HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: adriano10 w 01 Lipiec 2009, 19:18:43

Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 01 Lipiec 2009, 19:18:43
Witam wszystkich.
Pisze do was poniewaz posiadam spory porblem ze soim samochodem a raczej pseudo samochodem bo od 3 tygodni wszytko zaczyna sie w nim walic.
Po pierwsze jestem posiadaczem Scoupe 93r. silnik 1500ccm moc 88km.
Odkad go kupilem byl problem z zapalaniem ,poniewaz gdy przekrecalo sie kluczyc raz na 3 razy lapal i zapala.Wymienilem bendiks bo tamten byl zajechany kolektor sciagniety uszczelki wymienione szytko pomontoane jak bylo.Auto odpalalo lepiej natomiast pojezdzilem 3 dni i stanal. Gdy przekrecal sie kluczyc stacyjka nie dawala znaku zycia. Dalem do elektryka (podobno bylo jakies spiecie i wszystko dziala).Rozrusznik kreci stacyjka bez zadnych awarii natomiast silnik zalewa i auto nie pali (siece i przeody nowe orginalne). I tutaj jest moje pytanie. Co moze byc walniete , poniewaz podaje paliwo ale za duzo i nie ma szans odpalic. Moze jakis czujnik ? Elektryk z tego co mogl zrobic to odeslal mnie do Badania i podlaczenia pod komputer poniewaz jest pewny ze poszedl jakis czujnik i pompa podje za wiele paliwa.
Raz odpalil pojezdzilem 500m zgasilem odpalil okolo 6 razy pod rzad odstawilem po 30minutach znou zalalo.
Poza tym wczesnij mial tak ze raz na 50razy odpalal bardzo nierowno ponieaz wchodzil na obroty i gdy dodawalo sie gazu to obroty spadaly i jakby sie dlawił.
Nie mam pojecia co moze byc nie tak.
Jestem z Wroclawia i moze znacie osobe ktora moglaby zajrzec co tam jest nie tak.
Prosze o rade i ew. sugestie.
Przepraszam za bledy i ze nie pisze polskich znakow ale niestety pisze z komorki.
Dziekuje bardzo i czekam na jakies porady.
Poratujcie bo juz mi rece opadaja :(:(:( jestem wrecz zalamany a nerow juz nie posiadam.
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 02 Lipiec 2009, 02:09:11
Zawsze jak odpalasz nie dodawaj gazu, tylko sprzęgło i stacyjka.

Jakiś czujnik....... no właśnie,za to odpowiedzialny może być jeden z wielu czujników.

Wybłyskaj sobie błędy kontrolką na tablicy wskaźników CHECK ENGINE( najpierw trzeba sobie włożyć żaróweczkę bo oryginalnie jej nie ma), robi się to tak:

(http://images45.fotosik.pl/155/9cfca41455332239med.jpg) (http://www.fotosik.pl)


Tu link do pełnego rozmiaru:
http://rapidshare.com/files/250870692/32.JPG.html

A jak ktoś nie pojmuje to inaczej, bardziej zrozumiale:

Włącz zapłon (nie odpalaj)

Złącze serwisowe (nad bezpiecznikami):

xx__xxx
xxoxxxx

pin "o" podłączasz do masy na 2,5 - 7 sekund

na desce zapala sie lampka "check engine" lub z symbolem silnika (zaleznie od wersji), po odpięciu masy gaśnie na 0,5 s, potem zapala na 2,5s, gaśnie na 2,5s :) i zaczyna wyświetlać kody
liczba 0,5s migniec reprezentuje cyfre, potem 2,5s przerwy i nastepna cyfra, kody błędów sa czterocyfrowe. Kod wyświetlany jest w kółko i zawsze zaczyna sie od zapalenia lampki na 2,5s Nastepny kod odczytujesz poprzez ponowne podpiecie pinu do masy. Jezeli pierwszy kod to 4444 - to nie zarejestrowal bledów, lub zostaly ostatnio skasowane poprzez odpiecie akumulatora. Kod 3333 oznacza, ze wyswietlil juz wszystkie zarejestrowane błędy i wychodzi z trybu diagnostyki.

