HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Jenot w 27 Październik 2013, 10:37:41

Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Jenot w 27 Październik 2013, 10:37:41
Mam taki problem z Getzem. Po kilkugodzinnym postoju na zimnym silniku podczas ruszania często (nie zawsze) dławi się, obroty spadają i gaśnie nie reagując na gaz lub odzyskuje normalne obroty. Na ciepłym silniku ten problem nie występuje. Silnik to benzyna 1,1 l (67KM) bez gazu, przebieg 89000 km. W ostatnim czasie wymienione:
- świece,
- KWN,
- filtr paliwa,
- filtr powietrza,
- olej silnikowy + filtr.

Komputer przy skanowaniu nie pokazuje żadnych błędów. Podczas jazdy z silnikiem nie ma żadnych problemów. Obroty są stabilne (brak falowania). Mechanik sugeruje usterkę czujnika temperatury płynu chłodzącego. Posiadam jednak wtyk diagnostyczny OBD II na bluetooth oraz smartfona z aplikacją Torque. Podczas uruchamiania silnika aplikacja ta pokazuje prawidłowe odczyty z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Temperatura rośnie liniowo, brak skoków wartości. Zauważyłem jednak, że tuż po ruszeniu auta z pewnym opóźnieniem aplikacja podaje odczyty wartości dla czujnika położenia przepustnicy (TPS) pomimo naciskania pedału gazu. Odczyt z czujnika temperatury pojawia się od razu po połączeniu aplikacji z ECU, natomiast dopiero po ok. 10 sekundach od ruszenia pojawia się pierwszy odczyt z TPS. Później odczyty z TPS pojawiają się już jednak na bieżąco bez opóźnień.

Czy spotkał się ktoś z Was z podobnym zachowaniem tego silnika? Czy takie objawy mogą być spowodowane usterką TPS, brudną przepustnicą, uszkodzoną sondą lambda czy szukać przyczyny jeszcze w czymś innym?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: albert w 27 Październik 2013, 12:46:26
Mam trochę inny silnik, ale objawy miałem bardzo podobne. Pomogło czyszczenie przepustnicy.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Arnold w 27 Październik 2013, 19:43:23
Mozesz tez sprobowac przegonic swojego getza na wysokich obrotach
czasem pomaga 1-2-3 bieg do odciecia i pozostac na tym 3 biegu przy ok 4500-5000obr/min jakies 2-3 km i zobaczysz co bedzie sie dzielo na drogi dzien po przestoju nocnym
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: toporek w 03 Listopad 2013, 23:42:54
Również mam ten problem, ok. 5000 km też czyściłem przepustnicę i ustaławał (bo też się tak raz na jakiś czas działo).


Robiłem próby na zasadzie wyłączenia instalacji gazowej przed zgaszeniem auta na noc, bo myslałem że to wina gazu. LPG nie jest jednak powodem tego zdarzenia.

Zastanawia mnie czujnik przepustnicy. Takie objawy mam przy silniku zimnym i przy dużej wilgotności powietrza.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Andy w 04 Listopad 2013, 07:38:19
Mam podobnie, jak jest zimno i wilgotno i odpalam silnik po długim postoju to po gwałtownym naciśnięciu gazu zaczyna się dławic (mniej lub bardziej, zależy, chociaż też nie zawsze). Jak silnik chwilę popracuje na luzie, wszystko wraca do normy. Tak się dzieje od paru lat  i występuje tylko w okresie jesienno-zimowym.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Jenot w 26 Lipiec 2014, 10:21:58
Informacja dla osób zmagających się z podobnym problemem jak ja.

Okazało się, że przyczyną dławienia się silnika tuż po odpaleniu był kończący się alternator, który po dłuższym postoju auta przestał się obracać po odpaleniu silnika i spowodował zerwanie paska z alternatora. Po wymianie alternatora problem ustąpił :-D

Stary alternator to Valeo. Wytrzymał 93000 km.
Teraz jest Bosch.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Matison w 27 Lipiec 2014, 01:40:52
No nie wiem czy tu tylko alternator jest winny. Ja miałem podobny problem że przy ruszaniu lub dodaniu gazu na mniejszej prędkości (zwolnienie z 90km/h do 40km/h i gaz) powodowało też dławienie się i jakoś porządne wyczyszczenie przepustnicy od strony filtra powietrza pomogło i póki co działa jak nowa a alternator wciąż się obraca.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 27 Lipiec 2014, 11:46:10
Akurat to dziwne by alternator a pewnie łożyska w nim padły przy 93tys bo nawet 2 razy tyle wytrzymywał alternator w starym maluchu.
Tak samo blokowanie się tak że pasek zrywało świadczylo pewnie o zbyt mocnym naciągu paska i pewnie przez to padły łozyska. Bowiem nawet jak zatni się alternator prędziej powinien pasek się ślizgać i mamy dym spod maski niż sie zerwać.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 21 Wrzesień 2015, 13:08:02
Odświeżę temat.
Wraz z chłodniejszymi nocami i wilgotniejszym powietrzem właśnie pojawił mi się problem taki jak opisujecie - dławienie się na zimnym silniku.
Przeczyściłem przepustnicę bez jej zdejmowania - otwierałem ją naciskając sprężynę linki gazu i i czyściłem szmatą. Szmata była czarna, czyściłem aż do momentu aż nie było na niej śladu sadzy.
Niestety nie za bardzo pomogło - dziś problem się powtórzył.
Mam zatem dwa pytania:
Czy zdejmowaliście przepustnicę do czyszczenia?
Ktoś poradził sobie z tym problemem skutecznie -  może to nie była przepustnica ale coś innego?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: lizi0 w 21 Wrzesień 2015, 13:15:45
Masz Gaz?

