HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: malowany w 01 Luty 2013, 23:24:32
-
Witam, wymienialiscie już klocki,? Przy jakim przebiegu, ja mam 17 000 i cos mi zaczyna srupac,...
-
swoje przeglądałem przy ok 30 ooo i wyglądały bardzo dobrze (min zużycia), ale jeden tylny był lekko ukruszony na brzegu i też przy hamowaniu nieraz chrupał. Wywaliłem odłamek i dalej jeżdżę. Wszystko jest ok :shock:
-
Osobiście nie zaglądałem ale auto było miesiąc temu na 1 przeglądzie i nic nie mówili. Faktem jest, że z hamulców słychać ostre tarcie przez pierwsze hamowania po ruszeniu. Tak śniedzieją tarcze, czy co? Tarcze nie są nigdy srebrne, zawsze są jakieś takie brudne, jak ze śmietnika.
-
To co opisujesz o tarczach to prawda. Zawsze słychać takie tarcie po dłuższym postoju auta. Mój sposób na to jest taki że kilka razy mocniej przyhamuję i tarze robią się czyste (te z tyłu też a z nimi jest najgorzej) To raczej jest normalne u hyuika
-
Witam, chciałem rozeznać temat. Po ilu kilometrach wymieniacie klocki hamulcowe?
Byłem na przeglądzie i zdziwiłem się kiedy się dowiedziałem, że na klockach zrobię jeszcze tylko 5000 km, a mam przejechane dopiero 51000 km.
-
Po ilu kilometrach wymieniacie klocki hamulcowe?
W zależności od potrzeb. Klocki zużywają się mniej lub bardziej ale najwięcej ma wspólnego styl jazdy oraz warunki.
zdziwiłem się kiedy się dowiedziałem, że na klockach zrobię jeszcze tylko 5000 km, a mam przejechane dopiero 51000 km.
Nie ma w tym nic dziwnego. Gratuluję długiego przebiegu na jednych klockach :)
-
Nie ma w tym nic dziwnego. Gratuluję długiego przebiegu na jednych klockach :)
długiego?
miałem kilka wcześniej samochodów i wymiana klocków odbywała się nie wcześniej niż 80000 km, a w suzuki lianie po 100000 km. Stąd to moje zdziwienie.
-
koszak, nie te czasy :-P Teraz żadnemu koncernowi nie opłaca się wytwarzać części tak długowiecznych.
-
porównaj masy samochodów. dodatkowo czy liana miała abs i kontrole trakcji ? bo ta ostatnia bardzo przycina klocki
-
porównaj masy samochodów. dodatkowo czy liana miała abs i kontrole trakcji ? bo ta ostatnia bardzo przycina klocki
abs na pewno miała, co do kontroli trakcji nie mam 100% pewności, ale Land Cruiser, w którym wymianiałem po 80000 km ma na pewno i masę ma dużo większą.
[ Dodano: 2013-11-07, 21:23 ]
ale zastanawia mnie, na ile Wam wystarczają klocki, oczywiście dla porównania.
-
Ja wymienialem klocki po 42tys. pewnie do 50tys by funkcjonowaly ale nie chcialem pozniej tracic czasu wiec zlecilem wymiane podczas przegladu.Naleze do tych kierowcow ktorzy jezdza dosyc energicznie dlatego ten wynik mnie specjalnie nie martwi.
-
oprócz masy samochodu ważna jest jeszcze wielkość klocków i z czego są zrobione.
-
A propos wymiany klocków (i tarcz) czy wymiana poza ASO jest dopuszczalna i nie narusza gwarancji (rozpoczęty ostatni rok gwarancji)?
-
Według obowiązujących już dłuższy czas przepisów UE, możesz serwisować auto w innym warsztacie niż ASO, co nie powoduje utraty gwarancji. Ważne żeby nie był to "pan Zenek" co zrobi ci to za przysłowiową flaszkę, tylko w miarę renomowany warsztat co wystawi fakturę za usługę.
Mało kto z tego korzysta z obawy o "pretensje" ASO w przypadku konieczności skorzystania z naprawy gwarancyjnej.
I muszę stwierdzić że pomimo tego rozporządzenia autoryzowane serwisy zastraszają klientów.
