HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: adam2701 w 19 Czerwiec 2009, 20:55:29
-
Witam zakupiłem w poniedziałek hyundaia Scoupe GT Turbo i muszę wymienić olej jaki polecacie przebieg 207000 i jak sprawdzić czy Turbo pracuje w 100% bo nie włańczają mi się dwie ostatnie kontrolki Turbo a przy uruchamianiu ile powinno się świecić ?? silnik 1.5i rocznik 1994
-
Olej taki jak miałeś jak mineralny to lejesz mineralny. Przy uruchamianiu powinny sie dwie pierwsze zapalać. Wszystkie zapalą ci się dopiero jak jedziesz na jakimś biegu powyżej 2500obr a już od ok 2000obr powinieneś usłyszeć charakterystyczny świst turbiny. Ostatnia kontrolka się nie zapala i jak narazie nie wiadomo jak ją uruchomić. Jeżeli przy podanych wyżej obrotach czujesz dość konkretne przyśpieszenie na każdym biegu oznacza to że turbina jest sprawna pod względem tłoczenia powietrza. Jeżeli chcesz się dowiedzieć o niej więcej odpinasz tą powyginaną rurę i patrzysz czy turbo ma luzy poprzeczne i wzdłużne przy czym poprzeczne oznaczają że turbo do wymiany natomiast przy wzdłużnych dopuszczalne są małe luzy. Przy okazji patrzysz czy w kanale do kolektora dolotowego są ślady oleju jak tak to tym bardziej turbo do naprawy. Koszty dobrej regeneracji przekraczają 1000zł
Jak popełniłem jakieś błedy co mi się często zdarza, niech mnie koledzy poprawią
:D
-
No właśnie nie wiem za bardzo jaki tam był olej a przy uruchamianiu zapala mi się 3 kontrolki a Turbo gdzieś zaczyna tak odczuwam okolo 4 tysięcy obrotów to chyba coś nie tak ???
-
Przy uruchamianiu to małoważne jest ile się ich świeci. Turbo to i tak raczej do regeneracji tym bardziej że wkręca się dopiero na takich obrotach, przebieg mówi sam za siebie :-|
Jak sie kupuje S-coupe w wersji GT na turbo trzeba zwracać szczególną uwagę, jeśli nie ciągnęło od niskich obrotów to bałbym sie coś takiego kupywać :-?
Z olejem ci nie pomoge, ale prawdopodobnie jak to w Polsce bywa będzie tam olej mnineralny 15W/40
Jak z poborem oleju? pamiętaj o częstym jego sprawdzaniu bo jak turbo niedostanie swojej dawki równoznaczne jest to z jego zatarciem.
-
co do kontrolek to różnie chyba bywa. u mnie nie zależy od samych obrotów, ale od tego jak mu dowale gazu. jak powoli bede gazował to i przy 5000 obr moze sie jedna swiecić, jak mu w podłoge wsadze gaz to po chwili wszystkie się zaświecą :))))
co do turbo to ja niedawno regenerowałem i mnie 1400 zł kosztowała ta przyjemność i jeszcze coś skopali i muszę raz jeszcze na reklamację wysłać. na turbo trzeba uważać - to pewne...
-
No sprawdziłem tak samo jak się wolno rozpędzam to tak jak pisze Tigersoft a jak mu dam w podłoge to się zaświecają prawie wszystkie i czuć że przyśpiesza a gwizd gdzieś słyszę okolo 4 tysięcy ale wydaje mi się że Turbo czeka regeneracja bo rozkręciłem ten dolot co idzie to przepustnicy ta rurę i tam trochę oleju było na gumach a tak chyba nie powinno być ???
