Alpine A4. Na suchym asfalcie są lepsze od letnich Hankooków które do tej pory miałem.
Tak na marginesie to opony do SUVów i 4x4 mają tę zaletę nad oponami do normalnych samochodów że producenci podają na jaki rodzaj eksploatacji są przewidziane dane opony.
Np. moje Continentale - 10% - szutr, 90% - asfalt, a takie Micheliny Latitude Cross 40%-szutr, 60% asfalt, a Pirelli Scorpion Verde tylko na asfalt i na trawie zachowują się gorzej niż najtańsze chińczyki (na mokrym asfalcie oczywiście wypas, 14mb krótsze hamowanie niż chińczyk)
-
xondx to ty już prawie na slikach jeździsz. Tak te do SUVa na ogól mają specyfikację w jakich warunkach ich używać. Od typowo miejskich, przez lekki teren, 50:50 aż po terenowe ale już wtedy łapiemy się na opony typowo terenowe. Typowo osobowe to na ogół szosówki. Znajomycw Tusconie też ma Hankooki i też je kupował jako do SUVa- ma napęd na 4 ale pewnie go nigdy nie załączy.
-
co myślicie o Barum BRAVURIS 4X4 235 / 60 R16 100 H
-
Witam ja mam te barumy,ale rozmiar 215/65/16 ,jak dla mnie są ok trzymają sie bardzo drogi zrobiłem na dopiero w tym roku okolo 4 tys.km No i cena była rewelacja około 275 zł za sztukę kupowałem jest w styczniu
-
A są bardzo głośne
-
Jak dla mnie nie sa głośne,jak za ta cenę tez nie ma co wymagać .
-
a zabezpieczacie jakoś koła przed złodziejami są takie nakretki
-
Kiedyś zostawiając auto na parkingu osiedlowym zastałem rano bez jednej nakrętki. Nie wiem, czy zgubiłem (bo wieczorem nie sprawdzałem) czy ktoś się dobierał i został przepłoszony - w każdym bądź razie kupiłem i założyłem nakrętki na specjalny klucz.
-
i myślisz złodzieje tego nie mają a słychać co by kradli koła ałta są coraz bardziej popularne a felgi mają fajne
-
Nie wiem, czy złodzieje mają te nakrętki, ale zrobiłem wszystko, co możliwe w tym temacie - i śpię spokojniej.
-
Witam kupiłem Tucsona i zastanawiam się nad kupnem opon zimowych i mam dylemat nad firmą rozmiarem itd. Proszę o pomoc co polecacie?? Z góry dzięki
-
na bezpieczeństwie ponoć się nie oszczędza więc lepiej kupić jakieś dobrej firmy np. michelin czy continental a co do rozmiaru ja mam 205/65
-
Nankang Snow Viva, mam pierwsze wydanie.
Tanie ciche i bezproblemowe.
Zamontuj taki rozmiar jaki jest w instrukcji samochodu.
-
Osobiscie od kilku godzin smigam na nowych zimowkach Fulda Kristall Control HP 215/65 R16 98H. Polecam, choc zanim zamowilem sam najpierw wyczytalem wpisy na forum i opinie ;-)
-
Witam,a ja mam pytanko,odnośnie tego,jakie max. alu mogę do swojego Tucsona założyć..standards 16 są, ale myslę o 17 ,czy nawet 18', ma ktoś jakies dane na ten temat ???
-
Kolego arczi114 już kiedyś to samo pytanie zadawałeś...
-
.standards 18są
, chyba się pomyliłeś :lol:
-
Sorki ,oczywiscie standard 16', a co do tego co kolega wczesniej wspomnial,ze juz pytalem ..-być moze,tyle,że nie uzyskałem odpowiedzi, więc ponawiam po prostu pytanie.... :mrgreen:
-
Panowie z tymi specjalnymi nakrętkami lub szpilkami zwanymi zamkiem to uważajcie. Zazwyczaj są one wykonane ze słabszych materiałów niż oryginalne normalne i niestety czasami nie można ich odkręcić ale wcale.
