HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: jaszcz85 w 29 Czerwiec 2009, 20:31:11

Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: jaszcz85 w 29 Czerwiec 2009, 20:31:11
Witam! Posiadam Accenta z 98 roku 1.5 16v. Samochód gaśnie kiedy jest ciepły i odpala po jakimś czasie. Wymieniłem cewkę, świece oraz przewody i nadal dzieje się to samo. Nie ma natomisat problemu z odpaleniem kiedy samochód jest zimny. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna tego, że tak się dzieje? Z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: kml w 30 Czerwiec 2009, 07:28:45
jaszcz85, opcja szukaj i "czujnik położenia wału" to Ci powinno pomóc.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: weldon w 30 Czerwiec 2009, 08:23:39
Sto lat temu, w maluchu, był to objaw nie wyregulowanych zaworów.

pzdr
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek w 30 Czerwiec 2009, 09:29:52
Cytuj
jaszcz85, opcja szukaj i "czujnik położenia wału" to Ci powinno pomóc.

Dokładnie. Typowe objawy. Przerabiałem to już w poprzednim aucie.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 30 Czerwiec 2009, 10:34:54
Cytat: "weldon"
Sto lat temu, w maluchu, był to objaw nie wyregulowanych zaworów.

Tylko maluch nie miał hydraulicznych popychaczy ;-)
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: weldon w 30 Czerwiec 2009, 11:17:13
Cóż, minęło sto lat ;-)
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: jaszcz85 w 30 Czerwiec 2009, 19:48:17
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału- wydaje mi się, że to mało możliwe, bo nie odpaliłby chyba kiedy jest zimny, a mój odpala.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: polokokta55 w 30 Czerwiec 2009, 22:44:57
przyczyn może być wiele . spradź czujnik temperatury bo jak będzie zawyżał to jak się silnik nagrzeje to komputer odbiera że jest za ciepły i go wyłancza , coś napewno z elektroniką napisz jak ci się uda zlokalizować przyczynę
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: Zbyszek w 30 Czerwiec 2009, 23:13:16
Cytuj
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału- wydaje mi się, że to mało możliwe, bo nie odpaliłby chyba kiedy jest zimny, a mój odpala.

A u mnie właśnie tak było- odpalał jak był zimny, gasł jak się nagrzał (nawet w czasie jazdy), po wymianie czujnika problem znikł.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: zulwik w 12 Lipiec 2009, 12:57:07
jaszcz85 - co było przyczyną? Mój Accent też ma problemy z zapalaniem tyle, że jak zimny.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: Gordinho w 12 Lipiec 2009, 13:48:20
Powiem wam jedno... W UNO miałem taki sam problem, pojechałem do mechanika i powiedział, że poprzedniemu właścicielowi od którego kupiłem samochód chyba też się to działo bo była wymieniona kopułka kable świece itp. i powiedział mi że tak robi większość ludzi tracąc tylko kasę bo to nie rozwiązuje problemu. U mnie problem leżał w czujniku Haala, inaczej czujnikowi elektromagnetycznemu, który znajdował się w aparacie zapłonowym i był zintegrowany z modułem zapłonu. Więc raczej szukaj tam przyczyny, natomiast bez sprawnego drugiego czujnika nie dowiesz się czy Twój jest zepsuty, bo tak się właśnie to objawia, że on się przegrzewa i oszukuje komputer, gaśnie i zapala dopiero jak wystygnie... Nie wiem też jak sprawa tego czujnika wygląda w naszych Accentach, w których pewnie są już nowocześniejsze rozwiązania. Mam nadzieję że pomogłem ;)
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: jaszcz85 w 14 Lipiec 2009, 21:57:10
Witam. Jednak po wymianie czujnika położenia wału nie ma problemu z gaśnięciem samochodu. Dziękuję za pomoc.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: kml w 14 Lipiec 2009, 22:18:01
jaszcz85, A NIE MÓWIŁEM :D :mrgreen: A teraz na spowiedzi pisz ile zapłaciłeś za czujnik i wymianę co by dla potomności zostało.
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: zulwik w 15 Lipiec 2009, 10:18:44
czy jak auto:
- zapala jak zimne
- gaśnie jak się nagrzeje
- nie zapala na ciepłym silniku, trzeba czekac jak się trochę schłodzi.
to jest typowy objaw uszkodzonego czujnika położenia wału?
Jak rozumiem u was tak było?

Czy jest sposób by czujnik jakoś sprawdzić? Może pomiar rezystancji?
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: Gordinho w 15 Lipiec 2009, 10:24:42
Ja powiem szczerze że zdziwiło mnie to, że wina leżała po stronie czujnika położenia wału, bo nie widzę zbytniego związku z temperaturą silnika, no ale skoro tak było to nie zaprzeczymy faktom ;)
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: kml w 15 Lipiec 2009, 15:40:55
Gordinho, to jest jedna z tych usterek z gatunku "bo tak" ;)
Tytuł: Samochód gaśnie kiedy jest ciepły, a odpala gdy jest zimny
Wiadomość wysłana przez: Cien w 23 Lipiec 2009, 09:34:52
Cytat: "Gordinho"
Ja powiem szczerze że zdziwiło mnie to, że wina leżała po stronie czujnika położenia wału, bo nie widzę zbytniego związku z temperaturą silnika, no ale skoro tak było to nie zaprzeczymy faktom ;)

Wg mnie ...

Ponieważ czujnik wału korbowego służy do rejestracji prędkości obrotowej silnika i pozycji wału korbowego.
A na podstawie tych wartości wyliczony zostaje impuls dla wtrysku i zapłonu, to czujnik po rozgrzaniu się gubi swoje parametry, i są trudności wtedy z odpaleniem.

Z tego co wiem może być on winowajcą kiedy generalnie następuje:
Wyłączenie silnika
Trudności z zapaleniem gdy silnik jest ciepły (i nie tylko)
Ogólnie przerwy w pracy silnika
Zapalenie się lampki kontrolnej silnika

Czasami pomaga oczyszczenie końcówki czujnika, gdyż może być zabrudzony opiłkami żelaza które zakłócają jego poprawną pracę, a czasami wystarczy przeczyścić styki (też śniedzieją).

Najlepiej go zdiagnozować oscyloskopem na warsztacie ;)