Jeżeli masz to zrób mały test mianowicie przed odpaleniem auta rano odepnij akumulator na chwilę żeby komputer zgubił ostatnio zapisane wartości mieszanki.

Jeżeli auto ruszy normalnie to jedz do gaziarza i niech ci sprawdzi wtryskiwacze lub w lepszym wypadku wyreguluję ponownie instalację.

U mnie dwa tryski gazu padły przez co komputer gazowy źle przesterowywał benzynę i auto dławiło się. Po wymianie listwy gazowej auto wróciło do normy.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 21 Wrzesień 2015, 15:35:32
Gaz mam ale był nie tak dawno serwisowany, listwa wymieniona.
Problem jest tylko na zimnym silniku, więc silnik chodzi wtedy na Pb.
Na ciepłym problemu nie ma,  zarówno na Pb jak i gazie chodzi równo, zero wypadających zapłonów na LPG czy coś.
Obstawiam, że to zimne i wilgotne powietrze gdzieś coś kaszani. Pytanie tylko co i gdzie? Może czujnik przepustnicy?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: lizi0 w 21 Wrzesień 2015, 15:53:15
Masz racje że na zimnym silnik pracuje na pb ale przed wyłączeniem auta pracował na LPG a co za tym idzie dawka paliwa była liczona wg innych przeliczników i po włączeniu auta masz nieprawidłowe wartości dla pb i zalewasz auto.

Sprawdź tak jak pisałem i zobaczysz. Taki test kosztuje tylko 10 min czasu.

Aha po takim zabiegu jak okaże się że auto normalnie jeździ to nie odpalaj instalacji gazowej przez jeden dzień. Rano znowu odpal auto i dla potwierdzenia zobacz czy jeździ na benzynie. Jak jeździ wrzuć LPG i zobaczysz na kolejny dzień. Jak zacznie szarpać to znaczy że instalacja.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 11 Październik 2015, 18:02:46
Mam podobne problemy z wolnymi po odpaleniu. W następny weekend wyczyszczę przepustnicę.
Czy na coś szczególnego trzeba uważać ? Czy demontaż jest prosty ?
Mam jeszcze jedno pytanie: czy zwiększone spalanie oraz niższa moc to też może być jej wina ?
Sprawdzone już było prawie wszystko: wymiana kabli i świec, regulacja zaworów, wymiana czujnika temp. cieczy, pomiar ciśnień na cylindrach sprawdzenie sondy lambda ...
Może ta przepustnica coś krzaczy ze spalaniem i mocą ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 13 Październik 2015, 11:43:29
Czyszczenie przepustki jest proste - odkręcasz opaskę i zdejmujesz rurę doprowadzająca powietrze. Ja odpinałem od razu zapinki pokrywy filtra powietrza i odkładałem wszystko na bok, bo jest jeszcze mały wężyk, bodajże odpowietrzający korbowód, a nie chciałem męczyć się z jego ściąganiem.
Potem możesz odkręcić całą przepustnicę (jakieś 4 śruby z kiepskim dostępem od strony wnętrza auta) albo bez odkręcania naciągasz linkę gazu i otwiera ci się i w ten sposób czyścisz od środka. Jest specjalny spray Liqui Moly do czyszczenia przepustnic, z tego co wygrzebałem w necie zbiera dobre recenzje. Na pewno plusem jest to, że przeczyści wszystko po drodze -  od przepustki do listwy wtryskowej. Ja go nie używałem, bo dowiedziałem się o jego istnieniu już po fakcie.

Ja swój problem z szarpaniem na zimnym już rozwiązałem :D
Po podpięciu komputera okazało się, że  wypadały zapłony na 1. cylindrze przez szwankującą cewkę.
Po wymianie cewki (i obowiązkowo świec - tak mi doradził znajomy mechanik) a przy okazji także kabli WN wszystko - tfu, tfu - działa jak należy.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: new w 31 Październik 2015, 14:32:30
Witajcie.
Mam dokładnie te same objawy teraz... silnik 1.4 + LPG.
Odłączyłem LPG i zaslepilem instalację śrubą. Przejechałem 2 zbiorniki benzyny i widzę słabsze objawy ale odczuwalne. Na zimnym silniku jak wyjeżdżam pod górę to czuję delikatny brak mocy oraz nie płynne przyspieszanie. Na LPG było tak, że po odpaleniu silnika obroty wzrastały i opadając dlawił się i ponownie wzrastały. Na LPG wypadal mi zaplon w 3 cylindrze. Teraz nie ma takiego objawu.  Po odpaleniu wzrastają obroty i stopniowo maleją.
Nie znam przyczyny ale widzę, że na LPG objawy są nasilone.  
Postaram się wyczyścić przepustnice i może wymienię cewke.