-
215/65/16 pirelli SCORPION ICE & SNOW troche drogie, ale fajne do suwa i wzimie i w lecie dają rade
-
Pirelli fajne ale mają indeks 98 do 750kg a nie powinno być 100 albo 102 masa naszego tucsona to 1542kg
-
No tak ale auto jeździ na czterech kołach a nie na dwóch!!!
-
Masa całkowita dopuszczalna pojazdu jest istotnym elementem układanki, lecz nie jedynym.
Największy dopuszczalny nacisk osi w przypadku Tucsona wynosi 11,76 kN tj.około 1176 kG. Wielkość błędu nieistotna. Ta wartość podzielona przez 2 czyli 588 kG daje nam informacje o dopuszczalnym nacisku na oponę a więc dopuszczalnym indeksie nośności a dokładnie wartość ta nie powinna być niższa niż 588 kG.
Największy dopuszczalny nacisk na oś pojazdu zależy od jego masy i usytuowania środka masy względem osi pojazdu oraz co jest istotne od obciążeń dynamicznych występujących podczas jazdy, inaczej mówić np.przy hamowaniu zwiększa się nacisk na oś przednią od siły dynamicznej.
-
czyli indeks 98 jest o.k :lol:
-
To jakie oponki na zimę
[ Dodano: 2014-12-09, 21:57 ]
co poradzicie
Nokian WR SUV 3 215/65R16 102 H XL
Pirelli WINTER 210 SOTTOZERO SERIE III 215/65 R16
-
Ja mam Uniroyal 77 MS+, 215/65 R16.
Założone nówki miesiąc temu.
Dziś było troszkę śniegu i lodu więc potestowałem.
Prawie bez zarzutów - jedynie co to trochę gwizdają na mokrej nawierzchni, ale to
już chyba przypadłość większości zimówek.
Myślę że warte uwagi, tym bardziej że cena przystępna.
-
A Opony zimowe bieżnikowane ktoś by zaryzykował są drugie tyle tańsze
-
Zastanawiałem się nad bieżnikowanymi kapciami. Jednak wybrałem inne zimówki nowe 200 zł za sztukę Zeetex s200. Moje wrażenia pozytywne - wyważenie, brak drgań na kierownicy i są ciche. Jedynie bieżnik jest dość płytki coś 8,5 mm. Śmigam po mieście i na mój styl jazdy wystarczają. Testowane na mokrym do 140 km/h szybciej tracą trakcje niż michelin alpin. Za tą cenę jestem zadowolony. 215/65/16 98H zima, lato michelin 225/60/16
-
a jednak stawiam na Nokian WR SUV 3 215/65R16 102 H XL
-
Pokazałem alternatywę do opon bieżnikowanych. Tanie nowe klasa budżet. Wybór między oponą klasy premium a bieżnikowaną czy budżet, - dyskusja bezprzedmiotowa. Jak wybieram oponę to zadaję pytanie gdzie jeżdżę i jak szybko. Wiadomo częste wypady za miasto narty itp szybki dynamiczny powrót po mokrym asfalcie to musimy mieć laczki premium muszą żreć śnieg i trzymać trakcje na mokrym. Ja jednak jeżdżę zimą wolniej, głównie miasto po mokrym asfalcie.
-
Witam -
prozaiczne czynniki decydują o tym jakie opony. Pierwszy to ile pieniążków jest do dyspozycji, a drugi to jak i gdzie się jeździ - więcej teren czy asfalt, szybko czy wolniej. Osobiście jeżdżę na oponach GOODYEAR ULTRA GRIP PLUS SUV (410 zł sztuka) i jak to mówił Kazimierz Pawlak "cicho jak w kościole". - dobre opony.
-
A co do opon , nie lepiej wielosezonowe dobrej marki , co nam po dwóch kompletach skoro zimowe tylko na trzy sezony i guma twardnieje i do wymiany
-
Cześć,
Jakie opony zimowe polecacie do Tucsona?
Marka/rozmiar na czym jeździcie i jakie macie doświadczenia?
Chce kupić dwie opony :)
-
Nankang SV-2 215/65 r16.
6 zim uzywalem SV-1, nowe SV2 pewnie tez dadza rade. Tanie opony, ale zero sciemy. 6 lat ciagle zapewnialy przyczepnosc. W poprzednim aucie mialem Sava Eskimo S3, ktore juz w 3 roku zwyczajnie sie slizgaly.
