HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: freaknet w 09 Wrzesień 2013, 22:16:34
-
Jestem ciekaw co sie stanie jak zaciagne reczny w I40 przy wielszej predkosci? Juz przy 5 kmh ma sie uczucie jak by sie kotwice rzucilo. Moze juz ktos juz pobowal.
-
Spróbuj.
-
co sie stanie jak zaciagne reczny w I40 przy wielszej predkosci?
Zwiniesz asfalt.
nmsp ;)
-
Ja jak zaciągam ręczny w zimie to zwykle śnieżyca za mną idzie i warunki pogodowe zmieniają się na gorsze tam gdzie byłem, a w lato to zwykle burza piaskowa nadchodzi ale czasem zauważam, że pojawia się dżin i chce spełniać moje życzenia.
Przy 5km/h masz wrażenie jakbyś kotwicę ? Hmmmm
A jakie są odczucia przy spotkaniu ze ścianą lub murem przy 100 km/h ?
Błagam - bez takich bredni. Testujesz ręczny czy wytrzymałość auta ? Jakie masz odczucia gdy zwiększasz obroty na pół sprzęgle czy zaciągniętym ręcznym ? Czujesz jakbyś smażył kotleta czy raczej dusił warzywa ????
[ Komentarz dodany przez: tekla: 2013-09-10, 11:46 ]
Leżę i rechoczę :D Przy jakiej prędkości pojawia się dżin? Mam parę życzeń, przydałby się mi taki :P
-
Proste mogą się koła zablokować i tyle pociągniesz za sobą pas gumy, pytanie tylko po co?
-
A od technicznej strony i finansowej - masz nowe auto i gwarantuję, że zhamujesz opony z tyłu i zrobi się cięciwa. Będziesz mógł je sobie tylko wyrzucić i kupić nowe.
Warte zachodu ?
-
Proste mogą się koła zablokować i tyle pociągniesz za sobą pas gumy, pytanie tylko po co?
Chodzi o to ze w I40 jest elektryczny reczny. Przycisk do wlaczania go u miescili niedaleko schowka. Wiec jak jest ciemno i chce sie otworzyc schowek to mozna sie pomylic. Dlatego pytam.
-
No to jak się schowek nie otworzy to znaczy że uruchomiłeś hamulec postojowy (ręczny) ;-)
-
Chodzi o to ze w I40 jest elektryczny reczny. Przycisk do wlaczania go u miescili niedaleko schowka. Wiec jak jest ciemno i chce sie otworzyc schowek to mozna sie pomylic. Dlatego pytam.
I tej informacji brakowało w pierwszym poście. Może można podświetlić ten przycisk?
-
Jesteś przekonany że nie ma żadnych elektrycznych zabezpieczeń typu nie zaciągniesz go jadąc 30km/h+ ?
-
Freaknet, stanie sie co ma sie stać - koła zblokuje i ratuj sie kierownicą. Jest dodatkowy problem w postaci konieczności naciśnięcia pedału hamulca aby go odblokować, także w razie podbramkowej sytuacji musisz mieć refleks :mrgreen: . Daj znać co wyjdzie Ci z tego i przy jakiej prędkości nie idzie już opanowac sytuacji i co na to Twój ubezpieczyciel ;-)
Pozdro
-
Pytałeś na powaznie?
Nic się nie stanie. Skoro jest elektryczny, to zapewne komputer pilnuje, aby się niepotrzebnie nie włączył w trakcie jazdy. Doczytaj instrukcję - chyba dołączali ją do auta?
Przed zablokowaniem kół chroni Cię miedzy innymi ABS.
Tylne hamulce to ledwie 30% całej siły hamowania: tarcze i klocki z reguły są tam mniejsze no i nawet sądząc po wymianach - mniej obciążone, gdyż żużywaja się o wiele wolniej.
Nic się nie stanie - w najgorszym przypadku powoli wytracisz prędkość.
(ale jakby się jakiś dżin pokazał ....)
-
Przy prędkości do 5 km kilka razy zaciągałem - ostatecznie jest to również hamulec awaryjny (o czym chyba kilka osób zapomniało) i w sytuacji kiedy hamulec roboczy ulegnie awarii używamy ręcznego (awaryjnego).
W i40 jest on podświetlany i myślę, że przy zachowaniu ostrożności nie jest łatwy do aktywowania.
-
Przed zablokowaniem kół chroni Cię miedzy innymi ABS.
Na ręcznym ABS nie działa ;-)
-
Przed laty hamulec ręczny nazywany był także hamulcem awaryjnym. Jedną z funkcji, często dziś zapominaną, stanowiła możliwość zatrzymania samochodu w przypadku awarii układu hamulcowego. Elektromechaniczny hamulec postojowy poprawia tutaj bezpieczeństwo jeszcze bardziej. Po naciśnięciu przycisku, gdy prędkość samochodu jest większa niż 7 km/h, auto zacznie hamować z opóźnieniem około 6 m/s i zostaną włączone światła hamowania. Co ważne, stawanie odbywa się przy użyciu
wszystkich czterech kół i w zależności od sytuacji regulują je systemy ABS i ESP. W ten sposób, w czasie zatrzymywania gwarantowana jest stabilność samochodu.
Źródło
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/hamulec-reczny-elektryczny-czy-mechaniczny/nm2st
Pozdrawiam
-
Widzę tu pewną wewnętrzną sprzeczność:
Jedną z funkcji, często dziś zapominaną, stanowiła możliwość zatrzymania samochodu w przypadku awarii układu hamulcowego
Co ważne, stawanie odbywa się przy użyciu
wszystkich czterech kół
Jaka awaria układu hamulcowego która sprawi że hamulec zasadniczy nie będzie działał pozwoli hamulcowi awaryjnemu i elektromechanicznemu hamowanie na 4 koła ? Musiałby działać na każde koło za pomocą oddzielnej linki.
-
BigT,
Elektromechaniczny hamulec postojowy jest systemem mechatronicznym. Jego funkcje są stale nadzorowane przez systemy kontroli, co znacznie ułatwia diagnozę. Jest on również mniej awaryjny, nie występują bowiem problemy z nieszczelnymi bądź zerwanymi linkami. W układach z dźwignią nieszczelne linki, w których zbiera się woda, mogą zimą zamarzać, co często prowadzi do zablokowania hamulców. W elektrycznych układach nie ma możliwości takiej awarii.
Wygląda na to, że nowoczesny "ręczny" nie jest już hamulcem awaryjnym. Nie działa z pomocą linek...
-
Spróbowałem kiedyś na szerokim parkingu na śniegu.
Koła nie ulegną zablokowaniu.
Auto zaczyna zwalniać i daje się nim normalnie kierować.
Oczywiście odpalają się alarmy dźwiękowe.
Nowoczesny ręczny jest dalej hamulcem awaryjnym.