HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Wicher w 13 Listopad 2013, 16:44:44
-
Moja santafka wyposazona jest w silnik 2,7 V6 i spala srednio 18l/100km. W trasie przy spokojnej jezdzie 15l a w miescie to juz lepiej nie wspominac. Przebieg to 90 000 km. Dodam ze wczesniej srednie spalanie bylo na poziomie 13l.
Wg kompa wszystkie parametry w normie, brak jakichkolwiek bledow.
Prosze o komentarze i wskazowki.
-
Kiedy wymieniałeś świece??? Pytam ponieważ w samochodzie żony były już bardzo wypalone i wzrosło spalanie. Zanim do tego doszedłem to wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe. Samochód był u dwóch mechaników i żaden na to nie wpadł.
-
fakt za wysokie spalanie benzyny mój góra 14 l po mieście łapie a na trasie schodzę do 12 w benzynie. Możliwe ze kat ci padł przez co komp dostaje sygnał zwiększenia dawki paliwa na wtryski ponieważ kat. ma za niską temperaturę spalin. Również jak kolega miłek proponuje zacznij od świec, bo to najtańsze ale pewnie znając życie zakończy się to u ciebie wymianą katalizatora. Cewki bym na razie zostawił w spokoju oznaka że padają to szarpiący silnik.
-
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Swiece juz wymienilem wiec to nie jest problem. Jestem umowiony z mechanikiem ktory jest podobno swietnym fachowcem i zobacze jak on zdiagnozuje usterke.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-09-16, 19:44 ]
Witam ponownie i znowu prosze o pomoc !!!
Niestety jak dotad problem nie zostal rozwiazany a wrecz przeciwnie sytuacja sie pogorszyla. Wszystkie parametry w normie a auto pali juz srednio ponad 20 ltrs/100km.
Drugi problem to blad maty pojemnosciowej i czujnika napiecia pasow pasazera. Blad pojawia sie od czasu do czasu i tak naprawde nie wiadomo co jest przyczyna. Mechanicy i elektrycy rozkladaja rece a zdobyc czesci zapasowe graniczy z cudem.
Prosze o komentarze i wskazowki.
Pozdrawiam
-
Witam...
Koledzy posiadający taką wersję Santa FE 2.7 z LPG 4x4 jak wygląda u was spalanie LPG ? Znajomy chce kupić właśnie taką wersję i słyszał że spalanie wynosi średnio ok. 20 litrów ?
Dziękuję i Pozdrawiam
-
Mój Santek (SM 2004r, stały napęd 4x4) z takim motorem pali ok.15l/100km LPG. Załadowany czy pusty pali tyle samo. Z przyczepką dobija do 16. W długiej trasie z 2 osobami i bagażami potrafi zejść do 13,5 i to nie emerycką jazdą :mrgreen:
-
Moja zagazowana furmanka z 2007 r. (CM z automatyczną skrzynią biegów, 4x4) spala:
-w mieście średnio ok. 18 litrów LPG,
-na trasie kategorii A czy S ok. 14 litrów (na pozostałych podobnie, bo jest więcej hamowania, wyprzedzania, przyspieszania),
-z przyczepą kempingową (1500 kg) 18-18,5 litrów.
Autko bardzo wygodne. Niestety nadchodzi pora zmiany, dopinam zakup salonowego Kodiaqa 2,0 tdi 4x4, 190 KM z DSG (miał być Jeep Grand Cherokee 3,6 lub 5,7 z 2013-2015, ale nie znalazłem egzemplarza godnego uwagi, tj. krajowy, z historią i niskim przebiegiem, i w rozsądnej cenie).
-
Mój tak pali ok 20 litrów w mieście.
-
ja w swoim za 46l gazu zrobilem okolo 340 km (cykl mieszany)
-
Mój co prawda z 2005 roku, ale silnik 2.7 spalanie 22 litry w mieście 😀
-
do sprawdzenia sondy i przepływa ....
-
Niestety u mnie w chwili obecnej na zatankowanych 72 litrach gazu auto przejeżdża 300 km. Czyli spalanie wychodzi 24l na 100km. Oczywście nie uwzględniony jest czas zanim się przełączy na gaz. Czyli pewnie spala jeszcze więcej gazu. Komputer pokazuje spalanie 22l PB na 100 km. Dodam, że miałem już naprawioną głowicę, regulowany luz zaworowy, wymienione wszystkie świece i cewki zapłonowe. Mechanik teraz sprawdzał na kompie sondy lambda pokazują prawie identyczne wartości między sobą. Nie wiem już czego się czepiać. Jak ktoś tu pisze że mu pali 15 litrów gazu to po prostu zazdrość mnie zżera :-| Wychodzi na to że został do wymiany już tylko katalizator, ale i tak nie wiem czy to mi pomoże. Koszt oryginalnego to ok 2500 zł także srogo. Podobno są jakieś uniwersalne za ok 500 ale elektryk mówił że nie ma żadnej pewności, że to będzie jakoś normalnie działać. Może ktoś mi coś poradzić? Już nie wiem co mam robić.
-
Zaszalej kastracja elektr kata wytnij kat. zobacz ile pali bez.Jak się poprawi to wiesz gdzie szukać.
-
Mam rozumieć żeby wyłączyć katalizator elektrycznie bez fizycznego wycinania? A dwie sondy lambda które są za katem też wyłączyć?
-
Generalnie zacznij od początku czyli sprawdź rozrząd, hamulce w szczególności ręczny, czyszczenie EGR, i potem fizycznie kastruj może zapchany i leje paliwo tak jak by się wypalał.
-
Generalnie zacznij od początku czyli sprawdź rozrząd, hamulce w szczególności ręczny, czyszczenie EGR, i potem fizycznie kastruj może zapchany i leje paliwo tak jak by się wypalał.
Możesz powiedzieć czy jak na stacji diagnostycznej podłączą czujnik do sprawdzania spalin to wykaże, że kat się już wypala?
-
Generalnie powinno być widać ale jest to raczej trudne do uzyskania. Bo musi być spełnione kilka warunków typu temp przede wszystkim chyba że uruchomiona procedura oczyszczania kata z programu diagnostycznego. Takich rzeczy nie robiłem ale wiem że jest do wywołania stacjonarnie wypalanie.
-
Byłem na sprawdzaniu kąta na stacji i wyniki idealne. Mechanicy też mówią żebym się nie czepiał kąta. EGR to chyba tylko w diesla h występuje. Ogólnie wszyscy gazownicy i mechanicy u których byłem mówią że takie auto w automacie musi tyle palić (obecnie 23l LPG/100) i że wszyscy Co mówią o niższym spalaniu zwyczajnie kłamią. Nie wiem już do czego się przyczepić. Ręczny też sprawdzany i wszystko ok.