HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: MagdaK w 14 Wrzesień 2013, 10:14:19
-
Witam
Mam pytanie czy w moim autku ( silnik 1,2 benzynka ) jest pasek czy lancuch??
I co ile sie go wymienia.
Dziekuje z odpowiedzi
Pozdrawiam
Ed. Tagowanie tematu. Tekla
-
Jest łańcuch rozrządu 24321-03000.
(http://images64.fotosik.pl/170/3cb257b90f0fd294med.jpg)
-
Dziekuje BARDZO
A czy ten lancuch sie wymmienia czy jest dozywotni???
-
Myślę że przy roczniku 2013 na razie nie ma co się martwić, ale za jakiś czas wymiana będzie konieczna. Jeśli jesteś teraz nie daleko Oviedo i napotkasz kilkudziesięciu facetów na rowerach to pomachaj im ode mnie.
-
Dzieki za odpowiedz.
Niestey nie moge im pomachac gdyz do nich mam jakies 800 km ( ja mieszkam w poblizu Alicante ).
A powiedz mi po ilu kilometrach sie ten rozrzad wymienia.
I drugie pytanie po jakim okresie czasowym badz kilometrowym powinnam zrobic pierwszy przeglad, w serwisie powiedziano mi ze po 6 miesiacach bez limitu kilometrow.
Pozdrawiam
-
Jeśli chodzi o przeglądy to poczytaj tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2486 . Wymiana łańcucha rozrządu pewnie wyjdzie w "praniu" bo teoria swoje, a życie swoje.
-
Koledzy czy ktoś wymieniał już rozrząd w swoich pudełkach, u mnie jest 150 k i coś mi trzeszczy na górze silnika jakby łańcuch. Może ktoś wie ile kosztuje mniej więcej kpl. rozrząd? :-/
-
Wpisz tutaj http://koreacat.ru/hyundai/ numer vin i w zakładce silnik będzie opis rozrządu z numerami części. W Polsce zostaje tylko ASO, ale wydaje się że winny może być element H24431. Poczytaj jeszcze ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1874&highlight=%B6lizg. choć dotyczy łańcucha od wałków rozrządu to hałas może być podobny.
-
Hmm po wpisaniu vinu nie znajduje auta ale to nic bo i tak nie rozumie po rusku. A ten element H24431 to jest jakaś górna prowadnica czy może osłona łańcucha? U mnie trochę inaczej klika niż u kolegów z sąsiedniego tematu, popychacze to raczej nie bo sprawdzałem w nowym i zawory słychać podobnie, jednak coś sobie trzeszczy.
-
Trochę dziwne że nie znalazł Twojego auta baza jest do 2010 roku może masz samochód z 2011. Wpisz vin tutaj http://hyundai.epcdata.ru/ na pewno zadziała bo baza jest do 2013 i wejdź w zakładkę "Двигатель", a potem w "Распределительный вал и клапаны". Najlepiej użyć tłumacza.
-
Dziekuje BARDZO
A czy ten lancuch sie wymmienia czy jest dozywotni???
Gdzieś czytałem informację, że producent przewiduje, że łańcuch rozrządu jest dożywotni tj. ma wytrzymać 150 tys. km.
-
Dziekuje BARDZO
A czy ten lancuch sie wymmienia czy jest dozywotni???
Gdzieś czytałem informację, że producent przewiduje, że łańcuch rozrządu jest dożywotni tj. ma wytrzymać 150 tys. km.
Szkoda, ze nie podwojne dozywocie :lol: :lol:
-
Dobrze by było gdyby był dożywotni :P
Miałem sprawdzony łańcuch i jest odpowiednio napięty, popychacze też są w porządku a jednak coś mi nadal brzęczy pod deklem.
-
Czy dożywotni to można mieć wątpliwość na przykładzie 1.6 G4FC gdzie łańcuchy miały wadę.
-
Szkoda że nie nagrali jak chodzi na tym łańcuchu :->
-
Witam, jak temacie posiadam od października i20 stkę, rocznik 2014, kupiona w salonie. Mam pytanie czy jest tu rozrząd na pasku czy na łańcuszku? W salonie i serwisie mówią, że łańcuszek a ja pod maską widzę pasek. Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
-
Widzisz pasek rozrządu, czy napędu alternatora?
-
Widzę 2 paski, jeden wyżej, drugi niżej a podobno jest tu rozrząd na łańcuszku
-
Paska czy łańcuszka rozrządu nie powinieneś widzieć. Jest on schowany pod pokrywą.
Zobacz tu:
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4361
-
WItam serdecznie
Wiec na to wyglada ze szlak trafil rozrzad. Objawy .... najpierw redukcja z 3 na 2 a on jak by mocy nie mial. Po przejechaniu ok 50 km juz nawet na jedynce jechac nie chcial. Wystarczylo go wprowadzic na obroty i puscic sprzeglo i szedl jak burza. Pojechalam na warsztat do znajomych otwarli gore silnika i luz na lancuchu pomiedzy kolami ok 3 mm w kazda strone ( znaczy gora dol).
Teraz trzeba kupic clay zestaw. W es to koszt ok 400 euro plus Vat.
Ktos cos??? Jesli chodzi o tansze miejsce w PL??
Pozdrawiam
-
W 2014 roku zmieniono łańcuch i jedną z prowadnic.
Pozostałe elementy zostały bez zmian i myślę że lepiej nie wymieniać na to samo co było.
Komplet starego typu
23-99998X http://allegro.pl/rozrzad-kpl-kia-picanto-rio-hyundai-i20-i10-1-2-i7079599674.html
https://www.fox.rzeszow.pl/produkty/hyundai/hyundai-i-20-2012/silnik-benzynowy/rozrzad,3,259621
.
-
Wyslalam Ci na PW dane samochodu. Czy mozesz prosze potwierdzic czesci. Dziekuje
-
Magda dane Twojego auta już przecież znam :-D
Jeśli zmieniono prowadnice i łańcuch to było coś na rzecz tak jak w przypadku silników GAMMA w modelu i30 FD.
Teraz masz zamontowane:
Łańcuch 24321-03000
Lewa prowadnica 24420-03001
Prawa prowadnica 24431-03001
Ślizg górny 24432-03000
Ślizg dolny 24433-03001
Napinacz hydrauliczny 24410-03000
Po zmianach w modelu GB od 10.2014
Łańcuch 24321-03010
Lewa prowadnica 24420-03010
Prawa prowadnica 24431-03010
Ślizg górny 24432-03000
Ślizg dolny 24433-03001
Napinacz hydrauliczny 24410-03000
Pozostałe elementy: kółko wału korbowego, kółka wałków rozrządu są takie same.
Pokrywa rozrządu ze zdjęć też ma ten sam środek więc powinna pasować.
I teraz dwa wyjścia :
Kupno od ręki "starego" kompletu w Top-serwis.
Kontakt z FOX RZESZÓW mają wszystko z nowego kompletu z wyjątkiem łańcucha.
Trzeba dopytać czy nowy będzie pasował i czy mogą sprowadzić nowy łańcuch.