Oto mini leksykonik błędów:
(http://images45.fotosik.pl/156/8b95aafce94a2429m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8b95aafce94a2429)

1234____________ECM RAM malfunction_____________ ECM
1233____________ECM ROM malfunction_____________ ECM
3145____________ECT sensor circuit malfunction______ ECT Sensor
3146____________IAT sensor circuit malfunction______ IAT Sensor
3153____________TPS sensor circuit malfunction______ TPS Sensor
3112____________Injector #1 circuit malfunction______ Injector #1
3234____________Injector #2 circuit malfunction______ Injector #2
3116____________Injector #3 circuit malfunction______ Injector #3
3235____________Injector #4 circuit malfunction______ Injector #4
3117____________MAF sensor circuit malfunction______ MAF sensor
5111(DOHC ONLY) MAP sensor circuit malfunction______ MAP sensor
3114____________Idle control valve opening coil______ ISC actuator
_________________circuit malfunction
3122____________Idle control valve closing coil_______ ISC actuator
________________circuit malfunction
3128____________Oxygen sensor circuit malfunction___ Heated O2 sensor
4151___________________________________________Air/Fuel ratio
4153____________Air/Fuel leaking or injector clogging__Air/Fuel ratio
4154___________________________________________Air/Fuel ratio
3135____________EVAP canister purge solenoid valve__EVAP Can. purge sol.
________________circuit malfunction____________solenoid
3211____________Knock sensor circuit malfunction____ Knock sensor
3232____________CKP sensor circuit malfunction______Crankshaft pos. sensor
3222____________CMP sensor circuit malfunction______Camshaft pos. sensor
3159____________VSS circuit malfunction____________Vehicle speed sensor
3137____________Battery voltage incorrect___________Battery
4133____________Fuel pump relay malfunction________Fuel pump relay
3149____________A/C compressor switch or relay_____Air Conditioner
________________malfunction
3221____________A/C fan malfunction_______________Air Conditioner
3133____________A/C Cooling fan malfuction_________Air Conditioner

Oraz kilka pozostałych których wyżej nie ma:

1. Evap can. purge valve solenoid_______________1322
2. ISC vAlve solenoid_________________________1321
3. No. 2 injector _____________________________1315
4. No. 3 injector _____________________________1314
5. No. 4 injector _____________________________1313
6. No. 1 injector _____________________________1312

 
To są tylko wytyczne do pomocy Ci w diagnozie. Nie będą one stanowić ostatecznej odpowiedzi jaki element należy wymienić ale określić obszar w którym masz problemy.
Ja osobiście nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie niepowodzenia, które mogą występować w wyniku niedbalstwa i niedokładności!
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 02 Lipiec 2009, 11:56:24
Witam. Sory ze sie wtrace ale mogłbys mi powiedziec co oznacza bład 4153 ???
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 02 Lipiec 2009, 13:28:24
Moze zadan teraz niezbyt mądre pytania ale wole miec wszystko czarno na białym zeby potem nie jeździć sto razy
- czym połączyć domyślam sie ze kabelkami jakimi i gdzie je mozna dostac ? Np.stacja
-jaka żarówka i gdzie i jak zamontować?
-jak połączyć z masa (;
Dziekuje za informacje.Bardzo prosze o pomoc.
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 02 Lipiec 2009, 19:02:31
juz mam odpowiedzi na wszytkie pytania.
Niestety zarówki nie mam na stacyjce a zamatowac ja to mega duzo roboty.Rozkrecanie itp. a nie damsobie reki uciac ze zrobie to z ojcem.
Macie moze jakis inny sposob ? albo macie jakies przypuszczenia czemu go tak zalewa a nigdy tak nie robilo ;>?
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: on86 w 03 Lipiec 2009, 00:28:09
Cytat: "adriano10"
Niestety zarówki nie mam na stacyjce a zamatowac ja to mega duzo roboty.Rozkrecanie itp.
:-P :-P :-P Nie o to chodzi. Jeden kabelek przyłączasz do plusa/+ żarówki, a drugi do minusa/- żarówki. Pozostałe dwa końce wkładasz w złącze diagnostyczne i wybłyskujesz błędy.