P.S.
Czy w korku jak podjeżdżacie wzrastają Wam obroty samoczynnie?

P.S.2
Czy cykajace albo cykajacy zawór może mieć wpływ również?

Przepraszam za brak PL znaków ale piszę z telefonu.
Pozdrawiam!
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 31 Październik 2015, 23:32:34
Przeczyściłem delikatnie przepustnicę. Nie było tragedii wg mnie. Środek do czyszczenia przepustnic + szmatka. Była tylko trochę okopcona.
Teraz wygląda tak (nie jest idealnie ale to chyba już kosmetyka raczej):
https://drive.google.com/file/d/0B8c63SmDWQoKbk5yMi1MMGdjWW8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8c63SmDWQoKYUVxM05sU1F4ZkU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8c63SmDWQoKR3hhcWVzcV9hbkk/view?usp=sharing
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Andy w 27 Listopad 2015, 13:10:23
Cytat: "lizi0"
Masz racje że na zimnym silnik pracuje na pb ale przed wyłączeniem auta pracował na LPG a co za tym idzie dawka paliwa była liczona wg innych przeliczników i po włączeniu auta masz nieprawidłowe wartości dla pb i zalewasz auto.

Sprawdź tak jak pisałem i zobaczysz. Taki test kosztuje tylko 10 min czasu.

Aha po takim zabiegu jak okaże się że auto normalnie jeździ to nie odpalaj instalacji gazowej przez jeden dzień. Rano znowu odpal auto i dla potwierdzenia zobacz czy jeździ na benzynie. Jak jeździ wrzuć LPG i zobaczysz na kolejny dzień. Jak zacznie szarpać to znaczy że instalacja.


Potwierdzam, zakończenie jazdy poprzedniego dnia na benzynie, a nie gazie, skutkuje normalną pracą silnika z rana. Ze wstępnych rozmów z gazownikiem i opisaniem problemu uzyskałem potwierdzenie, ze prawdopodobnie winna jest listwa wtryskowa gazu (350 zł. z robocizną). Jestem już umówiony za parę dni na ostateczną diagnozę i ewentualną wymianę, dam znać o efektach.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: new w 28 Listopad 2015, 20:07:28
Byłem u gazownika z tym samym problemem i sprawdził wtryski i całą instalację i nie widzi połączenia instalacji LPG z tym zjawiskiem...

U mnie to tak wygląda:


Kontrola silnika zapaliła się po pewnie mu wyskoczył zapłon jak zawsze.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Andy w 04 Styczeń 2016, 13:11:11
Cytat: "Andy"

Potwierdzam, zakończenie jazdy poprzedniego dnia na benzynie, a nie gazie, skutkuje normalną pracą silnika z rana. Ze wstępnych rozmów z gazownikiem i opisaniem problemu uzyskałem potwierdzenie, ze prawdopodobnie winna jest listwa wtryskowa gazu (350 zł. z robocizną). Jestem już umówiony za parę dni na ostateczną diagnozę i ewentualną wymianę, dam znać o efektach.


Obiecałem to odpisuję, zwłaszcza, że panujące obecnie mrozy były doskonałą okazją do przyjrzenia się problemowi. W międzyczasie inny gazownik po opisaniu problemu na odległość również stwierdził, że pewnie winna jest  listwa lub reduktor. Umówiłem się na wizytę, bo rano przy 15 stopniach mrozu trzeba było już poświęcić grubo ponad 5 minut na rozgrzanie silnika, żeby dało się w ogóle jechać. Żeby nie przedłużać - obeszło się bez wymiany listwy i reduktora, wystarczyła jedynie regulacja instalacji gazowej. Nie wiem dokładnie co zostało ustawione, usłyszałem tylko, że podawana była bardzo duża dawka gazu. Efekt regulacji to obecnie żadnego dławienia się i falowania obrotów przy rozruchu na benzynie  - pomimo mrozów wszystko jest jak dawniej. Po odpaleniu silnika po zimnej nocy można od razu jechać, co wcześniej po prostu było niemożliwe.

