HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: makaronek w 11 Październik 2013, 18:04:09
-
[EKSPLOATACJA]
Jakie żarówki?
H7 Vision Philipsa, koszt ok 70 zł. Jasność może być (bez szału, trwałość marna, cena wysoka - raczej nie polecam
Teraz połowę tańsze Osramy z Makro - póki co nie widzę różnicy na niekorzyść.
Sposób wymiany żarówki od strony kierowcy:
TUTAJ (http://youtu.be/zb0nNbLhN6U?t=1m8s)
STRONA Z CZĘŚCIAMI (RU i UK)
Link (rosyjski) (http://hyundai.epcdata.ru/elantra/38543/)
Link (UK) (http://hyundai.epc-data.com/elantra/38543/)
Jakie wycieraczki?
Wygląda na to, że wymiary odpowiednio to 650/340
Polecam wycieraczki firmy MOTGUM - kosztują 50% tego co Bosch, a wg mnie są lepsze
Jaki olej?
Polecam 5W30 Valvoline Synpower za ok 160zl/4l
Auto wymaga 3,3l oleju
[NAPRAWY I WARSZTATY]
Ile kosztuje Was przegląd i konkretne naprawy, w których serwisach?
Co się najczęściej psuje? (poza rysowaniem plastików)
Przejechane 20.000 - jeden przegląd za mną (w maju), jedna poważna awaria i jedna szkoda:
Przegląd - kosztował koło 780 brutto jak dobrze pamiętam - w ASO ponoć powymieniali olej, filtry, sprawdzili wszystko, choć trzeba być raczej naiwnym żeby sądzić, że tak jest w istocie. Auto działało ok
Szkoda - jakieś ptaszysko mi sie wkreciło w koło na ekspresówce, zderzak połamany trochę i oba (!) nadkola w pył (zmieliły go koła, duży był). Szkoda z PZU wyceniona na 2000 bezspornej, Michalski Pruszków zrobił za 3000 w ramach tego AC. Czy zadowolony? nie... po pierwsze, jakiś partacz nie zapiął zderzaka, więc się na A2 zaczął telepać przy 80kmh i wytarło się nadkole (tym razem z drugiej strony) - dobrze że miałem "sztrapsy" bo bym musiał tak jechać aż do zjazdu albo czekać na lawete. Po drugie nie chcieli mi oddać zderzaka, ponoć "na audyt PZU".
Awaria - po weekendowym wypadzie, rano, zdechło wspomaganie. Laweta, Assistance - ponoć kolumna z komputerem umarły (całe szczęście że nie w trasie....) - 3 tygodnie czekania i zasuwania zastępczym i10, odbiór elantry (Michalski) i.... roz...bana geometria. Wróciłem więc na ustawienie i usłyszałem (po jeździe z pracownikiem) od ich mistrza "bo pan krzywo jeździ". Nie wiem dlaczego skazałem się nowym autem na ASO... na następne rzeczy pojadę do Łodzi do Syguły, bo już mnie trochę meczy ten Michalski. Dodatkowo naprawili mi szkode bez pytania, wiec 2000 do ktorych juz sie przyzwyczailem, poszly na zderzak
[JAZDA]
DOCIERANIE SILNIKA
Wg mojej najlepszej wiedzy, podczas docierania silnika (pierwsze 2000 km) powinno się:
*Unikać podróży autostradą (ta sama prędkość obrotowa)
*Unikać korków (ciągle niskie biegi, praca na biegu jałowym)
*Unikać pracy na biegu jałowym, dłuższej niż 3min
*Unikać hamowania silnikiem
*Unikać poślizgów (lepiej docierać latem)
*Jeździć w pojedynkę
*Nie ciągnąć przyczepek
*Korzystać ze spektrum obrotów silnika między 2000 a 3500, po 1500km można trochę podkręcić do 4200-4500rpm. W miarę możliwości unikamy wysokich biegów, eco-drivingu etc. - staramy się dużo przyspieszać i łagodnie hamować, unikamy bardzo wysokich obrotów (żeby auto nie paliło nam za dużo później) ale i zbyt niskich (żeby nie było zamulone)
*Po 2000 km wylewamy całkowicie olej, zalewamy nowy syntetyk.
Ile Wam pali? przy jakiej jeździe?
Jak zmieniacie biegi? na pełnym zakresie, czy do trojki po kolei a potem 6? Przy ilu RPM?
Na co uważać, co się najszybciej rysuje?
[KOSMETYKA, WYGLĄD, DODATKI, PIELĘGNACJA]
RETROFITY
Link do strony (http://www.drive2.ru/cars/hyundai/elantra/elantra_v/)
wcisnac szary przycisk z liczbą
SKLEP Z RETROFITAMI (http://koreanautoimports.com/elantra-avante-md-2011-2014/?sort=newest&page=1)
Jak to auto zachowuje się po dłuższej eksploatacji, czy ktoś wyjeździł już ponad 30.000 i może coś powiedzieć? co się popsuło?[/list]
Dajcie znać, żeby to trochę rozkręcić, na pewno się nam to wszystkim przyda :)
-
Tutaj http://hyundai.epcdata.ru/elantra/ można znaleźć numery części do MD.
Zapraszam do aktywności http://hyundaiklub.pl/forum/pafiledb/uploads/ulotka_HKP.pdf
-
Tutaj http://hyundai.epcdata.ru/elantra/ można znaleźć numery części do MD.
Zapraszam do aktywności http://hyundaiklub.pl/forum/pafiledb/uploads/ulotka_HKP.pdf
dzieki :)
czemu te strony zawsze sa po rosyjsku... :)
ale i tak super, moge chociaz sie w kosztach troche oszacowac
-
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/elantra/elantra_v/
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/avante/avante_5th_generation/
Po wybraniu samochodu trzeba kliknąć na szarego koloru kwadrat z cyfrą w środku.
-
wielkie dzieki kosmos, zupdatowalem 1 post - bede tam dodawal jakies wnioski w miare rozwoju tematu
[ Dodano: 2013-10-28, 09:12 ]
przejechalem juz 2000 km (tzn dzisiaj przejade w drodze do pracy ;) - podziele sie wiec wrazeniami ;)
silnik - cichutki na pewno na plus, osiagi tez ujdą (chociaz wydaje mi sie ze moj poprzedni 1.9 jtd mial wieksza kulture pracy). Po redukcji do 3ki (obroty 5-6rpm) da sie nawet wyprzedzic tira. Spalanie na trasie nad morze - podane przez auto 5.9 (30% autostrady 70% drogi krajowe), realne 6.4
karoseria - brud sie zbiera w zaglebieniu w pokrywie bagaznika, bardzo nieladnie to wyglada. Na reszte za wczesnie oceniac.
skrzynia biegow - bardzo od samego poczatku jestem zadowolony, chociaz mam tendencje, ze jak probuje zredukowac z 6ki do 3ki, to samochod jakby chcial mnie ustrzec przed zatarciem silnika zwykle wrzuca 5ke. Nigdy jeszcze nie pomylilem sie w odwrotna strone - zeby z 2ki wrzucic 5ke zamiast 3ki, wiec moze cos w tym jest. Nie jest mi wesolo jak chce sobie uzyskac max moment obrotowy i zredukowac na trojke jadąc na czolowke z autem z naprzeciwka i wlacza sie piatka i robi wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww jakbym slonia uklul w dupe gwozdziem i liczyl ze dogoni geparda.
plastiki - przy >140kmh zaczynaja terkotac :) nie jest to wrazenie, jakby sie mial zaraz rozpasc, ale odglos wkurzajacy :)
lekkosc... to zarzucanie tylu to jest masakra w tym aucie, jak mijam tira z naprzeciwka albo jak wyprzedzam z predkoscia 160 na autostradzie, to sekunde po minieciu mam wrazenie jakbym startowal F16 (tzn nigdy nie mialem okazji startowac F16 ale gdybym mial na pewno bym mial podobne wrazenie ;) - i to nie chodzi bynajmniej, ze mnie wgniata w fotel, tylko raczej ze tyl mam wrazenie chcialby pofrunac gdzies w nieznane.
-
Komentarz odnośnie spalania - u mnie było podobnie. To co rzuca się w oczy to bardzo odstające od siebie spalanie w trasie i w mieście. A jak się stoi w korkach to dopiero mam wrażenie że żre benzynę jak smok... No cóż, niestety.
Z tym zagłębieniem na bagażniku masz rację... strasznie szybko zbiera się tam kurz i brud.
