HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: szteo w 02 Październik 2013, 19:59:35

Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 02 Październik 2013, 19:59:35
witam wczoraj w silniku coś zaczęło stukać było to słychac nwet w środku przy dodaniu gazu stuki się nasilały taki pusty odgłos im wiecej gazu tym szybsze stuki. Proszę o jakieś porady dodam że dolałem dzień wcześniej oleju takiego samego jak był.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: cezaros w 02 Październik 2013, 20:39:16
bez osłuchania ciężko stwierdzić, to może być wszystko i nic.  Takie stukanie to z reguły nic dobrego, najgorszym przypadkiem to panewka. stuka z dołu silnika czy bardziej z góry słychać??
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 02 Październik 2013, 20:39:57
Myślę,że na podstawie tego opisu dobrą diagnozę może postawić tylko jasnowidz :-D A tak na serio,to jedyne co mi przychodzi do głowy to luzy na panewkach korbowodu(jeśli stuki są "głuche" i dudniące i natężenie narasta razem ze wzrostem obciążenia silnika)
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 02 Październik 2013, 21:04:00
stuki słuchać od lewej strony tak mi sie wydaje
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 14 Październik 2013, 06:32:57
Temat niestety przygasł, a u mnie w Santce pojawiły się dokładnie takie same objawy. Czy komuś udało się to zdiagnozować?
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 14 Październik 2013, 07:31:56
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 14 Październik 2013, 09:12:10
Dziękuję za odpowiedź. U mnie dotychczas nie było problemu z wtryskami (silnik nie kopci, bez problemu odpala również zimą, na wolnych obrotach chodzi pięknie). Stuki pojawiają się dopiero ok. 2000 obrotów i co ciekawe - nie słychać ich przy zupełnie zimnym silniku. Mechanik, który słuchał tych stuków podejrzewa popychacze hydrauliczne. Twierdzi, że stukot "przesuwa się" po głowicy. W związku z tym, że to mechanik "ogólny", wysłał mnie do specjalistów od głowic, a moi zaufani aktualnie nie mają wolnych terminów.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 14 Październik 2013, 09:40:00
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 14 Październik 2013, 13:08:46
Dziękuję za wskazanie kierunków poszukiwań. Olej i filtr mam świeżo wymieniony właśnie w związku z tymi odgłosami. Postaram się również zamieścić filmik pt. "Stukot w Santa Fe" :)

[ Dodano: 2013-10-14, 18:48 ]
Zapraszam na seans:

[/youtube]

[ Dodano: 2013-10-15, 19:07 ]
Film nie ma porywającej fabuły, ale może komuś przyjdzie do głowy co może tak rezonować.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 15 Październik 2013, 21:02:32
u mnie tak samo stuka auto u mechanika stoi on mówi że panewki  albo  ZACIERA się wał jutro rozbierał bedzie silnik to się okaze
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 15 Październik 2013, 22:38:02
To niecierpliwie czekam na info.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 18 Październik 2013, 13:51:34
A jest taka możliwość że smok jest zatkany i nie ma smarowania dlatego tak stuka ?
albo pompa oleju się zatarła ?
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 19 Październik 2013, 05:21:53
Jadę dziś do warsztatu. Przez telefon mechanik stawiał raczej na wtryskiwacze.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 19 Październik 2013, 07:39:06
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: cezaros w 19 Październik 2013, 07:49:51
Pierwszy raz słyszę, żeby zatrzeć pompę oleju to musiałbyś jeździć bez oleju a tak chyba nie było (ona przecież pracuje w oleju co miało by ją zatrzeć??) U ciebie najprędzej będzie obrócona panewka, no chyba że te typy tak miały że pompowtryskiwacz mógł się tak tłuc (nie lubię diesli więc się nie orientuje czy te wynalazki czasami nie potrafią się tak tłuc). Do którego to geniusza w Jarosławiu odstawiłeś auto, że ci opowiada o zatartej pompie oleju??
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 19 Październik 2013, 11:14:28
O turbinie też początkowo pomyślałem, ale stukot dochodzi raczej z góry, co wskazywałoby na głowicę. Dziś mechanik po wstępnym "osłuchu" stwierdził, że przyczyną może być napęd pompy CR. Więcej dowiemy się po rozebraniu Santki. Na pewno podzielę się informacjami.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 19 Październik 2013, 12:55:23
Jeszcze nie rozkręcał nic więc to tylko przypuszczenia jak będę wiedział co jest to napisze.
A jakiego SZPECA  ty polecasz z Jarosławia albo okolic?
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: cezaros w 20 Październik 2013, 05:36:45
Z tymi szpecami w okolicy Jarosławia to jest tak, że jeżeli muszę coś przy autku zrobić (obojętnie którym mam 3) to wynajmuje sobie w maleniskach stanowisko z podnośnikiem i narzędziami i sam działam. To powinno ci wystarczyć za informację którego szpeca w Jarosławiu i okolicach polecam  ;-) .
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 21 Październik 2013, 18:07:52
Witam potrzebuje pilnie wału korbowego z tłokami może być z blokiem silnika  do mojego sanciaka najlepiej z okolic Jarosławia ewentualnie w odległości  do 200 km.
Może ktoś wie gdzie coś takiego można dorwać?
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 21 Październik 2013, 18:35:53
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 21 Październik 2013, 19:24:14
jakiś mądry przed sprzedażą wsadził dwa inne korbowody i tłoki
 dlatego potrzebuje wał korbowy  i tłoki
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 21 Październik 2013, 19:29:44
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 21 Październik 2013, 19:56:47
ok dzięki wielkie będę szukał tyko chodzi mi o to by było nie daleko aby przed zakupem pojechać i to zobaczyć  bo wiadomo jak jest przyślą nie wiadomo co i problem
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 21 Październik 2013, 20:13:44
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 21 Październik 2013, 20:35:34
dzieki

