HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: wbss w 13 Listopad 2013, 18:23:59
-
czy w modelu ix35 silnik benzynowy 1, 6 GDI wystepuje hydrauliczna regulacja zaworow????, zarowno Hyundai Polska i serwis maja rozne zdania????
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-11-13, 20:29 ]
Edycja tematu do postaci zrozumiałej.
-
Hydrauliczna kompensacja luzów zaworów (tzw. popychacze hydrauliczne)?
A pokaż mi taki współczesny silnik, w którym jej nie ma. A już szczególnie przy zmiennych fazach rozrządu, to moja ograniczona wyobraźnia nie pozwala na wyobrażenie sobie silnika bez takiego rozwiązania.
Z ciekawości: kto twierdzi że tego w tym silniku nie ma? Handlowcy z HMP?
-
Silniki Hondy nie mają hydraulicznej regulacji zaworów (i-vtec oraz vtec) . I chwała im za to bo śmigają długie lata. Tak faktycznie należy zgodnie z książką regulować luzy ale sprowadza sie to do sprawdzenia i tyle. Nie wiem czy w 1,6 GDI jest czy nie hydraulika ale jezeli jej nie ma to tylko pogratulować
-
To chyba wszystko wyjaśnia http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/37458/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240A11/tolkatel-22226C/
-
Silniki Hondy nie mają hydraulicznej regulacji zaworów (i-vtec oraz vtec) . I chwała im za to bo śmigają długie lata. Tak faktycznie należy zgodnie z książką regulować luzy ale sprowadza sie to do sprawdzenia i tyle. Nie wiem czy w 1,6 GDI jest czy nie hydraulika ale jezeli jej nie ma to tylko pogratulować
Zgadza się. I benzyniak 2.4 Suzuki też nie ma.
-
Od pewnego już czasu słychać w moim samochodzie po kilkunastu minutach pracy zimnego silnika metaliczne stukanie które przechodzi po kilku minutach ( tj. nagle stukanie się włącza i po kilku minutach ...może po kilkunastu przechodzi , lub po krótkiej jeździe ) , serwis podejrzewa właśnie hydrauliczne regulatory zaworów , sugerując a właściwie skazując mnie na czekanie , że jeszcze kiedyś wrócimy do tematu jak nie przejdzie ..., wcześniej sugerowano mi że to normalne zjawisko w tym silniku , dopóki nie wpadł mi w ręce identyczny 1:1 model IXa z przejechanymi zaledwie 5 tyś km ( mój ma 72 tyś km ) w którym to silniku nic takiego się nie objawiało , tego argumentu nie byli w stanie obalić . Czy ktoś ma podobną przypadłość w Dieslu 136 KM 4WD ??
-
U mnie (co prawda silnik 184KM, 40kkm) żadnego stukania nie było i nie ma. Co więcej, zauważyłem bardzo wyraźną poprawę kultury pracy silnika. Na początku jakoś tak rzęził jak stara ciężarówa a teraz dźwięk jest cichszy i przyjemniejszy.
Aha, jeżdżę tylko na tych lepszych paliwach (poza Norwegią, gdzie zwykle jest tylko jeden diesel, hooy wie jaki)
-
U mnie (co prawda silnik 184KM, 40kkm) żadnego stukania nie było i nie ma. Co więcej, zauważyłem bardzo wyraźną poprawę kultury pracy silnika. Na początku jakoś tak rzęził jak stara ciężarówa a teraz dźwięk jest cichszy i przyjemniejszy.
