HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: freaknet w 02 Październik 2013, 16:46:00
-
Jechalem ostatnio autostrada troche szybciej i chcialem wlaczyc tempomat, niestety on dziala tylko do 190 kmh. Z tego co pamietam z mojego starego samochodu nie bylo czegos takiego.
-
Czytałeś instrukcje ?
Z tym silnikiem maksymalna prędkość tego samochodu to 192 km/h to, wiec masz odpowiedz. :-)
Pozdrawiam
-
To tak jak w moim audi tempomat działa tylko do 250km/h a później trzeba trzymać nogę na gazie.
-
Nie wiem jak pisze w instrukcji ale moj leci 210 kmh
-
Licznikowe? Porównaj z tym co mówi GPS.
-
freaknet, Zgadzam się, mój też max coś pod 210km/h
-
Tyle że przepisy unijne mówią o tym że licznik ma celowo zawyżać prędkość i z tego co pamiętam przy 100km/h powinno to być chyba 3-7%, dlatego nie ma się co jarać że komuś trafił się egzemplarz który wyszedł z ponad normatywnymi osiągami ;)
-
Tyle że przepisy unijne mówią o tym że licznik ma celowo zawyżać prędkość i z tego co pamiętam przy 100km/h powinno to być chyba 3-7%, dlatego nie ma się co jarać że komuś trafił się egzemplarz który wyszedł z ponad normatywnymi osiągami ;)
Tak sobie nabijamy pościki byle nabijać? Zlali chłopacy to sam sobie ze sobą popiszę?
Zupełnie bez związku ale 5- groszy wrzucone :mrgreen: .
No i co z tego? Co chciałeś nam przekazać?
Gdyby to tylko dotyczyło H i tylko tego modelu a reszta byłaby zgodna z GPS-ową to ja rozumiem, że nie ma co sie "jarać".
Ale gdy producent pisze, że chyba 197 czy 198 to Vmax a chłopakom idą 210 to akurat jest fajnie. Bo niejeden model auta do deklarowanej V-max ma spory kłopot dobić wg własnego licznika gdy np wiatr w plecy nie wieje.
-
Alonzo_, jakieś postowe kompleksy ?
Ale gdy producent pisze, że chyba 197 to Vmax a chłopakom idą 210 to akurat jest fajnie. Bo niejeden model auta do deklarowanej V-max ma spory kłopot dobić wg własnego licznika gdy np wiatr w plecy nie wieje.
Tak, tak :lol: :lol: :lol:
-
Alonzo_, jakieś postowe kompleksy ?
Nie, tylko mała alergia na takie głupio-mądre paplanie dla paplania :mrgreen:
-
No to odpowiedz merytorycznie, a jak nie potrafisz/nie chce Ci się, nie pisz nic :)
Dość proste :)
Pytam - jadąc 217km/h porównywałeś wskazanie prędkościomierza z GPSem?
-
No to odpowiedz merytorycznie, a jak nie potrafisz/nie chce Ci się, nie pisz nic :)
Dość proste :)
Pytam - jadąc 217km/h porównywałeś wskazanie prędkościomierza z GPSem?
Oooo dżizus.
Porównywałem odczyty GPS-a z licznikiem i przy 80 km/h np zawyżał jakieś 4/5 km. I się zgadza co napisałeś odnośnie %.
I to że liczniki zawyżają to też Ameryki nie odkryłeś na nowo człowieku.
Nie brnij teraz w to bo to nie dyskusja "O ile przekłamuje licznik w i40" tylko stwierdzono tu fakt, że licznikwo leca auta 210. A Ty wymądrzasz sie że niby my nie wiemy a ty wiesz że liczniki zawyżają i żyjemy w nieświadomości. Otóż wiemy to. Jeśli poczujesz sie lepiej to jeśli producent w danych umieścił Vmax GPS-owe to jak widać nie kłamał. A jeśli licznikowe to możemy się "jarać"w najlepsze.
Zresztą po co to pisanie. Nie wiem jak w twoim otoczeniu się rozmawia na tematy motoryzacyjne. U mnie przy piwie jak się mówi który ile np pogonił sprzęta to w odniesieniu do licznikowej a nie GPS-owej. Ale może Ty - ścisły umysł jesteś i w miejsce licznika masz przyklejony wyświetlacz od GPSa.
Tylko nie rozumiem dlaczego nie pytasz chłopaków o ciśnienie w oponach, rodzaj ogumienia, rodzaj paliwa, ilość osób na pokładzie, jeszcze nachylenie drogi, kierunek i prędkość wiatru, rodzaj podłoża, gęstość powietrza...no i podstawowa i zasadnicza kwestia czy przed pomiarem silnik był hamowany i moc/moment jest taki jak deklaruje producent. NO i czy te wszystkie parametry są takie same jakie miał producent robiąc pomiary "do katalogu"
Czujesz co chciałem Ci przekazać? Że tu akurat - "pieprzycie hipolicie".
Fakty są takie, że w katalogu jest 198, chłopakom pojechały 210 i tyle. NIkt sie nie jara ale powodu do płaczu nie ma. A jest się z czego cieszyć, choćby z tego że producenci czasami nie kłamią....
Bez urazy ;-)
Z mojej strony to wszystko w temacie.
-
Stary - bez jaj, ogarnij się trochę, daj się przytulić dziewczynie/żonie/chłopakowi, bo widzę że miłości w Twoim życiu brakuje nieco :)
Bez urazy ;)
Przeczytaj temat od początku, bo musiałbym go cytować w całości.
Jechalem ostatnio autostrada troche szybciej i chcialem wlaczyc tempomat, niestety on dziala tylko do 190 kmh
Z tym silnikiem maksymalna prędkość tego samochodu to 192 km/h
Nie wiem jak pisze w instrukcji ale moj leci 210 kmh
Więc chyba jednak nie wszyscy wiedzą to czym Ty się tak wszech i obec chwalisz.
Odpowiedź jest taka że nie da się tempomatu ustawić na prędkość wyższą niż maksymalna,
i to nie maksymalna rzeczywista, a licznikowa, stąd zapytanie o GPS.
Ooo, dokładnie tego potrzebujesz:
(http://media.radio.lublin.pl/images/news/61000/00000000060372001.jpg)
Aha - chylę czoła Twej wiedzy oraz oczywiście w urazy nie żywię, zgodnie z duchem Twojego posta :)
-
Haters gonna hate...
-
Witam,
Czy ktoś z Was dokładał tempomat do i40 I generacji? W kierownicy nie mam przycisków.
-
Vin?
-
Vin?
Mój?
-
Kolega ma PESEL, Twoja auto vin (17 znaków z dowodu rejestracyjnego) i ten poproszę.
-
Kolega ma PESEL, Twoja auto vin (17 znaków z dowodu rejestracyjnego) i ten poproszę.
Czepialstwo 10. Nie byłem pewien czy mnie pytasz o Vin auta. Proszę
KMHLB41UACU012317
-
Możesz doposażyć auto o tempomat.
Do wymiany:
Mała wiązka łącząca przyciski na kierownicy ze zwijaczem na numery: 56991-3Z320 lub 56991-3Z120.
Przyciski na kierownicy na numery: 96790-3Z130.
Możesz też kupić używaną kierownicę i przełożyć komponenty.
Sprawdź czy we wtyczce pod kierownicą M01-R masz odpowiednie piny łączące zegary z przyciskami na kierownicy.
.
-
Dziękuję bardzo :-)
-
A jeżeli będę zmieniać kierownicę to będą tam przyciski do telefonu. Radio mam bez BT, jeżeli kupiłbym radio z BT to podłączenie przycisków to taka sama zasada co tempomatu? Coś jeszcze potrzebuję zrobić?
-
https://allegro.pl/kategoria/czesci-samochodowe-620?string=kierownica%20i40&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-hc-aut-1-1-0905
Do BT oprócz kierownicy (nie może być z podgrzewaniem) trzeba dokupić mikrofon (może być od dowolnego modelu Hyundai/ Kia) i parę metrów przewodów do zrobienia wiązki.