I jeszcze jedno spostrzeżenie... czasami mam wrażenie że klima na ustawieniach auto pracuje jak chce :) Np gdy próbuję podwyższyć temperaturę o więcej niż 4 stopnie to czasami zdarza się jej po prostu tylko zmniejszyć nawiew, a powietrze przez długi czas i tak leci zimne. BTW: wiecie gdzie jest umieszczony czujnik?
-
Komentarz odnośnie spalania - u mnie było podobnie. To co rzuca się w oczy to bardzo odstające od siebie spalanie w trasie i w mieście. A jak się stoi w korkach to dopiero mam wrażenie że żre benzynę jak smok... No cóż, niestety.
I jeszcze jedno spostrzeżenie... czasami mam wrażenie że klima na ustawieniach auto pracuje jak chce :) Np gdy próbuję podwyższyć temperaturę o więcej niż 4 stopnie to czasami zdarza się jej po prostu tylko zmniejszyć nawiew, a powietrze przez długi czas i tak leci zimne. BTW: wiecie gdzie jest umieszczony czujnik?
ja wzialem wersje classic, szkoda mi bylo 7000 na felgi (sam sobie kupie lepsze na lato za 1200 zl) automatyczna klime (w alfie romeo mialem automat, zawsze jak mi bylo za cieplo, ustawialem na 16 stopni, jak za zimno, dawalem na maxa... to co za sens jest w automacie jak i tak zawsze ustawiam skrajne ... ;) jedyne co dobre, to ze byla dwustrefowa, wiec ja jako fan zimna sobie mrozilem a dziewczyna miala tam +5 stopni i zadowolona, chociaz nie sadze zeby to faktycznie dzialalo... raczej placebo. Wielostrefowa klima to moze dziala w S-klasie albo bmw7, nie w autach ponizej 100k.) Kilka dodatkowych pierdol zupelnie niepotrzebnych w tej wyzszej wersji.
-
Aha, spoko, rozumiem. No ja mam ta najwyzsza wersje ale rzeczywiscie masz racje - niektore rzeczy sa calkowicie niepotrzebne - np. podgrzewanie tylnych foteli. Chociaz np czujniki parkowania sa ok... szczegolnie gdy mi zona wjezdza do garazu :) Ale i tak sa duzo bardziej "czule" niz w moim poprzednim aucie - civicu. Tzn te na bokach łapia dziwnie szeroki obszar i jak np wjezdzam w taka dziure gdzie mam dwie sciany bo bokach to piszcza na calego. A to co mi sie najbardziej przydaje - navi wbudowana i kamerka cofania i tak musialem ciezko "wychodzic" u dilera.
-
masz tez tego blaupunkta + kamera cofania + AM? bo to akurat wzialem, super sprawa. A jak masz telefon z Androidem polecam ciekawy sposob na rozwiazanie problemu z brakiem wybierania glosowego. Ta wbudowana w andka aplikacja do samochodu (nie wiem czy to android czy htc sense, ale na pewno sa jakies dostepne) z wybieraniem glosowym ladnie sie synchronizuje z tym blaupunktem, tzn jak masz to wlaczone, klikasz w wybieranie glosowe, w tym momencie blaupunkt wycisza muzyke i otwiera taka jakby sesje dzwonienia (leca sekundy) ale nigdzie jeszcze nie dzwoni, wtedy mowisz to magiczne "zadzwon mama" czy gdzie tam chcesz dzwonic, wtedy blaupunkt zakancza sesje wybierania glosowego i otwiera nową z dzwonieniem. Polecam dla bezpieczenstwa bo klepanie kontaktow w tym blaupunkcie i brak wybierania glosowego to jego najwieksze (poki co jedyne) wady
ja tez ta navi sobie u dilera wynegocjowalem troche taniej, ale i tak trafilem na marny moment na zakup auta, bo zanim jeszcze przyszlo (wplacilem juz zaliczke) Hyundai zwiekszyl rabaty na Elantre z -2000 do -4000... wiec wszystko co wynegocjowalem u dilera mialo male znaczenie, bo sie zamknelo w tych 2k... A gdzie robisz przeglady Fishu, w aso czy odpusciles temat? u Syguly?
-
tak, tez mam blaupunkta. Dzieki za patent z wybieraniem glosowym bo tego mi naprawde brakowalo. Mam wlasnie andka z htc takze da rade :) Ja niestety wczoraj po raz pierwszy podlaczylem pendrive z muzyka do tego dolnego gniazda - nad dzwignia zmiany biegow i sie blaupunkt spektakularnie zawiesil, tak ze nie chcial sie wylaczyc nawet po wyciagnienicu kluczyka ze stacyjki ;) udalo sie za drugim razem i po jakichs 5 minutach oczekiwania. No ale po drugiej probie juz dobrze dzialalo. Takze radyjko fajne, naglosnienie tez nie jest zle, da sie muzy posluchac.
-
mnie sie zawiesil na usb sformatowanym w ntfs z jakimis filmami... ogolnie zauwazylem, ze im wiecej plikow/pojemnosci, tym wiekszy ma problem - najlepiej dzialaja takie 2/4GB z muzyka w jednym folderze :) jak instalowalem AM to tez bylem strasznym gamoniem bo usilnie wsadzalem karte microsd w te przejsciowke i pakowalem tam nad portem usb, nie wiedzac, ze port na karte z mapa jest kolo dvd... dzwonilem nawet do supportu AM (chociaz to nie wyszlo zle bo dostalem nowsza wersje ;) Ale to tylko dlatego, ze jak w aucie demo nie bylo AM to gosc otworzyl te zaslepke i mowi "nie ma karty" wiec ciagle mialem w glowie ze tam powinna byc...
-
A to nie dostales licencji na darmowe aktualizacje do AM? Ja juz robilem jedna, bo mi sie pewnego pieknego dnia wyswietlilo ze mapy maja pol roku juz. Co do tego usb to zgadzam sie, tak niestety jest wszedzie, pendrive max 4gb i najlepiej wszystko w jednym folderze, i najlepiej niezbyt dlugie nazwy plikow. Mialem tak i w jvc, i w panasonicu...
-
Czy diler mówił wam coś o wymianie oleju w pierwszym okresie użytkowania? Pytałem dwa razy o to, facet twierdził, że oni te silniki docierają fabrycznie i nie ma potrzeby specjalnie się o to martwić. Instrukcja obsługi też mówi tylko o jeździe w przedziale obrotów 2000-4000 na min przez pierwsze 1000 km i nic więcej. W książkę serwisową sprzedawca wpisał mi pierwszy przegląd po 15 000 km lub 12 miesiącach dopiero. Też tak macie?
-
też tak mam... wydaje mi sie ze nie ma potrzeby jechac na przeglad po 1000...
-
ja wymienilem olej sobie z moim mechaniorem od Alfy Romeo wypasionym (polecam szczerze w kwestii blacharki - mr-alfa.pl, naprawdę jestem zadowolony) po przejechaniu 2700km wlalem Valvo 5w30. Zadnej roznicy nie widze szczerze mowiac po tej wymianie, ale wrazenie mam chociaz pozytywne ze mi te opilki metalu i reszte tego co sie wyciera w silniku wylal :)
jak Wy w ogole jezdzicie tymi elantrami? dynamicznie? oszczedzacie paliwo etc? jakie wyniki macie z tego?
Zmiana biegow - probujecie wyciagnac maksymalny moment obrotowy (ponad 4krpm) czy raczej jezdzicie "eco" 1 (3000rpm) - 2 (3300 rpm) -3 (3500 rpm) a pozniej od razu 5 albo 6?
ja staram sie zmieniac przelozenia miedzy 3900 a 4500 rpm i raczej nie schodzic ponizej 2000 (nawet jak wlaczam 6ke to przy ok 80-100kmh) ani tez nie przekraczac 4700
-
ja wymienilem olej sobie z moim mechaniorem od Alfy Romeo wypasionym (polecam szczerze w kwestii blacharki - mr-alfa.pl, naprawdę jestem zadowolony) po przejechaniu 2700km wlalem Valvo 5w30. Zadnej roznicy nie widze szczerze mowiac po tej wymianie, ale wrazenie mam chociaz pozytywne ze mi te opilki metalu i reszte tego co sie wyciera w silniku wylal :)
jak Wy w ogole jezdzicie tymi elantrami? dynamicznie? oszczedzacie paliwo etc? jakie wyniki macie z tego?
