HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Lukaszp78 w 05 Wrzesień 2013, 12:59:05

Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Lukaszp78 w 05 Wrzesień 2013, 12:59:05
Robię 20 000km rocznie i  założenie instalacji LPG jest ekonomicznie uzasadnione, nigdzie jednak nie mogę znaleźć informacji czy silniki 1248cm3 78KM (rok prod 2010) dobrze znoszą instalacje LPG.

Ed. Wydzielenie postu z kompletnie nieodpowiedniego miejsca. Następnym razem będzie ostrzeżenie. Tekla

Dodane: usunęłam dubel tematu, założony znów w złym miejscu. Posty scalone. Ostrzeżenie poleciało. Tekla
Tytuł: Re: Czy i20 rok 2010 silnik 1248cm3 nadaje się na LPG
Wiadomość wysłana przez: angal w 05 Wrzesień 2013, 18:48:22
Cytat: "Lukaszp78"
byłbym wdzięczny za informację.


Ja również  :mrgreen:
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: tomek505 w 06 Wrzesień 2013, 07:32:52
Dobrze znoszą pod warunkiem, że instalacja jest dobrze założona i wyregulowana. Ja na gazie tym autem zrobiłem ponad 50kkm i i nie zaobserwowałem niczego niepokojącego.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Hants w 06 Wrzesień 2013, 11:18:07
Nie znam języka germańskiego najeźdzcy na tyle dobrze, aby zrozumieć opisy 'napraw', ale 187 tankowań i spalanie poniżej 7 litrów LPG/100km wygląda całkiem obiecująco...

http://www.spritmonitor.de/en/detail/468273.html


Pisz w odpowiednim miejscu. Następnym razem będzie ostrzeżenie. ;)
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: djpit w 06 Wrzesień 2013, 13:01:34
ja z koleji dość się naczytałem o LPG i hyundaiu, mam też Getza z fabrycznym LPG - istny koszmar ile razy było w naprawie z gazem przy 30tys.... nadal  nie chodzi gaz idealnie.

Nie mam mowy żebym założył LPG do i20, ponoć jakieś blaszki trzeba potem dokładać, regulować itd podliczając serwis jest to chyba nie opłacalne - lepiej kupić diesla i sprawdzić przed kupnem dokładnie, albo bulisz za Pb
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: kevin55 w 07 Wrzesień 2013, 07:34:33
Ja bym się nie zastanawiał, założyłem gaz tydzień temu i już mi się 150 zł zwróciło. Robię setkę za 18 zł a nie za 40 zł więc się opłaca.
Polecam BRC sequent 24.11, mało na razie zrobiłem ale jest ok, taki fabrycznie zakładają do hyundaia i do innych marek. Cena w Radomiu 2500 zł
Jak ktoś chce jeździć tanio i nie bać się, że się auto popsuje to polecam rower - najtańszy środek lokomocji.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 07 Wrzesień 2013, 20:48:31
Zakładaj a nie myśl bo i tak po jakimś czasie zaoszczędzisz tyle, że kupisz sobie drugie auto :-D '
Ale co do instalki dawniej bym polecił brc 24 bo sam mam ale teraz już wiem, że lepiej zakładać dobry zestaw na stagu 300. Podobna cenowo ale tańsza w eksploatacji i ewentualnych naprawach.
Mam te brc i wszędzie mówią, że do tego wszystko drogie. Jeden wtrysk na allegro 210 a u gaziarza 350-400 a są 4. Są długowieczne ale do staga jest ogromny wybór wtryskiwaczy, łatwe ustawianie nawet można samemu wgrywać mapy wtrysku za pomocą kabelka.  
Do tego mam starszą wersję i nawet nie ma zapalania na gazie. Więc padnie pompa paliwa i samochód stoi. Nowsze mają chyba możliwość 5 krotnego zapalenia.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: kevin55 w 08 Wrzesień 2013, 09:50:20
Co do ceny to BRC faktycznie tanie nie jest w serwisowaniu, ale za to podobno jest to trwała instalacja. Być może są lepsze.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 09 Wrzesień 2013, 09:48:33
1.Scoupe - gaz BRC na mieszalniku - żadnych awarii - na gazie ponad 200 tyś km
2. Scoupe poliftowe - sekwencja BRC - żadnych problemów - jakieś kilkadziesiąt tyś km
3.Mercedes 190E - mieszalnik BRC - czasami strzały w kolektor jak to przy mechanicznym wtrysku
4. Coupe - sekwencja BRC - awaria wiązki elektrycznej LPG kilka dni po montażu - wymienione na gwarancji - ponad 130 tyś km na LPG i żadnych problemów - gazownik sam nie chciał wierzyć
5. Accent - sekwencja BRC - jak na razie trochę ponad 40 tyś km na LPG i żadnej awarii.
6. KIA Sportage - sekwencja BRC - jak na razie ponad 100 tyś km na LPG i jeszcze nie była na regulacji po 1000 km   ;-)
7. Druga Kia Sportage kupiona z instalacją BINGO i same problemy.
8.Berlingo kupione z instalacją nawet nie wiem jaką - same problemy.