Aha, jeżdżę tylko na tych lepszych paliwach (poza Norwegią, gdzie zwykle jest tylko jeden diesel, hooy wie jaki)
Faktycznie u mnie również poza tymi chwilowymi stukami na zimnym to w porównaniu do tego testowego IX z tym samym silnikimem i 4WD z przebiegiem 5000 tys to mój chodzi o wiele żwawiej , tamten jak by był jakiś zamulony , mniej elastyczny ...niedotarty ,nieułożony jak by tego nie zwał to nie stukał , co jeszcze mogę dodać to spalanie spadło przy stanie licznika total tj. ok. 40 tyś...lub wskazania komputera się zlitowały , obecnie średnia 100% miasta to 7,8 L -8,5 L z ambitnym butem na pedale gazu , zima mrozy + 1L , trasa do 140km/H -ok max 7L , Niemcy na ich paliwie 6,4L /100, powyżej magicznych 140km/h ...wiaderko , kiedyś przycisnąłem do 180km/h i tak przejechałem ok 90km to na judaszu paliło się 14L średnia spalania z resetowanego pomiaru po tankowaniu . Dla pocieszenia zmartwionych apaetytem naszych aut spalanie z Toyoty Sequoia V8 4WD , przy delikatnej jeździe , bo ciężki but byłby bardziej kosztowny , uwieczniłem to na zdjęciu .
(http://herculesdslr.pl/img/cms/akcesoria%20dslr/%5B003724%5D.jpg?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=430&width=700)
-
Czy ktos z kolegow dokonywal juz regulacji zaworow w silniku 2.0 163KM benz? Koszt w serwisie to okolo 2tys zl zalecany przebieg przez producenta 90tys powoli zbliza sie nieublaganie i zaczynam rozgladac sie za alternatywnymi miejscami dokonania regulacji. Jakie jest wasze doswiadczenie w tej materii jak wyglada rrgulacja w tych silnikach i ewentualnie jakie operacje sa niezbedne aby efekty byly zgodne z zamierzeniami.
-
tez jestem ciekawy jak ta operacja wyglada, szkoda ze nie ma hydraulicznie regulowanego luzu zaworowego.
A jakie objawy u Kolegi ? stuki itp?
-
Zadnych problemow i niepokojacych dzwiekow do chwili obecnej nie zauwazylem ciekawi mnie z czego wynika koszt 2tys zl czy ten proces regulacji zaworow jest az tqk uciazliwy ze wymaga dosc sporych nakladow?W kazdym razie powaznie zastanawiam sie nad sensownoscia regulowania zaworow w aso i chyba zaczne szukac niezaleznych specjalistow w P-niu.
-
Z tego co udalo mi sie wyczytac problem polega na tym ze popychacze zuzywaja sie mechanicznie czyli sa krotsze ( starte) Regulacja polega na kompletnej wymianie na nowy(dluzszy) popychacz . A jest ich 16, co tez nie usprawiedliwia takiej ceny. Cena jednego poychacza to jakies 16 dolarow.
Ciekawa jest tez argumentacja dlaczego nie zastosowano hydraulicznych popychaczy a mianowicie taka ze hydrauliczne popychacze generuja ciagle tarcie i w sumie duze opory napedu walkow rozrzadu, "nasze" popychacze sa wiec Ekologiczne :-/ wedlug inzynierow z Korei.
Moze jeszcze troche pojezdzisz i auto pojdzie do Zyda :lol:
-
Co się przejmujecie koledzy kiedyś szczelinomierzem i kluczami regulowało się i bez problemu to hulało ( jeżeli rzeczywiście nie mamy w swoich silnikach hydraulicznej regulacji) , damy radę :mrgreen: :mrgreen:
Trzeba się będzie rozeznać w temacie .
Starczy zrzucić pokrywę zaworową i już będzie wszystko wiadomo.
Na razie nie mam takiej potrzeby , no i ciekawość może kosztować uszczelkę. :-/ :-/
-
Cena jednego popychacza to jakieś 16 dolarów
(cytat z poprawionym błędem)
Nie 16, a 6,4 dolara.
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=588185
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/42370/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240B11/tolkatel-22226C/
-
No to jeszcze lepiej :-D , ja skorzystalem z tego linka :http://www.jimellishyundaiparts.com/products/Hyundai/VELOSTER/TAPPET/8469273/222262B209.html (http://www.jimellishyundaiparts.com/products/Hyundai/VELOSTER/TAPPET/8469273/222262B209.html)
-
NO to teraz mi powiedzcie w końcu czy Iks 35 2.0 MPI 163KM ma hydraulikę na zaworach czy regulację płytkową?Byłem przekonany że hydraulika jest?!!!
-
Hydrauliki w 2.0 niet :cry:, poczytaj moj post na stronie 1
-
Więc co ile regulacja przypada i jakie są ceny usługi?