Chyba dobrze mówię drodzy koledzy i koleżanki ?? Jak coś przekręciłem to mnie poprawcie.
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 03 Lipiec 2009, 01:57:35
Gdzie tam masz napisane że żarówkę podpinasz pod złącze diagnostyczne <glupek2> <glupek2>

W ten pin wkładamy zwykły byle jaki kabelek i dotykamy nim do gołej blachy żeby złapał masę. Żaróweczkę mamy na tablicy gdzie masz prędkościomierz w prawym górnym rogu bodajże 2 od lewej, a jeśli jej niema trzeba włożyć i tyle. Włożenie żaróweczki z wyjęciem licznika trwa ok 15min jest to bardzo łatwe do zrobienia. Tu masz zdjęcie gdzie znajdują się wkręty mocujące konsolę, musisz wyjąć zegarek i sterowanie lusterkami żeby się do nich dostać, potem już tylko wkręty mocujące sam licznik;

(http://images44.fotosik.pl/156/aeb3662d79950960m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aeb3662d79950960)


norton91

4153 - Air/fuel multiple adaptive failure (zły stosunek paliwo/powietrze), nie rozumiem w jakim kontekście jest podane słowo multiple czyli wielokrotne.

Moim zdaniem albo przepływka albo łapie dzikie powietrze z odmy silnika, sprawdź zawór PCV

Przeedytowałem trochę pierwszy post, teraz nikt nie powinien mieć zastrzeżeń
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: on86 w 03 Lipiec 2009, 02:16:23
Cytat: "harabin"
Gdzie tam masz napisane że żarówkę podpinasz pod złącze diagnostyczne <glupek2> <glupek2>
Sorki, nigdzie :-P :oops: Ja zawsze myślałem, że w ten sposób, a tylko dlatego, że nigdy nie miałem okazji wybłyskać błędu, gdyż nigdy nie miałem takiej potrzeby. Jeszcze raz sorki za ten głupi post-weźcie go usuńcie, bo aż mi wstyd :oops: :oops: :oops:
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 03 Lipiec 2009, 02:19:28
Cytat: "on86"
Cytat: "harabin"
Gdzie tam masz napisane że żarówkę podpinasz pod złącze diagnostyczne <glupek2> <glupek2>
Sorki, nigdzie :-P :oops: Ja zawsze myślałem, że w ten sposób, a tylko dlatego, że nigdy nie miałem okazji wybłyskać błędu, gdyż nigdy nie miałem takiej potrzeby. Jeszcze raz sorki za ten głupi post-weźcie go usuńcie, bo aż mi wstyd :oops: :oops: :oops:



Będzie się z czego zbijać :D

 <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha>
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 03 Lipiec 2009, 09:41:58
Dzieki harabin <piwo>

Cytuj
4153 - Air/fuel multiple adaptive failure


Tez to tak odczytałem i tez własnie nie wiedziałem po co to multiple???

Ale dla pewnosci jak odbiore prawko to podjade do kumpla na komputer i sie wszystkiego dowiem.

A co to jest ten zawór pcv???
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 03 Lipiec 2009, 13:42:45
Cytat: "norton91"
A co to jest ten zawór pcv???


Poszukaj tu:

http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=2793&postdays=0&postorder=asc&start=15
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 03 Lipiec 2009, 14:49:54
Dzieki wielkie. Z tego co widze słuzy on do odpowietrzania komory tłokowo korbowej???
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 04 Lipiec 2009, 00:57:10
Cytat: "norton91"
Dzieki wielkie. Z tego co widze słuzy on do odpowietrzania komory tłokowo korbowej???


Dokładnie. Bo pobierane od strony filtra powietrze przelicza przepływomierz, a jeżeli łapie lewe powietrze z uszkodzonego zaworu PCV tego nie nie jest w stanie zmierzyć, i dostaje nieodpowiednią dawkę powietrza w stosunku do paliwa, i silnik morze nierówno chodzić, dławić się, mieć zmniejszone obroty itp.

 <ok> <ok> <ok> <ok>
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 06 Lipiec 2009, 19:54:32
czesc
Przykro mi stwierdzic ale robilem jak mowiliscie i nie podziałało.
Rarowka wstawiona (swieci) kostka+masa i nic nie miga.
Moja kostka jakos dziwne wyglada albo mi sie wydaje (jakby byla pusta).
poniewaz ma wstawione piny.
Co wy na to ?
(http://img8.imageshack.us/img8/7578/pinsym.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/i/pinsym.jpg/)
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 06 Lipiec 2009, 20:39:15
Moze masy nie miałes???