Także tym samym potwierdzam, że lizi0 miał 100% racji, że gaz miał wplyw na pracę silnika na benzynie.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: new w 02 Luty 2016, 19:21:50
Witajcie ponownie.
Dałem auto do mechanika na wyczyszczenie zaworów. Nie wiem jak to zrobił ale mówił, że auto było podpięte pod jakieś urządzenie itd. W każdym bądź razie nic mnie nie kosztowało i auto jakby inaczej nie gaśnie jak na filmie.
Natomiast czuje nierówna pracę silnika i jakby go skubalo przy dodawaniu gazu i silnik drży na wolnych. Wczoraj wieczorem zaglądam pod maskę a tam na cewce widzę taki niebieskie iskry, które mrugaja.
Cewka nie jest peknieta nigdzie, obudowa cała ale widać w ciemności jak po tym plastiku one latają.  Czy to może być wina cewki ?

Proszę o pomoc bo już nie wiem co to może być.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Luty 2016, 20:25:39
Oryginalna cewka do silnika G4EE i G4ED ma numer 27301-26600, producentem jest firma Denso. Numer pod jakim cewkę sprzedaje Denso to DIC0115.

http://www.e-denso.pl/denso-dic0115-cewka-zaplonowa-denso-do-hyundai-2730126600-p-4129.html
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: new w 02 Luty 2016, 20:45:26
Kosmos Ty zawsze na posterunku !! :)
Dziękuję za podanie numeru części. Można zaufać tej firmie, która sprzedaje ? Pytam bo cena okazyjne gdzie Inter Cars powiedział mi 217zl - 5% rabatu... cena z 4 liter...

Jednak nie powinienem widzieć tych iskier co ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Luty 2016, 21:29:31
Iskierki to tylko na świątecznej choince  :mrgreen:  :mrgreen:

Sklep jak najbardziej ok.

Co do ceny IC bez zniżek na ceny z kosmosu  :-D
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: new w 02 Luty 2016, 21:44:55
Cewka to nie choinka !!!!  :mrgreen:

W ten weekend cewka leci do kosza !

Kosmos jesteś wielki, po raz kolejny ratujesz mi tyłek ! :)
Mam nadzieję,  że teraz będzie wszystko grało ! :)

[ Dodano: 2016-02-06, 13:04 ]
Cewka zmieniona a silnik pracuje jak prosto z salonu !!!!!!! :)
Ciekawe tylko dlaczego przy tak krótkim przebiegu mogła się uszkodzić bo 75.000 to nie dużo.

[ Dodano: 2016-02-06, 13:04 ]
Cewka zmieniona a silnik pracuje jak prosto z salonu !!!!!!! :)
Ciekawe tylko dlaczego przy tak krótkim przebiegu mogła się uszkodzić bo 75.000 to nie dużo.

[ Dodano: 2016-03-09, 18:08 ]
Problem wraca :(
Jak jest zimny silnik rano to go tak delikatnie skubać zaczyna. Jak się rozgrzeje to w miarę lepiej ale też widzę, że wskazówka obrotomierz delikatnie faluje. Czuję też na podjeździe pod wzniesienie, że nie idzie płynnie lecz czuć delikatnie skubanie.  

Pomocy ! :(
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: grzesiek402 w 19 Czerwiec 2016, 21:49:03
Być może sprawa ciągle aktualna: spróbuj podłączyć kable na cewce tak jak w manualu piszą: kolejność od szyby: 1,4,3,2. Na cewce chyba są znaki 1,4,3,2 - teoretycznie to nie powinno mieć znaczenia, ale u mnie pomogło - po zmianie kolejności na właściwą wg manuala dławienie ustało.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: sasek941 w 20 Czerwiec 2016, 07:14:12
Może czujnik TPS?
Miałem kiedyś z nim problem w motocyklu, szarpał, krztusił się.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 31 Październik 2016, 19:00:37
Mając podobne problemy postanowiłem wymienić filtr paliwa wraz z tym zgrubnym. Podpowiedzcie jakiej marki części kupić i najlepiej gdzie bo nie jest to taki proste. Same tanie podróby widzę jak na razie...
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 31 Październik 2016, 19:15:48
Zasadniczy 31112-1C000 lub 31112-1CA00, 30F0501-OYO

http://aktyw.pl/p/281100/OYO30F0501-HYU/Filtr-paliwa-hyundai-getz-1-1i1-3i1-6i-02-05-.html

Zgrubny siateczka 31090-17000

http://www.fox.rzeszow.pl/FILTR-POMPY-PALIWA(4,23887,9411).aspx lub ASO




Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 31 Październik 2016, 19:21:25
Tak, znam te numery chociaż ta strona https://hyundai.afora.ru/eur/ po numerze VIN pokazuje, że mam filtr o numerze 311120B000 ale podejrzewam, że obie wersje pasują...

Czy mam rozumieć, że firma OYO jest godna polecenia ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 31 Październik 2016, 19:44:07
Masz Indianina. Czeka Ciebie wycieczka do ASO.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D

Zasadniczy 31112-0B000

Zgrubny 31090-0B000
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 31 Październik 2016, 20:06:28
To dobrze czy źle ?
A już miałem zamawiać ten filtr: http://www.autoczescionline24.pl/herthbuss-jakoparts-229012.html
Zgrubny też tylko w ASO ?
Kupiłem już ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=6323557054

Myślisz, że też będą duże różnice ?

