HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: candyman w 17 Lipiec 2008, 18:12:26
		
			
			- 
				Moje pytanie brzmi jak to jest z tymi silnikami..a dokładniej zamierzam dołączyć do zacnego grona posiadaczy Accentow no i mam problem a mianowicie duża większość accentów mają silniki 1.3 ?? czy jednostka 1.5 12V była rzadziej wypuszczana na rynek ?? czy była może bardziej wadliwa ?? no i proszę o pomoc w doborze silnika szukać dalej accenta z silnikiem 1.5 czy zaprzestać na 1.3 ??
			
 
			
			- 
				Hehe odpowiedz jest prosta - zakup samochodu z mocniejsza jednostka wiaze sie z wieksza cena. Przy uzywanych ta roznica sie zaciera, wiec jak trafisz dobry 1.5 to masz 1.5
			
 
			
			- 
				A jak jest z żywotnością i niezawodnością 1.5 w stosunku do 1.3 ??
			
 
			
			- 
				Mysle ze to zblizone jednostki, ale doswiadczenia z roznymi nei mam. Najlepiej spytac w serwisie. 
Zapewne pierwsze tu i tu leca uszczelniacze bo naleza do delikatnych w tych jednostkach. Raczej bym sie nie doszukiwal ktory jest mniej lub bardziej awaryjny. Nieco inne osiagi, pewnie nieco inne spalanie i tyle. 
Ja osobiscie z tego silnika jestem bardzoo zadowolony :-D :-D Kierownicy calkiem nowych samochodow klasy sredniej juz mniej :roll:
			 
			
			- 
				ja powiem tak-mialem accenta z 1,5 12v i do dzis jestem pod wrazeniem tego silnika.BEZOBSLUGOWY,BEZAWARYJNY.przy 105 tys.km nie bylo ani kropli wycieku-co patrzac na np.rover-y zakrawa na cud...majac teraz 2,0 CDRI TESKNIE do tego silnika .ciagnal od 2 tys. do 5tys. bez wzgledu na bieg.przez ponad 30tys.km ZAWSZE zapalal za pierwszym razem po mniej wiecej 0,6 sek.przez pierwsze 100tys.km nie zepsulo sie NIC-nawet zarowki...
ciezko bedzie jakiemus autu przescignac ten samochod-na dzien dzisiejszy raczej na pewno nie elantra diesel.
			 
			
			- 
				No nic pozostaje cały czas szukać aż w końcu się trafi egzemplarz z wszystkim co bym chciał mieć :) a jak nie to trzeba się wybrać do zachodnich sąsiadów i tam się coś może znajdzie...
dzięki za pomoc i mam nadzieje że w niedalekiej przyszłości pochwale się swoim zakupem na forum :)
			 
			
			- 
				Witam. Obie jednostki napędowe są dobre, a problem z zakupieniem Accenta 1.5 jest związany z tym, że silnik został nieco później wdrożony do produkcji po drobnych modyfilacjach silnika 1.3. Siłą rzeczy jest tych samochodów mniej. Bo w późniejszym okresie nadal równolegle produkowano Accenty w obu wersjach silnikowych (diesel długo, długo nie był jeszcze dostępny). No i jak to oszczędni Europejczycy pewnie więcej kupowali samochodów z mnieszym silnikiem, by oszczędzić te pół litra paliwa zużywane na 100 km. :mrgreen: Pozdrawiam Igor.
			
