HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: OuTchOrN w 12 Listopad 2013, 12:53:11

Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: OuTchOrN w 12 Listopad 2013, 12:53:11
Witam, zamierzam wymienić komplet rozrządu w swoim samochodzie wraz z pompą wody, paskiem klinowym oraz łańcuszkiem. Na ten moment wybrałem:
Komplet rozrządu (180 zł): Allegro - Komplet rozrządu (http://allegro.pl/rozrzad-kpl-hyundai-coupe-lantra-2-0-16v-96-2000-i3647093282.html#tabsAnchor)
Pompa wody (80 zł): Allegro - Pompa Wody  (http://allegro.pl/pompa-wody-service-parts-hyundai-lantra-1990-2000r-i3636225940.html)
Pasek klinowy (23zł): Allegro - Pasek klinowy (http://allegro.pl/pasek-13x625-hyundai-lantra-pony-mitsubishi-lancer-i3691169277.html)
Łańcuszek + ślizgi (125zł): Allegro - Łańcuszek + ślizgi (http://allegro.pl/hyundai-coupe-lantra-96-lancuszek-slizgi-i3652385365.html)

Cena tego wszystkiego to: ok. 398zł.
Rocznie robię może 8tysięcy kilometrów. Więc zależy mi na tym by części te wytrzymały minimum 5 lat. Zależy mi też by nie było tak, że będę musiał z kalendarzem pilnować terminu wymianu.
Co jeszcze należałoby wymienić, i ile kosztować może wymiana tego wszystkiego?
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 12 Listopad 2013, 19:08:40
Pasek zębaty do napędu pompy wspomagania powinien być wymiarów 13x655 (ten z aukcji 13x625).

Dodatkowo pasek napędu pompy wody i alternatora  4PK875 lub 4PK880 lub 4PK878

Najlepiej wybierać firmy: BANDO, GATES, DAYCO, MITSUBOSHI, CONTI oczywiście z uwzględnieniem kraju produkcji.

Co do terminów wymiany części zawarte są w instrukcji http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=8

(http://images62.fotosik.pl/372/4895d53880611747m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4895d53880611747)(http://images61.fotosik.pl/371/cf0e3514a860d704m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf0e3514a860d704)

Pompa wody nie wiadomo co będzie w środku pewnie jakiś "chińczyk". http://www.autosklepbydgoszcz.pl/katalog/a_a_183_3484_5204/0/25632/___(_-___KM)/Układ_chłodzenia/Pompa_wody/GMB-D10504_(Pompa_wody).html to jest dobry wybór tylko ta cena  :-( .

I jeszcze uszczelka+półksiężyce+oringi pokrywy zaworów. Przeczytaj przestrogi z tego tematu  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2102


http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-POK-ZAW-LANTRA-COUPE-95(4,967,257398).aspx

(http://images63.fotosik.pl/371/1d016932ec7caa9fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1d016932ec7caa9f)

Jaki masz teraz przebieg i jaki olej w silniku zalany.

Pozostałe części jak najbardziej ok. Zamiast linków do aukcji staraj się wklejać screen.
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: OuTchOrN w 12 Listopad 2013, 20:42:02
Screeny są przykładowe na aukcjach, napisałem do Fox-rzeszów mają komplet rozrządu do mojego modelu za 200 zł. Jutro pewnie uzyskam ich numery. Przebieg posiadam 159tyś. (oryginalny). Tamta pompa wody nie jest wcale droga, ale jeżeli równie dobrą można kupić taniej to się też zdecyduje.
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 12 Listopad 2013, 21:20:06
Aukcje wygasną i nikt już nic nie zobaczy. Sprawdź z tabelkami ze zdjęć co jeszcze wymaga wymiany. Nie jest tam uwzględniona wymiana płynu w układzie sprzęgła, jeśli jest czarny jak smoła to już czas na niego. Poprawa w działaniu przeniesienia napędu gwarantowana. Sprawdziłbym jeszcze drożność zaworka odmy przy pokrywie zaworów.
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: OuTchOrN w 13 Listopad 2013, 09:02:35
Olej ma około 1roku, więc go pewnie też wymienię. Podczas dodawania gazu jak np przy 2,5k obrotów wrzucam 2, silnik łapie tak jakby zadyszkę, więc wymienię płyn sprzęgła oraz zlecę przeczyszczenie zaworka odmy.
Zamawiam większość części w Fox-Rzeszów, więc dla innych userów udostępnię PDF mojego zamówienia wraz z częściami oraz ich cenami na dzień dzisiejszy.
Czy warto wymieniać łańcuszek? czy może można go wymienić później? Na ten moment chciałbym trochę okroić koszta. Wolę kupić dobre części teraz, ale jeżeli jest możliwość wymiany czegoś później to bym to odłożył.