Cytuj
Moja kostka jakos dziwne wyglada albo mi sie wydaje (jakby byla pusta).


Wydaje ci sie.
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 07 Lipiec 2009, 06:04:47
W rzeczy samej :)

Trzeba zmasować kabel, a następnie złączyć go z tym pinem żeby miał połączenie baz jakichś przerwań,

Po prostu "dobry" przewód połączyć z masą za pomocą jakiejś śrubki i drugim końcem złączamy pin w złączu żeby poprostu dobrze trzymał i OT cała filozofia.

Te złącze jest uniwersalne dlatego parę pinów może nie być, ale w samochodzie innej marki mogą być te ale może znowu nie być innych.


Są też detektory błędów na allegro na te złącze OBD ale to jest chyba nieopłacalne :D

[ Komentarz dodany przez: BartBartez: 2009-07-07, 10:40 ]
Usunięto wulgaryzmy oraz przyznano "punkcik" użytkownikowi :evil:
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 08 Lipiec 2009, 19:52:36
Zrobilem pomiary i za pierwszym razem wyszło tak ( na 90% cos spieprzylem)
3121
3111
1212
1312 i dalej 1312 itd.
Pare kolejnych prob wykazywalo juz non stop 1312 i tak caly czas?
co to moze byc ,poniewaz na liscie bledow tego nie ma ;>?

wiem ze nie mozna dodawac linkow a tym bardziej reklamowac innego forum ale autor tego tematu:
http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=11&t=340&p=20630
rowniez uzyl przykladu 1312 ktorego nie ma na liscie ?
co z tym kodem ?
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: cezary46 w 08 Lipiec 2009, 20:22:05
Kolego nie męcz się. Podjedź do serwisu na Kamienną tam Ci pomogą.
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 08 Lipiec 2009, 20:49:28
dzieki za info.
moglbys podac jakies namiary tel i adres.
podpinaja tam do kompa?Jesli to jest orginalny serwis Hyundaia to mnie ladnie pociagna za kiweszen a ja nie mam zamiaru wydawac jakos mega duzo hajcu na ten samochod
juz wystarczajaco w niego wlozylem.
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: cezary46 w 08 Lipiec 2009, 21:14:59
Masz dwa we Wrocku
 
ul. Kochanowskiego 8A
tel. (0-71) 372 94 47 w.15, w.21

ul. Kamienna 145
tel. (0-71) 369 76 90
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: harabin w 09 Lipiec 2009, 02:08:23
Cytat: "adriano10"
Zrobilem pomiary i za pierwszym razem wyszło tak ( na 90% cos spieprzylem)
3121
3111
1212
1312 i dalej 1312 itd.
Pare kolejnych prob wykazywalo juz non stop 1312 i tak caly czas?
co to moze byc ,poniewaz na liscie bledow tego nie ma ;>?

wiem ze nie mozna dodawac linkow a tym bardziej reklamowac innego forum ale autor tego tematu:
http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=11&t=340&p=20630
rowniez uzyl przykladu 1312 ktorego nie ma na liscie ?
co z tym kodem ?


1312 to będzie to samo co 3112 czyli pierwszy wtryskiwacz.

P.S. To był wulgaryzm :)
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 09 Lipiec 2009, 09:46:18
Czesc. Dzieki za info.Z tego co wiem to jeden wtryskiwacz w hurtowni po rabacie kosztuje 300zl a sprowadzić go to cud. jest mozliwosc ze nawalił jakis sterownik wtryskiwaczy poniewaz zalewa mi wszystkie a nie tylko pierwszy? mozna to wymienić samemu czy lepiej warsztat ? Ew.gdzie kupic używane myslalem o jakis szrotach ?
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: adriano10 w 12 Lipiec 2009, 12:41:37
? Ponawiam prosbe ?
Tytuł: Mega prolem z Scoupe. BLAGAM POMOCY ! :(
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 13 Lipiec 2009, 09:54:47
na allegro jest kilka Scoupe na części, tam szukaj