 
			
			- 
				
Moje pytanie brzmi (...)szukać dalej accenta z silnikiem 1.5 czy zaprzestać na 1.3 ??
do miasta 1.3
na trasę 1.5
to w sumie te same silniki; a ponieważ są jednowałkowe i mają tylko 12 zaworów ich eksploatacja/serwis jest tani - chyba że kasa nie jest kluczowa to wtdy im większy tym lepszy ;)
			 
			
			- 
				ja osobiscie posiadam 1,3 i jestem bardzo z niego zadowolony,jest to dynamiczna jednostka. Mialem okazje siasc za sterami Accenta 1,5 i czegosa mi w nim brakowalo...tak jakby byl slabszy....Wiec osobiscie polecam 1,3 (ok 82KM)
			
 
			
			- 
				a ja polecam silnik 1,5 ale 16V.
Jeździłem 1,3 ... miałem 1,5 12V ale dopiero 1,5 16v daje jakoś radę ;)
			 
			
			- 
				
ja osobiscie posiadam 1,3 i jestem bardzo z niego zadowolony,jest to dynamiczna jednostka
rotfl :) Ja też taką mam i ujdzie ale dynamicznym to bym go nie nazwał. Taki silnik w budzie 3D pozwala na normalną jazdę i wyprzedzanie bez ataku serca :) IN plus należy zaliczyć spalanie na trasie 7,2 przy dynamicznej jeździe.
			 
			
			- 
				jedyny sluszny to 1.5
a jeszcze lepiej 1.5 16V
			 
			
			- 
				Szczerze.... 1,5 16 V. Taki właśnie mam i śmiga, aż miło. Na auto technicznie nie narzekam, jedyny minus w Accentach I to tapicerka i plastiki - niestety pozostawiają wiele do zyczenia. Na szczęście na plastikach nie jeżdzę (jesli Wiesz co mam na myśli) :mrgreen:
			
 
			
			- 
				polecam 1,5, mam takiego i jeździ się super :-)
			
 
			
			- 
				kolego wiadomo ze silnik 1,5 jest bardzie żwawą jednostką napedową. 
Jesli chodzi o spalanie to bedzie ono identyczne jak w 1,3. 
Moja panna ma 1,3 i jak ja wsiadam to pali 8 lub 8,5 na trasie. 
Jak jedzie ona pali 6. 
Silnik 1,5 ma moc 90 KM wiec ma zapas mocy.
Polecam 1,5 lub silnik 1,5 turbo.
			 
			
			- 
				
Moja panna ma 1,3 i jak ja wsiadam to pali 8 lub 8,5 na trasie.
Przpepraszam, ze pytam ale ile jeździsz w trasie? Mi do 140 z wyprzedzaniem, redukcjami i nie mysleniu o cenach benzyny wychodzi do 7,5l/100km
			 
			
			- 
				bardziej jeżdżę po mieście no ale czytając wypowiedzi bardziej jestem skłonny do 1.5 no ale zobaczymy jak trafi się bardzo dobry accent z 1.3 to się chyba na niego skusze bo dobrych accentow z silnikiem 1.5 jest niestety baaardzo mało :/
			
 
			
			- 
				candyman, 1,3 to nie jest demon prędkości ale naprawde daje radę tym jeździć bez problemu. Nie upieraj się koniecznie na wielkość silnika tylko zdecydowanie na stan samochodu :)
			
 
			
			- 
				Może rozgrzebie temat, ale nie lubie zakladac nie potrzebnie nowych.
Mam Accencika 1996 1.5 12V i po silniku w Stacji Konroli Pojazdów wpisali mi w dowodzie 73kW co daje ok 100KM czy istnialy takie jednostki ? 
I w ogole co oznacza, że mam wersje GS. 
Spotkalem różne wersje Accentow GS, jedne z pelną elektryką inne strasznie ubogie.. 
Pozdrawiam 
Grzesiek
			 
			
			- 
				grs_84pl, olej to co co wypisują w stacji, byleby nie zawyżali pojemności a jeżeli chcesz znać prawdziwą moc to wizyta na hamowni nieodzowna.
			