Zmiana biegow - probujecie wyciagnac maksymalny moment obrotowy (ponad 4krpm) czy raczej jezdzicie "eco" 1 (3000rpm) - 2 (3300 rpm) -3 (3500 rpm) a pozniej od razu 5 albo 6?
ja staram sie zmieniac przelozenia miedzy 3900 a 4500 rpm i raczej nie schodzic ponizej 2000 (nawet jak wlaczam 6ke to przy ok 80-100kmh) ani tez nie przekraczac 4700
No ale tam żadnych opiłek czy innych nie powinno być skoro silnik jest dotarty w fabryce ;)
Chyba, że widziałeś coś w tym starym oleju na własne oczy...
Od początku miałem włączony tryb ECO. W tym trybie na wyświetlaczu pokazuje się moment w którym należy zmienić bieg i na jaki w zależności od obrotów/prędkości. Szczerze trochę się dziwię i zastanawiam jak to jest bo wg tej funkcji wyższy bieg bez względu na to który, należy wrzucać po przekroczeniu około 2100-2200 obrotów/min. Silnik zaczyna się dusić dopiero poniżej 1500 rpm, więc poza niewielkim zapasem nie wiem za bardzo po co mam zarzynać go powyżej 3000 rpm (po przejechaniu pierwszego 1000 km zgodnie z instrukcją obsługi). Tym bardziej, że na tak wysokich obrotach już zaczyna być nieprzyjemnie słyszalny. Jak mi to ktoś rozsądnie wytłumaczy to będę wdzięczny.
Widzę, że część z was ma silnik z wtryskiem bezpośrednim. Skąd macie te wersje? W Polsce je sprzedawali w poprzednich latach? Od maja jak szukałem to mieli tylko wersję MPI.
-
Oleju tego wylanego niestety nie widzialem, bo (zeby sie nie czepiali w ASO jak pojade na przeglad) olej byl wyssany przez bagnet, a nie zlany (zeby nikt nie marudzil ze sam wymienialem olej). Wyssany olej trafia do takiej banki jak na gaz ciekly, do tego sie zmieszal z jakims juz obecnym tam wiec nie moglem obejrzec :(
przekraczanie 4000rpm w moim przypadku glownie dlatego, ze max moment jest przy 4300 bodajze. Strasznie mulowate to auto jest do tej wartosci. Brak mu tez turbiny co by go pchala od 3500, wiec praktycznie jak nie jade ze stala predkoscia tylko tym slalomem Warszawa - Pruszkow, to raczej zeby komus drogi nie zajezdzac czesto redukuje do 3ki i wchodzi wtedy na ponad 4k obrotow. Wyprzedzania tira tez sobie nie wyobrazam na innym biegu niz na pilowaniu 3ki (ale fakt ze nieprzyjemnie halasuje)
poprzednio mialem ALfe Romeo w dieslu 1.9, ktora miala o 15 koni mniej i o 10 lat wiecej niz ta elantra, i jezdzilo sie o niebo dynamiczniej. Niestety jak poodpadaly mi wszystkie klamki i uchwyty i pozrywaly sie wszystkie pokretla uznalem ze czas zmienic na cos nowszego
a co do wtrysku bezposredniego to domyslam sie ze to to GDI (costam direct injection) - nie mam silnika z "wytryskiem" bezposrednim, wybralem na forum jakis co mi sie wydawal pasujacy :)
-
Czepiać się raczej nie powinni w ASO na przeglądzie. Olej należy traktować jako zwykły płyn eksploatacyjny i jego wymiana nie może być powodem utraty gwarancji.
Rzeczywiście, również postrzega Elantrę jako dość zamuloną przy niskich obrotach na 3 biegu i wzwyż, ale żeby tira wyprzedzać na tym biegu to jeszcze się nie odważyłem. Może jak w przyszłym roku ruszę w trasy ponownie to spróbuję tego myku ;)
-
odnosnie oleju to tak myslalem tez, ale ten moj mechanik jest mega ostrozny. Jak go podnosil na podnosniku to wolal ojca zeby ten obejrzal czy idealnie lezy zeby sladow nie bylo na progach :) w ogole wszedl pod spod i stwierdzil ze to auto to raj dla mechanika - wszystko na wierzchu, duzo miejsca, wymiana wszystkiego to jest wyjmij-wloz. Pozabezpieczany caly dol "barankiem" - zachwycony byl, a to jest gosc, ktory ma logo Alfy wytatuowane na przedramieniu ;))
przydalby jej sie tylko lek na 4ty bieg... jakis kompresor czy turbina zeby go nie pilowac na dlugich trasach. Rayearth, jak teraz robią WZ - stoisz w korkach? zwiekszylo Ci sie spalanie?
-
odnosnie oleju to tak myslalem tez, ale ten moj mechanik jest mega ostrozny. Jak go podnosil na podnosniku to wolal ojca zeby ten obejrzal czy idealnie lezy zeby sladow nie bylo na progach :) w ogole wszedl pod spod i stwierdzil ze to auto to raj dla mechanika - wszystko na wierzchu, duzo miejsca, wymiana wszystkiego to jest wyjmij-wloz. Pozabezpieczany caly dol "barankiem" - zachwycony byl, a to jest gosc, ktory ma logo Alfy wytatuowane na przedramieniu ;))
przydalby jej sie tylko lek na 4ty bieg... jakis kompresor czy turbina zeby go nie pilowac na dlugich trasach. Rayearth, jak teraz robią WZ - stoisz w korkach? zwiekszylo Ci sie spalanie?
Ja z Teofilowa, na szczęście nie muszę jeździć tamtą trasą. W ogóle, gdy to się zaczęło i stałem raz w korku 50 minut ponad to sobie przyrzekłem, że odpuszczam podróże w tamtą stronę, bo spalanie naprawdę wzrosło co odczułem już za tym jednym jedynym razem.
Fajnie, że na trasie Ela potrafi tylko nieco ponad 5 litrów wziąć na setkę, ale jeżdżąc dużo w mieście ciężko zamknąć się z 8 litrach. Wyobrażam sobie, że przy jeździe właśnie na wysokich obrotach jest znacznie gorzej, można to zauważyć włączając widok chwilowego spalania paliwa na komputerze. Na 2 biegu przy 2000 obr./min spalanie w granicy 28 litrów. Dobrze robi się dopiero na 5 i 6 biegu przy stałej prędkości. Z tego też względu nie piłuję silnika tak mocno na niskich biegach, ale tracę na dynamice ;)
Wiesz, to że Elantra jest prosta w naprawie, nie ma kompresora/sprężarki, prawie wszystko jest na wierzchu pod maską przeważyło o zakupie w moim wypadku. Nie mam za bardzo ochoty na duże wydatki serwisowe. Oczywiście szkoda, że pewnych rozwiązań nie zaaplikowano, ale dzięki temu auto jest stosunkowo tanie i koszty eksploatacji też nie będą duże.
W tej chwili (4 miesiące po zakupie) przeszkadzają mi trochę te plastiki, czasem je słychać jak droga wyboista.
Ale całkiem szczerze mówiąc, to tylko to.
-
mnie najbardziej chyba martwi ten brak przyczepnosci (za lekka jest) jak sie jedzie 160-170 na autostradzie i minie duze auto, to przez 2 sekundy trzesie tylem jakbym z wyrzutni parowej na lotniskowcu startowal - troche to niebezpieczne, szczegolnie przy takiej predkosci
plastiki slysze tez tylko w sumie na autostradzie, jak sie szybko jedzie to troche telepia, ale tak to raczej ok
spalanie realne jest wieksze u mnie niz 5 litrow nawet jak wiekszosc jade na 6ce i 80-100 kmh, wyszlo chyba 6.3, teraz jak jezdze Wawa-Pruszkow codziennie to pokazuje 9.1 wiec pewnie realnie jest z 9.5 - slabo troche
ogolnie jestem mega zadowolony, nareszcie mam auto, w ktorym jak tylko cos zasmierdzi to nie zatrzymuje sie i nie otwieram maski zeby sprawdzic, czy to nie pasek sie znow stopil....
-
No to mi troche lepiej wychodzi spalanie: 9,5 - 10 to tylko i wylacznie w miescie i to dosc zatloczonym. I naprawde na spokojnej "krajoznawczej" trasie dalem rade zejsc do niewiele powyzej 5. Autostrada koło 6,5 a miasto to rzeczywiscie z 8,5...
Wkurzenie na jakosc plastikow troche mi przeszlo (jedyne co mnie ciagle wkurza to piano black wokol dzwigni biegow - no ale ten typ juz tak ma bez wzgledu na producenta auta), u mnie trzeszczenia nie zauwazylem...