Aut znajomych nie liczę, a jest ich ponad 20. Wszystko BRC zakładane u jednego gazownika - nikt się na awarie nie skarżył.
Do E46 też założę BRC.
Może i są lepsze instalacje ale nie mam zamiaru tego sprawdzać.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: kml w 17 Wrzesień 2013, 18:52:21
A propos gwarancji: mam założoną instalację z gwarancją na 100 km bez limitu czasu. W tej chwili po 5 tys km nie wyobrażam sobie płacić po 6 PLN za litr wachy. Instalacja nie jest w Hyundaiu tylko w innym samochodzie, uprzedzając pytania.

Dobrze zrobiona instalacja jest bezproblemowa tyle, że ja jechałem z wAw w okolice Gliwic żeby mieć to dobrze zrobione. Nie żałuje.  :mrgreen:
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: ziemniak0783 w 13 Październik 2013, 16:10:39
Ja już na gazie  zrobiłem około 50tyś, także żadnych problemów.

Instalacja to STAG z lepszymi wtryskiwaczami niż Valteki.

Wymienione tylko filterki od gazu 2 razy.

Pozdrawiam
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: #Gregory# w 28 Październik 2013, 07:50:38
Witam wszystkich,

A czy te wszystkie instalcje macie z lubryfikacją ? Pytam , bo również będę zakładał LPG do mojego i20 i praktycznie wszyscy instalatorzy mówią, że lubryfikacja musi być. W firmie Czakram powiedzieli mi , że tą dyszę od lubryfikacji wkręcają (we wcześniej zrobiony) w otwór w korpusie przepustnicy.
Macie jakieś doświadczenia z taki rozwiązaniem ?

Pozdrawiam!
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: djpit w 03 Grudzień 2013, 21:25:18
no i co nie ma więcej osób z LPG w tym silniku ??....

W necie i pismach motoryzacyjnych jest napisane że po pewnym czasie te silniki mają poważne problemy po traktowaniu lpg....  

Tak więc czym różnią się silniki oferowane w salonie z LPG od naszych zwykłych?  W oplu są inne gniazda zaworowe i coś tam....
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: gabor76 w 10 Kwiecień 2014, 11:33:22
Ja też mam instalację LPG (firmy BRC Seqent 24.11 z lubryfikacją) od nowości, zakładaną przez salon sprzedaży, do instalacji nie mam żadnych zastrzeżeń, przejechane 55kkm. Pomijam fakt ,że właśnie mam wymieniany silnik (na gwarancji) lecz według mnie uszkodzenie silnika nie jest spowodowane LPG.

  Spalanie gazu to około 9l/100km (na 1 tankowaniu 34l około 340-390 km, w zależności gdzi i jaki gaz tankowałem oraz w jakich warunkach).

Co do instalacji to też były kłopoty lecz nie z winy samej instalacji. Wymieniono listwę wtrysków (wymiana gwarancyjna) oraz miałem inny nr fabryczny na butli STACO i w homologacji - przysłali nową homologację z odpowiednim nr.
 
Co do  Brc przejechałem na takiej instalacji 200 kkm zamontowanej w peugeot 207 bez najmniejszych problemów ,raz byłem na regulacji po przejechaniu 150 kkm ( przełączał się na benzynę przy pełnym baku gazu , regulacja wyeliminowała problem)

  Teraz chcę zamontować LPG do drugiego i20 (2009 r 1,2 78km) i na pewno będzie to BRC mam tylko problem czy zakładać lubryfikację (400 pln więcej).
   
Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna  w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: ph71 w 14 Kwiecień 2014, 10:03:26
[quote="gabor76"  
...Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna  w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))[/quote]

Zajrzyj na ogólnodostępne fora poświęcone lpg i przeszukaj je:
http://gazeo.pl/forum_lpg_cng/
http://lpg-forum.pl/

Znajdzisz tam sporo informacji od instalatorów-praktyków także na ten temat, często w różnych wątkach, w szczególności dotyczących BRC.
Generalnie rzecz biorąc, to kwestia lubryfikacji jest mocno dyskusyjna..., Miłej lektury :)
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Jesionki w 23 Luty 2017, 19:02:42
Cytat: "gabor76"
Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna  w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))


Jeśli posiadasz silnik o pojemności 1248 cm3, mocy 57kW (77PS), o kodzie G4LA (1200 CC - KAPPA), to posiadasz regulację luzu zaworowego hydrauliczną, automatyczną. W związku z powyższym gaz nie powinien zaszkodzić i lubryfikacja co prawda nie zaszkodzi, ale i nie jest niezbędna. Załączam wykaz silników, do których jest zalecane założenie lubryfikacji. Na wykazie przeważnie znajdują się silniki, które nie posiadają hydraulicznie kasowanych luzów zaworowych.
Tytuł: Hyundai i20 1.2 2012r LPG?
Wiadomość wysłana przez: mielnicki1987 w 09 Luty 2018, 10:19:43
Cześć, potrzebuje fachowej porady jaka instalacja najlepsza będzie dla mojego auta, czy silnik nadaje się do zagazowania, jaki jest koszt i żywotność takiej instalacji? Jest to moja pierwsza styczność z zasilaniem samochodu LPG. Rozważam zainstalowanie LPG, wiem że opłacalność inwestycji zależy od przebiegów - te są różne, więc tutaj chciałem się skupić na kwestii czysto mechanicznej i eksploatacyjnej. Czy silnik ten jest polecany pod LPG? Chodzi mi czy jakieś jego części będą się zdecydowanie szybciej zużywały itp itd. Wydaje mi się, że jest to prosta konstrukcja więc nie powinno być problemów. Jak wygląda kwestia spalania? Ile % więcej spali LPG od benzyny, lub konkretne wartości. Może są tutaj ludzie, którzy mieli styczność z tym silnikiem. Kwestia osiągów, czy spadek mocy jest zauważalny? Ile wynosi koszt zamontowania takiej instalacji? Jakość podzespołów wiadomo, żeby była odpowiednia. Z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 09 Luty 2018, 18:57:47
Skoro to pierwsza styczność z lpg to raczej słaby silnik do tego wybrałeś. Nie wiem czy się nie mylę, ale czy w tych silnikach nie ma problemu z głowicami za słabymi do gazu?
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: karino13 w 26 Marzec 2018, 22:26:46
polecam zapoznanie sie z lista Prins'a silnikow ktore nie nadaja sie do gazu.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: yunior81 w 27 Marzec 2018, 13:52:08
Cytat: "mielnicki1987"
Jest to moja pierwsza styczność z zasilaniem samochodu LPG



To trzeba zacząć od lpg-forum.pl , tam znajdziesz konkretną odpowiedz na swoje pytania/e jak tez znajdziesz polecane warsztaty. Nic więcej nie potrzebujesz na razie.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: RaQu w 28 Marzec 2018, 10:27:21
Cytat: "mielnicki1987"
Jak wygląda kwestia spalania? Ile % więcej spali LPG od benzyny, lub konkretne wartości.

Spalanie na gazie zawsze jest większe wynika to z wielu fizyko/chemicznych zależności gazu. Średnio spalanie LPG jest większe o ok 20% od spalania benzyny (przy Stechiometrycznej dawce paliwa)

Cytat: "mielnicki1987"
Kwestia osiągów, czy spadek mocy jest zauważalny?