-
Regulacji zadnej nie ma :roll: , instrukcja zaleca przy 90.000km wymiane popychaczy na nowe ( o ile zajdzie taka potrzeba, np. stuki i podobne objawy w glowicy)
Co do ceny uslugi to usiadz lepiej :mrgreen: ......koledzy pisali ze serwis krzyczy ok.2000PLN
-
Ojej to muszę gonić do serwisu bo mam 92tyś km:)!!!Chyba kogoś porąbało:)
-
a sa jakies niepokojace odglosy w okolicy glowicy ?
-
Nie nie nic się nie dzieje, silniczek chodzi bardzo ładnie ale planuję montaż LPG więc się psychicznie przygotowuję:) Kieeedyś miałem Fiestę MK2 na LPG i tam mimo ręcznej regulacji zaworów, luz nigdy nie wymagały żadnej korekty. Ustawiłem RAZ i potem tylko kontrolowałem ale nie było potrzeby regulacji:) A tu straszycie że po 90 tys zawory do wymiany:)
-
AndrzejO, Witam robiłeś ta regulacje zaworów? I ile to kosztowało.
-
Witam, nie nie robilem regulacji zaworow. Na razie zadnych objawow ze musialbym to robic nie widze. Silniczek ladnie mruczy:)
-
Powiedzcie mi jak jest w 1.6crdi? Reguluje się zawory ręcznie czy są hydrauliczne? Mam 190 tys przebiegu i wydaje mi się że trochę klepia
-
To jest temat o ix35 i należałoby utworzyć nowy temat w dziale i30 żeby w przyszłości ktoś nie pytał ponownie (większość czyta tylko dział tyczący się posiadanego modelu).
Jest hydrauliczna.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
Dzięki za odpowiedź. Trochę mnie to niepokoi, przy powolnym ruszaniu silnik trochę głośniej słychać, takie głuche klepanie jakby zawory były rozrwgulowane. Powyżej 2tys spokój. Chyba że te disle mają już taki urok
-
Zbliża się 90 kkm u mnie i muszę się umówić na regulację (wymianę regulatorów?) luzu zaworowego. Nie zauważyłem różnicy w kulturze pracy silnika od zakupu samochodu. Auto zrobiło już 70 kkm na gazie i zero problemów. Jedyny objaw jaki słyszę i może świadczyć o zużyciu zaworów to jak zbliża się termin wymiany oleju (~12kkm) słychać na zimnym silniku jak zawory klepią. Rozgrzany silnik pracuje cichutko :) Czy ktoś z was wymieniał te regulatory?
-
Każdy silnik rano klepie bo zimny.
-
Witam,
Właśnie zbliżam się do 100kkm przebiegu (z tego ostatnie 18kkm na LPG) i w związku z tym zaczynam planować sprawdzenie i ewentualną regulację zaworów. Czy ktoś z forumowiczów robił już to u siebie? Jaki był koszt poza ASO? Gdzie można zakupić uszczelkę i popychacze? Może zna ktoś warsztat w okolicach Poznania który zrobi to w rozsądnej cenie? Pozdrawiam.
-
Witam
Pomiar i sprawdzenie luzów zaworowych wykonałem przy okolo 85tys km, panowie z warsztatu Grisbi Tre Poznań stwierdzili : luz na ssących jest idealny na wylotowych podchodzą pod górną granicę normy - tu pojawiła się z ich strony sugestia wykonania kompleksowej regulacji przy przebiegu 120tys km (o ile nic wcześniej sie nie pojawi). Za sprawdzenie zaworów - jeśli mnie pamięć nie myli - zapłaciłem 250zł co do kosztów ostatecznej regulacji niestety jest ona uzalezniona od ilości elementów podlegających wymianie. W ASO tak jak wczesniej sugerowano koszt wyceniono na poziomie 2tys zł jeżeli juz dokonasz pełnej regulacji to chętnie zapoznam sie z wyceną Twojego warsztatu bo wmoim przypadku wydatek tej kategorii zbliża sie nieubłaganie. Dodam jeszcze ze na LPG mam przejechane aktualnie 80Kkm aktualnie zadnych niepokojących objawów.