Biegi ciagle staram sie zmieniac wedlug trybu ECO w kompie - ogolnie do 4 dosc krotkie przelozenia, pozniej troche dluzej, wyprzedzanie na 4 wystarczy...
-
No to mi troche lepiej wychodzi spalanie: 9,5 - 10 to tylko i wylacznie w miescie i to dosc zatloczonym. I naprawde na spokojnej "krajoznawczej" trasie dalem rade zejsc do niewiele powyzej 5. Autostrada koło 6,5 a miasto to rzeczywiscie z 8,5...
Wkurzenie na jakosc plastikow troche mi przeszlo (jedyne co mnie ciagle wkurza to piano black wokol dzwigni biegow - no ale ten typ juz tak ma bez wzgledu na producenta auta), u mnie trzeszczenia nie zauwazylem...
Biegi ciagle staram sie zmieniac wedlug trybu ECO w kompie - ogolnie do 4 dosc krotkie przelozenia, pozniej troche dluzej, wyprzedzanie na 4 wystarczy...
Tja... to piano black po obu stronach dźwigni zmiany biegów to już spora przesada.
Co jeszcze mi się przypomniało to, w sytuacji, gdy nie ma obok pasażera i pas bezpieczeństwa nie jest zapięty, przy przechyleniach samochodu (wyboje i ostrzejsze zakręty) klamra na pasie obija plastikową część kabiny od strony tych drzwi. Zupełnie niepotrzebny mankament.
U mnie ze spalaniem dokładnie tak jak napisałeś.
-
wlasnie wymienilem H7ki.... MA SA KRA. Prawa wymienia sie 15 sekund, doslownie, Lewa.... jakbym dorwal kretyna, ktory przy takiej ilosci miejsca pod maska (tam jest mega luzno) projektuje tak, zeby wymiana zarowki wiazala sie z wyjeciem calego reflektora... brak slow!
-
Też wymieniałem H7-mkni na Philips BlueVision Ultra + 2xW5W. Polecam, zapłaciłem (za komplet z postojówkami) z przesyłką ok 90,00 zł. Wymiana prawych żarówek - tak jak wyżej napisane - zajęła mi kilka minut, natomiast lewa... Masakra. Najpierw trzeba odkręcić cały klosz, co zajmuje trochę czasu, potem wyjąć go, zabrać do domu, pobawić się nim, a na końcu zamontować go ponownie, a dodatkowo mankamentem jest metalowy drut zabezpieczający żarówki... dopasować go powtórnie to też nie lada wyczyn. Ale po wymianie efekt bardzo ładny, lekka poświata niebieskiego koloru, a samo światło jest białe, które wygląda elegancko a nie tandetnie.
Po za tym, to tak samo jak wyżej zostało kilka razy wspomniane - plastiki na wybojach - nie jest to dźwięk, który nieprzerwanie towarzyszy w czasie drogi, nie mniej jednak bardzo irytuje na Wrocławskich drogach.
Ekonomia - Średnie spalanie - ok 6,3 litra. Minimalne jakie udało mi się osiągnąć (4 osoby z bagażami na pokładzie, prędkość ok 110km/h) - 5,7 litra. Miasto - ??. Maksymalne - ??
Brakuje troszkę mocy ale z drugiej strony, kto może wymagać od silnika 1,6 - 132 KM mocy porównywalnej do silnika z turbo? Kurcze, mimo ze jest to nowa konstrukcja to i tak nie przeskoczymy tej pojemności. Bez turbiny nic nie uzyskamy, wiec jeżeli ktoś spodziewa się mocy pozwalającej konkurować choćby z 1.9 TDI to się zawiedzie, ale nie mniej jednak porównując do konstrukcji benzyniaków sprzed 10ciu laty o pojemności 2.0 l to nasza Elantra jest dynamiczniejsza (przy mniejszym silniku). Wiem, że kolejny samochód będzie już z większym silnikiem, brakuje mi zapasu pod pedałem gazu i nie raz się spociłem.
Wyciszenie pojazdu - hmm, do 80-90 km/h elegancko, a na postoju silnika nie słychać, ale powyżej bariery 100 km/h robi się nieprzyjemnie głośno. No cóż, jak to mówią "Trzeba mierzyć siły na zamiary" - kupując / mają do dyspozycji ok 60 tyś na nowy samochód nie wymagajmy klasy porównywalnej choćby z audi.
Lubię moje samochody, lubię o nie dbać a teraz mam nowy, swój, przez nikogo nie zniszczony, wiec będę go w wolnych chwilach dopieszczać. Wymieniłem wszystkie żarówki wewnątrz pojazdu na ledowe rurki - trochę zbyt mocne ale i tak dobrze to wygląda. Teraz w najbliższym czasie wymieniam, w zasadzie robię dodatkowe światła STOP - w miejsca tych nieużywanych tylnych przeciwmgielnych - efekt jak w wer. z USA.
Stacja Blaupunkt/ Navi / Kamera - bajer - bardzo polecam. Człowiek wszędzie wjedzie, nawet w najmniejszą lukę, bo tylni zderzak widać co do cm... ;] Wszyscy dookoła krzyczą STÓJ a ja i tak jeszcze cm podjadę ;]
Jak na razie miałem jedynie problem z ww. stacją Blaupunkt, od nowości nie dział mi w niej dotyk i żyła sobie własnym życiem. Auto kupiłem w salodzie w Łodzi a przebywam we Wrocławiu i z tego powodu serwis działał strasznie opieszale... jeden na ul. Kochanowskiego - strasznie zamulony, zero wsparcia, zero pomocy i zaangażowanie, bo przecież jest to zgłoszenie reklamacyjne (za free) i nie będą mieli z tego grosza, a samochód nie kupiłem u nich... masakra jakaś. Potem pojechałem do innego serwisu (na Gaju we Wrocławiu) i tak troszkę lepiej, choć też nie jest to opieką jaką oczekiwałem... Reasumując, po prawie dwóch miesiącach stacja wróciła do mnie bez tej wady / została naprawiona.
Elantra - lekka, dość przyjemna w mieście - porównując inne sedany i pomijając małe samochodziki :P Linia nadwozia bardzo ładna ale to juz przecież wiemy. Nie ma osoby, której wygląd Elantry nie podobałby się ;) Duuży PLUS ;)
Denerwuje mnie automatyczna klima na przednią szybkę, włącza sie wtedy kiedy nie powinna. Robi mi się zimno w samochodzie i nie mogę zmienić nawiewu ... bo na szyby wieje 15 minut i jest tryb automatyczny... Wiem ze gdzieś to można wyłączyć ale szkoda bo to też jakiś tam bajer za który człowiek zapłacił, a w praktyce średnio to działa. Światełka które gasną po paru sekundach też fajna sprawa, ew. odwrotnie, zapalają się po otworzeniu samochodu z pilota - pomaga odnaleźć w nocy samochód zaparkowany na parkingu ;)
Przykro mi to mówić (zwłaszcza gdy jestem posiadaczem i to szczęśliwym - Elantry ;-) ) ale ... ost. jechałem podstawową wersją Audi a4 z 2011 roku (bez navi, bez kamery) tj. bez większego wypasu - iiii czuć od samego wejścia do pojazdu, że półka samochodu / marki jest dużo wyższa i Elantra odstaje i to sporo... Wyciszenie duuużo lepsze (nawet przy 200-210km/h można normlanie, nie krzycząc rozmawiać) , dynamika również - wciskasz i jedziesz, bez większych problemów - fakt, ze spalanie przy pedale gazu wciśniętym do podłogi jest duże ale samochód buja się i nie zamula, a system nagłośnienia na bardzo duży plus, no i mniej trzeszczących plastików mimo, że przebieg był już na poziomie 200 000 km .... - tylko, że podst. cena - inna, dużo większa 8-) :roll:
-
Panowie, obserwujecie może jakąś wzmożoną podatność szyb na zarysowania? Moje autko stoi garażowane i tylko raz musiałem je odśnieżać i odladzać. Znając już jakość materiałów używanych przez hyundaia postanowiłem polegać na odmrażaczu i skrobaczką ściągnąłem tylko już rozmarznięte drobinki i wodę.... No i niestety rysy, rysy za przeproszeniem jak cholera. Głębokie, wyczuwalne pod paznkociem. Dwie na szybie kierowcy na wysokości wzroku, i jedna na czołowej zaraz nad wycieraczką... Jakość tej szyby jest po prostu masakryczna... Obserwujecie coś takiego? Aż boję się pomyśleć co by się stało gdybym musiał auto odladzać częściej... Z tego co wyczytałem w sieci problem dotyczy też niektórych egzemplarzy i30. Oczywiście jak w serwisie o tym wspomniałem to mnie zlali totalnie...
