HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: emek20 w 19 Wrzesień 2013, 19:37:10
-
Witam,
Dzis zakupilem swojego pierwszego Hyundaia i wiąże się z tym nastepujące pytanie, jako, że auto jest w gazie i wymaga juz wymiany świec i przewodów zapłonowych mam pytanie jakie świece polecacie i jakie przewody zapłonowe? Drugie pytanie to jaka musi byc przerwa na świecy ? Trzecie pytanie czy przewodów muszę kupić 2 komplety bo wszędzie widze, że są pakowane po dwie sztuki, a chyba logiczne jest, że potrzebuje 4, chyba ze tutaj jest jakiś inny system :)
Licze na szybka odpowiedz bo potrzebuje zlozyc zamowienie juz dzis, by czesci otrzymac w sobote.
Pozdrawiam
-
Gazownik jak nie wie dlaczego źle działa instalacja to mówi żeby wymienić przewody świece i co lepsi zawodnicy to i cewke zapłonową każą wymienić jak już to świece NGK, przewody sentech , beru ja jeżdze na bosch i też jest dobrze - nie bierz przewodów niby OEM parts mall miały być oryginalne a okazało się że dziadostwo pierwszej klasy u mnie wyskakiwały ze świec i komp pokazywał check engine (całe szczęście że reklamacje uwzględniono i oddano mi kase). Z przerwą na świecy nic nie kombinuj od tego jest komp i moduł zapłonowy. Pierwsze słyszę żeby sprzedawano komplet w ilości 2 sztuk?? A tak od tego powinienem zacząć dlaczego chcesz to wszystko zmienić?? dzieje się coś z autem? z reguły świece i kable powoli padają.
-
Hej
No wlasnie gdzie nie znajde przewody zaplonowe to pisze komplet przewodów i sztuk 2 :/ Tak bez sensu wlasnie i na allegro i w sklepach internetowych u mnie w Holandii bo tam bede zakupowal wlasnie swiece i przewody. A dzieje się to, że autem potrafi zaszarpać przy przyspieszaniu, głownie pomiedzy 2-2.5 tyś obrotów a 3. Swiece i przewody kiedy wymieniane byly to pamietaja najstarsi górale no i wlasnie dlatego chce zaczac od powiedzmy oczywistych rzeczy. No nic wezme poprostu 2 komplety po 2 skoro inaczej nie moge trafic tego zapakowanego. Nawet na stronie sentech jest komplet tylko 2 przewodów. U mnie sentechu nie ma ale wezme Boscha.
Instalacja to holenderski Prins najnowszej generacji i podejrzewalbym instalacje gazowa o zla prace gdyby nie to, ze identyczny problem jest tez na benzynie.
-
Teraz już wiem więcej :-) Jeżeli problem jest i na gazie i na benz to przyznaje racje wymień świece i przewody. Szarpanie w tym zakresie obrotów przy przyśpieszaniu to zawsze wina wysokiego napięcia. jakby to nie pomogło wtedy szukaj dalej. Aż sam sprawdzę jak to jest z tymi przewodami. jakby coś to dam linka na pogląd.
A ty nie masz czasami cewek zapłonowych bezpośrednio na świecach ?? jesteś pewny że masz przewody?? w sklepie intercars pokazuje ze masz moduły.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O
lepiej niech się wypowie ktoś kto ma takie auto.
-
Dzieki kolego, jak molgbys sprawdzic to bylo by fajnie. Najwyzej poprostu zamowie 2 komplety po 2 sztuki bo raczej z 2 przewody w magiczny sposob nie podwoja sie :)
Wiesz dzis juz tego nie sprawdze raczej, bo ciemno i mokro, jutro sciagne obudowe i zobacze jak to tam dokladnie jest, bo z tych przewodów co znalazlem to mam np takie :
i one chyba sa wpinane w cewki ?
A co jesli sa bezposrednio cewki, wtedy wszystkie cewki do wymiany jak rozumiem ?To juz raczej drozsza zabawa
-
Sprawdź bo komplet to komplet jak jest 2 sztuki to tyle ma być. W intercarsie pokazuje ze na kazdej swiecy jest cewka i to jest jakoś spinane 2 przewodami od modułu zapłonowego - sprawdź zeby głupot nie narobić. a wymiana 4 cewek to nie tania zabawa najtańsza w intercarsie 173 zł.
-
Dokladnie tak zrobie jutro do tego sie dobiore zobacze jak to wyglada, jak sa te przewody to wymienie swiece i przewody, jak nie pomoze bede szukal ktora cewka wysiadla po prostu. Dzieki jeszcze raz za pomoc kolego.
Milego wieczoru zycze :)
-
Kupuje się dwa komplety po dwa przewody bo cewki są na środku pokrywy zaworów, a nie np. z prawej strony głowicy. Zrób zrzut aukcji z allegro bo Twój post "wyparuje". Cezaros linki z IC kierują zawsze na stronę główną, a nie na konkretną część.
(http://images63.fotosik.pl/190/d3c48ed809e4a052med.jpg) (http://images63.fotosik.pl/190/55eb1d1ef07affc8med.jpg)
-
Tak to jest rozwiązane w tym silniku - już rozumiem. To 2 komplet kupi żeby mieć na zapas? Cewka zapłonowa ma wbudowaną fajkę na świecę dlatego są tylko 2 przewody WN i 2 cewki to wszystko. Czyli prawidłowo komplet przewodów WN powinien składać się tylko z 2 kabli (długi i krótki). Emek wymień najpierw kable jak będzie dalej szarpał wtedy kup cewki. Sorry nie wiedziałem że strony IC są tak mądre że nie doprowadzą do produktu.
-
wtrace 3 grosze....
"Ostatnio męczyłem się z nieprawidłową pracą silnika 2.4
Objawy:
- na niskich obrotach lekkie dodanie gazu powoduje lekkie przydławienie a następnie prawidłowe wchodzenie na obroty
- na niskich obrotach średnie dodanie gazu powoduje szarpanie i przerywanie pracy silnika, średnio wchodzi na obroty
- na niskich obrotach gwałtowne dodanie gazu powoduje dodatkowo mulenie, "pracę na trzech garach", stosunkowo wolne wchodzenie na obroty
- po przekroczeniu 2 - 2,5 tyś obrotów wydawało się że wszystko było ok.
- objawy nasilające się po rozgrzaniu silnika i przy wysokich temperaturach otoczenia
- brak różnicy czy gaz czy benzyna
- stabilne obroty jałowe, w późniejszym okresie czasem pojedyncze wypadanie zapłonu.
- czasem chwilę po uruchomieniu silnik zaczynał pracować na 3 cylindrach (przy każdych obrotach i obciążeniu) i tak zostawało do wyłączenia i ponownego włączenia silnika. Po takim restarcie wracała normalna praca na wszystkich cylindrach oczywiście z objawami jak powyżej.
- uruchamianie silnika bez problemu, czy to ciepły czy zimny
- brak błędów w komputerze(!)
Powód: uszkodzona cewka zapłonowa."