HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: krisss.79 w 13 Listopad 2013, 18:02:01
-
Witam ,jestem świeżym posiadaczem hyundaia Sonaty 1999 2,0 100 kw,poprzedni właściciel nie bardzo dbał o Sonatkę ,wiec wszystko muszę poprawiać .Oto problem,Auto gdy sie nagrzeje gaśnie,na zimnym silniku chodzi wszystko dobrze,moc jest w porzadku lecz gdy sie mocno rozgrzeje po dodaniu gazy przewaznie na 1 biegu obroty wzrastaja i spadaja powoli do zera i silnik gasnie,dzieje sie tak przewaznie wtedy kiedy stoje w korku,wbije 1 ,wciskam sprzeglo ,zatrzymuje sie a silnik gasnie,silnika nie zalewa bo swiece są suche i bez problemu moge go odpalic jesli zgasnie.
Prosze o pomoc kolegów znających sie na Hiundajkach :),lub tych ktorzy mieli podobne problemy .
Pozdrawiam :)
[ Dodano: 2014-01-04, 20:51 ]
Problem rozwiązany,przeczyszczony silniczek krokowy i przepustnica i auto lata jak talala :)
-
Panowie mam taki problem z Sonatą 2,0 16V 2000r. Odpalam na benzynie, samochód odpala ale jak delikatnie wcisnę pedał gazu od razu gaśnie, następny problem, jeśli nie wciskam pedału gazu samochód pracuje, ale po 5 sekundach zachowuje się tak jak by kończyła się benzyna i znów gaśnie....i jak nst raz odpalam wszystko się powtarza. Po powiedzmy 15 takich cyklach jak się już troszkę rozgrzeje, pracuje na jałowym biegu w miarę normalnie ale jak dodaje gazu nadal się mocno przydusza i gaśnie. I teraz rzecz najdziwniejsza, gdy przerzucę auto na LPG, pracuje normalnie, jak dodaję gazu się nie dusi i nie ma z tym problemu....ma ktoś z Was jakiś pomysł, męczę się z tym już z miesiąc....Bardzo proszę o pomoc....Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-11-16, 17:15 ]
krisss silniczek krokowy i przepustnicę już dawno przeczyściłem i nie dało to efektów :(
-
Podejrzewam coś z ciśnieniem paliwa. Może pompa już się kończy?
-
Pompa daje ciśnienie ponad 3 bary....więc chyba jest ok....
-
Wyrzuca jakieś błędy? Jeśli nie, to odłącz aku na kilka minut i potem ponownie podłącz i uruchom silnik. Sugerowałbym zakupienie interfejsu diagnostycznego ftdi232rl i sprawdzenie m.in. odczytów z czujnika temperatury.
-
jestem początkujący w diagnostyce komputerowej auta, ale pokazał się taki komunikat...
-
P0108
MAP Sensor 39300-22600
Sprawdź wtyczkę i parametry według trzech ostatnich zdjęć.
(http://images83.fotosik.pl/243/8e00162c36e77761.png)
(http://images82.fotosik.pl/245/e0b837f8f336f47c.png)
(http://images81.fotosik.pl/244/d13831b77ea13e7c.png)
(http://images82.fotosik.pl/245/c88d3f867146b4e1.png)
(http://images83.fotosik.pl/243/90affd40d5303053.png)
(http://images83.fotosik.pl/243/abba78f9b081f078.png)
-
postaram się przetłumaczyć i sprawdzić, chyba że kosmos byłbyś tak uczynny i napisał krótko jak to zrobić....byłbym Ci niezmiernie wdzięczny, tłumaczenie tych technicznych instrukcji jest okropnie trudne....
-
Pierwszy pomiar napięcia.
Kluczyk wyjęty ze stacyjki
Wypinamy wtyczkę od MAP sensor
Kluczyk w stacyjce na ON silnik wyłączony
Pomiar między pinem 1 wtyczki MAP, a masą powinno być 3,5V lub więcej
Trzeci pomiar
Kluczyk wyjęty ze stacyjki silnik wyłączony
Wypinamy wtyczkę od MAP sensor
Rezystancja między pinem 2 i 4 ok. 30 kΩ przy 20 °C
-
dziękuje bardzo :) biorę się dziś za sprawdzenie, a myślisz że jeśli np. uszczelka pod kolektorem ssącym byłaby nieszczelna, komputer pokazałby błąd czujnika MAP Sensor?
-
Przy uszczelce byłby jeszcze błąd wypadania zapłonu i ubogiej mieszanki.
-
Kosmos co do pomiarów rozumie że miałem je wykonać na pinach czujnika? Dziś wykonałem pomiary i tak: pomiar między pinem numer 1 na czujniku a masą wynosił 0V kluczyk był na ON silnik wyłączony. Rezystancja między pinem 2 i 4 około 20kΩ, brak kluczyka w stacyjce.....wychodzi na to że chyba uszkodzony o ile wszystko dobrze zrobiłem.....załączam zdjęcie z odczytu rezystancji.
-
Pomiar ma być na wtyczce.
-
ok to dużo zmienia :) dziś pomierzę jeszcze raz....
[ Dodano: 2016-12-21, 08:40 ]
a dlaczego w ogóle ten czujnik posiada 4 piny, większość jak przeglądam na int. czy youtube są 3 piny, mam tez hyundaia coupe i też są 3 piny.....
[ Dodano: 2016-12-21, 09:20 ]
już wiem jeden pin jest od czujnika temperatury powietrza....
[ Dodano: 2017-01-02, 23:52 ]
wymieniłem czujnik Map sensor i auto zapala od pierwszego, lecz mam jeszcze jeden problem, otóż świeca po wyjęciu ma kolor czarny co oznacza zbyt bogatą mieszankę, jeszcze z tym będę walczył....może ktoś ma jakiś pomysł?
-
Jawor937 żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2017-01-02, 23:52 ] w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:
Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w edytuj (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.
Uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
Sprawdź wtryskiwacz.