-
Panowie, obserwujecie może jakąś wzmożoną podatność szyb na zarysowania? Moje autko stoi garażowane i tylko raz musiałem je odśnieżać i odladzać. Znając już jakość materiałów używanych przez hyundaia postanowiłem polegać na odmrażaczu i skrobaczką ściągnąłem tylko już rozmarznięte drobinki i wodę.... No i niestety rysy, rysy za przeproszeniem jak cholera. Głębokie, wyczuwalne pod paznkociem. Dwie na szybie kierowcy na wysokości wzroku, i jedna na czołowej zaraz nad wycieraczką... Jakość tej szyby jest po prostu masakryczna... Obserwujecie coś takiego? Aż boję się pomyśleć co by się stało gdybym musiał auto odladzać częściej... Z tego co wyczytałem w sieci problem dotyczy też niektórych egzemplarzy i30. Oczywiście jak w serwisie o tym wspomniałem to mnie zlali totalnie...
Witam
Niestety problem zarysowanych szyb jest obecny we wszystkich produkowanych obecnie samochodach każdej marki - wynika to w prostej linii z obecnie stosowanej technologii produkcji szkła (szkło float). Mało tego dotyczy także wszystkich okien w naszych domach. Pokrótce wyjaśnię, że obecnie tafla szkła jest wylewana do wanny z cyną - efekt jest taki, że uzyskujemy idealnie płaskie szkło (float) z charakterystycznym ledwo widzialnym metalicznym odblaskiem od strony tzw. cynowej. Niestety wadą tej technologii jest to, że szkło od strony cynowej jest "mękkie" i podatne na zarysowania. Jako, że dalsza obróbka szkła (np. wyginanie szyb do samochodów) odbywa się w ten sposób iż ta strona cynowa jest "na zewnątrz" stąd też łatwo potem zarysować szybę. Nie przeskoczymy tego :). Nie dziw się, że panowie w ASO patrzyli na Ciebie "dziwnie"
Pozdrawiam
-
dziadzia, bardzo fajna recenzja :)
co do audi z 200k przebiegu, da sie za 60k kupic takie, za jakie tu masz nowe auto w sumie.
mam dokladnie takie same odczucia z jazdy - to jest dla mnie auto na 3 lata, boje sie nim wyprzedzac :( mialem alfe 147 w 1.9 jtd i kultura pracy tego silnika (auto starsze o 10 lat) byla duuuzo wyzsza. Na 4ce zbieralo sie momentalnie do wyprzedzania w trasie z 80 do 130 akurat... tutaj pilowanie na 3ce zeby dojsc do momentu obrotowego wydaje taki dzwiek jakby mial sie rozleciec... jak jade powyzej 150 te terkoczace plastiki mnie wkurzaja tez. Do szalu doprowadza mnie tez ten mikroskopijny bak! auto nie pali wcale tak malo, i musze co trzeci dzien dralowac na stacje. Otwieranie bagaznika z kluczyka (nie z pilota) tez powoduje u mnie zazenowanie. Nie widze zastosowania dla 5go biegu... ta 6ka to moglaby byc 5ka, i tak sie nie wyprzedza ani na tym ani na tym, a jak juz mi do glupiego lba strzeli eko driving, i tak zmieniam od razu na 6. Siedzenia nie trzymaja w zakretach zbyt dobrze. Wymiana zarowki tak jak potwierdzil kolega jest idiotyczna. Wkurza mnie tez ten plastik wokol blaupunkta, z czego to jest zrobione? czysci sie to jakby bylo z polaczenia resztek promu columbia i gówna strusia - ni to guma ni plastik...
ale z dobrych rzeczy poza oczywistymi - nie boje sie, ze tak jak alfa, stanie mi na srodku drogi wydajac z siebie dym po uwalonym drugim w ciagu roku kole pasowym zabierajacym ze soba pasek. Nie odlatują klamki ;) nie musze rur od turbo wymieniac za 1000 zl, wahaczy za 800 i czynnik w klimie mi sie nie rozlal na ulice jeszcze, nie mowiac juz ze mi tak jak alfa nie napryskal w twarz ropą ;) Ma świetne lusterka! wiem ze to niby nic, ale podgrzane i duze lusterka powoduja, ze komfort slalomow na warszawskich ulicach jest duzo wiekszy. Fajne zegary z aut wyzszych klas troche.
Byl tez u znajomka na podnosniku, byl zafascynowany dostepem miejsca dla mechanika i tym, ze auto caly spod ma w baranku - tak dobrze ponoc nieraz nei jest w nowych audi.
w piatek jade do Austrii, zobacze jak sie sprawuje. Poki co w drodze nad morze mi spalil (pominiecie autostrad) kolo 6 litrow/100. Zrobilem nim 7000 i nadal go lubie :)
nastepne to bedzie hybrydowy lex, powrot do alfy (Julia) albo nowa mazda 6, ktora jest jedynym autem ponizej 150 tys ladniejszym od elantry ;)
[ Dodano: 2014-02-12, 20:42 ]
Panowie, obserwujecie może jakąś wzmożoną podatność szyb na zarysowania? Moje autko stoi garażowane i tylko raz musiałem je odśnieżać i odladzać. Znając już jakość materiałów używanych przez hyundaia postanowiłem polegać na odmrażaczu i skrobaczką ściągnąłem tylko już rozmarznięte drobinki i wodę.... No i niestety rysy, rysy za przeproszeniem jak cholera. Głębokie, wyczuwalne pod paznkociem. Dwie na szybie kierowcy na wysokości wzroku, i jedna na czołowej zaraz nad wycieraczką... Jakość tej szyby jest po prostu masakryczna... Obserwujecie coś takiego? Aż boję się pomyśleć co by się stało gdybym musiał auto odladzać częściej... Z tego co wyczytałem w sieci problem dotyczy też niektórych egzemplarzy i30. Oczywiście jak w serwisie o tym wspomniałem to mnie zlali totalnie...
niby ptero ma racje, ale ja choc auto stoi na mrozie i obskrobuje je codziennie nie zauwazylem wiekszych rys. Jutro sie przyjrze mocniej. Ponoc niezle sa skrobaczki z metalu - wbrew pozorom nie rysuja szyby.
-
Witam
Niestety problem zarysowanych szyb jest obecny we wszystkich produkowanych obecnie samochodach każdej marki - wynika to w prostej linii z obecnie stosowanej technologii produkcji szkła (szkło float). Mało tego dotyczy także wszystkich okien w naszych domach. Pokrótce wyjaśnię, że obecnie tafla szkła jest wylewana do wanny z cyną - efekt jest taki, że uzyskujemy idealnie płaskie szkło (float) z charakterystycznym ledwo widzialnym metalicznym odblaskiem od strony tzw. cynowej. Niestety wadą tej technologii jest to, że szkło od strony cynowej jest "mękkie" i podatne na zarysowania. Jako, że dalsza obróbka szkła (np. wyginanie szyb do samochodów) odbywa się w ten sposób iż ta strona cynowa jest "na zewnątrz" stąd też łatwo potem zarysować szybę. Nie przeskoczymy tego :). Nie dziw się, że panowie w ASO patrzyli na Ciebie "dziwnie"
Pozdrawiam
Jak najbardziej to rozumiem tylko że nie przypuszczałem, że jest aż tak słabe. Tak jak już powiedziałem - u mnie od jednokrotnego "przejechania skrobaczką" zrobiły się rysy na taką głębokość że "haczą" pod paznokciem. Idąc dalej tym tropem, to gdybym nie garażował auta i musiał je skrobać częściej to po jednym sezonie bym na całej szybie miał takie "zmienne ukształtowanie terenu". Dodatkowo piszesz, że problem dotyczy technologii i wszystkich marek jednak jak poszukać na necie to skarżą się posiadacze hyundaia - i20 i i30 szczególnie. BTW: moja matka ma i10 z 2010 roku, skrobane zapamiętale plastikową skrobaczką i co? I nic się nie dzieje, jeśli już to ryski widoczne w odpowiednim świetle i pod odpowiednim kątem.