[ Dodano: 2016-11-05, 15:20 ]
Filtr został dziś wymieniony wraz z tym zgrubnym. Była chwila zabawy ale ogólnie nic bardzo trudnego.
Po zakończeniu montażu i odpaleniu auto zgasło szybko jak zwykle ale myślę, że to wina zapowietrzenia i spłynięcia paliwa z układu. Przed odpaleniem podpompowałem pompką kilka razy ale mogło to być mało... W czasie jazdy mam wrażenie, ze auto lepiej przyspiesza. Ale to żona musi ocenić bo ona jeździ nim na co dzień. Jutro rano sprawdzę jeszcze to odpalanie czy nie gaśnie. Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa: czy jest tam gdzieś może jakiś zaworek zwrotny uniemożliwiający cofanie się paliwa z układu zasilania do zbiornika ? Bo jeśli on szwankuje to auto może gasnąć po pierwszym odpaleniu własnie z tej przyczyny...

Oczywiście nie odmówiłem sobie przyjemności "rozbebeszenia" starego filtra żeby zobaczyć jakiej jest konstrukcji i w jakim był stanie po przejechaniu 87kkm.

(http://www.fotosik.pl/zdjecie/011a3afc7ca5c0d8)
(http://images84.fotosik.pl/139/a9cd75a0a14c1613gen.jpg)

A tutaj widać filtr zgrubny stary i nowy. Stary jest ciemny bo mokry ale też trochę od filtrowania paliwa:

(http://images82.fotosik.pl/139/76f8739192f05f54gen.jpg)
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Listopad 2016, 22:57:49
Nastar żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2016-11-05, 15:20 ]  w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:

Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w edytuj (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.

[ Dodano: 2016-11-07, 23:07 ]
Zawór dwukierunkowy 31190B

Regulator ciśnienia 31380A

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 07 Listopad 2016, 23:43:25
Dzięki za info. Teraz już wszystkim i tak wyskoczyło jako nowy post ;-)
To regulator odpowiada za ew. cofanie się paliwa ? Znam ten schemat prawie na pamięć ale nie znalazłem właśnie żadnego zaworu powrotnego... Już zacząłem myśleć nad samodzielnym montażem takowego...;-)
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 08 Listopad 2016, 20:38:26
Sprawdź najpierw zawór od oparów paliwa ze zbiornika. Odłącz wężyk który idzie do przepustnicy zatkaj śrubą i tak uruchom silnik.

(http://images82.fotosik.pl/148/f6031a1d67e06330.png)

Czy jak odkręcasz korek wlewu paliwa to słychać syk podciśnienia?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 13 Listopad 2016, 17:19:23
Jutro go sprawdzę. Zacząłem nawet iść już w tym kierunku bo jakiś czas temu żona miała problemy z tankowaniem tzn. odbijał jej pistolet przy połowie baku i nie mogła więcej zatankować. Podejrzewam zatkany przewód ew. filtr par paliwa znajdujący się na zbiorniku. Ale ostatnio ten objaw zanikł...Jednak w podobnym okresie pojawił się problem z gaśnięciem...
Nie wiedziałem, że jest jeszcze jakiś zawór odpowiedzialny za odpowietrzenie znajdujący się pod maską.
Żona żadnego syku podciśnienia nie słyszy przy odkręcaniu korka wlewu.

Jeszcze taka zależność mi się rzuciła w oczy przy pierwszym odpalaniu po długim postoju: po odpaleniu na sprzęgle (bieg neutralny - luz) silnik chodzi. Wystarczy jednak puścić sprzęgło (dalej bez wrzucania biegu) i zaraz gaśnie. To samo jak włączę światła.
Domyślam się, że nie toleruje w tym momencie żadnego, nawet minimalnego obciążenia, tak ?



Sprawdziłem dziś kwestię tego zaworu... Dziwna sprawa ale nie mogłem go znaleźć ! Czy jest możliwe abym go nie miał ?

Druga sprawa: pobawiłem się trochę z ELM-em. Okazuje się, że chyba jakieś czujniki powariowały (MAP ?) albo sam ELM.
Auto pracowało na wolnych obrotach ok. 15 minut. Temperatura na zewnątrz to 1.8st.C
A odczyty parametrów są następujące:

(http://images82.fotosik.pl/160/23ed9a592764a000gen.jpg)

Padł MAP ? Czujnik temperatury płynu też ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: grzesiek402 w 14 Listopad 2016, 21:44:58
Proponuję sprawdzić kolejność przewodów wysokiego napięcia  - w razie co podpiąć zgodnie z instrukcją obsługi. U mnie na cewce jest inna kolejność niż podaje instrukcja (patrząc od komory silnika jest 4132). Teoretycznie nie powinno to mieć żadnego znaczenia, ale okazało się, że ma - po przepięciu kabli zapomniałem od dławieniu i szarpaniu - nie pamiętam dokładnie, ale gdzieś od wiosny spokój. Oczywiście ten manewr miał wpływ na dławienie podczas jazdy - co do gaśnięcia silnika to nie pomogę.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Listopad 2016, 20:16:11
Cytat: "grzesiek402"
U mnie na cewce jest inna kolejność niż podaje instrukcja (patrząc od komory silnika jest 4132)


4123

http://www.fotosik.pl/zdjecie/96f833209519e44f
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 15 Listopad 2016, 20:49:32
A jak interpretujesz skan z parametrami odczytanymi za pomocą ScanMaster-a ? Wg mnie MAP szwankuje...
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 16 Listopad 2016, 20:07:48
MAP jest ok 29 kPa przy zamkniętej przepustnicy.

https://www.dropbox.com/s/p7pw42xlp01ce93/FL%202.pdf?dl=0
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 16 Listopad 2016, 20:56:54
A temperatura powietrza w dolocie ? Jaki czujnik to mierzy ? Nie MAP ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: grzesiek402 w 17 Listopad 2016, 18:19:43
Cytat: "kosmos2011"
Cytat: "grzesiek402"
U mnie na cewce jest inna kolejność niż podaje instrukcja (patrząc od komory silnika jest 4132)


4123

Obrazek (http://images81.fotosik.pl/166/96f833209519e44f.png)


Na szybko pisałem - 3 i 2 pomyliłem. U mnie różnicę robi zamiana 4 i 1.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 19 Listopad 2016, 19:38:56
Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia przepustnicy oraz MAP. Przy okazji również akumulator bo stary już słaby był. Procedura "zerowania" ECU też zrobiona.
Odpaliłem auto na sprzęgle i "luzie", puszczam sprzęgło i auto zgasło. Po drugim odpaleniu już wszystko OK. Czyli w kwestii odpalania bez zmian  :evil:
Przy okazji wymiany czujników znalazłem zawór PCSV, o którym myślałem, że go nie mam :-) Jutro zaślepię wężyk i sprawdzę odpalanie.
Jeden plus za to: okazało się, że auto cierpiące od dawna na spadek mocy w czasie jazdy teraz odżyło i zasuwa jak szatan ! Nie wiem czy pomogła wymiana czujnika położenia przepustnicy czy MAP-u ale fajnie teraz śmiga.
Zostało jeszcze to odpalanie... W sumie nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe ale "męczy mnie" trochę...

grzesiek402 czy masz na myśli zamianę przewodów na taką, która jest niezgodna z instrukcją ? Bo teraz mam tak jak powinno niby być i każdy przewód z cewki idzie do odpowiedniej świecy. Pilnowałem tego przy wymianie świec i przewodów.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: grzesiek402 w 20 Listopad 2016, 11:56:20
Chodzi mi o to, że kolejność w instrukcji jest inna niż oznaczenia na cewce. Jak kupiłem auto to miałem przewodu podłączone zgodnie z oznaczeniami na cewce i się dławiło. Po przepięciu na kolejność wg instrukcji problem się skończył - kolejność wg instrukcji jest prawidłowa.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 20 Listopad 2016, 21:12:24
Sorry ale nadal nie łapię. Przejrzałem instrukcję (wer. PL) ale nie ma tam nic o podłączaniu przewodów WN.
Skoro wg oznaczeń na cewce należy podłączyć przewody na zasadzie 1 do 1, 2 do 2 itd. To  napisz mi proszę jak to jest opisane w tej instrukcji, której niestety nie mam chyba ?
Rozumiem, że 1 to świeca najbardziej po lewej stojąc przodem do komory silnika ?

I jeszcze w kwestii zaworu PCSV: doczytałem, że na wolnych obrotach, przy zimnym silniku (czyli wtedy gdy u mnie występuje problem z gaśnięciem) ten zawór jest zamknięty i nie przepuszcza par paliwa do dolotu (przepustnicy). Co może w takim razie zmienić fakt, że zdejmę wężyk idący od/do dolotu z końcówki zaworu i go zaślepię ? Czy chodzi o to aby sprawdzić czy mimo że powinien być zamknięty to jest otwarty i za wcześnie puszcza opary na zimnym silniku ? Bo tylko to przychodzi mi do głowy...
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 20 Listopad 2016, 21:23:52
Cytat: "Nastar"
Bo tylko to przychodzi mi do głowy...


Tak
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: grzesiek402 w 21 Listopad 2016, 17:18:12
jeszcze raz
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 27 Grudzień 2016, 20:40:50
U mnie cewki są w kolejności: 4-1-2-3. Co w związku z tym ?
Dalej:
 - montaż zaworu zwrotnego na przewodzie paliwa nic nie pomógł - auto po pierwszym odpaleniu (mimo kilkukrotnego uruchamiania pompki paliwa) po chwili gaśnie. Drugie odpalenie jest wszystko ok.
- po podłączeniu komputera parametry z MAP wydają się być już właściwe. Ale zastanawia mnie temp. płynu chłodzącego, która na zimno, przy temp. zewnętrznej ok. 5st.C pokazuje 28st.C i po 15min. pracy jałowej silnika osiąga 90st.C. Niebieska lampka nie gaśnie od razu ale po kolejnych 10 minutach. Po dalszych 15 minutach pracy jałowej wskazanie z czujnika doszło do 99st.C potem spadło na 87, wróciło na 90...
- maksymalne położenie przepustnicy nie osiąga wartości wyższej niż 78,4%. Czy to normalne ? Czujnik wymieniony na nowy.