Mój kolega jest w podobnej sytuacji jak Twoja. Auto na końcówce gwarancji i wymienił rozrząd w niezależnym warsztacie. Oczywiście przy okazji wizyty w ASO usłyszał że zafundował sobie utratę gwarancji. Na szczęście nie musiał nic naprawiać i nie polemizował z nimi w tym temacie.
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
-
Takie gadanie w ASO to norma, bo oni z tego żyją więc im się nie dziwie. Ja już wymieniałem klocki na przedzie poza ASO, teraz pora na tył. Reszta jest ok.
Na ASO jest sposób. Prosisz o pisemne wyjaśnienie jak np wymiana oleju czy klocków ma wpływ no nie wiem na opadający fotel. Muszą Ci odpowiedzieć i wyjaśnić. Zresztą powołujesz się na dyrektywę UE, w razie w informujesz że idziesz do UOKiK :)
Mnie czeka niedługo wizyta po 45kkm a wpakowałem LPG ciekawe jaka będzie reakcja :)
Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku! Usunięcie cytatu. tekla
-
dla zainteresowanych watek kolegi Enigmy opisuja wytyczne GVO wpiszcie w google i nastaje jasnosc wszystko sprowadza sie do naprawy obslugi pojazdu zgodnie z technologia producenta.
-
Odświeżam temat.
Byłem na wymianie opon na zimowe, przez co miałem okazję zweryfikować stan klocków i tarcz hamulcowych. Z przodu klocki zużyte, tył prawie zużyte. (przebieg ok 50k)
Ile zapłaciliście za wymianę klocków (materiał + robocizna)? Ceny w ASO różnią się (we Wrocławiu są 3) i wyglądają następująco:
- 400 zł robocizna (220zł oś przednia + 180 zł oś tylnia) + 374zł klocki przód (oryginalne Hyundai) + 325 zł klocki tył (oryginalne Hyundai) = 1099 zł
- 240zł robocizna (120zł oś)+ 375 zł klocki przód (oryginalne Hyundai) + 326 zł klocki tył (oryginalne Hyundai) = 941 zł
- 176 zł robocizna (88zł / oś) + 240 zł klocki przód (TRW) + 180 zł klocki tył (TRW) = 601 zł
Którą opcje polecacie?
[ Dodano: 2014-12-08, 20:17 ]
Wymienione w ASO klocki hamulcowe przód i tył na TRW, łączna kwota 602zł.
Koledzy, pytanie mam, może ktoś miał podobną sytuację w przeszłości.
Miałem taką sytuację (po rozgrzaniu hamulców) ze starymi klockami i teraz nowymi jest to samo. Jak jadę (nie hamuję, tylko jadę) to klocki strasznie trą o tarcze, co może powodować takie regularne te dźwięki tarcia- bo to nie jest stały dźwięk tylko co pełny obrót koła?
-
Witam
Na liczniku już ponad 50kkm a więc lada moment czeka mnie wymiana klocków hamulcowych. Serwis za same klocki krzyczy 380 zł - aż brzuch boli do śmiechu na taką cenę.
Na serwisie aukcyjnym dostępne są do naszych aut klocki ATE za 140 zł oraz TRW za 160 zł. Pytanie,: które lepsze?
-
Przyszła pora na zmianę klocków w Hultaju (wytrzymał 65 tys,). Czy Szanowni Forumowicze mogą polecić coś dobrego? Nie chce tanich, chce DOBRE.
Ptok
-
Będą trochę kosztować..... :mrgreen: :mrgreen:
-
Grzegorz jakbyś podał vin to by trochę ułatwiło bo przez lata i miejsca produkcji numery klocków się zmieniał choć blaszki po których się przesuwają są takie same.
-
Proszę bardzo podaję numer VIN TMAJU81FCEJ497655. Choć wystarczyłaby mi informacja ze wskazaniem marki producenta, typu itp. - resztę sam doszukam.
Ptok
-
resztę sam doszukam.
A to przepraszam podam tylko dla potomnych że numer oryginału dla produkcji Czechy od 15.07.2013 to 58101-2YA50
Zamienniki ATE 13.0460-5600.2 TRW GDB3461
Co do konkretnej marki to tutaj http://www.mojasportage.pl/viewforum.php?f=13 ze względu na identyczne hamulce przednie jest trochę więcej wiadomości.
