HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: kml w 12 Czerwiec 2009, 23:08:42
-
Witajcie ;)
Szybkie pytanie: czy po rozpięciu zawieszenia tak żeby się dostać do sprzęgła i silnika (rozrząd) należy ustawiać potem geometrię? Na 100% przed zabiegiem miałem idealnie równo kierownicę a teraz mam lekko przechyloną w prawo. Mój sprawdzony warsztat twierdzi, że nic nie robili i samo rozpięcie zawieszenia nie powinno mieć wpływu na to w jakiej pozycji jest kierownica.
Osobiście to jestem przekonany, że coś musieli ruszyć bo samo się nie zmieniło ale nie chciałbym żeby sprawa poszła na noże bo warsztat naprawdę dobry i porządnie robią i nie chcę go zmieniać.
Poproszę jakies uwagi w temacie :) ale od razu zaznaczam, że samochód jeździ idealnie prosto tak samo jak jeździł wcześniej tyle, że kierownica jest krzywo co mnie doprowadza do szału. Nie ma żadnego ściągania ani pisku opon w czasie hamowania tylko po po prostu kiera jest krzywo. Nie, nie uważam że przesunięcie kierownicy o jeden ząbek rozwiązuje problem :mrgreen:
-
Sprzęgła jeszcze nie robiłem ,ale przy rozrządzie nie ma takiej możliwości raczej .
-
Sprzęgła jeszcze nie robiłem ,ale przy rozrządzie nie ma takiej możliwości raczej .
Wiem, że nie ma i dlatego wyraźnie napisałem ze było rozpięte zawieszenie tak aby się dostać do sprzęgła.
-
Generalnie po każdym rozpięciu zawieszenia należałoby sprawdzić zbieżność - jest duże prawdopodobieństwo że wszystko wróci tak jak było ale może się zdarzyć że coś się przestawi /każdy otwór jest minimalnie większy od średnicy śruby - te ułamki milimetrów mogą się zsumować i dać tak jak u ciebie delikatną różnicę - mogą ale nie muszą/ Jeżeli to taki dobry warsztat to idźcie na ugodę np. regulacja zbieżności za 50%
-
No będę z nimi gadał po niedzieli. Dzięki za sugestie.
-
Aby wyciągnąć skrzynię należy rozpiąć wahacze na sworzniach - stożek więc NIC się nie przestawi. Oprócz wahaczy rozpinamy końcówki drążków - sytuacja j.w. więc na 100% NIC SIĘ NIE PRZESTAWI.
-
Aby wyciągnąć skrzynię należy rozpiąć wahacze na sworzniach - stożek więc NIC się nie przestawi. Oprócz wahaczy rozpinamy końcówki drążków - sytuacja j.w. więc na 100% NIC SIĘ NIE PRZESTAWI.
No dobra, ale skoro kiera była idealnie prosto a nie jest to co się stało? Czy jest możliwe, że kierownica się przekręciła i po prostu krzywo wyszło?
-
BartBartez, a skąd wiesz że odkręcali sworzeń wahacza? a nie np. zwrotnicę od amortyzatora? bo nie chciało im się wybijać sworznia? - ja sam tak dwa razy wymieniałem sprzęgło.
-
BartBartez, a skąd wiesz że odkręcali sworzeń wahacza? a nie np. zwrotnicę od amortyzatora?
Bo ja zawsze tak robię :mrgreen:
Nawet gdyby zrobili tak jak Ty to nie ma szans na przestawienie kierownicy. Może się nieco zmienić kąt pochylenia koła ale nie przestawi to kierownicy
Czy jest możliwe, że kierownica się przekręciła i po prostu krzywo wyszło?
Teoretycznie - NIE ale jak wiadomo Polak potrafi.
Może jakiś uczniak rozkręcał Twoje auto i zabrał się niepotrzebnie za drążki kierownicze.
jak się połapał, że niepotrzebnie to poskręcał wszystko na sztukę żeby szef nie widział i nie wyszło mu to idealnie
-
BartBartez, dzięki za info. No będę z nimi w tym tygodniu rozmawiał i zobaczymy co z tego będzie :)
-
No niestety warszta się wypiął :( Jestem nieco rozczarowany ale nie sposób odmówić im racji, ze nic nie robili z zawieszeniem (nie tykali żdnych regulacji ani nic)
Czasami to już siły do tego kraju nie mam. Ustawnienie geo 120 pln a w innym zakładzie sama zbieżność 80. W moim odczuciu, pomimo tego że to jest kwestia uznaniowa, warsztat powinien się dorzucić do tej geometrii ale pies to trącał. Do tej pory nie było z nimi zadnego problemu a robią bardzo dobrze i nie chce mi się szukać nowego warsztatu więc przeboleje tym razem to wszystko.
Kiedy w Polsce będzie jakoś normalnie? W przyszłym tygodniu pojadę to ustawić to będę wiedział co jest ruszone.
BTW: skoro nie rozpina sie zawieszenia w miejscu regulacji ani nie rusza przekładnie kierowniczej to co sie mogło stać? Samochód jeździ prosto, nie ściąga, nie piszczy w zakrętach w i czasie hamowania a kiera jest krzywo :|
-
Samochód jeździ prosto, nie ściąga, nie piszczy w zakrętach w i czasie hamowania a kiera jest krzywo :|
Pół żartem, pół serio: A AirBag jeszcze masz?
Ustawnienie geo 120 pln a w innym zakładzie sama zbieżność 80
To jest Hyundai. Geo praktycznie się nie ustawia. Teoretycznie niby trochę tak ale nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie w to bawił. Zrobią zbieżność a skasują za geometrię.
-
Pół żartem, pół serio: A AirBag jeszcze masz?
Od początku nie było :D
To jest Hyundai. Geo praktycznie się nie ustawia. Teoretycznie niby trochę tak ale nie chce mi się wierzyć, że ktoś się będzie w to bawił. Zrobią zbieżność a skasują za geometrię.
Accent ma niezależne zawieszenie i jak ustawiałem poprzednio goe to tył był też poprawiany. Tak jak pisałem wcześniej w carmanie nie dali rady a tam gdzie jadę zrobili PERFEKCYJNIE bo mają Huntera a nie jakiś badziew.
-
jak ustawiałem poprzednio goe to tył był też poprawiany
Czyli ma pewnie podobnie jak Coupe. Z tyłu tylko dwie śruby regulujące zbieżność kół tylnych.
W poprzednim poście miałem na myśli brak jako takiej regulacji kąta pochylenia koła. Może niejasno się wyraziłem
-
BartBartez, no pewnie tak jest :) Zrobie to pewnie w przyszłym tygodniu i zapomnę o sprawie...
-
kml, Fajnie będzie jak weźmiesz wydruk przed i po.
Wtedy będzie wiadomo czy było poprzestawiane.
-
BartBartez, zawsze biore :) Jak coś to wrzuce na forum ;)
-
Mam znajomego, który zajmuje się tylko geometrią kół. Mówi, że przy każdym rozpięciu zawieszenia, niezależnie co to będzie, należy wszystko ustawić od nowa, bezapelacyjnie. Pozdrawiam!