HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: wohoow w 27 Październik 2013, 11:56:21
-
Mam przeczucie że PCSV u mnie w ogóle nie działa. Po wyciągnięciu dziada z gumowego uchwytu uśmiałem się okrutnie bo mam założony zamiennik boscha(0280142300) :) Sprawdziłem go pod kątem oporności zgodnie z ruskim pdfem i jest wzorcowo 25.3 ohm. Do wtyczki po włączeniu zapłonu dochodzi 12v ale jeśli masę biorę z aku, w samej wtyczce pojawia się dziwne napięcie ok 9v ( na aku mam 12.6v). Nie jestem do końca pewny czy na drugim przewodzie we wtyczce powinna być zwykła normalna masa. Znalazłem jak to sprawdzić ale nic z tego nie rozumiem:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/87380939/egr.jpg)
Prośba z mojej strony, czy mógłby ktoś zmierzyć zasilanie we wtyczce przy włączonym zapłonie i ewentualnie wytłumaczyć o co chodzi z tym pomiarem na rysunku.
edit
Porobiłem jeszcze trochę pomiarów i martwi mnie jeszcze jedna sprawa. O ile dobrze rozumiem działanie systemu egr to zawór powinien być otworzony na biegu jałowym i na niskich obrotach. U mnie zasilanie jest podawane nawet przy 4.500 obrotów. Zastanawiam się czy przypadkiem ktoś celowo nie zepsuł tej masy bo miał problem z ciągle otwartym zaworem...
-
Tutaj masz jak sprawdzić zawór PCSV http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3670-hyundaiaccent992b-09.html&sandbox=0&usg=ALkJrhiTd-6FnsQ5whyMyOCRKZySqL5QIw
Popraw temat z EGR na PCSV. Jutro sprawdzę jak jest z napięciem w moim aucie. Na schemacie 46 oznacza pin w ECU gdzie podpięty jest zawór.
(http://images63.fotosik.pl/322/bf0eb51818ce77b1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf0eb51818ce77b1)
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1839
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3293&highlight=pcsv
-
Tutaj masz jak sprawdzić zawór PCSV http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3670-hyundaiaccent992b-09.html&sandbox=0&usg=ALkJrhiTd-6FnsQ5whyMyOCRKZySqL5QIw
Nie ma tu zbyt wielu informacji, oporność już mierzyłem. Sam zawór jest raczej dobry tylko coś z samym sterowaniem mi nie działa...
Mógłbyś przy okazji sprawdzania napięcia sprawdzić przy jakich obrotach ecu zamyka ten elektrozawór ?
-
http://www.fox.rzeszow.pl/Zawor-paliwowy(4,967,28023).aspx
Zaworów PCSV w innych markach jest dużo nie wiem czym ten zamiennik Bosch (VW,VOLVO,SABB) się różni od oryginału, ale czymś musi. Obroty też sprawdzę.
-
Ten zaworek jest sterowany masą (komputer zwierając do masy pin nr 2 pcsv powoduje jego załączenie) Na drugi idzie zasilanie 12v. Dlatego widzisz na 1ce napięcie. Oporność jest ok wiec elektrozawór pewnie też ok.
W zasadzie najlepszy byłby pomiar na podłączonym pcsv...
-
Obudowa wygląda identycznie jak koreański oryginał, różni się tylko wybitą marką. Nie sądzę żeby działał w inny sposób, koniec końców to tylko elektrozawór. Ale może działać na innym napięciu...
-
Czyli po tym co napisał hyun wszystko jasne. Prośba jeszcze o usunięcie z tematu słowa EGR bo ktoś za chwilę będzie pytał "czy w LC jest EGR". Oczywiście nie dotyczy to silnika D3EA (diesel) gdzie EGR znajduje.
-
Już się kiedyś ktoś pytał :) Masz racje to dwie zupełnie inne technologie, koncepcja tylko trochę podobna.
Wracając do tematu... jestem trochę zaskoczony że elektrozawór jest sterowany masą, mało tego teraz te moje 9v na zasilaniu nie mają kompletnie żadnego sensu... zresztą fakt że ecu nie odcina zasilania przy 4,5k tym bardziej. Czekam na pomiary kosmosa, a później będę mordować ecu...
-
Więcej zamieszania od PCSV wnosi połączony z nim filtr węglowy (absorber) który znajduje się na lewej tylnej podłużnicy
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/grey-garik/journal/21955/
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/xsiro/journal/43202/
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/kirill02618/journal/288230376153162656/#post
Koszt to ponad 200 pln za pojemnik z granulkami węgla aktywnego. Przez ten wynalazek mam odkręcony korek od zbiornika paliwa.
[ Dodano: 2013-10-28, 18:44 ]
Kluczyk w pozycji ON napięcie między pinami 1 i 2 8,8V
Silnik uruchomiony napięcie między pinami 1 i 2 10,7V i napięcie między pinem 1 i "-" na akumulatorze 3,7V
Rezystancja czujnika 25,7ohm
Zwiększanie obrotów nie powoduje zmiany lub odcięcia napięcia.
-
Kluczyk w pozycji ON napięcie między pinami 1 i 2 8,8V
Silnik uruchomiony napięcie między pinami 1 i 2 10,7V i napięcie między pinem 1 i "-" na akumulatorze 3,7V
Rezystancja czujnika 25,7ohm
Zwiększanie obrotów nie powoduje zmiany lub odcięcia napięcia.
U mnie jest praktycznie to samo z wyjątkiem napięcia między pinem 1 i "-" na akumulatorze bo tu mam dokładnie to samo co na samym aku, czyli 12,6V.
Przy zasilaniu 9v zawór w ogóle nie reaguje, przy 10,7v otwiera się na ułamek sekundy. Przy zasilaniu 12v jest całkowicie otwarty. Czy wasze oryginalne też tak mają ?