Pozdrawiam
-
Witam
Widzę, że sprawa wymaga dalszych wyjaśnień. "Float floatowi nierówny" :). W niektórych hutach szkło ma większą zawartość cyny, a w innych mniej. Czasami nawet szkło z jednej huty ma jej różne wartości - zależy to od wielu czynników. Poza tym wartość cyny jest inna w szkłach o różnych kolorach. Podejrzewam, że Twoja mama ma szkło białe lub zielone, które ma najmniejszą zawartość dodatków obniżających jego twardość, natomiast ty pewnie masz szkło ciemnozielone, które tych dodatków ma więcej.
Zdecydowanie odradzam też stosowanie metalowych skrobaczek - zwłaszcza do skrobania szyb bocznych. Uderzenie ostrą krawędzią metalu w szybę boczną spowoduje, że rozsypie się w drobny mak - uroda szyb hartowanych :) :) :). Natomiast jako ciekawostkę podam fakt, że można w szybę hartowaną walić młotkiem i nie pęknie :)
Pozdrawiam
-
Ja używam skrobaczki mosiężnej - Murska - jestem bardzo z niej zadowolony, nie rysuje - przynajmniej nic nie zauważyłem, ładnie śnieg odgarnia - nic na rękę nie leci, bo ma plastik ala pług - i kosztowała 4,99 zł. Co do szyb to ja akurat nie mam porysowanych, ale może dlatego, ze wszystkie 4 (bez przedniej) mam przyciemniane i tego nie widzę, ale za to wiem, ze lakier jest choooolernie delikatny, samochód mam z zeszłego roku a już kilka odprysków i lekkich zadrapań powstałych w wyniku jazdy - boje się polerować lakier bo wyjdą jeszcze jakieś dodatkowe szramy ... :cry:
Co do jeszcze stylu jazdy to szczerze - mimo, ze samochód nie należy do bolidów - to nigdy nie wyprzedzam na 3jce. Jak coś to 4 - bo 3 to fakt ze moment obrot. moze i szybciej osiągnę piłując na 3jce ale moc mniejsza tj. v-max - szkoda mi samochodu, wiec albo po porostu czekam aż samochód z naprzeciwka przejedzie i wtedy nie ryzykuje tak bardzo albo jak już sie spiesze to na tej 4rce. Biegi fajnie szybko sie zmienia - przyjemna jazda ale mało dynamiczna i nie zgodzę się ze 6 nie powinno być - ja tam 6 mam juz przy 85 i dalej spokojnie sie bujam - jak tam dla mnie to mogłaby być nawet 7 - przy 110 człowiek wbiłby sobie ją i 5 litrów /100 km - oczywiście bez wyprzedzania itp :P - prosta droga.
Wkurza mnie tez ten plastik wokol blaupunkta, z czego to jest zrobione? czysci sie to jakby bylo z polaczenia resztek promu columbia i gówna strusia - ni to guma ni plastik...
Co do tego to ja czyszczę PLAKIEM - półmatem za pomocą ala irchy - takiej ściereczki przeznaczonej do czyszczenia luster - fajnie schodzi. Spróbowałbyś wyczyścić kokpit w KIA Sportage.... życzę powodzenia.
-
no tak ale w sumie jak z 5-10 razy przypilujesz go 4,5k-5,5k na tej trojce i dzieki temu bezpieczniej wyprzedzisz, to wg mnie warto :)
na autostradzie to sobie mozna wyprzedzac i na 6ce po prostu jadac szybciej lewym pasem, ale na takiej mijanej drodze to mi szkoda ryzykowac zdrowia za cene kilku obrotow wiecej w aucie. Gdyby to mialo turbinke... ech...
Tak w ogole jestem po wycieczce do Wiednia. Zrobilem 1400km w weekend, jazda glownie autostradami (140-160) 75%, ekspresowkami (80-120) 15% i po miescie 50-70 bo wszedzie radary 10%. Spalil wg wyliczen 7,1, wg komputera 6,8l/100. Autko sprawilo sie bardzo dobrze, nawet nie skrzypialo za bardzo, przejechalo bez zajakniecia.
Sam Wieden przepiekny, jak bede mial chwile wrzuce pare filmikow z kamery z auta (mobius).
-
Eh... nie mam nic do piłowania do 5 tyś ale jakbym miał robić to codziennie to zapewne silnik wymieniałbym po 100 tyś km - bo to Hyundai, a po drugie jakbym miał wyprzedzać tak, żeby wymagane było 4,5 k - 5,5 k to kupiłbym 2.5 litra, a nie 1.6 MPI :) Tak napisałem wyżej "Trzeba mierzyć siły na zamiary" - jak to mój tata pięknie powiedział gdy wymieniałem żarówki - "Z tego to Ty juz mercedesa nie zrobisz" - koniec kropka. ;) - dot. to także mocy i ew. ryzyka na drodze, bo po prostu nie ma czym uciekać, nawet na tej 3.
Chętnie zobaczę kilka filmików z Twojej trasy :)
BTW: Ostatnio strasznie irytuje mnie lewy (bo tylko ten słysze i zapewne prawy ma tę samą dolegliwość) słupek od kierowcy - ten od pasów - strasznie coś tam lata na wybojach, ew. wtedy kiedy jest większy baaass. :-?
-
jak to mój tata pięknie powiedział gdy wymieniałem żarówki - "Z tego to Ty juz mercedesa nie zrobisz" - koniec kropka. ;) - dot. to także mocy i ew. ryzyka na drodze, bo po prostu nie ma czym uciekać, nawet na tej 3.
?
pozdro dla taty, haslo przekozackie :)
-
To teraz kolej na mnie :)
Przejechane mam niewiele, ale już pierwsze uwagi można wrzucić.
To, że auto nie zbiera się jak z turbiną to można było zauważyć podczas jazdy próbnej więc narzekanie po zakupie jest trochę bez sensu. Nie uważacie?
Trzeszczące plastiki przy dużej prędkości są trochę wkurzające. 110 km/h na A1 i już coś latało.
Klapa bagażnika mogłaby się troszkę łatwiej zamykać.
Na odcinku A1 Toruń - Nowe Marzy myślałem, że mnie zmiecie z drogi. Co prawda jak jeżdżę tamtędy służbowym autem to mam to samo, ale uczucie było niefajne. Tym bardziej, że auto było dociążone - cztery osoby i bagaże.
Jak dla mnie (a przesiadłem się z GOLF IV) auto jest bardzo wygodne i jeździ się komfortowo. Nie można się do niczego przyczepić.
Jako, że nie ogarnąłem jeszcze instrukcji mam kluczowe pytanie:
Czy można wyłączyć poduszkę pasażera?
No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?
-
Czy można wyłączyć poduszkę pasażera?
No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?
Otwórz drwi pasażera i z boku deski rozdzielczej masz wyłączanie poduszki powietrznej - kluczykiem.
Nie montowałem listew, przez ponad 2 lata była tylko jedna wgniotka jak na razie:) Ale już naprawiona. Ogólnie blacha bardzo miękka, i lakier słaby, jak w większości nowych samochodów.
U mnie przejechane 35tys, nic nie trzeszczy.
Samochód osiągi ma całkiem przyzwoite, jeszcze nigdy mi nie zabrakło mocy.
A przy wyprzedzaniu takim samochodem niestety dosyć często trzeba używać trójki, zależy od prędkości oczywiście.
Nie zauważyłem żadnego "męczenia" silnika. A i do odcięcia nieraz się poleciało.
Piłowanie do 5tys?? Jakie piłowanie? Jak się chce trochę dynamiczniej pojechać to niestety trzeba kręcić, taki silnik.
Samochód prosty, niezawodny, nie ma co się psuć.
Wymieniłem tylko radio na chińczyka z nawigacją i innymi bajerami, bo brak RDS uważam za przegięcie ze strony Hyundaia.
-
Potwierdzam i podtrzymuje, blacha miękka jak plastelina a lakier delikatniejszy od tych na paznokciach mojej kobiety .... Mimo, że bardzo dbam o samochód to parkingowe ryski i otarcia już są... :-/ - co najgorsze - nie z mojej winy.
-
Otwórz drwi pasażera i z boku deski rozdzielczej masz wyłączanie poduszki powietrznej - kluczykiem.
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda? Bo ja nie mogę namierzyć. Może w mojej wersji tego nie ma :(
-
Otwórz drwi pasażera i z boku deski rozdzielczej masz wyłączanie poduszki powietrznej - kluczykiem.
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda? Bo ja nie mogę namierzyć. Może w mojej wersji tego nie ma :(
Racja, pomyliło mi się z i20, tam tak jest.
