HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: lovelypl w 09 Czerwiec 2009, 11:35:07
-
Witam,
Mam od kilku dni taki problem z automatem (rocznik 2001, poj. 2.7):
W pewnym momencie po wrzuceniu przez niego "trójki", już na niej zostaje. Ani nie redukuje, ani nie wrzuca czwórki. Nawet jak się zatrzymam to cały czas mam na trójce.
W momencie kiedy wyłączę silnik, wszystko wraca do normy i przez jakiś czas automat działa bez problemu.
Byłem w warsztacie, podpięli komputer, sprawdzili i wyszło, że.... nie ma żadnych błędów. Komputer pokazuje, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, choć nie jest.
Mechanik stwierdził, że automat przechodzi w tryb awaryjny/serwisowy i na tą chwilę jest w stanie tylko to powiedzieć.
Może macie jakieś pomysły co się mogło stać? Olej był wymieniany niedawno, nie ma wycieków. To może być wina oleju? Wlali nie taki jak potrzeba i dlatego zaczęła świrować?
-
Skoro byl niedawno wymieniany płyn w skrzyni, to obstawiam, ze cos jest nie halo przez tę wymianę..
-
Dzwoniłem do mechanika i nie wymieniał jednak oleju - inne wymienił, a ten tylko sprawdził czy poziom jest ok - i był.
Od czau napisania tego postu skrzynia działa OK :) Pewnie się wystraszyła. A serio, to umówiłem się z jakimś magikiem co się specjalizuje w skrzyniach-automatach. Zobaczę co powie.
update: spec z jakimś innym typem komputera wyczaił co jest - coś się dzieje z czujnikiem prędkości na wale turbiny w skrzyni biegów (cokolwiek to oznacza ;-) ). Nie wygląda to na awarię mechaniczną, czego się obawiałem, ale na elektrykę. W poniedziałek jadę do mechanika - jest duża szansa, że po prostu coś się dzieje z wtyczką i wystarczy jej wymiana, albo nawet może być zaśniedziała.
-
Witam
Miałem podobbny przypadek w Trajecie z automatem. Okazało sie własnie że przyczyna tkwiła we wtyczce. Coś nie zwierało jak nalezy i jak skrzynia wrzuciła trójke to juz jej tak zostawało. Pomogło przeczyszczenie i nasmarowanie wtyczki. Do dzisiaj Trajet jeździ bez problemu.
:)
-
To nie wtyczka, a kabel - gdzieś jest izolacja przetarta. W tygodniu jadę to zrobić.
Skrzynia zacina się tylko w momencie, kiedy jest ulewa i jadę przez ulice zalane wodą (akurat wczoraj u nas była koszmarna ulewa - w TVN24 o tym co chwila mówią :)). Jak woda od spodu zamoczy kable, to się zacina. No i skrzynia się zacięła, a przez tydzień jak było w miarę sucho, chodziła bez problemów, a naprawdę robiłem cuda, żeby ją zmusić do zacięcia ;)
-
No to odpisze sam sobie, żeby powiedzieć jak się skończyła walka ze skrzynią biegów :)
Po podpięciu SF do komputera wyświetlił błąd: "P0715 is 'Input/turbine speed sensor circuit malfunction'". Czyli czujnik w skrzyni, a raczej jeden z czujników. Fachman wytłumaczył mi, że tam są dwa czujniki i jak pokazują różne odczyty, to na wszelki wypadek skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
Po sprawdzeniu u mechanika kabli, te okazały się niestety sprawne :( Niestety, ponieważ oznaczało to zakup czujnika, a nie kabla za parę złotych.
Musiałem zakupić czujnik: Input Speed Sensor: 42620-39051
Koszt ponad 300 zł (w hurcie 6 dolarów! Hurt = kontener :-) )
Od wymiany przejechałem ponad 3000 km, czyli to działa ;-)