 
			
			- 
				
Może rozgrzebie temat, ale nie lubie zakladac nie potrzebnie nowych.
Mam Accencika 1996 1.5 12V i po silniku w Stacji Konroli Pojazdów wpisali mi w dowodzie 73kW co daje ok 100KM czy istnialy takie jednostki ? 
I w ogole co oznacza, że mam wersje GS. 
Spotkalem różne wersje Accentow GS, jedne z pelną elektryką inne strasznie ubogie.. 
Pozdrawiam 
Grzesiek
Istnialy na 2 walkach, ale nie jednym. Ja mialem GSa. Znaczy to tyle ze lepiej niz LS :)
			 
			
			- 
				Ciężkie to rozgryzienia. nie wiem czym się różni jeden model od drugiego. Ważne ze jeździ. 
Zastanawiałem się tylko z tym silnikiem. 
Czytałem na którymś poście, że największą mocą jednostki 1.5 dysponują przy 5.500 obrotów.
Empirycznie sprawdzałem ze u mnie się to nie zgadza. Lepiej rwie już od 4500-5000 wyżej już tylko słabnie. Sądziłem ze to zależność spowodowana właśnie tą różnicą mocy. ale może to wina, że nie zmieniłem w nim żadnych płynów, filtrów, nawet świec nie sprawdziłem.
			 
			
			- 
				Silnik 1.3 (12V) przy obr. 5700 osiąga moc 62kW? Jest to możliwe? Tak mam napisane w świadectwie homologacji dołączonym do mojego samochodu i zastanawiam się czy to troche nie zawyżona wartość.
			
 
			
			- 
				
Ciężkie to rozgryzienia. nie wiem czym się różni jeden model od drugiego. Ważne ze jeździ. 
Zastanawiałem się tylko z tym silnikiem. 
Czytałem na którymś poście, że największą mocą jednostki 1.5 dysponują przy 5.500 obrotów.
Empirycznie sprawdzałem ze u mnie się to nie zgadza. Lepiej rwie już od 4500-5000 wyżej już tylko słabnie. Sądziłem ze to zależność spowodowana właśnie tą różnicą mocy. ale może to wina, że nie zmieniłem w nim żadnych płynów, filtrów, nawet świec nie sprawdziłem.
To 12V moment obrotowy leci na buzie. Moj na 1 i 2 do 6000rpm ladnie ciagnal :) Dla porownania moje 91km chodzilo tak: 
			 
			
			- 
				Jeśli możesz, szukaj mocniejszych, a jak 1.3 to może 86KM.
Osobiście mam słabszego 1.3 12V 75KM i nie jestem zachwycony. W trasce trzeba go kręcić aby utrzymać prędkość 120km/h, nie mówiąc już o większych prędkościach, bo wtedy jest już piłowanie. Odbija się to zaraz na zużyciu paliwa. Myślę, że w trasce ekonomiczniej pojedziesz 1.5 którego utrzymasz na niższych obrotach. W mieście jest ok, ale ogólnie jest to silnik do spokojnej jazdy, nie ma sensu kręcić bo i tak niezbyt jedzie... Na plus mogę dodać, że jest dość elastyczny.
			 
			
			- 
				
1.3 to może 16V
 a jest taki??? Ja mam wersje 86km i przy 140 na 5 jest ok 3500 rpm więc bez tragedii.
			 
			
			- 
				
szukaj mocniejszych, a jak 1.3 to może 16V
Witam. To zostaje rozwiązanie dla odważnych - przeszczep z Mitsu, bo Hyundai nie robił takich silników. Swoją drogą 140km/h przy około 3500 rpm to bardzo dobre warunki pracy dla tego silnika (G4EAY/1341ccm/63kW). ;-) Pozdrawiam Igor.
			 
			
			- 
				
 Swoją drogą 140km/h przy około 3500 rpm to bardzo dobre warunki pracy dla tego silnika (G4EAY/1341ccm/63kW). ;-) Pozdrawiam Igor.
Też mi się wydaje, że jak na taki mały silniczek to naprawdę jest ok. Oczywiście mam nadzieje, że nic mi się nie pomerdało z prędkością i obrotami :-P
			 
			
			- 
				
1.3 to może 16V
 a jest taki??? Ja mam wersje 86km i przy 140 na 5 jest ok 3500 rpm więc bez tragedii.
Jest w X-3 i LC.
W X-3 lepiej dawał radę, ale pewnie auto lżejsze.
W 75 konnej wersji jest też ok. 3500tys/obr ale przy 120... (dziś sprawdzone).
Widać, że jednak spora różnica jest pomiędzy tymi silnikami.
			 
