HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: szteo w 02 Październik 2013, 19:59:35
-
witam wczoraj w silniku coś zaczęło stukać było to słychac nwet w środku przy dodaniu gazu stuki się nasilały taki pusty odgłos im wiecej gazu tym szybsze stuki. Proszę o jakieś porady dodam że dolałem dzień wcześniej oleju takiego samego jak był.
-
bez osłuchania ciężko stwierdzić, to może być wszystko i nic. Takie stukanie to z reguły nic dobrego, najgorszym przypadkiem to panewka. stuka z dołu silnika czy bardziej z góry słychać??
-
Myślę,że na podstawie tego opisu dobrą diagnozę może postawić tylko jasnowidz :-D A tak na serio,to jedyne co mi przychodzi do głowy to luzy na panewkach korbowodu(jeśli stuki są "głuche" i dudniące i natężenie narasta razem ze wzrostem obciążenia silnika)
-
stuki słuchać od lewej strony tak mi sie wydaje
-
Temat niestety przygasł, a u mnie w Santce pojawiły się dokładnie takie same objawy. Czy komuś udało się to zdiagnozować?
-
-
Dziękuję za odpowiedź. U mnie dotychczas nie było problemu z wtryskami (silnik nie kopci, bez problemu odpala również zimą, na wolnych obrotach chodzi pięknie). Stuki pojawiają się dopiero ok. 2000 obrotów i co ciekawe - nie słychać ich przy zupełnie zimnym silniku. Mechanik, który słuchał tych stuków podejrzewa popychacze hydrauliczne. Twierdzi, że stukot "przesuwa się" po głowicy. W związku z tym, że to mechanik "ogólny", wysłał mnie do specjalistów od głowic, a moi zaufani aktualnie nie mają wolnych terminów.
-
-
Dziękuję za wskazanie kierunków poszukiwań. Olej i filtr mam świeżo wymieniony właśnie w związku z tymi odgłosami. Postaram się również zamieścić filmik pt. "Stukot w Santa Fe" :)
[ Dodano: 2013-10-14, 18:48 ]
Zapraszam na seans:
[/youtube]
[ Dodano: 2013-10-15, 19:07 ]
Film nie ma porywającej fabuły, ale może komuś przyjdzie do głowy co może tak rezonować.
-
u mnie tak samo stuka auto u mechanika stoi on mówi że panewki albo ZACIERA się wał jutro rozbierał bedzie silnik to się okaze
-
To niecierpliwie czekam na info.
-
A jest taka możliwość że smok jest zatkany i nie ma smarowania dlatego tak stuka ?
albo pompa oleju się zatarła ?
-
Jadę dziś do warsztatu. Przez telefon mechanik stawiał raczej na wtryskiwacze.
-
-
Pierwszy raz słyszę, żeby zatrzeć pompę oleju to musiałbyś jeździć bez oleju a tak chyba nie było (ona przecież pracuje w oleju co miało by ją zatrzeć??) U ciebie najprędzej będzie obrócona panewka, no chyba że te typy tak miały że pompowtryskiwacz mógł się tak tłuc (nie lubię diesli więc się nie orientuje czy te wynalazki czasami nie potrafią się tak tłuc). Do którego to geniusza w Jarosławiu odstawiłeś auto, że ci opowiada o zatartej pompie oleju??
-
O turbinie też początkowo pomyślałem, ale stukot dochodzi raczej z góry, co wskazywałoby na głowicę. Dziś mechanik po wstępnym "osłuchu" stwierdził, że przyczyną może być napęd pompy CR. Więcej dowiemy się po rozebraniu Santki. Na pewno podzielę się informacjami.
-
Jeszcze nie rozkręcał nic więc to tylko przypuszczenia jak będę wiedział co jest to napisze.
A jakiego SZPECA ty polecasz z Jarosławia albo okolic?
-
Z tymi szpecami w okolicy Jarosławia to jest tak, że jeżeli muszę coś przy autku zrobić (obojętnie którym mam 3) to wynajmuje sobie w maleniskach stanowisko z podnośnikiem i narzędziami i sam działam. To powinno ci wystarczyć za informację którego szpeca w Jarosławiu i okolicach polecam ;-) .
-
Witam potrzebuje pilnie wału korbowego z tłokami może być z blokiem silnika do mojego sanciaka najlepiej z okolic Jarosławia ewentualnie w odległości do 200 km.
Może ktoś wie gdzie coś takiego można dorwać?
-
-
jakiś mądry przed sprzedażą wsadził dwa inne korbowody i tłoki
dlatego potrzebuje wał korbowy i tłoki
-
-
ok dzięki wielkie będę szukał tyko chodzi mi o to by było nie daleko aby przed zakupem pojechać i to zobaczyć bo wiadomo jak jest przyślą nie wiadomo co i problem
-
-
dzieki
[ Dodano: 2013-10-22, 19:12 ]
mam takie pytanie jaki u mnie jest silnik czy taki D4EA ? jak to sprawdzic?