Dziś odłączę jeszcze ten przewód od czujnika par paliwa bo wcześniej nie miałem możliwości i sprawdzę odpalanie jutro na zimno.

Edit: 06.12.2016

Dzisiaj sprawdzony alternator w specjalistycznym warsztacie, ponadto zrobili też odczyt ew. błędów w ECU. Błędów brak, alternator sprawny.

A auto jak gasło po pierwszym odpaleniu rano tak gaśnie nadal... Kończą mi się pomysły...
Czy w Getz-ie jest jakiś "czujnik ssania" ? Ciągle chodzi mi p ogłowie, że po prostu układ zasilania podaje zbyt mało paliwa podczas pierwszego rozruchu... Jakiś "babol" w ECU ?

Edit: 22.12.2016r.

Na próbę odłączyłem całkiem czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Auto przestało gasnąć po pierwszym rozruchu po nocy. Świeci się tylko Check i załącza się wentylator chłodnicy ale auto nie gaśnie. Oczywiście więcej pali.
Dla kolejnej próby podłączyłem czujnik i na drugi dzień auto zgasło po pierwszym odpaleniu. Później jeszcze kilka razy gasło.

Nowy czujnik kupiony. Jutro montaż. Najprawdopodobniej to jego wina. Nie podejrzewałem go bo jest niedawno wymieniony na nowy (w zeszłym roku). Ale prawdopodobnie znów padł...

Edit: 27.12.2016r.
Po wymianie czujnika temperatury cieczy problemy z gaśnięciem zniknęły. Zanim wymieniłem stary to sprawdziłem jaką temperaturę pokazuje (ScanMaster-em). Było 15st.C (temp. powietrza na zewnątrz 4st.C). Po zmianie czujnika nowy pokazał 5st.C cieczy chłodzącej. Różnica zasadnicza jak widać.
Po wymianie testowałem odpalanie w różnych warunkach, po długich postojach etc. Ani razu auto nie zgasło.
Długo szukałem przyczyny a była banalna. Nie podejrzewałem tego czujnika bo był przeze mnie wymieniany w zeszłym roku. Cóż - popsuło mu się znowu i tyle.
Przy okazji poszukiwań i wymian różnych czujników i części (czujnik położenia przepustnicy, MAP, filtry paliwa, świece, przewody) "naprawiłem" też słabe przyspieszenie i teraz Gacek zasuwa tak jak powinien na swoje 67KM.
Czyli w sumie sukces :-)
Może komuś przydadzą się opisy moich bojów z autem...
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: najlepszy w 18 Luty 2017, 15:34:18
Panowie, wróćmy do tematu.
Mam Getza 2007 bez śladu instalacji gazowej i w opisanych wyżej warunkach atmosferycznych na początku jazdy (bezpośrednio po odpaleniu) przez jakieś 10 - 15 minut jazdy występuje coś na kształt dławienia. Silnik zachowuje się tak jakby tracił jakąś część mocy, ale dalej pracuje i mogę jeździć tylko wolniej przyspiesza. Na moją logikę winne jest coś elektrycznego. Dodatkowym symptomem jest mój stale świecący się Check Engine (katalizator). Mianowicie miga on w momencie kiedy następują takie krótkie utraty mocy. Nie do końca rozumiem jak i dlaczego pracuje silnik, ale mam wrażenie że to może być kwestia zasilania jednego zaworu prądem. Tylko dlaczego problem znika na rozgrzanym silniku ?

Edit:
Problem występuje tylko jeśli jest wilgotno. Mróz i suche powietrze nie przeszkadzają.
Bądźcie proszę wyrozumiali. Nie wiem jak wygląda przepustnica, więc nie wiem co wyczyścić. Cewek też raczej nie zlokalizuję, bo nie mam pojęcia jak odłączyć kable zapłonowe. Możecie mi pomóc zlokalizować problem ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Nastar w 18 Luty 2017, 17:10:30
Sprawdź/wymień świece i przewody WN na początek.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: lizi0 w 03 Marzec 2017, 20:31:50
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie przepustnicy. Nie dałem radę wypiąć czujnika położenia więc myłem go na aucie. Po dokręceniu było ok. Auto równiutko pracuję. Po jakiejś godzinie jak odpaliłem auto ponownie to obroty 2tyś i pluję z wydechu. Wydaje mi się że przepustnica się nie domyka.