-
Hej, obecnie mam 235/60 R16, niestety już nie trzymają się zimą nawierzchni.
Szwagier dał mi 225 55 R16, czy da je radę założyć, nie będzie to przeszkadzało?
Wiem, że producent na drzwiach na nalepce proponuje inny zamiennik, ale te od szwagra z niemiec takie ładne alpiny, aż żal nie założyć...
-
Nie jest to co powinno być ale chyba da rade, opona jest węższa i niższa więc trzeć Ci o nic nie powinno, auto minimalnie się obniży. Tylko masz 4 czy 2 sztuki, żeby Ci błędów komputer nie wywalał z ABS. Ogólnie prędkościomierz będzie Ci lekko zawyżał wskazanie przy mniejszym profilu. Może ktoś jeszcze się wypowie.
-
Szwagier dał mi 225 55 R16, czy da je radę założyć, nie będzie to przeszkadzało?
Założyć możesz wszystko ALE pamiętaj, że te opony nie są homologowane do twojego samochodu. Możesz w konsekwencji nie przejść przeglądu :lol: zapłacić mandat i co najgorsze nie dostać odszkodowania lub zostać sprawcą przy uznaniu samochodu za niesprawnego.
Poruszałem ten temat na forum Mitsubishi i do takich ustaleń doszliśmy.
U nas to jeszcze pół biedy ale już w Niemczech możesz mieć "duży" problem.
IMHO nie warto
-
W Niemczech nie ma szans przejsc przegladu z oponami lub felgami, ktorych producent do pojazdu nie przewidzial.
-
Szukam czegoś na lato w rozmiarze 235/60 R16 co myślicie o tych w linkach:
Nokian Line SUV
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-line-suv-235-60-r16-100-h#107701573
Uniroyal RainExpert 3
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-3-235-60-r16-100-h-fr#107551924
Jeździliście na Nokianach letnich? Mam zimowe WR 3 SUV i spisują się fajnie, dlatego nad nimi się zastanawiam. Słyszałem plotki, że letnie nokiany często mają problem z wyważeniem nie wiem ile w tym prawdy. Macie doświadczenia?
-
a moze by tak założyć 215/65 R16? zmniejszy Ci sie spalanie a taka szerokość opony jest wystarczająca dla Tucsona opony 235 były zakładane jako opcja (czytaj w instrukcji obslugi)
-
Nad tym też się zastanawiam. Szukam w zasadzie w obu rozmiarach i zastanawiam się kto co poleci 😊
-
opony 215/65 r 16 wejda bez problemu na felgi oryginalne? obecnie tez mam 235 i chce wymienić na 215
-
grzesiek2208, Wejdą. Jest to rozmiar dedykowany w Tucsonie
-
cooper discoverer at3 ,, myślał ktoś o takiej opcji jako całoroczne podobno całkiem dają rade
-
Ja mam Toyo Open Country H/T M+S 235mm i dają radę.
Te ''śniegi'' co były to nawet tył się nie włączył :)
-
Ale bez problemu weszły 235/65/16
-
Tak,bo to jest największa opcja dopuszczona przez Hyundaia.
Zdjęcie z instrukcji obsługi.
(http://i.imgur.com/XOVZxld.jpg)
-
Zatem ,,,,,Cooper
Discoverer A/T 3
215/70 R16 100 T ,,, pewnie nie wejdą a na 60 czy 65 nie znalazłem
-
ładuj, wejdą ;-)
(https://a.d-cd.net/f6510d8s-960.jpg)
w tym temacie bardziej się naprodukowałem
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2432 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2432)
-
Więc 235 nie ,, a nieco mniej 225/70r16 ,,,zakładał ktoś
-
Może takie coś pomoże :)
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.stephenzone.tireexpert
-
to i wersje na PC podrzucę, można od razu porównanie zobaczyć ;-) CALCULATE (http://www.willtheyfit.com/#isPage=1)
[ Dodano: 2016-12-10, 16:55 ]
Więc 235 nie ,, a nieco mniej 225/70r16 ,,,zakładał ktoś
Piter, pisałem już Ci że nie wejdzie, żebyś pękł to nie da rady chyba że chcesz aby ci koło obcierało.