[ Dodano: 2013-10-22, 19:12 ]
mam takie pytanie jaki u mnie jest silnik czy taki D4EA ?  jak to sprawdzic?
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 23 Październik 2013, 10:56:34
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 23 Październik 2013, 11:21:31
Cytat: "szteo"
jakiś mądry przed sprzedażą wsadził dwa inne korbowody i tłoki
 dlatego potrzebuje wał korbowy  i tłoki


Mam wstępną diagnozę moich stuków. Mechanicy po sesji ze stetoskopem doszli do wniosku, że są luzy na napędzie pompy CR. Czekam na ostateczne potwierdzenie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 23 Październik 2013, 11:24:22
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 23 Październik 2013, 11:38:40
Mechanik twierdzi, że wałek nie napędza pompy bezpośrednio. Pod pompą jest jeszcze "sprzęgiełko", którego kupno jako osobnej części jest kłopotliwe.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 23 Październik 2013, 11:46:51
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 23 Październik 2013, 21:29:12
To "sprzęgiełko" to chyba eufemizm mechanika.Pompa ma "klin" który wchodzi we wpust na wałku rozrządu.Na styku tych częsci pojawiają się niekiedy luzy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 24 Październik 2013, 11:30:10
u mnie obruciło panewke na wale tak ja wyślizgało prawie do zera ponadto wsadzone są dwa inne tłoki z korbowodami.
z tego co sie orietuje naprawa się nie opłaca i musze kupić silnik.
co wy byście zrobili?
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: felkner w 24 Październik 2013, 11:49:27
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pacioli w 28 Listopad 2013, 19:09:32
Witam. Odgrzewam temat. Wczoraj odebrałem Santkę z warsztatu. Stuków brak. mechanicy twierdzą, że źródłem dźwięku było połączenie wałka rozrządu z pompą CR. Mam nadzieję, że efekt naprawy będzie trwały. Dziękuję jeszcze raz za pomoc wszystkim zaangażowanym w temat forumowiczom.
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: szteo w 28 Listopad 2013, 21:45:17
Właśnie jestem po wymianie silnika silnik cyka elegancko pali na dotyk dorwałem silnik z hyundai trajet 2005 rok dwa lata młodszy z auta powypadkowego
Tytuł: SANTA FE .. 2.0 crdi 113 km
Wiadomość wysłana przez: TREART w 22 Kwiecień 2015, 00:19:10
No witam PANOWIE I PANIE ..
A teraz powaznie .
Zakupilem HULTAJA .. 2.0 crdi ...
Przy kupnie slychac bylo stuki w silniku na wolnych obrotach - ktore sie nasilały po dodaniu gazu ..NA ZIMNYM GLOSNIEJ .. NA GORACM CISZEJ  
Auta stało dwa lata w komisie ..
Po zakupie wymienilem rozrzad . oleje . filtry . przenisienie napedu na pompe wysokiego cisnienia . Wtryski sprawdzone i podobno przeregulowane . Panewki korbowodowe wymienione . Smok olejowy wyczyszczony i uszczelniony . Luzu na sworzniu tłoka nie czuć . Hydrałliki sprawdzone ( brak luzu ) . Wałek wydaje sie byc OK ... Krzywki w normie ( brak widocznych wytarć )
I TU ZAPTANIE >>>  Czy ktos sie spotkal ze pompa WYSOKIEGO CISNIENIA sama w sobie  TUKA ..
A moze jakies inne pomysly ??
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: Waldemar w 22 Kwiecień 2015, 20:13:36
Mam to samo i nie mogę dojść od 6 lat i jeżdżę tak ,trochu mniej klepie  jak zacząłem dodawać oleju do ropy,i cholera wie co tam siedzi
Tytuł: [Santa Fe SM] Dziwne stuki
Wiadomość wysłana przez: pietrek102 w 05 Marzec 2017, 08:31:59
witam serdecznie. podpinam się do tematu gdyż podobny problem spotkał i mnie. A zaczęło się od mrozów -20 i trochę więcej samochód nie chciał odpalić i momentami jakby go nawet dusiło jakby cylindry były czymś zalane i nie dało się obrócić wałem, po zmianie świec udało mi się samochód odpalić lecz chodził jakby na 3 cylindry. kolejnego dnia podobnie ale już samochodem chciałem jechać i zaczęło stukać, ewidentnie spod pokrywy zaworów. najbardziej słyszalne jak samochód schodzi z obrotów wtedy najbardziej klepie, a stukot zaczyna się już od 1500 obr/min. samochód obecnie jest w warsztacie. wymieniona uszczelka pod głowicą. głowica rzekomo sprawdzona przez fachowców od tego, i wymienione hydrauliczne popychacze, trochę to kosztowało a stuka dalej, na 1 cylindrze zawory wydechowe. silnik nie pobiera oleju, mozliwe zeby byly przykrzywione? czy moze korbowód 1ego cylindra obróciło lekko na panewce? i stąd stukanie prawdopodobnie o zawór, i wcześniejszy problem z dławieniem silnika przy odpalaniu?

[ Dodano: 2017-03-05, 08:34 ]
dodam że silnik to 2.4 16V, z przebiegiem teraz sięgającym 200tys km, rozrząd okazało się był lekko przestawiony a uszczelka  pod głowicą ozwarstwiona z przedmuchem

[ Dodano: 2017-03-18, 16:07 ]
witam ponownie, problem stukow i ciezkiego palenia rozwiazany, obrocilo panewke korbowodu na 1 cylindrze i tlok delikatnie stukal o zawory, po wszystkich niezbednych zabiegach z tym zwiazanych samochod pali lepiej i chodiz o wiele lepiej, pozdrawiam