-
-
jakiś mądry przed sprzedażą wsadził dwa inne korbowody i tłoki
dlatego potrzebuje wał korbowy i tłoki
Mam wstępną diagnozę moich stuków. Mechanicy po sesji ze stetoskopem doszli do wniosku, że są luzy na napędzie pompy CR. Czekam na ostateczne potwierdzenie.
-
-
Mechanik twierdzi, że wałek nie napędza pompy bezpośrednio. Pod pompą jest jeszcze "sprzęgiełko", którego kupno jako osobnej części jest kłopotliwe.
-
-
To "sprzęgiełko" to chyba eufemizm mechanika.Pompa ma "klin" który wchodzi we wpust na wałku rozrządu.Na styku tych częsci pojawiają się niekiedy luzy.
-
u mnie obruciło panewke na wale tak ja wyślizgało prawie do zera ponadto wsadzone są dwa inne tłoki z korbowodami.
z tego co sie orietuje naprawa się nie opłaca i musze kupić silnik.
co wy byście zrobili?
-
-
Witam. Odgrzewam temat. Wczoraj odebrałem Santkę z warsztatu. Stuków brak. mechanicy twierdzą, że źródłem dźwięku było połączenie wałka rozrządu z pompą CR. Mam nadzieję, że efekt naprawy będzie trwały. Dziękuję jeszcze raz za pomoc wszystkim zaangażowanym w temat forumowiczom.
-
Właśnie jestem po wymianie silnika silnik cyka elegancko pali na dotyk dorwałem silnik z hyundai trajet 2005 rok dwa lata młodszy z auta powypadkowego
-
No witam PANOWIE I PANIE ..
A teraz powaznie .
Zakupilem HULTAJA .. 2.0 crdi ...
Przy kupnie slychac bylo stuki w silniku na wolnych obrotach - ktore sie nasilały po dodaniu gazu ..NA ZIMNYM GLOSNIEJ .. NA GORACM CISZEJ
Auta stało dwa lata w komisie ..
Po zakupie wymienilem rozrzad . oleje . filtry . przenisienie napedu na pompe wysokiego cisnienia . Wtryski sprawdzone i podobno przeregulowane . Panewki korbowodowe wymienione . Smok olejowy wyczyszczony i uszczelniony . Luzu na sworzniu tłoka nie czuć . Hydrałliki sprawdzone ( brak luzu ) . Wałek wydaje sie byc OK ... Krzywki w normie ( brak widocznych wytarć )
I TU ZAPTANIE >>> Czy ktos sie spotkal ze pompa WYSOKIEGO CISNIENIA sama w sobie TUKA ..
A moze jakies inne pomysly ??
-
Mam to samo i nie mogę dojść od 6 lat i jeżdżę tak ,trochu mniej klepie jak zacząłem dodawać oleju do ropy,i cholera wie co tam siedzi
-
witam serdecznie. podpinam się do tematu gdyż podobny problem spotkał i mnie. A zaczęło się od mrozów -20 i trochę więcej samochód nie chciał odpalić i momentami jakby go nawet dusiło jakby cylindry były czymś zalane i nie dało się obrócić wałem, po zmianie świec udało mi się samochód odpalić lecz chodził jakby na 3 cylindry. kolejnego dnia podobnie ale już samochodem chciałem jechać i zaczęło stukać, ewidentnie spod pokrywy zaworów. najbardziej słyszalne jak samochód schodzi z obrotów wtedy najbardziej klepie, a stukot zaczyna się już od 1500 obr/min. samochód obecnie jest w warsztacie. wymieniona uszczelka pod głowicą. głowica rzekomo sprawdzona przez fachowców od tego, i wymienione hydrauliczne popychacze, trochę to kosztowało a stuka dalej, na 1 cylindrze zawory wydechowe. silnik nie pobiera oleju, mozliwe zeby byly przykrzywione? czy moze korbowód 1ego cylindra obróciło lekko na panewce? i stąd stukanie prawdopodobnie o zawór, i wcześniejszy problem z dławieniem silnika przy odpalaniu?
[ Dodano: 2017-03-05, 08:34 ]
dodam że silnik to 2.4 16V, z przebiegiem teraz sięgającym 200tys km, rozrząd okazało się był lekko przestawiony a uszczelka pod głowicą ozwarstwiona z przedmuchem
[ Dodano: 2017-03-18, 16:07 ]
witam ponownie, problem stukow i ciezkiego palenia rozwiazany, obrocilo panewke korbowodu na 1 cylindrze i tlok delikatnie stukal o zawory, po wszystkich niezbednych zabiegach z tym zwiazanych samochod pali lepiej i chodiz o wiele lepiej, pozdrawiam