Czy ta pompa wody będzie ok? Czy warto dopłacać?
Fox-Rzeszów - Pompa wody Thermotec (http://www.fox.rzeszow.pl/POMPA-WODY-THERMOTEC%284,248665,252299%29.aspx)
Lub
Fox-Rzeszów - Pompa wody GMB (http://www.fox.rzeszow.pl/POMPA-WODY-GMB%284,248665,244127%29.aspx)
W załączniku moje zamówienie, czy wszystko będzie się zgadzać?
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Luty 2015, 20:55:53
Ustawienie rozrządu ze strony http://doc.hyundai-autoclub.ru/elantra/  "Body Repair Haynes" strony 58-59
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: OuTchOrN w 17 Kwiecień 2015, 09:26:50
Ale kosmos odkopałeś ^^
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Kwiecień 2015, 22:20:10
To było tak ktoś w SB zapytał o rozrząd i chcąc dać odpowiedz w odpowiednim miejscu dopisałem się do tego tematu.
Tytuł: [Lantra J2] Wymiana rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 21 Czerwiec 2015, 17:05:42
Łańcuszek warto wymieniać. Rozciągnięty łańcuszek daje dźwięki sieczkarni a nie sprawnego silnika. Ja pytając w którymś dziale na forum czy mam sprawny silnik i przedstawiając nagranie jego pracy przy rozciągniętym łańcuszku uzyskałem opinie że mam silnik do remontu lub też na złom. Dzisiaj po wymianie rozrządu włącznie z łańcuszkiem na nowy, silnik brzmi jak pszczółka. Łańcuch w porównaniu z nowym był rozciągnięty o około 8-10mm. Łatwo było zauważyć że stary łańcuch na zimnym silniku jest ugięty a nowy jest naprężony. Dzięki temu ślizgi nie dostają w kość i nie są uderzane przez rozciągnięty łańcuch - stąd też ten dźwięk ala traktor lub silnik diesla.
Co do reszty - czy warto wymieniać pompę wody. A no warto. Ja od dwóch lat nie mogłem poradzić sobie z faktem ciągłego "świerszczenia" z okolic alternatora. Po polaniu paska napędzającego wodą - wszystko cichło. Koło pasowe alternatora było lekko przekoszone w stosunku do innych ale gdy pasek był słabo naciągnięty to dźwięk znikał. Alternator był po regeneracji kompletnej (wymieniony regulator, prostownik, łożyska, szczotki i pierścienie ślizgowe). Cudowałem z poszerzeniem otworu mocowania alternatora i wierceniem o kilka stopni w przeciwnym kierunku przekoszenia koła ale efekt był ten sam. Dopiero wymiana pompy wody rozwiązała problem.  Pompa po wymontowaniu wyglądała jak nowa, szczelna ale obracając jej wałkiem w rękach dawała dźwięk pocierania o siebie dwóch kawałków mokrej gumy.
Co do reszty - jeśli ktoś zabiera się sam za wymianę - bezwzględnie należy przestrzegać ustalonych momentów dokręcania poszczególnych elementów.
Bezwględnie należy być wyposażonym w duży (od ok. 30-200Nm) klucz dynamometryczny i drugi precyzyjny (0-30/40Nm).
Zbyt słabo dokręcona rolka napinająca wałek to jest pierwszy krok do awarii. Z kolei przeciągnięte śruby lub gwinty otworów pokryw łożysk wałków rozrządu skutecznie unieruchomią auto. A takich momentów na poziomie 15Nm nie uzyskamy przy użyciu dużego klucza.
Konieczna też jest blokada koła pasowego wału, np. taka:

(http://e-handel.home.pl/zdjecia/przyrzaddonaciaganiakolapasowegotes1.jpg)

O ile odkręcając można sobie poradzić metodami np. na rozrusznik itd. (czego nie polecam) to dokręcić potem takie koło nie będzie jak. O porządnym zestawie kluczy nasadowych z przedłużkami i grzechotką 1/2" już nie wspominam bo to jest podstawa.