			
			- 
				
Jest w X-3 i LC
Czyli nie w accencie 2. Dwójka to MC nie?
			 
			
			- 
				
 Swoją drogą 140km/h przy około 3500 rpm to bardzo dobre warunki pracy dla tego silnika (G4EAY/1341ccm/63kW). ;-) Pozdrawiam Igor.
Też mi się wydaje, że jak na taki mały silniczek to naprawdę jest ok. Oczywiście mam nadzieje, że nic mi się nie pomerdało z prędkością i obrotami :-P
Troche dziwne. Moj mial 4150rpm. Watpie zeby skrzynie az tak sie roznily.
			 
			
			- 
				
Troche dziwne. Moj mial 4150rpm. Watpie zeby skrzynie az tak sie roznily
powiem szczerze, że teraz mam mega zagwostkę czy to było 3,5k czy ponad 4 ale raczej poniżej 4,5k rpm. Kurcze musze sprawdzić to kiedyś dopisze ;)
			 
			
			- 
				
Jest w X-3 i LC
Czyli nie w accencie 2. Dwójka to MC nie?
Chyba LC to 2ka, MC 3ka. Chyba, że jakoś źle zorientowany jestem...
			 
			
			- 
				Accent I --> X3
Accent II --> LC lub też Verna od 2003 po małym liftingu zwany LC2
Accent III --> MC
link do Wikipedi EN, w PL wersji są bzdury (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Accent) 
Dla 1.3 12v 3500 rpm na V biegu przy 140 km/h nie jest możliwe przy seryjnej skrzyni.
			 
			
			- 
				
Dla 1.3 12v 3500 rpm na V biegu przy 140 km/h nie jest możliwe przy seryjnej skrzyni.
Czyli dałem ciała... 4,5 k rpm? Kurcze to musiało być 4,5.
			 
			
			- 
				Silniki w Accentach 1994-2000
Hyundai Accent I - dane techniczne (http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/hyundai/accent/i.html)
			 
			
			- 
				
Silniki w Accentach 1994-2000
Hyundai Accent I - dane techniczne (http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/hyundai/accent/i.html)
Niestety niedokladne. Nie ma nigdzie dobrej bazy z poprawnymi danymi katalogowymi.
			 
			
			- 
				...też nie słyszałem żeby II-ki miały silniki 1.3 75km, takie to chyba w starszych coltach były i accent Io ile dobrze mnie słuchy doszły.
Wg mnie ten 1.3 86km to do normalnej jazdy wystarcza i jest elastyczny a jak go sie mocniej depnie to przy 2 osobach na pokladzie nawet sie zbiera (biorąc pod uwage że to 1.3 silniczek )...
			 
			
			- 
				Witam. Na otarcie łez mogę jeszcze zaproponować taką tabelę (http://igor.civ.pl//fotografie/forum-hfp/Hyundai.engines.html). ;-) Na pewno jest obarczona jeszcze kilkoma błędami, ale eliminowane są one jeśli tylko, ktoś czegoś się dopatrzy. Pozdrawiam Igor.
			
 
			
			- 
				
a pewno jest obarczona jeszcze kilkoma błędami, ale eliminowane są one jeśli tylko, ktoś czegoś się dopatrzy
to ja już sie dopatrzyłem-w elantrze 2000-2006 silnik D4EA o mocy 112KM nie ma turbiny o zmiennej geometrii[w kazdym razie mój nie ma].mają je silniki o mocy 140KM. 
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-04-21, 12:41 ]
Dane w tabeli poprawione.