HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: lizaczek42 w 12 Lipiec 2009, 10:11:28
-
witam , przepalila mi sie zaroweczka w przycisku od klimy , jak mam wyjac ten przycisk zeby wymienic zaroweczke :?:
-
lizaczek42, mam ten sam problem co ty i dziś się za to zabieram ;)
Tutaj (http://endurorider.pl/INNE%20ZDJECIA/hyundai/Accent%20led/index.html) masz fotorelacje autorstwa kml, na pewno wszystko Ci wyjaśni. Ty oczywiście nie musisz wkładać diod tak jak on, po prostu rozkręć to, wyciągnij przepaloną żarówkę, idź do sklepu motoryzacyjnego po taką samą (!!!UWAGA!!! Są 3 rozmiary podstawek tych żarówek, dlatego idź do sklepu motoryzacyjnego z tą, której konkretnie potrzebujesz żeby nie płacić za coś co nie jest Ci potrzebne ;p Zobacz TUTAJ (http://www.allegro.pl/item674055232_diody_led_do_zegarow_przyciskow_zarowki_t5.html) jak te podstawki wyglądają), później wkładasz, skręcasz i gotowe ;) Mam nadzieję że jest tak jak napisałem ;p
-
Tak jak mówiłem, zabrałem się dziś za wyjęcie przycisku od klimy. Przepraszam że nie porobiłem fotek ale nie jestem zbyt cierpliwym człowiekiem i po godzinie kombinowania jak wyciągnąć ten przycisk nie pozwoliło mi to na robienie zdjęć. Ale przejdźmy do rzeczy...
1) Dla wygody najlepiej wyciągnąć radio żeby mieć potem większe pole manewru
2) Najlepiej jeszcze zrobić tak: otwierasz schowek pasażera, ściskasz do środka oba boki tak, żeby szufladka otwarła się całkowicie... Wtedy zobaczysz linkę nawiewu w szarym pancerzu, która jest zamocowana na takim białym cypelku. Na cypelku naciskasz zaczep i ściągasz linkę, nie będziesz musiał się potem męczyć żeby tą samą linkę odczepiać po stronie konsoli...
3) Otwierasz szufladkę na napoje i wtedy ujrzysz 2 śrubki, odkręcasz je
4) Łapiąc od dołu powoli po brzegu konsoli odczepiasz zaczepy tak, żeby wyjąć konsolę
5) Odłączasz wszystkie górne przyciski (awaryjne, ogrzewanie szyby, przeciwmgielne)
6) Czas zabrać się za przycisk. Nie jest to takie łatwe jak się wydaje. Żeby wyciągnąć ten przycisk musimy wyciągnąć cały panel regulacji nadmuchem. Ale po kolei. Najpierw wyciągasz wszystkie 3 uchwyty pokręteł lekko przyciągając je do siebie i kręcąc w jedna i drugą stronę małymi ruchami. Gdy już je wyciągniesz to trzeba każde pokrętło z osobna wyciągnąć z konsoli. Jeśli przyjrzysz się konsoli od środka to zobaczysz, że żeby je wyciągnąć wystarczy je tylko wysunąć delikatnie do góry, ale pamiętając o tym że z dołu trzyma je zaczep, który najlepiej czymś delikatnie podważyć...
7) Gdy odłączysz pokrętła to zobaczysz że "cyferblat" nadmuchów to jedna cała ramka (taka jak TUTAJ (http://www.allegro.pl/item668635472_f_vat_panel_sterowania_hyundai_accent_03_05r.html) ). Przy konsoli trzyma ja 8 śrubek: 4 w każdym rogu, 2 w środku panelu oraz 2 całkiem od spodu w miejscu gdzie normalnie jest popielniczka.
8) Gdy odkręcisz wszystkie 8 śrub, wyciągasz panel od konsoli, następnie odłączasz wiązkę od przycisku klimy, ściskasz go z boku (2 zaczepy) i pchasz w stronę wnętrza auta. Przycisk wyjdzie a na dole zobaczysz podstawki 2 żarówek.
Wiem, że nie wygląda to na najłatwiejsze, ale powinieneś sobie poradzić...