Wygląda na to, że w Elantrze poduszki w ten sposób wyłączyć się nie da.
-
Kupilem felgi do E, troche odpustowe moze ale podobal mi sie wzor ktory tworza jak sie kreca ;)
LINK (https://www.dropbox.com/s/eu1l48l0mcon4p4/IMAG1693.jpg)
zrobilem dwa bledy przy tym:
- 16' to jednak za malo
- za duzy profil opony (55)
choc tez na wieksze do hyundaia szkoda mi kasy szczerze mowiac, jak kupie lexusa to sobie wloze 18ki ;)
takze gdybyscie kupowali felgi:
- 17 najmniej
- 45 profil opony najwiecej
- spokojnie wchodzą i nie szorują z osadzeniem ET48 (fabrycznie ET45)
- rozstaw 5x114,3
-
No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?
Z moich obserwacji (przynajmniej tego co widziałem gdzieś na allegro) wynika, że te listwy i tak są do zamontowania w takich miejscach że raczej niewiele pomogą. Chodzi mi o punkty potencjalnego styku z ciałem obcym ;)
makaronek: ładne felgi, też chciałem kupić coś nowego na wiosnę ale jakoś się nie mogę ogarnąć...
-
No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?
Z moich obserwacji (przynajmniej tego co widziałem gdzieś na allegro) wynika, że te listwy i tak są do zamontowania w takich miejscach że raczej niewiele pomogą. Chodzi mi o punkty potencjalnego styku z ciałem obcym ;)
makaronek: ładne felgi, też chciałem kupić coś nowego na wiosnę ale jakoś się nie mogę ogarnąć...
dojkadnie, te listwy sa za nisko zazwyczaj, i drzwi sasiada wygiete w luk i tak walą nad nimi. Chyba ze sie zalozy jak w oplu astrze o szerokosci 12 cm paskudztwa to moze wtedy dzialaja, tylko nie wiem czy listwy juz wyjsciowo nie sa brzydsze od tych odbitek ;))
@fishman - dzieki za dobre slowo, potrzebowalem na szybko bo nie mialem w ogole letnich felg, do tego akurat vat mialem placic i dochodowy wiec dosc tanio wyszly w sumie ;))
-
Felgi są spoko. Ciekaw wzór także jest ok. Ja mam oryginalne Hyundaia srebrne alusy - 16stki i tu przyznaję Ci rację, że lepiej wyglądałyby 17stki ale nowych na razie nie planuje kupować.
Jedyne co chcę zrobić to ew. przemalować je (proszkowo) na czarny mat. Ciekawe czy będą one pasować do koloru samochodu (piasek pustyni), hmm? Koszt proszkowania we Wrocławiu to ok 400 zł.
BTW: ładny kolor (biały) ;)
-
Hej,
Wymienialiście już może pióra wycieraczek?? Jest coś co byście specjalnie polecali (bądź odradzali - równie interesująca informacja)? Ogólnie skłaniam się ku wycieraczkom płaskim...
Pozdrawiam
Rafał
-
Własnie wymieniłem na wycieraczki płaskie Oximo, polska produkcja podobno, wyglądają solidnie, z tego co widzę to dobrze zbierają, a i cena normalna - za komplet 40zł
http://wycieraczkioximo.pl/index.php?id_category=369&controller=category
-
Patrzyłem na allegro ile kosztuje Bosch i niestety trzeba wydać około 90 zł. I nie wiem czy jest sens płacić tyle kasy...
-
Patrzyłem na allegro ile kosztuje Bosch i niestety trzeba wydać około 90 zł. I nie wiem czy jest sens płacić tyle kasy...
Ciężko powiedzieć, ale ogólnie ludzie sobie chwalą te Oximo. No cóż, zobaczymy za parę miesięcy.
-
Wycieraczki wymienione, wylądował jednak Bosch. No i niestety mam dziwne wrażenie że gorzej przylegają niż oryginalne...
-
polecam wycieruchy MotGum - sa polowe tansze od Bosza a wydaje mi sie ze nawet minimalnie lepsze (wydalem na Bosch z 80 zl i jakos mi nie lezaly). Na forum alfy romeo (mialem wczesniej) tez je bardzo chwala - chyba, ze w odwecie za jablka nie chcecie ich kupowac bo sa chyba rosyjskie ;)
[ Dodano: 2014-08-28, 21:23 ]
uzupelnilem pierwszy temat o moje przygody z serwisem, szkode, przeglad, link do sklepu z czesciami - przepraszam za dlugi czas nieobecnosci, ale widze, ze niewiele sie dzialo - wiec bede uzupelnial watek na biezaco
-
No ja niestety też nie mam dobrych doświadczeń z ASO. Panowie "lakiernicy" tak mnie załatwili że w konsekwencji (oryginalna drobniutka robota i poprawki... i poprawki poprawek) mam pomalowane drzwi, tylna cwiartke i dach... ale to temat na dłuższą opowieść... Co do przeglądu to zapłaciłem chyba z 650? 670? wymieniony olej, filtry, no i ogólne "przejrzenie". Dodatkowo mam problem z kamerą cofania (nieraz przestaje działać kiedy robi się wilgotno na zewnątrz). Podobno wymienili przetartą wiązkę - wyjeżdzam spod serwisu... cofam... i co? nie działa... ogólnie ten problem w sezonie letnim nie występował, zobaczymy co będzie jesienią... A wszystko to w ASO Marvel w Łodzi. Także chyba też muszę się udać do Syguły. Słyszałem lepsze opinie...
-
moj niegdysiejszy kierownik jest dobrym znajomym Syguły - kiedy masz przegląd teraz? Może byśmy zrobili "combo" wtedy pewnie i chętniej weźmie dwie elantry naraz i pewnie też da się coś wynegocjować. Tylko ja chyba najpierw zawitam do kogoś, kto się zna na rzeczy żeby mi przejrzał, czy to ASO nie zrobilo wiekszych szkod niz dobrego.
Dodatkowo, nie dzialaja mi od czasu ich "prac" oba gniazda zapalniczki...
W Alfie chociaż był Twardowski, do ktorego ludzie jezdza nawet jak nie musza... a tu... szkoda gadac
[ Dodano: 2014-08-29, 21:44 ]
wiecie może jakie żarówki idą na tył świateł "mijania"? tam są zespolone i chyba po 2 żarowki na stronę wchodzą takie same, zdaje się, że W5W (tak podług instrukcji) ale to zawsze były postojówki - na pewno takie?
czy takie z allegra W5W T10 LED CAN będą działać?
-
Zdecydowanie polecam wycieraczki MotGum. Mam je od zimy i jak na razie wszystko jest ok, a cena rewelacyjna w stosunku do ceny. Wspomnę, że zamawiałem je nie tylko do Elantry ale i do KIA Sportage, Vectry i Corsy - całą rodzinę w nie obkupiłem :P
-
Witam! Mam pytanko do użytkowników. Jaki rozmiar felg stalowych 16", do hyundai elantra 2014.Chcę mieć opony zimowe na 2 komplecie. Pytałem w serwisie fachowców i stwierdzili że do Elantry 2014 (wersja comfort) nie przewidziano felg stalowych i nie umieli mi powiedzieć czy od i30 będą pasowały??? Chodzi mi przede wszystkim jakie ET felgi żeby nic nie haczyło i nie wystawało...
-
http://olx.pl/oferta/hyundai-i30-ii-elantra-v-kia-ceed-ii-felgi-stalowe-oryginal-15-f-v-CID5-ID1B4Ub.html
(http://images67.fotosik.pl/275/252cc7695d84d150m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=252cc7695d84d150)
Jak będziecie w tym temacie pisać o wszystkim to za kilka stron już nic nie będzie można znaleźć. Szukajka" nie kieruje do podstrony (tam gdzie znajduje się słowo kluczowe) tematu tylko do pierwszej strony życzę wytrwałości w szukaniu za jakiś czas.
-
Witam, zwłaszcza tych nielicznych szczęśliwych użytkowników Elantry 2014 FL :-)
Pojawił się tu wpis o żarówkach w przednich reflektorach... Jestem świeżo po wymianie kompletu mijania + drogowe (potestuję Osram Cool Blue Intense :)) i radzę nie sugerować się instrukcją obsługi...
W reflektorach projekcyjnych (wesje Comfort i Style) mamy żarówki HB3 i H7.
Samochód ogólnie bezawaryjny (cóż, skromny przebieg 10kkm, póki co), ale już czekam na sprawdzenie czujników ciśnienia w oponach - czujniki szaleją i zapalają kontrolkę, mimo nabicia nawet do 2,4 bar... HMP posiada tylko 1 zestaw do programowania czujników w Polsce - pozostawiam to bez komentarza...
