HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: kevin55 w 18 Październik 2013, 17:00:58
-
Witam, czy przerabiał ktoś temat haka holowniczego do hultaja? Chciałbym sobie sprawić takie cudo tylko nie wiem czy moje 1,2 cokolwiek pociągnie :)
ed. tagowanie. tekla
-
Od ponad roku ciągam czasem przyczepkę lekką (140 kg plus 440 kg dopuszczalnej masy) bez problemów. Pod górkę trzeba redukować, i pamiętać, że poniżej 2500obr/min jest zbyt mały moment obrotowy. Spalanie ok, idzie nawet coś wyprzedzić z taką przyczepką, nie buja za bardzo(twarde zawieszenie się spisuje). Raz nawet około 800kg ciągnąłem. Hultaj daje radę i jego tylne zawieszenie też.
Hak montowałem w aso, koszt około 700-800zł plus robocizna ale nie pamiętam dokładnie ile zapłaciłem.
-
Aha to fajnie że daje rade. Ja mam w myśli przewozić nim czasem jakiś mebel, lodówkę czy trochę gruzu, tylko że będę zakładał haka, to sam :) Tylko nie wiem jak będzie z podłączeniem instalacji elektrycznej. Niektórzy sprzedawcy proponują hak z modułem, a niektórzy bez. Nie mam pojęcia po co jest ten moduł. Może któryś z kolegów zakładał sam haka i ma jakąś wiedzę na ten temat?
-
Do i20 wystarczy bez modułu. Taki mi założyli w aso i stwierdzili, że w tym modelu zabezpieczenie w postaci tego modułu jest niepotrzebne.
Pozdro
-
Niektórzy sprzedawcy proponują hak z modułem, a niektórzy bez. Nie mam pojęcia po co jest ten moduł.
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=45&t=6644
-
No to dobrze że bez modułu będzie działać, bo z nim jest trochę drożej. Więc chyba się skuszę:)
[ Dodano: 2013-10-25, 18:15 ]
Założenie haka nie jest trudne, instalacji elektrycznej też nie, polecam samemu bo jest dużo taniej. Hultaj jakoś daje rade jako wół:)
-
Mam problem z elektryką haka. Kiedy włączam migacz lewy lub prawy wysyłany jest jeden impuls potem migacze przestają działać - sytuacja po podłączeniu przyczepy. Hak zakładany w ASO. W serwisie powiedzieli mi, żebym założył ledowe żarówki lub wymienią mi wiązkę za dopłatą 35zł. Podejście trochę nieuczciwe, zważywszy że już raz zapłaciłem za hak z elektryką. Co Waszym zdaniem może być przyczyną takiej sytuacji?! Czy ASO ma prawo inkasować ode mnie pieniądze za tę wymianę?
-
-pytoon-, zapytaj na elektrodzie, tam jest wielu pasjonatów tego typu elektryki, choc i moze tu ktos pomoze, ja radze tyle ile moge.
ed. wycięcie cytatu. Nie ma potrzeby cytowania postu, na który odpowiadasz, jeśli znajduje się on bezpośrednio nad Twoim. tekla
-
Witam.
Zastanawiam sie nad montazem haka zeby pociagnac kamping i zwiazku z tym pytanie jaka maksymalnie mase moge ciagnac??
Dziekuje i prosze o wyrozumialosc dla kobitki ;-)
POzdrawiam
Magda
-
Prosze o rade.
Co prawda brałem już udział przy montażach dwóch haków w innym aucie, ale w kwestii podpinania wiązek elektrycznych nie brałem udziału.
Zamierzam kupić hak, zwykle sprzedają same lub z wiązką 7 pin, mi potrzeba 13 pin. Czy podpiąć taką wiązkę jest trudno? I czy mogę kupić sam hak, a potem dokupić 13sto pinową wiązkę? te haki które oglądałem sprzedają z 7 pinowymi, nie wnikałem w sprawę ale czy te wiązki to nie są uniwersalne praktycznie do wszystkich aut? czy jednak dedytkowane są tzn. specjalnie przygotowywane pod konkretny model?
Mam i20 z 2009 roku. Po zakupie haka chce kupić platforme na dwa rowery, teraz przepis jest taki, że przy takiej platformie-bagażniku musi być w sumie więcej świateł jak przy przyczepce, bo musi być wsteczny i nawet chyba przeciwmgielne, dlatego potrzeba mi 13 pin, jak ktoś ogarnia temat, bardzo proszę o spokojne, proste wytlumaczenie krok po kroku jak to wyglada z tymi wtyczkami, wiązkami i wpinaniem się w instalacje.
-
Zakładałem haka do swojego dziadka Punto 2 FL. Zakupiłem kompletny hak z modułem sterującym, ten mój dziadek ma światła sterowane przez moduł wewn. i z chwilą kiedy wpiąłbym się bezpośrednio z przewodami od haka do wiązki od lampy tylnej mógłbym mieć ciągły komunikat o przepalonych żarówkach. A przeważnie nie lubię dziadować, więc zakupiłem kompletny zestaw z firmy Steinhoff. Montaż jak montaż, instrukcja coś tam podaje. Z przewodami sygnałowymi do modułu haka podpinasz się kolejno do przewodów od tylnych lamp. Jeśli chcesz mieć gniazdo 13 pin to wpinasz się z przewodami do tych lamp które mają wymagane światła. Stały + do zasilania modułu haka pociągnałem prosto z aku. Po montażu jedziesz na stację diagnostyczną, diagnosta wydaje Ci odpowiedni papier i z nim idziesz do WK żeby wbić hak-a do DR. Do platformy na rower załatw sobie dla świętego spokoju 3 tablicę rejestracyjną.
-
Pierwszy raz słysze o "rejestracji" haka, nie wiedziałem o tym.
Ale w i20 2009 chyba nie trzeba modułu, nigdzie w ofertach haków do tego rocznika nie ma o nim mowy, chyba te nowsze
-
Teoretycznie nasz I20 nie posiada kontrolki informującej o spalonej żarówce, więc pewnie się obejdzie bez modułu. Moduł to nic innego jak zestaw przekaźników, służący do tego żeby nie obciążać instalacji w fabrycznej lampie. Wbijać hak-a nie musisz, ale możesz mieć problem z przeglądem.
-
koszt badania to obecnie 35 zł plus wizyta w wydziale komunikacji (bezpłatnie wpisują hak do dowodu) ale masz święty spokój (i do tego możesz ciągać przyczepkę bez obaw że dostaniesz mandat.