-
Witam
Przy 61 kkm wymieniłem klocki.
Klocki ATE zakupione na alledrogo za około 180 zł.
Wymiana w byłym ASO Hyundai, obecnie ASO Suzuki, koszt 107 zł.
Wymiany klocków nie wpisują do książki serwisowej, jedynym dowodem jest faktura.
-
Dodano: 2015-11-05, 03:02
Kosmos2011,
Bardzo dziękuje za pomoc. Czy podane przez Ciebie numery zamienników są "kompatybilne" z moim VIN-em? To jest przód/tył? Chyba zdecyduje się na TRW
Ptok
-
witam
ja w moim ix 35 przy przebiegu 69 tyś. (klocków brak a tarcze poniżej normy) wymieniłem klocki ATE przód za 195 zeta tył za 135 zeta kupione na allegro po numerze silnika a tarcze kupine u mechanika Hella Pagid które z wymianą kosztowały 500 zeta.
Po pierwszych 20 km hamulce działają jak żyleta, nie piszczą i nie pylą zbyt mocno.
-
troche to za szybko coś ci się powycierały te elementy. Mama obecnie 85000km raz po 60000 tyś wymieniłem tylko klocki, i jeżdże dalej. ale następnej wymiany klocków tarcze już nie wytrzymają. Trzeba bedzie wymieniać komplet.
Usprawiedliwia cię tylko taka szybka wymiana tarcz hamulcowych jazda automatem. Z opisu nie wynika jaką masz skrzynię.....
-
witam
ja w moim ix 35 przy przebiegu 69 tyś. (klocków brak a tarcze poniżej normy) wymieniłem klocki ATE przód za 195 zeta tył za 135 zeta kupione na allegro po numerze silnika a tarcze kupine u mechanika Hella Pagid które z wymianą kosztowały 500 zeta.
Po pierwszych 20 km hamulce działają jak żyleta, nie piszczą i nie pylą zbyt mocno.
u mnie w automacie przy tym samym przebiegu podobny objaw - klocki stan niemal zero a tarcze z takim rantem że suwmiarkę podpiera, komplet TRW DF6108S+GDB3461 poniżej 500 PLN na znanym portalu "akcyjnym"
-
witam
mam skrzynię manualną 5 a pomiar tarczy nie był możliwy normalną suwmiarką - duży rant u góry.
-
Jak to skrzynię "5"??? przecież skrzynie są 6-cio biegowe......
-
ale to jest 2.0 benzyna :) i tam jest "5"
-
Byłem wczoraj na przeglądzie po 3 latach 48 tys. przebiegu klocki przód zużyte w 75% więc wymienili na zamiennik Japońskie OYO nr kat. 10H0323-OYO 114,00 zł, oryginały pod 300 stówy potwierdzam
-
wymienili na zamiennik Japońskie OYODO
Precyzując firma OYODO to tzw. pakowacz i najczęściej w środku w opakowaniu znajdują się klocki produkcji koreańskiej np firm MANDO, Sangsin, Hi-Q bądź może być też oryginał z Mobis w niebieskim opakowaniu. Z Japonią mają wspólne tylko to że na opakowaniach znajduje się napis "japońska jakość"
-
Cześć,
znalazłem na znanym wszystkim portalu aukcyjnym zestaw tarcze+klocki firmy "ZIMMERMANN SPORT ".
Macie jakieś doświadczenia w temacie ? bo wyglądają porządnie cena tylko lekko odstrasza :)
Zależy mi na tym aby przy prędkościach autostradowych po kilku hamowaniach nie czuć takiej gumy pod pedałem hamulca...
-
Ha, ha, ha- zacznij trochę wolniej jeździć, a problem z gumą zniknie........
-
Cena tych zimmermannów to jest bardzo niska jak za tarcze wyczynowe, które właściwie to one tylko udają (wyglądem). Tanio nie będzie. Tarcze od ultimax w dół:
http://www.brakeparts.pl/26496-2009-turbo-diesel
a klocki od galfer w dół:
http://www.brakeparts.pl/4639-2009-turbo-diesel
(mały wybór jest do ix35)
Zresztą, na jednotłoczkowym zacisku i tarczy 300 mm sportowej wydajności hamulców nigdy nie będzie.