Jeszcze jedno nie mam termostatu grozi to czymś 2505 2506 2508 2509 2511 2512 2514 2515 2516 2517 2522 2523 2524 2526 2529 2531 2532 2534 2535 2536 2537 2538 2541 2543 2544 2545 2546 2547 2548 2549 2550 2552 2553 2554 2555 2558 2559 2560 2561 2563 2564 2565 2566 2568 2569 2570 2571 2572 2574 2576 2578 2579 2580 2581 2582 2583 2584 2585 2589 2592 2594 2595 2596 2598 2599 2600 2603 2604 2606 2608 2609 2611 2613 2614 2615 2616 2621 2622 2625 2626 2631 2632 2633 2635 2636 2637 2638 2639 2641 2642 2643 2647 2651 2652 2656 2659 2661 2662 2663 2664 2665 2666 2667 2668 2669 2671 2672 2674 2675 2676 2677 2678 2679 2680 2681 2682 2683 2684 2685 2686 2687 2688 2691 2692 2693 2694 2695 2696 2697 2698 2699 2700 2701 2704 2705 2706 2707 2709 2710 2711 2712 2713 2714 2716 2719 2720 2721 2722 2723 2725 2726 2728 2731 2732 2733 2734 2735 2736 2737 2741 2742 2743 2744 2746 2747 2748 2749 2750 2752 2753 2756 2757 2758 2760 2761 2762 2763 2764 2768 2769 2771 2773 2774 2777 2779 2782 2783 2784 2786 2787 2788 2790 2793 test muszę zakupić bo w ogóle nie było??
-
Jeszcze jedno nie mam termostatu grozi to czymś ?? ?? muszę zakupić bo w ogóle nie było??
W lato nie grozi to niczym,ale w zimę będzie się długo nagrzewał. A czy musisz zakupić??? No skoro producent go przewidział to chyba tak. Koszt termostatu to 30zł plus silikon do uszczelnienia 6zł i 15 minut roboty :mrgreen:
-
No spoko już wziąłem od kumpla bo ma takiego samego hyundaia tylko muszę sprawdzić czy dobry a roboty to nawet mniej niż na 15 minut :) a turbo chyba aż tak dużo oleju to nie bierze bo kopci tylko jak jest zimny. Jeszcze jedno jakie najlepiej świece do Turbo dać i czy się różnią od zwykłego LS i czy LOTOS minerał będzie się nadawał jako olej bo muszę wymienić ??
-
Świece:
LS - NGK BKR5ES-11, Champion RC9YC4, szczelina na świecy 1.0-1.1 mm
GT - NGK BKR6ES, Champion RC7YC, szczelina na świecy 0.8 - 0.9 mm
Odnośnie termostatu, czy założyłeś od GT czy LS bo też jest różnica.
Co do oleju to ja używam coś takiego, bo na castrolu silnik mi brał oleju dość sporo a na tym pobór oleju zmniejszył się do minimum mimo że te same parametry:
http://moto.allegro.pl/item662738333_valvoline_turbo_15w_40_15w40_4l_warszawa_okazja.html
-
Spoko dzięki bardzo to cześci widać się różnią niż w LS ja myślałem że to samo czyli kable tteż pod GT kupować i kopułkę i palec ??
-
tak, LS ma inną kopułkę
-
Te części są akurat takie same :D
-
To jak idę do sklepu to mam mówić do hyudaia GT
?? i jeszcze jedno coś mi nie działają wycieraczki inaczej działa wycieraczka ale spryskiwacz nie działa
-
a mi jak pokazywał w sklepie kopułkę od GT i od LS to inaczej miała wyjścia, choc moze pasuje, ale wolał bym do GT jednak :)
-
No to spoko bo zamierzam wymienić olej kopułkę palec filtr powietrza i filtr oleju, filtr paliwa i świece. A gdzie mogę szukać przyczyn, gry drgania z silnika przechodzą mi na kierownice czuje drgania na kierownicy ??
Jeszcze jedno a czy turbo można wymontować ?? bo rozebrałem i zobaczyłem że jest trochę oleju w turbo na tych gumach ?? i jak palę go jak jest zimny to kopci później już przestaje :P
-
a mi jak pokazywał w sklepie kopułkę od GT i od LS to inaczej miała wyjścia, choc moze pasuje, ale wolał bym do GT jednak :)
Bo chodzi od rurę do kolektora co od turbo leci żeby kable WN miały inne ułożenie.
A gdzie mogę szukać przyczyn, gry drgania z silnika przechodzą mi na kierownice czuje drgania na kierownicy ??