Pozdrawiam ;)
-
Ja nie wiem za to jak mam wymienić żaróweczki od nawiewu tylej szyby i od świateł przeciwmgielnych koło świateł awaryjnych bo nie wiem kiedy to włączone jest .
-
żaróweczki od nawiewu tylej szyby
Chyba chodzi Ci o ogrzewanie tylnej szyby...
Postępujesz tak jak opisałem do pkt. 5 i jak odłączysz te przyciski od wiązki, to łapiesz je z boku (są 2 zaczepy) i pchasz w stronę wnętrza samochodu, przyciski wychodzą i na dole przycisków masz takie krzyżyki, to są żarówki. Przekręcasz je jak normalne śruby i podważasz cienkim śrubokrętem ;)
Kontrolka ogrzewania tylnej szyby powinna się świecić tylko i wyłącznie przy załączonym silniku, natomiast lampy przeciwmgielnej też przy załączonym silniku i włączonych światłach mijania... (w drugim przypadku wystarczy że stacyjka będzie ustawiona w pozycji ACC)
-
Ja nie wiem za to jak mam wymienić żaróweczki od nawiewu tylej szyby i od świateł przeciwmgielnych koło świateł awaryjnych bo nie wiem kiedy to włączone jest .
To włącz silnik.
-
Gordinho, a czy mozesz powiedzieć gdzie tam są żarówki od podświętlania pokręteł? Czy trzeba WSZYSTKO rozbierać na częsci pierwsze?
Powiedz, że zmierzyłeś ŚREDNICĘ PODSTAWKI i tearaz ją nam podasz :> Czy ktoś wie czy wszystkie zarówki w przyciskach są takie same i czy są one takie same w podswietleniu pokręteł od temperatury?
FOTO RELACJA Z ROZBIÓRKI KONSOLI ŚRODKOWEJ http://tiny.pl/hhm99 oczywiście nie musicie się babrać z robieniem diód tak jak ja tylko kupcie gotowe :)
TW Erebus podpowiada ze do przycisków zakładamy R5 Zarowka LED R5 z wasami NEO Wedge do przelacznikow sprzedający to www.ledy.pl
-
Ja te żarówki wymieniłem inaczej wyjąłem radyjko i od radyjka ręką doszłem do żarówek podświetlania pokręteł
Ironie sobie darujcie ;)
-
Ja te żarówki wymieniłem inaczej wyjąłem radyjko i od radyjka ręką doszłem do żarówek podświetlania pokręteł
Wsadziłeś łape przez otwór na radio i doszedłeś do zarówek tych na dole które podswietlają regulację temp i prędkość nawiewu? Nie mówileś ze jesteś ginekologiem :lol:
-
kml, ja wyciągałem tylko przycisk klimy i tam wchodzą 2 żarówki o szerokości podstawki 7mm...
Natomiast do podświetlenia pokręteł nawiewu wchodzą 2 żarówki R5, sloty na nie są poprowadzone od lewego pokrętła (tego gdzie ustawiamy prędkość wentylatora) i można to zrobić tak jak soviet100, żarówki w slotach "wkręcane" są między 2 pokrętła (1-sza pomiędzy prędkością wentylatora i nawiewami, 2-ga między nawiewami i temperaturą).
Natomiast ustosunkowując się do tego co napisał TW Erebus to szczerze wątpię, R5 to prawie takie żarówki jakie są w zegarach, mają ten sam zaczep ale różnią się średnicą (zegary 10mm, te 5mm) a w przyciskach już wiesz jakie są, raczej dużo mniejsze...
-
Ginekologiem samochodowym ha ha ale tak na serio to wg mnie najlepiej tak zrobić tylko trzeba mieć wprawne ręce :D ma się dziewczynę to mi poszło bez problemu .
-
kml, ja wyciągałem tylko przycisk klimy i tam wchodzą 2 żarówki o szerokości podstawki 7mm...
Natomiast do podświetlenia pokręteł nawiewu wchodzą 2 żarówki R5, sloty na nie są poprowadzone od lewego pokrętła (tego gdzie ustawiamy prędkość wentylatora) i można to zrobić tak jak soviet100, żarówki w slotach "wkręcane" są między 2 pokrętła (1-sza pomiędzy prędkością wentylatora i nawiewami, 2-ga między nawiewami i temperaturą).
Natomiast ustosunkowując się do tego co napisał TW Erebus to szczerze wątpię, R5 to prawie takie żarówki jakie są w zegarach, mają ten sam zaczep ale różnią się średnicą (zegary 10mm, te 5mm) a w przyciskach już wiesz jakie są, raczej dużo mniejsze...
Dobra podsumujmy to:
Podświetlenie zegarów (prędkść, obroty etc) - dioda T10 potrzbne 4 sztuki
Przyciski (halogeny, awaryjne, ogrzewanie szyby) - R5 podstawka 10 mm po 2 na przycisk
Pokrętła od temperatry i prędkości dmuchawy - R5 podstawka 5mm 2 sztuki.
Dobrze mówię?
-
Dobra podsumujmy to:
Podświetlenie zegarów (prędkść, obroty etc) - dioda T10/żarówka W5W potrzebne 4 sztuki
Przyciski (halogeny, awaryjne, ogrzewanie szyby) - R3mini, nie wiem jaka szerokość podstawki, w przycisku klimy szerokość to 7mm...
Pokrętła od temperatury i prędkości dmuchawy - żarówka W1,2W 2 sztuki.
Z tego co widziałem na Allegro R3mini to diody, nie wiem jaki jest oryginalny odpowiednik żarówek...
Tak samo nie wiem jakie oznaczenie ma diodowy odpowiednik żarówek W1,2W...
No i dodam też że oryginalne żarówkowe odpowiedniki R3mini są ciężko dostępne, odwiedziłem wszystkie sklepy motoryzacyjne w mieście i nigdzie nie ma ;/
-
Gordinho, a czy w pokrętła od temp nie wejdą te same co w przyciski? Kurcze, coś czuje ze to sie skończy tak, ze będę musiał wybebeszyć konsole, wyjąć i dopiero zamawiać ;(
-
Oj Panowie z tego co piszecie to zabawa ze zmiana zaroweczek na led w zagarach to zabawa w porownaniu z wymina przepalonych zarowek w przyciskach czy pokretlach od klimatyzacji (u mnie oczywiscie tez nie wszystkie swieca np od awaryjnych) raz probowalem sie dostac do pokretel od klimatyzacji ale zrezygnowalem cos szlo mi to za bardzo czasochlonnie <ok> z tego co tu slysze zanim sie za to zabiore a widze ze niepredko musze najpierw skapletowac wszystkie odpowiednie ledy zapasowe bezpieczniki itp,pozatym mysle ze gdy juz sie faktycznie za to zabiore bede chcial wymienic jednak wszystko na led tak aby wszystkie przyciski swiecily identycznie sadze ze wymienienie zarowek na ledy w pokretlach od klimatyzacji (mocny led o niebieskawym kolorze) da bardzo fajny finalny kolorek podswietlenia to znaczy poglebi znacznie kolor.Jednak jak narazie bede obsrewowal wasze proby i ich rezultaty.
-
marcusSE, może to wydaje się takie trudne jak się to czyta ale ja to robiłem bez żadnego manuala i dałem radę, głównym problemem są sprawne ręce... Ale całą "demolkę" robisz intuicyjnie... ;)
-
Ważna kwestia: ludzie ze sklepu ledy.pl twierdzą, że diody "MULTI" są mocniejsze od zwykłych.