Na dobrze wystrojonej instalacji LPG nie ma prawie różnicy lub jest ona niewielka i wynosi kilka % (instalacja IV Gen) które jest nieodczuwalne przez większość użytkowników. Wszystko zależy od tego jak ktoś tą instalację zamontuję a także od wielu innych czynników jak w jakim stanie są (filtr, świece, Kable WN itd.)
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Czajen w 30 Wrzesień 2018, 19:47:08
Witam. Nie chce zakładać nowego tematu, podpiąłbym się pod ten. Chciałbym założyć instalację LPG do i20 z silnikiem 1.2, 62kW, rocznik 2016 r. Czy na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę? Auto będzie częstym gościem w DE,więc chciałbym też taką instalację którą ogarnie nawet potencjalny niemiecki "magik". A montaż w Polsce z wiadomych względów.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Czajen w 21 Lipiec 2019, 20:42:42
Auto zagazowane na początku roku, instalacja która weszła BRC SQ 32. Do tej pory przebieg na LPG mam ok 16 tys.km, auto jest po pierwszym przeglądzie, wymianie filtrów itp. Spalanie na poziomie 8-9l/100km w zależności od warunków jazdy, także całkiem niezły wynik.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 21 Lipiec 2019, 21:53:56
Skoro chciałeś instalkę co wszędzie serwisują nawet typowy Helmut w stodole ją naprawi to trzeba było zakłądać staga. Brc jest świetne póki nowe i się nie psuje. Potem to części drogie a tykać tego się chcą tylko autoryzowane serwisy.
Sam mam brc 24 i raczej ponownie bym nie założył tej firmy jak dla siebie.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: nadamus w 23 Lipiec 2019, 15:49:23
co do "badziewności" brc- mam taką instalkę w aveo (brc 24- rok 2008) i nie mogę narzekać. nalatane ponad 210 kkm i wszystko działa . do tej pory musiałem tylko wymienić zbiornik, (minęło 10 lat- homologacja) i wymienić po 176kkm membrany w parowniku. miałem też jedną poważną awarię- ze względu na słabą (nawet gorzej- bo bardzo słabą) jakość gazu wypaliło mi 2 gniazda i zawory i musiałem robić głowice. przyczyną był zanieczyszczony gaz który zatkał jeden wtryskiwacz lpg. po umyciu w myjce ultradzwiękowej wtryskiwacz wrócił do życia (i dalej chodzi) ale głowica już nie. ale za to wstawiłem wzmocnione gniazda (to było przy 135kkm) i myję wtryski co 30kkm (koszt to 80 zeta). do tego regularny (co 15kkm) przegląd ( wymiana filtrów i regulacja) jak widać regularny serwis to podstawa. co prawda mało jest warsztatów które to wstaawiają ale mają dobre opinie.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Czajen w 23 Lipiec 2019, 20:13:48
No jak na razie się nie psuje. Fakt niewiele na liczniku, ale jest ok. Natomiast jeśli chodzi o wybór instalacji to rozważałem różne opcje, Stag również ale był problem prawny https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/Niemcy-zmieniaja-przepisy-koniec-montazy-w-Polsce,wiadomosc,9935.html. I sprawa się zamknęła. Zostało mi do wyboru BRC i Prins. Więc zdecydowanie wolałem BRC. Do "nadamus" gdzie czyścisz te wtryski? Jest jakaś firma która się tym zajmuje? Czytałem, że one są nierozbieralne.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: nadamus w 23 Lipiec 2019, 21:13:44
czyszczę je w białymstoku w serwisie brc. w zwykłej myjce ultradzwiękowej. podłączają je do instalacji i wsadzają do myjki. czas trwania to ok. 30 minut ale wychodzą jak nowe. ale fakt są nierozbieralne ale też dość drogie (ok 200-250/szt) wiec dlatego warto je czyścić. z tego co słyszałem to wtryski brc produkuje keihen wiec to górna półka.
Tytuł: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
Wiadomość wysłana przez: Czajen w 28 Lipiec 2019, 13:40:27
Super, dzięki za odpowiedź. Z pewnością mi się to przyda. No właśnie dużo dobrego czytałem o tych wtryskach, właśnie jeśli chodzi o wytrzymałość i trwałość. Cena mnie jakoś nie przeraża, skoro mam zrobić na nich sporo km. A skoro piszesz że da się je jeszcze czyścić to tym bardziej. Szerokości.