HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: Marcin w 22 Wrzesień 2013, 14:19:04
-
Zdecydowałem sie założyć nowy temat, spędziłem wiele godzin przed komputerem i wiele przy aucie aby zdiagnozowac przyczynę, może mi pomożecie. Otóż jak rano zapalam auto nie zawsze, to potrafi wejść na 2,2 tyś. obrotów, i tak trzymać przez około 1 minutę, później płynnie spadnie do około 1,2 później do około 900. Jak wejdzie mi na te obroty to jak przegazuje do około 4 tyś, odrazu spadnie do około 1,2 tys. Przeczyściłem przepustnice z czujnikiem położenia przepustnicy, czyściłem krokowca i nic, cały czas tak samo. Po podłączeniu do kompa zero błedów. Czy coś pominąłem?
-
Witam
Sprawdź stan filtra powietrza, a także czy gdzieś nie łapie Ci lewego powietrza. Ewentualnie jeszcze sonda lambda....
Pozdrawiam serdecznie
-
Dzęki za odpowiedź. A tym samym że z moim problemem nie zostałem sam. Filtr powietrza czyśiutki, lewego powietrza nigdzie nie łapie, a sondę I, pod koniec sierpnia wymieniłem, piesałem wcześniej po podłączeniu do kompa zero błedów.
-
Witam ponownie
Skoro jest tak jak piszesz, to ja obstawiam układ przyspieszenia. Sprawdź czy pedał gazu się nie zacina (nie odbija do końca - miałem tak kiedyś w poprzednim aucie). Krokowiec może być "walnięty" i błędów nie pokaże (jedynie podmianka może coś wykazać). Przepustnica się nie domyka - odpal auto i dociśnij ją "ręcznie". Brak błędów wskazuje na to, że "komp" nie widzi problemu, czyli dla danego wychylenia przepustnicy auto dostaje odpowiednią dawkę powietrza.
Acha - skoro dokonałeś wymian i działań o których piszesz to odłącz aku na 30 s, potem odpal auto i zostaw aż się nagrzeje - może twardy reset "kompowi" pomoże i zacznie odpowiednio dawkować mieszankę.
Tyle mi w tej chwili przychodzi do głowy :roll:
Pozdrawiam serdecznie
-
odświeżę temat, za wysokie obroty zaraz po odpaleniu był winien czujnik położenia przepustnicy :)