-
Witam Was, wracam do tematu. Obecnie mam tak. Czy muszę wyjmować ten zwijacz czy wystarczą te fotki, żeby ocenić czy coś więcej potrzebuję oprócz zakupu kierownicy z przyciskami i kabelkiem wpinanym w zwijacz?
Czy trzeba coś programować?
(https://images84.fotosik.pl/903/d34a27468e95a55amed.jpg)
(https://images83.fotosik.pl/902/07df5c913721956amed.jpg)
(https://images84.fotosik.pl/903/68bd8ece4d261054med.jpg)
Odnośnie radia - czy mikrofon podłącza się do kostki radia czy wpina np. w radio?
Może ktoś z Was ma do sprzedania kierownicę z tempomatem i radio?
-
To odkręć jeszcze dolną obudowę kolumny kierowniczej i sprawdź jakie i gdzie są przewody w e wtyczce M01-R
.
-
https://allegro.pl/kategoria/czesci-samochodowe-620?string=kierownica%20i40&order=p&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-hc-aut-1-1-0905
Do BT oprócz kierownicy (nie może być z podgrzewaniem) trzeba dokupić mikrofon (może być od dowolnego modelu Hyundai/ Kia) i parę metrów przewodów do zrobienia wiązki.
A dlaczego nie może być z podgrzewaniem? Braknie pinów we wtyczce/gniazdku, czy soft nie wyrobi?
-
Zwijacz.
-
Potwierdzam działanie tempomatu po założeniu kierownicy :)
Wracając do radia:
Jeżeli kupię takie radio:
http://allegro.pl/hyundai-i40-11-radioodtwarzacz-cd-radio-bluetooth-i6958576292.html#imglayer
i taki mikrofon:
http://allegro.pl/mikrofon-handsfree-96575-2s600om-hyundai-ix35-i7060696179.html
To czy wiązka np idzie do podsufitki czy muszę ciąć końcówki? Mikrofon wpina się w kostkę ISO od radia?
Mając to radio przyciski na kierownicy od sterowania telefonem zaczną działać?
-
Przewody do mikrofonu będziesz musiał dorobić.
Mikrofon podpinasz do ISO.
Czy to radio ma wzmacniacz?
.
-
Kosmos2011 pomocy na PW więcej szczegółów
Dziwna sprawa. Wlutowalem się w kabel 10 i 22. Podłączyłem zakupiony mikrofon , niestety nie działa. Wcześniej podłączyłem na krótko mikrofon od parrota poprzez jack i udało się przejść do kolejnego kroku przy parowaniu. Dolutowalem przewody i niestety już nie działa. Mikrofony podłaczyłem do kompa i działają. Czy wystarczy wlutować się w te przewody + do + i - do - i powinno działać? Może coś trzeba jeszcze połączyć? Od kostki przewody z pinu 10 i 22 idą gdzieś w inastalację. Może warto je odciąć przed lutowaniem i zastąpić je kablem idącego bezpośrednio do mikrofonu?
-
Ten dodatkowy oplot czarno/pomarańczowy to ekranowanie przewodów od mikrofonu.
.
-
A co on daje? Jak obciąć te przewody wychodzące z kostki? Obciąłem je wcześniej między kostka a tym oplotem. Rozumiem że ten oplot jest potrzebny tak? Co z grubością przewodu?
Czy mógłby mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnić?
Nikt nie ma pomysłu ?
-
chyba jest to ograniczenie dla naszego i innych bezpieczeństwa....
-
A co on daje? Jak obciąć te przewody wychodzące z kostki? Obciąłem je wcześniej między kostka a tym oplotem. Rozumiem że ten oplot jest potrzebny tak? Co z grubością przewodu?
Czy mógłby mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnić?
Nikt nie ma pomysłu ?
jeśli chodzi ci o oplot (czyli ekran) to daje tylko zabezpieczenie przed zakłóceniami i tyle. mikrofon bez tego też będzie działał ale mogą być zakłócenia. Oplot jest tylko po to by ich nie było.
-
To ja już nie wiem o co kaman. Mikrofon dzialal przez chwilę i przestał.