Z mojego doswiadczenia wiem ze w/w warsztat miesci sie w kategoriach średnich kosztów rynkowych nigdy sie na nich nie zawiodłem.
-
Robik, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Do Grisbi już dzwoniłem i osoba z którą rozmawiałem odradzała mi regulację przy moim przebiegu - nic niepokojącego nie słyszałem, oleju też nie ubywa. Serwisant twierdził, że głowice w tych modelach robią w okolicach 200kkm. Cały koszt jakbym jednak się zdecydował miałby ponoć wynieść około 1500zł. Napiszę jak się zdecyduję co z tego wyszło. Poszukam też może kogoś kto ogarnie ten temat w lepszej cenie. Teoretycznie nie jest to skomplikowana robota nawet dla najmniejszych warsztatów. Problem będzie pewnie z cześciami i odstawieniem auta na kilka ładnych dni.
-
Jak już będzie słychać to będzie za późno.
W Kia też na gwarancji nie sprawdzają bo za dużo roboty.
Dla nich wystarczy ucho.
-
Witam,
Pytanie pierwsze - najwazniensze: ktos moze poratuje jakimis instrukcjami/linkami gdzie moge znalezc wartosci graniczne tych luzow na zaworach ?? Zeby wiedziec czy juz trzeba zaczac dzialac, czy jeszcze mozna czekac :)
Drugie pytanie - jakis zaklad do polecenia w 3miescie ktory sie zna na tym dobrze i moze ewentualnie taka robote przeprowadzic ??
Pozdrawiam
-
http://www.sportage.ru/doc_61
-
dziekuje bardzo ;) kolega kosmos juz nie wiem ktory raz mi pomaga ;)
Pozdrawiam ;)
-
Witam Kolegów.
Mam ix-a 35 2,0 mpi. Po sprawdzeniu luzów niestety mam już do wymiany popychacze.
Czy wiecie gdzie można (oprócz serwisu) je kupić? Jaki jest numer części?
-
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/38618/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240A/
Jak się nie pomyliłem to podmienia się szklanki, kiedyś się pytałem to dostępność w ASO. Ale musisz znać jakiej grubości potrzebujesz.
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/38618/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240A11/tolkatel-22226C/
-
No właśnie Panowie...
U mnie na jednym tłoku słaba kompresja, tylko 3 at, na wolnych obrotach chodzi jak czołg, nie pali na tym garze. Mechanik stwierdził że do kolektora ssącego słyszy cykanie, czy jakoś tak. Oleju nie bierze. Czekam na swojego mechanika (urlopy). Prawdopodobnie wymiana wszystkich zaworów..., ale zobaczymy...
Ponadto coś w temacie, znalezione w sieci:
Piotr Złoty
Redaktor GAZEO.pl
Silniki 2,0 (163 KM) Hyundaia ix35 mają regulowane ręcznie luzy zaworowe. Przy eksploatacji na gazie, mimo zastosowania lubryfikacji i dotrysku benzyny, propnuję kontrolować ich wartość co 30-40 tys. km.
https://gazeo.pl/lpg/jaka-instalacje-gazowa-wybrac-lpg-problemy/Hyundai-ix35-2010-2.0-2WD-163KM-Elpigaz-Elpigaz-Dragon,o,3020.html
-
Regulował ktoś z Was luzy zaworowe w 1,6 GDI (G4FD)?
Mam 170k przebiegu i do tej pory nic nie było sprawdzane, a wydaje mi się, że silnik na biegu jałowym klekocze jak diesel.
Z tego co widzę http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/37458/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240A11/tolkatel-22226C/
to regulacja polega na wymianie popychaczy.
O ile pomiar luzów raczej ogarnę to obawiam się trochę samemu wykonać ewentualną wymianę szklanek. Szukałem opisu procedury dla mojego silnika, ale nic nie znalazłem. Może ktoś z Was pomoże?
Ewentualnie proszę o namiary na warsztat w Trójmieście, który to sprawnie i niezbyt drogo ogarnie :-)
-
wcale nie muszą to być popychacze, raczej masz problemy z ciśnieniem oleju lub napinaczem łańcucha lub wariatory szwankują.