Jeszcze jedno a czy turbo można wymontować ?? bo rozebrałem i zobaczyłem że jest trochę oleju w turbo na tych gumach ?? i jak palę go jak jest zimny to kopci później już przestaje :P
Przyczyn odczuwania drgania silnika czyli zbyt niskich obrotów może być wiele. Może to być zawór PCV(z odmy silnika), krokowiec, przepływomierz, świece itp. Lub poprostu źle ustawione obroty, jak je ustawić było gdzieś na forum pt. Rady Krzyżaka czy jakoś tak. U mnie też na biegu jałowym drga lekko kierownica. Spróbuj z zaworem PCV pokombinować, zatkaj tą część co biegnie od strony kolektora(ściśnij mocno wężyk za zaworkiem kombinerkami), jeśli obroty wzrosną wiesz już jaka będzie przyczyna.
(http://images37.fotosik.pl/145/3b13a0d4e2c8ec5fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
No to zamierzam kupić jak na razie ten o to olej polecał mi go tutaj kolega z forum :
http://moto.allegro.pl/it...awa_okazja.html
a jaki filtr polecacie do GT turbo
i czy dam radę sam wymienić olej???
a jak kopci jak się go odpali i to nawet dużo później jak się go rozgrzeje to już nie tak co to może być ??
-
a jak kopci jak się go odpali i to nawet dużo później jak się go rozgrzeje to już nie tak co to może być ??
Nie kopci później, na pewno??A przygazówkę dałeś, zobaczysz wtedy jak ci kopci :D
Oleju sam nie wymienisz <glupek2> , dla chcącego nic trudnego :D
-
nic prostszego jak wymiana oleju - do scoupe wchodzi równo 3 litry :)
filtr kupisz wszędzie :)
-
Dzisiaj właśnie sprawdzałem czy kopci i kopci tak na jasno biały kolor i woda się jakby z tłumika kapała może to od tego kopci pomóżcie mi bo ja nie wiem w czym tkwi problem ??
A zamierzam ten olej wymienić a tam nie trzeba żadnego klucza aby ten filtr odkręcić ?? bo zamierzam ten na olej na allegro zamówić bo nie wiem czy go w sklepie dostane bo kolega tutaj mi go polecał co sądzicie o tym ??
http://moto.allegro.pl/item662738333_valvoline_turbo_15w_40_15w40_4l_warszawa_okazja.html
i ten filtr?
http://moto.allegro.pl/item664502105_filtr_oleju_honda_hyundai_kia_mazda_rover_warszawa.html
a wiecie może wymiary tego filtru to jest Turbo żebym nie kupił nie pasującego ??
-
Jak na bialo to dobrze,woda osadza sie w tlumiku i paruje,czasami tez kapie. Jezeli za to ubywa plynu w zbiorniczku wyrownawczym..to masz uszczelke pod glowica do wymiany. Valvoline dobry olej,jak chcesz minerala lac.....ja bym i tak zaryzykowalam polsyntetyka,nawet jakbym nie bym pewiem co wczesniej lane bylo. Filtr mozesz nawet przebic wkretakiem i odkrecic,przykreca sie go reka. Czy filtr pasuje napisz do sklepu,czasami jest niby napisane ze do mazdy czy mitsu,a pasuje do hyundaia.
-
Spoko a ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowica????
-
Moge tylko powiedziec ile kosztuje to u mnie. 300zl samo zdjecie glowicy, 50zl planowanie i 190zl orginalna uszczelka Hyundaia...niezle koszty co ?
-
maspex, zapomniałeś o uszczelniaczach zaworowych, uszczelkach pod kolektory, pokrywę zaworów, simeringach, rozrządzie itp. :mrgreen:
-
A nie da się wymienić tylko tej uszczelki bo kurde nie mam kasy a hyundai moc ma ale chyba wpieprza wodę z chłodnicy trochę ???
-
A nie da się wymienić tylko tej uszczelki
To tak jakbyś miał rozwalone buty i kupił tylko nowe wkładki aby stopy Ci nie mokły ;-)
-
No ale myśle żę głowica jest dobra bo hyundai chodzi cicho ładnie się zbiera itd?? to co mam wraz z uszczelka wymienic?
-
stary zaoszczędzisz to pojeździsz krócej, zrób tak jak zalecaBartBartez w jakimś dobrym warsztacie i będzie auto śmigać jeszcze wiele latek
-
Mozę podacie przykładowe ceny tego wszystkiego tych uszczelek itd?? i jeszcze jedno nie działają mi spryskiwacze i czy przegub zewnętrzny ten kolo kola będzie pasował z LS do GT ??