-
Mam wiarygodne informacje co do żarówek/diod bo sam już powymieniałem all ;)
Podświetlenie zegarów: 4 sztuki W5W/T10
Podświetlenie nadmuchów: 2 sztuki W1,2W/T5
Przycisk klimy: 2 sztuki R3mini 7mm
Przycisk ogrzewanie szyby: 2 sztuki R3mini 10mm
Przycisk awaryjne: 1 sztuka R3mini 10mm
Przycisk przeciwmgielne: 2 sztuki R3mini 10mm
Ponownie zaznaczam że R3mini to diodowy odpowiednik, jeśli ktoś tak jak ja chciałby pozostać przy żarówkach, to ja zrobiłem tak, że poszedłem do sklepu elektronicznego i kupiłem samą taką małą żaróweczkę z wąsami (pamiętajcie że na 12V!!!), którą samodzielnie wmontowałem w starą podstawkę, jest to najlepsze rozwiązanie a koszt takiej żaróweczki to 1,50 zł ;)
Pozdrawiam ;)
-
Mam wiarygodne informacje co do żarówek/diod bo sam już powymieniałem all ;)
Podświetlenie zegarów: 4 sztuki W5W/T10
Podświetlenie nadmuchów: 2 sztuki W1,2W/T5
Przycisk klimy: 2 sztuki R3mini 7mm
Przycisk ogrzewanie szyby: 2 sztuki R3mini 10mm
Przycisk awaryjne: 1 sztuka R3mini 10mm
Przycisk przeciwmgielne: 2 sztuki R3mini 10mm
Ponownie zaznaczam że R3mini to diodowy odpowiednik, jeśli ktoś tak jak ja chciałby pozostać przy żarówkach, to ja zrobiłem tak, że poszedłem do sklepu elektronicznego i kupiłem samą taką małą żaróweczkę z wąsami (pamiętajcie że na 12V!!!), którą samodzielnie wmontowałem w starą podstawkę, jest to najlepsze rozwiązanie a koszt takiej żaróweczki to 1,50 zł ;)
Pozdrawiam ;)
O dzizus! Niech Ci admin wynagrodzi własną rangą pod nikiem te informacje!
Od siebie dodaam, że te zarówki są tanie ale coś krótko żyją i padają jak muchy po pewnym czasie. U mnie była to plaga prawdziwa :)
-
Od siebie dodaam, że te zarówki są tanie ale coś krótko żyją i padają jak muchy po pewnym czasie. U mnie była to plaga prawdziwa
Nie dziw się, ona w zamiarze producenta miały świecić tylko w nocy a nie być załączane i wyłączane przez 24h... Diody to najlepsze rozwiązanie ale niestety droższe i trzeba wymienić całe podświetlenie naraz żeby nie mieć tęczy kolorów w aucie, a niestety nie wiem jakie żarówki są tam gdzie włącznik wycieraczki tylnej i regulacja świateł... ;p
-
włącznik wycieraczki tylnej
Takie same jak w przyciskach :) Nie dam sobie łapy uciąć za średnicę podstawki ale też mnie tam kiedyś zagnało i jest 1 sztuka i taka sama czyli r3mini 10mm ALE TO TRZEBA SPRAWDZIĆ
Regulacji wysokości świateł nie ruszałem bo nie jest zbyt łatwo dostępny a już naprawdę nie miałem ochoty na taką głęboką ingerencję w deskę etc.
-
witam i pytanie mam : jak wyjac przycisk od tylnej wycieraczki i spryskiwacza :-?
-
witam i pytanie mam : jak wyjac przycisk od tylnej wycieraczki i spryskiwacza :-?
Wyjmij schowek co jest pod nimi po lewej stronie ( wyjmij = wyciągnij szyfladkę ) a następnie wepchni łapę, wyczuj przycisk i DELIKATNIE ruszając nim na boki poluzj go i wypchnij.
-
mam pytanie jak mam wyjac sowak od cyrkulacji powietrza(obieg zamkniety lub otwarty ) ktory sie miesci na dole srodkowej konsoli . :roll: pozdrawiam !
-
lizaczek42 zdjąć konsole i potem wyjąć.
-
niemoge calkiem odjac ramki bo trzyma sie wlasnie na tym sowaku od cyrkulacji powietrza
-
Hmmm... Moim zdaniem konsola trzyma się nie na suwaku cyrkulacji powietrza tylko na pokrętłach regulacji nadmuchem. Musisz wyciągnąć te plastikowe pokrętła, włożyć łapę do środka konsoli i każde pokrętło wysunąć w górę, następnie wysuwasz bardziej konsole, odkręcasz 6 śrubek i wtedy możesz wyciągnąć cały mechanizm cyrkulacji powietrza, ale nie wiadomo czy będzie to konieczne w Twoim przypadku, zależy co konkretnie chcesz zrobić...
-
A jak zmienić podświetlenie zegarów i deski rozdzielczej w Accencie I?