Czy macie jakiś sprawdzony sposób na poprawne skręcenie przepustnicy (bo pewnie to skopałem) ?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: RaulC w 08 Marzec 2017, 10:27:33
Najlepszy, świecący check wskazuje na walniętą sondę lambda lub zapchany katalizator. Koszt wymiany któregokolwiek jest makabryczny.
Problem z odpalaniem może świadczyć o walniętym czujniku temperatury. Check przy tym też może świecić.
Cewki łatwo zlokalizować idąc po kablach wysokiego napięcia od świec w drugą stronę ;) na końcu ich jest cewka.
Najlepiej jednak podłączyć pod komputer i pokaże co jest nie tak.
Jeśli jesteś kompletnym laikiem lepiej dać do dobrego magika. Broń Boże nie do ASO. Popatrz na forum a na pewno są polecane warsztaty w Warszawie.

EDIT: LiziO - jak pluje to pewnie nie przepustnica tylko wtryski leją. Podłącz pod kompa i sprawdź czy nie ma problemu z mieszanką.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: lizi0 w 08 Marzec 2017, 10:38:45
nie wtryski tylko przepustnica sie nie zamykała całkowicie.

Że robiłem to wieczorem to nie zauważyłem że tylna, dolna śruba trzyma również jakiś uchwyt/wieszak przewodów. Że było już ciemno nie założyłem tego wieszaka przez co śruba nie dokręciła przepustnicy do uszczelki. Przepustnica była przekoszona i delikatnie się blokowała przy zamknięci.

Po przekręceniu, przeczyszczeniu i wymianie świec (cewka i przewody były wymienione 2 miesiące temu) auto chodzi bez zarzutów (nie dławi, równo pracuję).
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: RaulC w 08 Marzec 2017, 11:17:59
Jak problem rozwiązany to OK.
W moim Gacku mam problem z nadmiernym spalaniem, ale to inny temat.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Andy w 10 Marzec 2017, 09:01:13
Napiszesz coś więcej?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Gacek w 09 Styczeń 2018, 22:07:53
W moim Gacele błąd generowała instalacja LPG. Nieprawidłowy skład mieszanki LPG+powietrze sonda lambda odczytywała jako błąd P0172. Jak pojawiał się taki błąd to na benzynie, przy zimnym silniku, gasł przy lekkim wciśnięciu pedału gazu. Po wykasowaniu błędu P0172 problemu nie ma. Instalacja LPG została wyregulowana i problem nie powraca.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Mar-tini w 02 Kwiecień 2018, 21:34:17
odgrzeję kotleta.....
Jak to jest z tymi kablami WN
w silniku 1,1 też jest inaczej na cewce niż w instrukcji ?
Nie posiadam instrukcji a auto mam od tygodnia dlatego pytam a auto jakoś dziwnie przerywa na wolnych obrotach  :-|

Zapomniałbym moje auto to i10 ale na cewce też mam oznaczenia 4123
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Hants w 13 Maj 2018, 21:20:13
Wiem, ze to bardzo subiektywne odczucie, ale wg mnie Gacek 1.1 jest bardzo dychawicznym autkiem. Przełożenia skrzyni, zwłaszcza między 1, a 2 biegiem są po prostu źle zestrojone. Jedynka powinna być o wiele krótsza.  Co do silnika, to ma jakąś "dziurę mocy" między 900 i 2500RPM.  :lol:
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Toki w 08 Czerwiec 2018, 15:40:42
Posiadasz problem z elektryką nie wiem niestety konkretnie w czym bo sam jeszcze próbuję namierzyć żaden mechanik jeszcze nic nie zdziałał jest to najczęściej po jakimś deszczu bądź kiedy powietrze jest wilgotne
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Angelraphael w 03 Maj 2019, 19:12:23
Ktoś ma jeszcze inne rozwiązanie dotyczące podobnych problemów. Chodzi głównie o silnik 1.1

Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Hants w 04 Maj 2019, 16:52:21
Ależ to tak ma być! Wał zawsze kręci się tylko w jedną stronę, więc ten luz wybiera się się sam i to momentalnie.
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Angelraphael w 01 Październik 2019, 19:09:50
Ponowię jeszcze pytanie odnośnie kolejności kabli WN.
U mnie jest 4 1 2 3, a według instrukcji powinno być 1 4 3 2.
Próbował ktoś przekładać jak w instrukcji?
Generalnie muszę uważać przy ruszania bo dławi się. Przy delikatnym muśnięciu pedału gazu obroty skaczą z 900 do 2000, a dalej już płynnie. Czyżby czujnik położenia przepustnicy?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: didarioxx w 01 Październik 2019, 20:17:18
tu masz odpowiedż co do kolejności przewodów
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: Angelraphael w 01 Październik 2019, 20:37:02
Dzięki Dodarioxx. Nie wiedziałem, ze cewka jest ponumerowana.
Oczywiście cylindry to od lewej 1234?
Tytuł: [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
Wiadomość wysłana przez: didarioxx w 01 Październik 2019, 21:24:27
tak jest, od lewej 1-2-3-4