-
przeguby są takie same :)
jak sciągniesz głowice to jeszcze zaworki dotrzyj :)
-
A idzie tą uszczelkę samemu wymienić ??? czy nie bardzo ??
-
adam2701,
1. Wszystko można zrobić jeśli ma się odpowiednie narzędzia i UMIEJĘTNOŚCI
2.Jeśli chcesz wiedzieć jak to zrobićto poszukaj na forum, googlach itp.
-
adam2701,
Trochę się wkopałeś z tym S-coupe.
Ale myślę że jak wszystko zrobisz nie "po kosztach" to S-coupe będzie ci długo służyło.
-
No tak szczerze to trochę tak dałem za niego 1300 zł ale to jest sprowadzony muszę to uszczelkę wymienić i myślę że będzie ok
-
za taką kasę nie można wymagać cudów, więc nie dziw się, że musisz w nim trochę porobić, żeby stan był zadowalający
-
No dzisiaj olej wymienię bo mi przyszedł z filtrem i zbieram na tą uszczelkę jak na razie a jaka może być przyczyna nie działających spryskiwaczy ??
-
za taką kasę nie można wymagać cudów
co prawda to prawda; rodzice kupili za 1500+opłaty i wymienili tylko przegub lewy przód i łożyska w bębnie lewy tył. Auto u nas już prawie rok.
-
Proszę skończyć OT :evil:
-
A jaką mi uszczelkę radzicie kupić pod głowicę i co jeszcze pokupować bo jak pojadę do mechanika to już będę miał wszystko ?? tylko wymienić wtedy ? dzisiaj wymieniłem olej z filtrem już był czarny i to nieźle
-
pod głowice oryginalną metalową - NIE ZADNĄ PARCIANĄ - w InterCars 140 zł a w serwisie 260... tylko uwazajcie bo mają błędy w katalogach - ja 3 razy wymieniałem...
-
to teraz tak to co mam zrobic wraz z wymiana tej uszczelki docieranie zaworów i planowanie a rozrząd tez trzeba wymieniać czy nie koniecznie napiszcie mi szczegółowo
-
tu masz najtaniej:
http://allegro.pl/item666863949_uszczelka_glowicy_hyundai.html
planowanie, dotarcie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych, dobrze tez termostat wymienic :) rozrząd przy okazji jak długo nie wymieniany tez mozna bo koszta paska znikome a masz spokój znów na dłuuuugo :) potem regulacja zaworów dla pewnosci i chyba tyle :) powinno sie dawac nowe sruby do głowicy, ale ja nigdy tego nie robie i jest ok :)
-
A mogę tą tanią uszczelkę kupić bo tutaj koledzy też mi doradzają aby kupić oryginalną ale nie mam tak szczerze na to funduszy to jaką mogę kupić dobrą a tanią co mi polecacie, a jaki jest koszt planowania i docierana i ustawienia zaworów i wymiany uszczelniaczy ???
-
Witam
mam mały problem który dzięki Rafiemu z forum najprawdopodoniej uratował moje scoupe przed poważną awarią :)
DZIĘKUJE RAFI
a więc mam taki problem , pytałem sie w innym temacie o pewien kabel ktory mam nie podłaczony i dostalem odpowiedz ze to od czujnika poziomu oleju :roll:
oto jak to wygląda przy moim gt
w tym oto miejscu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ea260e4e8cba183.html
było wkręcone takie cos :o
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14bd8d3ad8fbc72e.html
a powinno to wyglądać raczej tak jak mi to rafi przedstawił
(http://images40.fotosik.pl/158/0c646ed1b9a4177em.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c646ed1b9a4177e.html)
i moje pytanie jest następujące :) to co w czerwonym pseudo kółeczku jak sie nazywa ??????? bo jutro chce do sklepu jechać to kupić lub cos ;/
dodam ze w starym ls mam coś takiego ale nie ma to dziurki i ma krótszy gwint
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7633a93d60d16bb.html
Prosze o jak najszybsza odpowiedz :) lub moze ma to ktoś na sell :D
pozdrawiam i czekam jeszcze dzis na odp
-
no to jest czujnik oleju, a w kułeczku jest gwint :)
-
Wygląda na to, że ktoś wkręcił czujnik os innego auta poprzez redukcję.
