HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: chris18404 w 03 Październik 2013, 19:42:00
-
Pytanie jak w temacie.
-
Temat raczej powinien brzmieć " przy jakich obrotach zmieniać biegi aby było ekonomicznie?"
odp.
okolice 2000rpm
-
[ Dodano: 2013-10-03, 20:00 ]
ok już zmienione:)
-
Ja w swoim zmieniam przy 2300-2500 obr./min. Jazda 1800-2000 obr./min.
Oczywiście przy jeździe ekonomicznej.
-
Myślę, że to zależy od biegu. Na niższych biegach zmieniam przy 3000 podczas przyspieszania, na wyższych ok 2500 - jesli spokojnie przyspieszam.
Wydaje sie, ze najwazniejsze jest aby szybko osiagnac predkosc docelowa i jak najdluzej trzymac niska predkosc obrotowa - lecz na tyle wysoka, aby silnik dobrze reagowal na docisniecie gazu. U mnie jest to 2000rpm. Teoretycznie moge jechac na 1500rpm, ale wtedy najmniejsza proba przyspieszania to meczarnia dla silnika i dlugo trwa = sporo paliwa ucieka.
-
aha czyli jazda w granicach 1,500 do 2,000 obrotów tak????
-
1500 obr./ min. to już są obroty krytyczne dla wału silnika, więc są nie zalecane. Wał ma wtedy duże drgania, które przenoszą się na silnik i cały samochód drga. Ma to negatywny wpływ na żywotność silnika. Ja polecam jazdę od 1800 obr./min.
-
nie warto jeździć na niskich obrotach - przyjemność mała a i oszczędność słaba - jeśli nawet jest to 0,5l/100 km to ok. 28zł na 1000 km
więc daruj sobie 1500 obortów
jazda ok 2000 zmiana biegów 2500 to wg mnie minimum(oczywiście po za chwilowymi zmianami)
jak chcesz oszczędzać to dbaj o samochód i będzie ok.
-
IMO jeśli kogoś nie stać na jazdę samochodem to po prostu nie powinien go mieć,
dość przykre i bezpośrednie, ale prawdziwe.
Z tego wynika też to jak ciężko jest u nas kupić samochód w dobrym stanie - każdy
po kolei właściciel na nim "oszczędza".
Coraz częściej wydaję mi się że tą całą ekologiczną jazdę promują producenci samochodów
by te częściej się psuły i by użytkownicy częściej wymieniali je na nowe.
Silnik jest układem mechanicznym który nie może pracować w każdym zakresie obrotów,
zwłaszcza ze względu na wyważenie, więc jeśli słyszę że ekologiczna jazda to taka
w której biegi się zmienia na 2000 obrotów, a gaz wciska do 3/4 to jestem ciekaw
jak cała mechanika dostaje po dupie...
-
Zależnie od mocy silnika i ilości cylindrów. Niektóre silniki mogą spokojnie na każdym biegu jechać przy 1500rpm a niektóre potrzebują 2000-2500rpm. Ja zawsze zmieniałem nie przekraczając 3000rpm. Teraz jak chcę pojeździć automatem ekonomicznie to nawet nie wkręci się powyżej 2000rpm. Trzeba pamiętać że czasami mniej paliwa idzie jadąc na 4 biegu i 3000rpm niż na 5 biegu mając 2200rpm. wszystko zależy od obciążenia a więc jak wspomniałem na początku (mocy silnika)
Ja jeżdżąc ekonomicznie po mieście osiągnę ok 20/100 lpg. a jak sobie poszaleję w mieście to pod 30 wychodzi ale to już ogień musi iść z rur.
-
Czy sposób jazdy samochodem z silnikiem benzynowym jest taki sam jak z silnikiem Diesla? Wydaje mi się, że silnik benzynowy potrzebuje trochę więcej obrotów (o jakieś 500) przy zmianie biegów.
-
Nie ma co uogólniać, bo to nieco bez sensu,
wystarczy spojrzeć na wykresy mocy i momentu.