Mi potrafi przy skręcie w lewo o kilka stopni przytrzeć kołem o zderzak,
a co dopiero przy oponie 225, jeden centymetr w szerokości to będzie ok 14mm na wysokości! :-|
na tą chwile jeżdżę i jest dobrze ale nie wiem czy jak spadnie śnieg i oblepi mi się nadkole śniegiem albo błotem,
to kto wie czy mi nie wyrwie zderzaka albo nie połamie zaczepów, gdy wszystko będzie zmarznięte.
A jeżeli już tak bardzo chcesz tak szeroką oponę na zimę, gdzie to się mija z celem to na tył możesz zakładać
tam to i 255 Ci wejdzie!
-
Dobra dzięki to 215,,zostawiam tylko mam zamiar mieć je jako wielosezonowe
-
Dobra dzięki to 215,,zostawiam tylko mam zamiar mieć je jako wielosezonowe
to już Twoja wola, zobacz ich specyfikację jeżeli są wielosezonowe to spoko,
a jeżeli typowo zimowe to latem będą się szybciej ścierać, inna mieszanka gumy.
[ Dodano: 2016-12-10, 20:29 ]
całoroczne i zadziwiająco ciche! (71dB) SKĄPIEC.PL (http://www.skapiec.pl/site/cat/2101/comp/6276779#techniczne)
-
Wiesz to jest tak dzwoniłem pan mnie uświadomił te co na Polskie są jako zimowe i te same na USA będą wielosezonowe ,,podobno ale czytałem na forum Jeepa i są pozytywne wypowiedzi
A co do zimy zabezpieczanie podwozia co myślicie o tym ,,Raptor U POL
gdyby tak jeszcze plastiki pomalować
-
Nive to może i bym tym pomalował, ewentualnie kipę jakiegoś pickupa czy busa.
Do zabezpieczenia podwozi są inne środki, dobry jest BOLL.
Ale ta rozmowa jest na inny dział.
-
215/65/16
-
Witam.
To moj pierwszy post na tym Szanownym forum :)
Kupiłem Tucksa 2.0 crdi 2005. Na dzien dzisiejszy nurtuje mnie dwie kwestie. Mianowicie;
1. Gdzie kupić, jak dostać siłowniki gazowe do tej tylnej szybki? Niestety nie trzymają za nic szyby w gòrze.
2. Czy moge, pomijajac kwestie prawne- to już doczytałem, zamontować na oryginalne felgi opony letnie 215/70 R 16 ? Nie będzieie problemu ,szczegolnie z przodu auta ? Czy na tył można by sie pokusić o ciut szersze,np 225? I jeszcze jedno, czy jeździł ktoś z Państwa na oponach HT, jaki to ma wpływa na właściwości jezdne na asfalcie i spalanie?
Będę wdzięczny za informację.
Pozdrawiam.
-
Siłowniki dostaniesz na znanym portalu aukcyjnym bez problemu.
Co do opon to na dzień dzisiejszy w moim są największe jakie dopuszcza fabryka 235/60/16 na oryginalnych felgach.
Ja mam Toyo Open Country H/T M+S 235mm
-
A spalanie, masz wyżsże na tych gumach? Dzięki za info
-
No teraz wychodzi coś koło 13 litrów,ale czy to przez koła to nie wiem.
Chociaż pewnie muszą coś zwiększać.
Na wiosnę założę 215/65/16 to zobaczymy.
-
W sumie to o letnie juz mi chodzi :mrgreen:
-
No niby w opisach jest,że to letnie gdzie indziej piszą że uniwersalne :(
Jeżdżę teraz zimą i jest ok.
-
A jezdzil ktos na 205/65/16
-
Witam , nie polecam obecnie mam 215/70 owszem ładnie sie prezentuje ,jest wyższe .........(ale nie jest pewne na zakrętach ) wiec 205 zupełnie odpada ! takie moje zdanie .
-
Przecież 205/65/16 To jest fabryczny rozmiar(instrukcja) to jak może być coś nie ok?
