HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: seb_jak w 05 Czerwiec 2009, 09:53:46
		
			
			- 
				Hej,
Została mi ostatnia rzecz do wyeliminowania w aucie - spalanie stukowe.
Nie do końca wiadomo co jest jego przyczyną. Pierwsze - padło na czujnik spalania stukowego. Podobno przewody też mogą sporo namieszać i zasugerowano ich wymianę.
Ciekaw jestem co myślicie o temacie, od czego tu zacząć aby wyeliminować problem w optymalny sposób.
			 
			
			- 
				Nalej Pb98 powinno być ciszej :roll: 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
			 
			
			- 
				Od tego właśnie zacząłem - niestety bez widocznej poprawy (faktycznie było troszkę ciszej, ale niewiele).
Cóż, rzeźbię dalej... :-?
			 
			
			- 
				Ponawiam pytanko: co może być przyczyną spalania stukowego ?
Wymieniłem:
- przewody wysokiego napięcia
- czujnik spalania stukowego
Niestety bez zmian :(
Lałem też na próbę 98kę - bez zmian.
W poniedziałek jadę jeszcze na diagnostykę komputerową, ale obawiam się że nic to nie da.
Please help !
			 
			
			- 
				seb_jak, a cewki ok?
			
 
			
			- 
				Myślę że tak.
Jednak jedna cewka była wymieniana niedawno, co zlikwidowało przypadłość przygasania przy zatankowanym do pełna zbiorniku. Dziwna sprawa, dziwna przyczyna. (Pisałem o tym wcześniej na forum).
Jednak stukot pojawiał się jeszcze przedtem (na początku myślałem że to zawory).
Objaw występuje przy nagrzanym silniku (przy zimnym jest cicho).
			 
			
			- 
				seb_jak, a co moze jeszcze świrować przy ciepłym silniku?
			
 
			
			- 
				Moim zdaniem główną przyczyną spalania stukowego jest za wczesny zapłon i duzo nagaru na tłokach i głowicy, nie wiem jak się ma regulacja zapłonu w Accentach, ale chyba jakoś elektronicznie komputerem mozna sprawdzić, bo recznej regulacji chyba nie ma
			
 
			
			- 
				Słyszałem że spalanie stukowe ujawnia się właśnie dopiero po nagrzaniu.
Na chwilę obecna jeszcze spróbuje wyresetować kompa. To powinno wykasować mapy zapłonów z pamięci. Pojeżdżę trochę - zobaczę czy są efekty.
W przyszłym tygodniu planowałem przegląd, wymianę oleju, przy okazji zrobią diagnostykę EBD, ale jak to nic nie da to już na prawdę nie wiem... :-?
			 
			
			- 
				seb_jak, a checka Ci wywala? No coś powinno zostać w kompie...
			
 
			
			- 
				jak kolega stylek powiedzial, spradzic zaplon i czy nie ma duzo nagaru na tłokach i głowicy.
Wowczas po nagrzaniu sie powoduje samozaplon ;)
			 
			
			- 
				A czy układ wydechowy masz OK? Nie wyprułeś kata, wszystko szczelne?
			
 
			
			- 
				
A czy układ wydechowy masz OK? Nie wyprułeś kata, wszystko szczelne?
 A co ma piernik do wiatraka... :mrgreen:
			 
			
			- 
				Ma i to całkiem sporo :mrgreen:
			
 
			
			- 
				
Ma i to całkiem sporo :mrgreen:
a konkretnie to MĄKĘ :D hahah :D
			 
			
			- 
				wg mnie najwięcej wspólnego ma jakośc paliwa oraz świece
			
 
			
			- 
				A więc tak: świece mają rok (ok. 25tyś przejechane), wydech seryjny, paliwo jest tankowane zawsze na Neste (95).
Do wczoraj nie za bardzo mogłem na szybko stwierdzić czy komp pokazuje błędy, a to dlatego że miałem odłączony ABS i dyskoteka paliła mi się non-stop.
Powodem był pęknięty pierścień ABS z zębatką na piaście, który nieraz lubił się przestac obracać co powodowało włączanie ABSu na suchym asfalcie przy byle hamowaniu :shock: 
Wczoraj założyłem nowy pierścień z zębatką ABS-u. Mogłem z powrotem włączyć bezpiecznik i uruchomić system.
Po podłączeniu akumulatora, chceck-engine zgasł i było czysto. Ponownie się zaświecił po przejechaniu ok. 50km, oczywiście stukanie nadal występuje.
Jutro jadę na EBD, zobaczymy co pokaże i zastanowimy się z mechanikiem co dalej.
Pozdrawiam, dzięki za chęć pomocy :)
			 
			
			- 
				
świece mają rok (ok. 25tyś przejechane)
Wymień profilaktycznie. Co prawda wymienia się co 30 tys ale te parę złotych można odżałować :)
			 
			
			- 
				
wg mnie najwięcej wspólnego ma jakośc paliwa oraz świece
Wg mnie najwiecej wspólnego to ma poprawne ustawienie zapłonu ;-)
Wypruty kat zaburza przeplyw spalin, napelnianie cylindra
			 
			
			- 
				Świeczki wymienię. Komp pokazał jeszcze błąd sondy lambda. Ją też należałoby wymienić.
Orientuje się ktoś może jak to jest z tymi sondami. Tylko oryginał ?
			 
			
			- 
				seb_jak, e-gen pisał o zamienniki NGK. Poszukaj bądź spytaj go na PW :)
			
 
			
			- 
				Dzięki, wpadłem też na tą informację przeglądając archiwum i podłączone opisy (NGK S4 OZA6240-E4).
Możecie mnie zweryfikować czy coś takiego się nada ? Link do aukcji (http://www.allegro.pl/item693246653_sonda_ngk_ntk_oza624_e4.html) 
Na marginesie cena oryginału 650zł :-?
			 
			
			- 
				swego czasu tez mialem w planach zakup sondy.
W intercars oryginaly widzialem znacznie ponizej 300zl. 
Na allegro uwazaj bo b. duzo podrobek jest - podzialaja 2-3dni i koniec, kupuj tylko u spawdzonych ludzi
			 
			
			- 
				
,,,kupuj tylko u spawdzonych ludzi
dokladnie, oraz zaciskaj koncowki - nie lutuj ;-)
			 
			
			- 
				W takim razie chyba kupie w InterCarsie (cena ~250zł); będzie najbezpieczniej.