HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Piotrek23 w 08 Wrzesień 2013, 22:48:59
		
			
			- 
				Witam mam zamiar wymienić sprzęgło i chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś wskazówki co do tego jak to zrobić? od której strony się do tego zabrać i z czym może być problem? Nie będę tego robił sam tylko mechanik ale wole wiedzieć co może być przeszkodą żeby nie trzeba było kombinować jak przy rozrządzie.
dzięki za pomoc i pozdrawiam
			 
			
			- 
				A ten mechanik to się zna na tym co robi?
Pytanie jest dziwne.
Zazwyczaj trzeba zdjąć skrzynię i po prostu wymienić elementy, jeżeli jest napęd 4x4 to wiadomo, trzeba wszystko porozpinać, wtedy jest więcej dłubania.
Koszt usługi powinien wynosić 300 - 700 PLN.
			 
			
			- 
				roboty jest dużo trzeba wszystko rozebrać łącznie z przednią belką,polecam od razu wymienić płyn wspomagania kierownicy.koszt jaki poniosłem za robociznę 500 zł, części to już inna sprawa.pozdr
			
 
			
			- 
				Do wymiany sprzegła nie potrzeba wyciagac skrzyni. Wystarczy odkrecic i ja przesunac, wtedy jest wystarczajaco miejsca na sprzeglo.
			
 
			
			- 
				
Do wymiany sprzegła nie potrzeba wyciagac skrzyni. Wystarczy odkrecic i ja przesunac, wtedy jest wystarczajaco miejsca na sprzeglo.
Bardzo ciekawe co piszesz :shock: 
W ubiegłym tygodniu wymieniałem u siebie wysprzęglik centralny i aby dobrać się do sprzęgła trzeba było zdemontować ławę wraz z maglownicą oraz zdemontowć skrzynię  .
			 
			
			- 
				"Bardzo ciekawe co piszesz:
W ubiegłym tygodniu wymieniałem u siebie wysprzęglik centralny i aby dobrać się do sprzęgła trzeba było zdemontować ławę wraz z maglownicą oraz zdemontowć skrzynię " 
oczywiście że masz rację do wymiany nawet samego wysprzęglika trzeba demontowac belkę przednią,maglownicę i wyjmować skrzynię.przy okazji warto wymienić płyn wspomagania kierownicy.
			 
			
			- 
				W normalnym samochodzie to: zaczynamy czynność podnosząc auto z lewej strony, zwalamy koło, goleń z dolnego wahacza, wyciągamy przeguby ze skrzyni ( w niektórych leci olej ze skrzynie w niektórych nie)odkręcamy poduchę przy skrzyni jeśli jest, podpieramy dodatkowo silnik od strony skrzyni żeby się nie kładł w jej stronę jak będziemy wyciągać skrzynię, odłączmy wybierak biegów, wysprzeglik, czy linkę, czujnik wstecznego. Odkręcamy skrzynię od silnika, cofamy do tyłu jednocześnie obniżając silnik tak aby się przechylił w stronę skrzyni i skrzynia schodzi, sprzęgło widać na kole zamachowym. 
Potrzebny na pewno kanał i podnośnik, chęci, 0,7 bo pól litra to za mało, lepiej żeby zostało, ale nigdy nie zostaje, legenda głosi że komuś zostało :)
			 
			
			- 
				Mi napewno nie zostało  :-)