Uwaga wkradł się ''czeski błąd'' I oryginalne opony to 215/65/16 :)
-
Powiem tak. Jeździłem 216/65/R16, teraz od 2 sezonów użytkuje 235/60/R16. Szczerze powiedziawszy nie widzę różnicy w użytkowaniu. Spalanie nie jest wyższe. komfort w zasadzie ten sam. Mieszkam na wsi, więc trochę po śniegu i zaspach jeżdżę. W mojej opinii i tutaj nic odkrywczego nie powiem, ważnym jest jakość opon.
-
A jezdzil ktos na 205/65/16
Taki rozmiar jest przeznaczony dla osobówek i niech tam zostanie,
Witam , nie polecam obecnie mam 215/70 owszem ładnie sie prezentuje ,jest wyższe .........(ale nie jest pewne na zakrętach ) wiec 205 zupełnie odpada ! takie moje zdanie .
Ja kolego taką rozmiarówkę posiadam, dokładnie Yokohamy Geolandar'y i żadnych, powtarzam żadnych minusów. Przy tych dziurawych drogach jakie mamy po zimie to cieszę się że mam te opony. Bujania nie uświadczyłem, może gdybym wszedł w dość ostry zakręt przy nadmiernej prędkości przy cieplejszej aurze to może bym stwierdził że mnie wyniosło, ale to trzeba być no sorry ale debilem żeby tak jeździć. W normalnym ruchu nie ma szans. Na upartego to na letnich 235/45/R19 bym wyleciał z drogi jak bym się postarał. Tu opisywałem http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=85408#85408 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=85408#85408)
Powiem tak. Jeździłem 216/65/R16, teraz od 2 sezonów użytkuje 235/60/R16. Szczerze powiedziawszy nie widzę różnicy w użytkowaniu. Spalanie nie jest wyższe. komfort w zasadzie ten sam. Mieszkam na wsi, więc trochę po śniegu i zaspach jeżdżę. W mojej opinii i tutaj nic odkrywczego nie powiem, ważnym jest jakość opon.
Też się bałem że będę słyszał tylko opony w czasie jazdy, jednak dla mnie nic się nie zmieniło ani głośniej ani ciszej, silnik słychać i radio ;-) a spalanie raczej też takie samo.
-
...
-
205/65/16 To jest fabryczny rozmiar/instrukcja.
Widoczne Tucson według fabryki to osobowka.
Kolego powoli gubię się w Twoich postach, cofnij się do 77 postu, "kto" i "co" tam napisał?? :shock:
(http://static.pokazywarka.pl/3/t/4/b7412896842c7096ede2559d9ffdb504_orig.jpg?1488237980)
-
Wszystko się zgadza zgubiłem 1
Oczywiście miało być 215 przepraszam za zamieszanie.
Myślałem o 215 mówiłem o 205 :( już więcej nie pije ;)
-
Wg mnie na zimę tylko opony o szerokości 215.
Jest to kompromis pomiędzy za wąskimi 205 (dyskomfort i słabe trzymanie na suchej nawierzchni) a za szerokimi 235 (za bardzo wybiera wszystkie koleiny i spalanie 0,5L większe).
Druga sprawa to różnica w cenie pomiędzy 215 a 235.
Ja testowałem zimą 215/65 R16 oraz 235.
Zdecydowanie lepiej jest na 215.
Latem - gdyby nie to wybieranie kolein - to założyłbym 235, a tak mam 215.
-
Potwierdzam.
Jeżdżę na 235 czyli największym rozmiarze jaki zaleca fabryka i nie jest to fajne.
Takie kloki zbierają z drogi wszystkie dziury, koleiny.
Zresztą jak dla samochodu o mocy 113km to raczej nie potrzebny rozmiar.
Zmieniam na 215 już na dniach :)
-
Pytam bo akurat takie mam a sa troche węższe od standardu niczym sie nie roznia a opony sa wzmacniane z busa
-
Witam tak się złożyło mam dwa koła z oponami 235x60x16 i dwa 215x65x16 wszystkie opony są nowe . Które założyć na tylną oś a które na przód żeby to miało ręce i nogi
-
Mała, bo mała, ale różnica w wysokości jest, więc może fiksować ABS.