Mnie się najlepiej spisywało połączenie brembo max z ferodo premier. Ale ja nie hamuję z 200 do 100, jeno rozłączam tempomat (ustawiony na 120-150 km/h) odpowiednio wcześnie...
-
Myślałem nad zmianą nawet zacisku i tarczy na 320mm ale nie wiem czy zacisk z i40 pasują. cena używanego zacisku jest spoko, ale nigdzie nie znalazłem info czy jarzmo pasuje...
Chociaż zaciski w i40 występują do tarcz 300 i 320 w zależności od felg z jakimi auto wyjechało z fabryki... średnica piasty w tarczy jest identyczna więc tarcza raczej będzie pasowała, temat tylko zacisku...
Macie jakieś info bo na-pewno 320 lepiej by się sprawdziła jak 300mm
ps.
Nie katuje auta bo to nie taki samochód, ale miałem kilka razy sytuacje ze z predkości autostradowych takich kolo 160kh trzeba było usiąść na hamulcu a końcówka była już podnosząca ciśnienie.... Upatrzyłam już na lato nowe gumy mam nadzieje że na moich 18"'tkach będą wgryzać się w asfalt suchy i mory :)
-
bo na-pewno 320 lepiej by się sprawdziła jak 300mm
Oczywiście, ale to różnica kosmetyczna w porównaniu z zaciskiem wielotłoczkowym (brembo tu rządzi). Takiego szukaj, jeśli zależy ci na wydajności hamulców. Jarzmo można "dosztukować", czyli spasować niefabryczne.
-
Ale powiedz gdzieś skompletuje co do czego .... czy raczej rzeźba u mechanika ?
Ps.
Istnieją zaciski brembo do hyltaja :) ?
-
Jasne, że rzeźba. Zaciski z czegokolwiek (z cayenne są popularne), jarzma rzemieślnicze (podkładki/adaptery - na co tam kto wpadnie).
Ogólnie to nie warto, ale nie takie daremne rzeczy ludziska w autach wyprawiają. :-)
-
Hmmm raczej byłbym za czymś co pasuje i lepsza tarcza z klockiem. Wiesz jednak to hamulce rzeźby wolałbym nie robić :) pyzatym toż to rodzinny wóz :)
Miałem wcześniej Audi 1.8t z 180km i tam nie było problemów z wyhamowaniem z ponad 200km/h tu chciałbym poprawić jednak z wyższych prędkości te parametry.. ;-)
-
Takie monstrum wtedy wychodzi:
https://c8.staticflickr.com/9/8236/29015146311_8e126aa0e3_b.jpg
Holcwageny mają bardzo wydajne serwo, co pozwala im świetnie hamować na stosunkowo małych tarczach. Miałem wcześniej fabię z tarczami 256/232 i hamowała wyraźnie lepiej niż focus z tarczami 300/280. Fordowi nic nie pomaga to, że i przednie tłoczki i pompa hamulcowa mają większą średnicę.
Stawiam, że to audi miało tarcze 288/256...
-
Heheheh
no wygląda grubo :)
muszę przemyśleć temat bo muszę coś z tym zrobić :)
-
Witam
Panowie, przymierzam się do wymiany hamulców przód + tył. Zdecydowałem się na firmę ATE, chcę trochę na nich pośmigać ;)
Posiadam ix35 z 2014 r. 1.6 benzyna.
Czy komplety:
https://motostacja.com/p/ATE-2--240110-03321-130460-57802/
https://motostacja.com/p/ATE-2--240128-02561-130460-56002/
będą odpowiednie do tego autka?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
ATE dobry wybor - od lat jestem konsekwentny w zakupie zestawow tej firmy nigdy sie nie zawiodlem, nic nie piszczy wszystko pracuje idealnie. Najlepiej zadzwonic do nich podac vin bo bledy w opisie potrafia sie przytrafic nawet najlepszym hurtowniom.
-
Dziękuję za wiadomość- oba komplety zamontowane, wszystko gra. Cenowo też rozsądnie, jak za części dobrej jakości.