-
Dziękuję za podpowiedzi, ale nie bardzo wiem co z nimi zrobić.
Może od początku... Motor pracuje tak:
Opis: po uruchomieniu zimnego silnika obroty dochodzą do 1500-2000/min., by po ok 20s ustabilizować się na 1000-1100 obr./min. Dodam, że po rozgrzaniu spadają do ok. 800 obr./min.
Nie jestem pewien jakie powinny być odgłosy przy problemach z napinaczem łańcucha, ale spodziewałbym się raczej dzwonienia zamiast stuków / klekotu. Kontrolka ciśnienia oleju działa prawidłowo, a o wariatorach nic nie umiem powiedzieć.
Proszę o wskazówki czy powinienem dalej drążyć temat luzów zaworowych czy też szukać gdzie indziej.
-
Kontrola luzów zaworowych kosztuję koło 150-250zł + uszczelka, przy tej operacji również masz dostęp aby sprawdzić w jakim stanie jest łańcuch. A przy 170tyś km wypadało by sprawdzić. Takie jest moje zdanie.
-
Witam
Podczas corocznego serwisu LPG mój mechanik polecił sprawdzić luzy zaworowe bo komputer wyrzucił dane z czujników podciśnienia że warto byłoby sprawdzić zawory.
Wcześniejsze dane podczas takich serwisów zawsze były w normie.
Podjechałem do polecanego pana który zajmuje się takimi sprawami i po sprawdzeniu okazało się że 8 szklanek/ popychaczy po stronie wydechu jest już w górnej granicy i wypadałoby je zmienić. Strona ssąca układu zasilania jest w idealnym stanie.
Mam przejechane 130 tyś km z czego 40 tyś na LPG.
Silnik chodził idealnie a regulację robię tylko z polecenia pana od LPG a z drugiej strony chyba już czas bo kilometry lecą:)
Koszt szklanki w w Kii to 105 zł. W Hyundai-u jest duuużo drożej. Niestety czas oczekiwania do 7 dni:(
Dalszą część opiszę jak będzie po robocie.
-
Witam
Autko odebrane po regulacji zaworów i już po tygodniowych testach. No więc tak:
zostało wymienione 8 szklanek na wydechu i 2 na stronie ssącej przy czym te na ssącą stronę poszły ze strony wydechowej więc były gratis:). Dodatkowo wymieniony został uszczelniacz wałka bo się zaczynał pocić, uszczelka pod deklem zaworów. Całkowity koszt całej operacji to 1500zł. Sprawdzony został łańcuch rozrządu, napinacz itp wszystko ma się dobrze. Wrażenia z jazdy:........kurde jak to teraz fajnie jeździ!. Zbiera się od samego dołu, wcześniej brakowało mi mocy na samym dole. Teraz naprawdę czuć różnicę: np podczas jazdy miejskiej spokojnie na dwójce można się toczyć a po dodaniu gazu auto normalnie, sprawnie przyśpiesza. Przed regulacją robił to bardzo opornie:)
-
W ix35 w większości przypadków nie trzeba wymieniać szklanek tylko je zeszlifować na wymiar. W warsztacie gdzie to robiłem taka przyjemność wynosi 200 za komplet. Ja za tą operację (14 szklanek do szlifu przy przebiegu 86000km) + uszczelka pod pokrywę + mechanik po znajomości zapłaciłem 600 pln :)
-
Cena rewelacyjna!
-
Tez bym tak chcial ,zeby znalezc mechanika w mojej okolicy ,ktory zrobi to dokladnie i wykorzysta stare szklanki do szlifu, a nie od razu tylko nowe.U mnie na liczniku juz ok.120 tys. I tez zauwazylem ze cos brak tej mocy.
-
Mi mój mechanik pomierzył wszystkie szklanki a ja sam zawiozłem na szlif do warsztatu który się tym zajmuje. Poszukaj w swojej okolicy, może jakiś jest...
-
Witam jakie powinny być prawidłowe wartości luzów zaworowych w IX35 2.0 g4kd ? Ewentualnie jakiś link do filmiku z instrukcja sprawdzania luzów? Pozdrawiam