HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Lanter w 21 Czerwiec 2009, 14:37:50
-
Po wymianie tylnych szczęk hamulcowych, bardzo słabiutko hamuje mi cały tył. I przy odpowietrzaniu tylnych bębnów, po odkręceniu odpowietrznika nie chce lecieć samoczynnie płyn, dopiero po wciśnięciu pedału hamulcowego. Co może być przyczyną tak słabych hamulców tylnych?
-
Jedż na rolki to się przekonasz czy słabo hamuje - u mnie po wymianie na początku była żyleta ale po czasie już było tak jakby słabiej - oczywiście rolki pokazały,że jest OK.
-
Ja właśnie byłem na rolkach i powiedział że bardzo słabo hamuje. Odziwo jest to dziwne, że czemu przy odkręceniu do końca odpowietrznika nie leci mi płyn?
-
Poleci jak będzie pod ciśnieniem.
a sam wymieniałeś szczęki?jeżeli nie to jedż tam gdzie Ci to robili i niech naprawią.
Przecież jak mogli nie sprawdzić - ten kto grzebie z hamulcami musi pierwszy sprawdzić .
i oby nie ostatni :>
-
Sam robiłem. I wszystko założone zostało dobrze. Ale dlaczego płyn poleci dopiero pod ciśnieniem?
-
Jeżeli sam robiłeś to musisz wiedzieć dlaczego słabo hamuje.Ja na Twoim miejscu bym to zrobił jeszcze raz.
Sprawdz jeszcze stan przewodów - czy nie są gdzieś zagięte,przegnite :roll:
-
Odziwo jest to dziwne, że czemu przy odkręceniu do końca odpowietrznika nie leci mi płyn?
Poleci jak będzie pod ciśnieniem.
Dokładnie tak. Kolegamihu_24, ma 100% racji.Lanter, hamuje słabo bo masz zapowietrzone hamulce. Wiesz jak się odpowietrza ??
-
Wiem i nawet żeśmy do końca je odpowietrzali. Co najlepsze, przed wymianą tył hamował lepiej niż teraz po wymianie.
-
Niech kolega depta na pedał tak ze 4 razy i przy piątym razie trzyma go wciśniętego, a Ty kolego odkręć odpowietrznik. Jak pedał zrobi się miękki zakręć odpowietrznik. Róbcie tak do momentu aż poleci płyn z odpowietrznika, pamiętając o uzupełnianiu płynu ham. w zbiorniczku-gdy go nie uzupełnisz znowu zassie powietrze i hamulec będzie od nowa zapowietrzony. Gdy poleci płyn pozostaje tylko go pompować, aż przestaną lecieć bąbelki. Wtedy hamulec będzie prawidłowo odpowietrzony.
przed wymianą tył hamował lepiej niż teraz po wymianie.
To pozostaje wyregulowanie ręcznego, tzn. naciągnięcie linki. Chyba, że chodzi ci o nożny, czytaj "roboczy", to wg. mnie hamulec jest w dalszym ciągu zapowietrzony. Powinieneś, ale nie musisz, zrobić to samo z przodem, żeby wyeliminować całe powietrze z układu hamulcowego.