HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: jaszcz85 w 29 Czerwiec 2009, 20:31:11
-
Witam! Posiadam Accenta z 98 roku 1.5 16v. Samochód gaśnie kiedy jest ciepły i odpala po jakimś czasie. Wymieniłem cewkę, świece oraz przewody i nadal dzieje się to samo. Nie ma natomisat problemu z odpaleniem kiedy samochód jest zimny. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna tego, że tak się dzieje? Z góry dziękuję za pomoc.
-
jaszcz85, opcja szukaj i "czujnik położenia wału" to Ci powinno pomóc.
-
Sto lat temu, w maluchu, był to objaw nie wyregulowanych zaworów.
pzdr
-
jaszcz85, opcja szukaj i "czujnik położenia wału" to Ci powinno pomóc.
Dokładnie. Typowe objawy. Przerabiałem to już w poprzednim aucie.
-
Sto lat temu, w maluchu, był to objaw nie wyregulowanych zaworów.
Tylko maluch nie miał hydraulicznych popychaczy ;-)
-
Cóż, minęło sto lat ;-)
-
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału- wydaje mi się, że to mało możliwe, bo nie odpaliłby chyba kiedy jest zimny, a mój odpala.
-
przyczyn może być wiele . spradź czujnik temperatury bo jak będzie zawyżał to jak się silnik nagrzeje to komputer odbiera że jest za ciepły i go wyłancza , coś napewno z elektroniką napisz jak ci się uda zlokalizować przyczynę
-
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału- wydaje mi się, że to mało możliwe, bo nie odpaliłby chyba kiedy jest zimny, a mój odpala.
A u mnie właśnie tak było- odpalał jak był zimny, gasł jak się nagrzał (nawet w czasie jazdy), po wymianie czujnika problem znikł.
-
jaszcz85 - co było przyczyną? Mój Accent też ma problemy z zapalaniem tyle, że jak zimny.
-
Powiem wam jedno... W UNO miałem taki sam problem, pojechałem do mechanika i powiedział, że poprzedniemu właścicielowi od którego kupiłem samochód chyba też się to działo bo była wymieniona kopułka kable świece itp. i powiedział mi że tak robi większość ludzi tracąc tylko kasę bo to nie rozwiązuje problemu. U mnie problem leżał w czujniku Haala, inaczej czujnikowi elektromagnetycznemu, który znajdował się w aparacie zapłonowym i był zintegrowany z modułem zapłonu. Więc raczej szukaj tam przyczyny, natomiast bez sprawnego drugiego czujnika nie dowiesz się czy Twój jest zepsuty, bo tak się właśnie to objawia, że on się przegrzewa i oszukuje komputer, gaśnie i zapala dopiero jak wystygnie... Nie wiem też jak sprawa tego czujnika wygląda w naszych Accentach, w których pewnie są już nowocześniejsze rozwiązania. Mam nadzieję że pomogłem ;)
-
Witam. Jednak po wymianie czujnika położenia wału nie ma problemu z gaśnięciem samochodu. Dziękuję za pomoc.
-
jaszcz85, A NIE MÓWIŁEM :D :mrgreen: A teraz na spowiedzi pisz ile zapłaciłeś za czujnik i wymianę co by dla potomności zostało.
-
czy jak auto:
- zapala jak zimne
- gaśnie jak się nagrzeje
- nie zapala na ciepłym silniku, trzeba czekac jak się trochę schłodzi.
to jest typowy objaw uszkodzonego czujnika położenia wału?
Jak rozumiem u was tak było?
Czy jest sposób by czujnik jakoś sprawdzić? Może pomiar rezystancji?
-
Ja powiem szczerze że zdziwiło mnie to, że wina leżała po stronie czujnika położenia wału, bo nie widzę zbytniego związku z temperaturą silnika, no ale skoro tak było to nie zaprzeczymy faktom ;)
-
Gordinho, to jest jedna z tych usterek z gatunku "bo tak" ;)
-
Ja powiem szczerze że zdziwiło mnie to, że wina leżała po stronie czujnika położenia wału, bo nie widzę zbytniego związku z temperaturą silnika, no ale skoro tak było to nie zaprzeczymy faktom ;)
Wg mnie ...
Ponieważ czujnik wału korbowego służy do rejestracji prędkości obrotowej silnika i pozycji wału korbowego.
A na podstawie tych wartości wyliczony zostaje impuls dla wtrysku i zapłonu, to czujnik po rozgrzaniu się gubi swoje parametry, i są trudności wtedy z odpaleniem.
Z tego co wiem może być on winowajcą kiedy generalnie następuje:
Wyłączenie silnika
Trudności z zapaleniem gdy silnik jest ciepły (i nie tylko)
Ogólnie przerwy w pracy silnika
Zapalenie się lampki kontrolnej silnika
Czasami pomaga oczyszczenie końcówki czujnika, gdyż może być zabrudzony opiłkami żelaza które zakłócają jego poprawną pracę, a czasami wystarczy przeczyścić styki (też śniedzieją).
Najlepiej go zdiagnozować oscyloskopem na warsztacie ;)