-
Samochód ogólnie bezawaryjny (cóż, skromny przebieg 10kkm, póki co), ale już czekam na sprawdzenie czujników ciśnienia w oponach - czujniki szaleją i zapalają kontrolkę, mimo nabicia nawet do 2,4 bar... HMP posiada tylko 1 zestaw do programowania czujników w Polsce - pozostawiam to bez komentarza...
Witam, a co robisz z czujnikami do opon zimowych? przekładka czy drugi komplet?
-
Witam, a co robisz z czujnikami do opon zimowych? przekładka czy drugi komplet?
Do tematu podszedłem praktycznie i najprościej :) - drugi komplet kół, felgi stalowe 15'', bez czujników.
-
Tylko ta żółta kontrolka...
-
Tylko ta żółta kontrolka...
Odpowiednio przycięty kawałek czarnej taśmy i.... oby do wiosny... :)
Takie porady znajdziesz i na amerykańskich forach użytkowników.
Dobrze chociaż, że nic nie brzęczy...
-
Trochę mi zaczęło śmierdzieć czasami z klimatyzacji.
Czy ktoś się orientuje w którą dziurę w Elantrze psiknąć jakąś piankę do dezynfekcji żeby to miało jakiś sens?
Czy w ogóle warto się w to bawić? Jaką piankę ewentualnie polecacie?
Oczywiście filtr kabinowy też wymienię.
-
Witam ostatnio wymieniłem wycieraczki na Bosch aerotwin są super ciche i super zbierają wodę niestety komplet nowych prawie 100zł., co do samej Elantry samochód bardzo dobrze się sprawuję choć jak większość użytkowników piszę samochód bardzo niespokojny przy wyższych prędkościach i nierównych drogach. Co do minusów to przy wyższych temperaturach trzeszczące plastiki i uszczelki szyb (problem rozwiązany) a na samym początku po zakupie i wojnie z ASO ws. głośnych przednich klocków hamulcowych (wymiana na nowe- problem rozwiązany) to jak na razie super wygodne podróżowanie.
-
Witam.
W środę 29.07.2015 odbieram autko. :-> Nie mogę się doczekać. :-> Na pewno podzielę się wrażeniami na forum. Czy macie dla mnie jakieś wskazówki, na co mam zwracać uwagę podczas odbioru i sprawdzania samochodu? Udanego weekendowego wypoczynku. Pozdrawiam, Kuki.
-
Jeżeli serwis ci coś domontowywał np.czujniki, stację multimedialną itp. to sprawdź czy wszystko działa i jest dobrze zmontowane, a tak to ogólnie pooglądaj czy gdzieś nie jest przytarty czy obity.
A tak to raczej nie ma jakiś specjalnych porad musisz parę dni pojeździć i wtedy wyczujesz co jest super a co mogłoby być lepsze :-D na pewno będziesz musiał się tego auta "nauczyć" bo jest specyficzny.
Miłego frajdy z jazdy Elą :mrgreen:
-
Dziękuje za radę. Najbardziej obawiam się o osiągi i spalanie. Wiem, że wybraliśmy auto większe a nie sportowe, bo rodzina powiększy się niebawem, ale będzie mi brakowało mojej poprzedniej "rakiety".
Nie omieszkam podzielić się plusami i plusami Elantry, jak tylko wsiądę "za kółko" :mrgreen:
Żeby nie życzyć Wam w kółko czegoś, to tym razem nie życzę Wam komarów! Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-04-03, 19:57 ]
Witam, przejechałem na dzień dzisiejszy 4990km :) Jazda po mieście to za mało żeby coś więcej napisać. W wakację po dłuższej trasie podzielę się wrażeniami.
A teraz dwa pytania do Was.
Jak włączam nawiew na szybę lub szybę i nogi, to załącza mi się AC. Wam też? Musi tak być, czy u mnie jest coś nie tak?
I teraz pytanie najważniejsze!
Czy felgi o wymiarach ET 35, 18x7J zmieszczą się do Elantry?
Według tej tabelki (http://www.wheel-size.com/size/hyundai/elantra/2015/) zgadza się tylko 7J :( Ktoś z Was zakładał już 18"?
Dzięki za opdpowiedzi, pozdrawiam.
-
Witam. Mam pytanie do użytkowników Eli, w moim egzemplarzu podczas manewrowania na parkingu dochodzi dziwny dźwięk z okolicy deski rozdzielczej takie trrrrr jestem już umówiony do serwisu po zostało cztery miechy gwarancji więc trzeba korzystać ale teraz do sedna mojego może dziwnego pytania czy w czasie jazdy podczas skręcania powiedzmy w jakąś uliczkę, przy obracaniu kierownicą słychać u was takie tyk, tyk, tyk ale tylko przy włączonym kierunkowskazie, do tej pory nie zwracałem na to uwagi ale teraz gdy pojawił się ten problem przy manewrowaniu baczniej wsłuchiwałem się w pracę kierownicy i teraz nie wiem czy to tykanie ma być czy też to jakaś anomalia, nie wiem czy też to zgłaszać na wizycie.
Pozdrawiam.
-
Hej. Nie chce być niemiły, ale czemu pytasz o takie rzeczy? To tak jakbyś poprosił w sklepie o kawałek mięsa, sprzedawca Ci zapakował, a Ty za godzinę w domu zauważyłbyś pleśń. Zjadłbyś to, czy zapytał na forum czy jeść dalej, czy może iść do sklepu to zgłosić?
Przepraszam, ale czasami trzeba nami potrząsnąć aby do Nas dotarło, ze musimy walczyć o swoje! Zgłaszasz
wszystko! Zapłaciłeś za nowe auto niemałe pieniądze, w cenie była gwarancja. W aucie ma być słychać obroty silnika jak się wysoko kręci i radio samochodowe. Nic więcej. Jak będą robić problemy, to do tvn turbo kamera i się nie cackaj!
Ja mam dopiero 7733km przebiegu po 16miesiącach, auto jest jak nowe. Zero dziwnych hałasów. Ale pamietam, że kiedyś jakieś dziecko wrzuciło mi kamyk w felgę od przyczepki i ona hałasowała podczas jazdy tak jakby auto miało sie rozpaść. Ale Ty raczej nie masz takiego problemu z kamykiem :-P
Niech moc będzie z Tobą! Pozdrawiam!
-
Kuki na górnej belce forum jest profil tam możesz zmienić typ silnika. Przy rejestracji na forum podałeś G4FD (GDI), a w rzeczywistości posiadasz G4FG (MPI).
-
Kuki źle zrozumiałeś moje pytanie, nie chodziło Mi ogólnie o to że terkocze w czasie manewrowania na parkingu i pytam się forumowiczów co z tym zrobić bo to oczywiste że to zgłosiłem i umówiłem się na serwis, miałem na myśli takie tykanie w czasie pełnego obrotu kierownicy w czasie normalnej jazdy, nie chciałem żeby mnie zbyli bo może to normalne, wcześniej nie zwracałem na to uwagi dopiero jak zaczęły się
problemy przy manewrowaniu.
Wracając do mojego problemu, niestety podczas wizyty w serwisie samochód jak na złość sprawował się ku mojemu zdziwieniu cicho, pewnie dlatego że zrobiło się ciepło, już widziałem sceptycyzm na twarzy pracownika co do występowania problemu ale poratowałem się nagraniem na komórce więc postanowił zostawić auto do sprawdzenia.
Niestety nie mogli zdiagnozować usterki ponieważ samochód podczas kolejnych prób nie wydawał żadnych dźwięków więc mi go oddali po dwóch dniach dokręcając jedynie osłonę na katatalizatorze. Przy odbiorze samochodu pomanewrowałem jeszcze na placu przed serwisem ale nic cisza, słychac tylko normalną pracę wspomagania, oczywiście gdy zajechałem pod dom mój ukochany samochód znowu się odezwał znanym mi chociaż cichszym terkotaniem :evil: więc pewnie przy ochłodzeniu problem powroci . Poczekam teraz na lepsze mrozy i wybiorę się jeszcze raz, bo niestety do serwisu mam 70 km trudno mi podjechać w każdej chwili gdy terkocze.
Pozdrawiam.
-
?
https://yadi.sk/d/-6NgUzt_LfxAT
-
Nie umiem wrzucać filmików na forum więc wrzucę linka, u mnie to brzmi tak