-
Dzisiaj wyczyściłem przepływomierz kupiłem nowe świece NGK bkr6es CZY jakoś i myślałem że problem z drżeniem kierownicy zniknie ale nie oo jeszcze ściskałem kombinerkami wąż od zaworu PCV i to samo nic nie dało , przeczyściłem też trochę krowkiec i dalej nic i nie wiem co jest ??? obroty jak się patrzy tak bardzo leciutko falują
-
no wiem ale własnie ja miałem wkręcona jakaś sruba bez możliwości wkręcenia czujnika :)
to dlatego miałem czesto sprawdzac olej ;/ byłem dziś w JAPAMOTO i taki gwint z dziurką kosztuje 20 zł + 10 zł uszczelka pod ten gwint ;) no ale musza mi zamówić i sprowadzić nie wiem skąd <co?> i najwczesniej do 24 lipca dojdzie ;/ no i mam jeszcze puyanie czy turbina ma jakies uszczelki w sobie lub cos bo jak byłem na kanale to była troche opluta olejem od spodu tak jak by gdzies przepuszczała ;/ :!: :!:
ja to mam zawsze pecha chyba sie na malucha przesiądę
-
turbiny raczej sam nie naprawisz ...
-
Panowie pilna sprawa auto Scoupe GT silnik przebieg 104 tkm. Jaki olej zalać mechanik mówi że syntetyk ale ja jestem bardziej sceptyczny dlatego pytam? Na stronie Castrola polecają też syntetyki ale ja nie wiem czy mi uszczelek nie wypuka :-P . Nie wiem poradzcie coś, może półsyntetyk?
-
półsyntetyk zdecydowanie przy 100.ooo choc nie wierze ze ma tak mało :))) wiec najbezpieczniej nawet półsyntetyk :)
-
Nom i po krzyku :-D Silnik zamontowany i narazie jestem zadowolony Tigersoft jednak po rozważeniu za i przeciw zdecydowałem się na pólsyntetyk. Mam jeszcze pytanko, czy za każdym razem po jeździe nawet jak ,,nie korzystam'' z turbo tzn. jadę spokojnie muszę schłodzić turbo? Pytam bo sam do końca nie wiem. Po szarżach to jak najbardziej ale po spokojnej jeździe? jakie jest wasze zdanie na ten temat? :roll:
-
Turbo (czyt. wirnik) zawsze się kręci!!
-
no i dzwoniłem do firmy która regenerowała mi turbo :) mam wysłać im na ich koszt i naprawią ją porządnie w ramach reklamacji :) jak wróci to będzie na sprzedaż za ok 1000-1200 zł (kupiłem ją za 400 + 1400 regeneracja) z gwarancją na rok więc chyba nie wolam za duzo. nie bede jej na razie do siebie montował bo potrzebuje pieniądze na szkołę... jak skoncze uczelnie to zamontuje wieksze turbo :)
-
Mam pytanie. Moje Turbo żarło 1 litr na 300km. Z tego co wywnioskowałem to nadmierny pobór oleju przez turbo może prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Czy ktoś się z tym zgodzi? :shock:
-
sebasecr, Raczej nie.... Chyba że nie będziesz przestrzegał poziomów oleju... Wtedy to tak...
-
Jak ci puści porządnie olej(czyt turbo się wypruje) to może to doprowadzić do spadku ciśnienia i w konsekwencji zatarcie silnika. Mi po wypadku żarło 1 na 300km jak nie wiecej mimo że turbo nie miało :D
Norm to jak Cibor pisze, pamiętaj o stanie oleju.
-
Hm to ciekawe, myślałem że to wina turbo tym bardziej że silnik miał wymienione wszystkie uszczelki, pierścienie, rozrząd i oleju pilnowałem. Finał był taki że kupiłem inny silnik prosto z niemiec i póki co spisuje się bardzo dobrze
-
pierścienie wymienione, ale czy gładzie cylindrów były honowane ??
-
No nie były :-x ,ale mam teraz te turbo luzem i wirnik ma straszne luzy. Pytałem bo po wymianie uszczelki pod głowicą przejechałem niecały 1000 km i znowu poszła. Może to nie najlepsza robota mechanika, nie wiem ale po tej awarii wolałem już kupić cały silnik :mrgreen: