HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: soviet100 w 02 Czerwiec 2009, 20:43:05
-
Chcialbym zrobic u siebie klimatyzacje ale troche inaczej niz jest oryginalnie i oczywiscie duzo lepsza wiec tak chcialem wziasc z vana chlodnie wsadzic do bagaznika i dziure zrobic zeby cieplo uciekalo pod bagaznikiem natomiast w bagazniku bylby nawiew i szly by 2 rurki pod tylnim siedzeniem a wlacznik bym mial pod kierownica .
mam co nieco wiedzy na ten temat bo moj ojcec ma w firmie 2 takie vany a taka chlodnie latwo dostac za mala kase . mysle ze to jest wykonalne i wcale nie takie trudne wystarczylo by to pozniej nabic i tyle . Jest to na 12V cale .
Co myslicie o tym i na jakie problemy moge sie natknac
ps przepraszam ze bez polskich znakow ale siedze u kolegi na laptopie .
kazda wskazowka mi sie przyda
chlodzi to do 0 stopni mozna sobie ustawic latwo na panelu
-
A co kiełbasę chcesz wozić ?? Moim zdaniem to totalnie bez sensu. Zwykła klima (przynajmniej ) u mnie robi taki mróz, że się usiedzieć nie da. Poza tym klimatyzacja jest po to żeby z niej korzystać w miarę logiczny sposób (mieć w aucie np 20 stopni podczas upału, a nie 0).
Ciekawe jaki żywot by miał akumulator (o ile to klima elektryczna). Masz najbardziej wypasioną wersję i klima ci nie starcza, to może zacznij chłodnią jeździć.
Aha i wcale się nie nabijam, ale przecież w Irlandii nie ma skrawu jak na Cyprze, to po co ci taka klima ?
Czuję się jakbyś robił prowokację...
-
soviet100, ostatnio na forum mam wrażenie, że sobie żarty robisz.
Chyba, że naprawdę masz takie głupie pomysły.
Skończ z tym lepiej.
-
Wątek powinien być w dziale TUNING
OT
Być może soviet100, oglądasz za dużo programów typu 'monster garaży" i stąd te napady pomysłowości :roll: :?:
-
Ja nie mam klimy w moim aucie i ja na prawdę nad tym myślę bo skoro mam za darmo elementy więc trochę czasu poświecę nabiją mi to za 100 euro i klima full wypas a chłodzenie jest sterowane więc np jak mi pokaże na ekraniku że jest 16 stopni to ją wyłączę i jak się zrobi cieplej to znowu włączę poza tym mogę sobie ustawić na ile stopni ma to być .
No przecież pomysł nie jest głupi aż tak bardzo i do zrobienia .
Ps jak bym miał w aucie klime to inna sprawa ale ja jej wcale nie mam a dzisiaj było 30 stopni w cieniu szyby otwarte nawiew włączę to mi wieje ciepłe powietrze .
No to może pójdę w tym kierunku ? http://www.allegro.pl/item641903530_mini_klimatyzacja_klimatyzator_12_230v_najnowsza.html#gallery
-
No to może pójdę w tym kierunku ? http://www.allegro.pl/ite...za.html#gallery
to już lepsza ta chłodnia z vana :mrgreen:
-
też tak uważam :)
-
A mi się pomysł podoba. Jeśli jest czas, umiejętności oraz części za darmo lub pół darmo to czemu nie. Zaczął bym od sprawdzenia zapotrzebowania takiej klimy na prąd, jeśli to jest kilka kilowatów to przemyślał bym czy auto ze standardową instalacją elektryczną da radę. Skoro wiesz jak części takiej chłodni wyglądają, to pewnie masz już jakiś pomysł jak umieścić element chłodzący. Dobrze by było jakoś ten element w standardowe kanały nawiewne wkomponować, przyda się do odparowywania przedniej szyby. Powodzenia przy projekcie :)
-
soviet100, jak już to zrobisz a zwłaszcza te "dziure do uciekania ciepełka" to wrzuć foty na forum.
Zamiast wziąć z rozbitka i próbować przełożyć to chcesz zrobić to chcesz wsadzić elementy do układu który chłodzi kubature nie wiele większą niż sam samochód a do tego pełną miesa.
umiejętności
uhumm
-
Ale przełożyć klimę z rozbitka to dużo roboty i pieniążków a te części z vana mam za pół darmo własnie czas mam i chęci i pomoc paru mechaników .
-
Ale przełożyć klimę z rozbitka to dużo roboty i pieniążków a te części z vana mam za pół darmo własnie czas mam i chęci i pomoc paru mechaników .
Fajnie, jak skończysz to wrzuć foty.
-
No to myślę że do miesiąca może dwóch bo bez pośpiechu chce więc w tym temacie się jeszcze odezwę .
-
Co.. panienki w tshirtach chce sie wozic? Hehe. Wg mnie pomysl jest zupelnie poroniony a Ty skonczysz z powaznym zapaleniem pluc i z autem w ktorym NIGDY nie ustawisz temperatury tak, aby byla przyjemna.
-
Już mam pierwszy problem bo to co mam to na turbosprężarkę jest na pasek do silnika a to raczej nie wykonalne .
-
Ale w normalnej klimie też masz przecież pasek. Sam widzisz, że to extremalne to co rzekomo chcesz zrobić. Chyba jednak będziesz zmuszony do kupienia normalnej klimy, bo ta mała to kicha.
A tak poza tym, to nie da się załatwić czegoś takiego jak klima elektryczna na 12V ??
-
Patent o którym myślisz miał zamontowany mój znajomy w Kangoo. Taki mały jakby "split", został zamontowany na pace i dmuchał do kabiny. Chłodnica - nie wiem gdzie była umieszczona, ale chyba na dachu. Całość była włączana przyciskiem on/off i działała wydajnie, choć stały nawiew był średnio przyjemny. Trzeba było wachlować on/off co jest upierdliwe i niewygodne.
W Twoim przypadku uważam takie rozwiązanie za chyba bezsensowne z kilku powodów.
Po pierwsze w osobówce ciężko będzie to wszystko upchnąć w rozsądny sposób, nie niszcząc przy tym samochodu,
Po drugie normalna klima jest połączona z wymiennikiem ciepła gdzie można wyregulować temperaturę a tu masz tylko on/off,
Po trzecie parametry elektryczne klimy mogą obciążyć mocno instalacje, a Accent to nie Van. (oczywiście musisz mieć klime ze sprężarka elektryczną, bo normalnie najczęściej jest mechaniczna napędzana paskiem).
Jeszcze opcja dołożenia klimy z rozbitka. Przerabiałem taki temat w Prosiaku - spory koszt. Aby mieć gwarancję że to będzie działać, najlepiej kupić kompletną instalację z innego wozu (kompresor, rurki, sterownik, cały wymiennik ciepła z parownikiem, być może wiązka elektryczna... bóg wie co jeszcze). Montaż będzie też hardcorowy, bo trzeba rozbebeszać całą deskę rozdzielczą no i oczywiście montaż całego osprzętu pod maską. Dojdą jeszcze koszty sprawdzania szczelności układu, może jakiś napraw i ponownego nabicia. Ogólnie ciężki temat aczkolwiek wykonalny.
-
Soviet - czy masz u siebie w accencie wszystkie przewody do klimy? W sonacie wystarczylo popodłaczac kostki i grało..
Tak mysle, ze moze mojej kumpeli bym klime zainstalowal..
Zorientuj sie po ile zestawy w IRE chodza - ja poszukam na brytyjskich brejkjardach
-
Znajdź mi coś takiego na allegro :)
-
http://www.breakeryard.com/partfinder.aspx
-
Kompletna klimatyzacja:
-sprężarka, łapa / mocowanie, pasek
-parowacz, filtr kabinowy (Montaż- demontaż schowka pasażera)
-skraplacz, wentylator
-przewody /rurki :cienki długi, gruby długi (dzielony), krótki długi + czujnik ciśnienia
-włącznik
Około 800zł + transport
Montaż
-gwintowanie otworów w silniku
-reszta około 4h
Napełnienie:
-120zł
-jak maszyna nie utrzyma próżni to nie napełni instalacji.
-
kpawel, a gdzie takie coś można kupić??
-
Najlepiej oraz najtaniej jest zakupić komplet z jednego auta.
Ja trafiłem na auto sprowadzone z Włoch, ale bez papierów potrzebnych do rejestracji.
Szukać rozbitka z całym przodem lub auta sprzedawanego na części, zadzwonić i spytać czy ma klimatyzacje komplet.
Z anglika niektóre części nie będą pasować, tzn. :
- parowacz
-rurki: cienka długa i gruba krotka.
Najpierw trzeba sprawdzić czy jest sens tzn. posiadamy instalacje elektryczną, tzn.:
-wtyczkę do wentylatora, kompresora , włącznika i czujnika temperatury (za schowkiem pasażera, podłączany do obudowy parownika)
-kable w gniazdach przekaźnika (skrzynka bezpieczników)
-
Koledzy jeśli w skrzynce bezpieczników przy silniku jest do klimy i mają blaszki w środku ale przekaźników brakuje to czy te kostki będą ?
-
Koledzy jeśli w skrzynce bezpieczników przy silniku jest do klimy i mają blaszki w środku ale przekaźników brakuje to czy te kostki będą ?
Człowieku zacznij pisać po poslku bo teraz piszesz po polskiemu i kompletnie nie wiadomo o co chodzi <cisza>
-
Proponuję zamknąć ten temat:
1.mihu_24
2.
-
Do zamkniecia i wywalenia - ze wzgledu na zupelne science fiction - post obniza zawartosc merytoryczna forum.
Number two.
-
Ja też. Nr 3.
-
Z trzema ostatnimi postami się zupełnie nie zgadzam, no ale trudno. Widzę, że wszystko musicie mieć typowo.
-
termos, A co powiesz na watek o zakladaniu trzyrejowego masztu zaglowego do Sonaty, albo odrzutowym silniku wspomagajacym do Lantry? Marzyciel, cos tam sobie idiotycznego wymyslil - kompletnie oderwany od rzeczywistosci, bez zadnych umiejetnosci technicznych ('aaa.. to tam jest sprezarka...') - to nie to forum, sorry.
-
No dobrze, przekonałeś mnie, do tego rzeczywiście trzeba mieć umiejętności :)
BTW:
- trzyrejowy masz do Sonaty: myślę, że w miesiąc, góra dwa mógłbym mieć już zamontowany pełen takielunek
- silnik odrzutowy do lantry: z racji tego, że trzeba by wspawać dobrą konstrukcję nośną, bo sama blacha tego nie wytrzyma, to bym samodzielnie się tego nie podjął
:)
-
A nie lepiej wyciąć w podłodze miejsce na nogi?
-
termos, Osobiscie znacznie bardziej interesowaloby mnie mozliwosc zainstalowania np tego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_strumieniowy, ale po pierwsze - to HIPOTETYCZNIE moznaby wyprubowac tylko na niemieckiej autostradzie-jako silnik wspomagajacy, po drugie nie mam na to kasy, umiejetnosci ani wystarczajacej wiedzy. Wiec tego nie robie.
Ale pomysl ciekawy - znacznie bardziej niz przerabianie Accenta na chlodnię :-)
-
Hants, jakbyś powiedzmy pracował w zakładzie projektującym i testującym silniki odrzutowe to sprawa umiejętności, czasu i kosztów wyglądała by zupełnie inaczej. Sądziłem, że podobną sytuację ma soviet100.
Z przeróbek to mnie raczej ciągnęło by w stronę ogniw paliwowych, po silniku elektrycznym na koło, wyrzuceniu silnika spalinowego, skrzyni biegów, dyferencjałów. Też tego nie robię, narazie głównie z braku wiedzy i kasy na ogniwa paliwowe, bo wydaję mi się, że resztę może dało by się powoli zrobić :) Czysty silnik elektryczny to ma dopiero potencjał, niezły kop od najniższych obrotów :)
A nie lepiej wyciąć w podłodze miejsce na nogi?
Jeśli silnik spalinowy nie byłby używany, to według polskiego prawa byłby to rower :)
-
Czysty silnik elektryczny to ma dopiero potencjał
Oczywiscie, ze jest o wiele lepszy od silnika spalinowego, ale problemem jest 'zarzadzanie energia". Jak dotad na ziemi nie wynaleziono bardziej wydajnego paliwa niz ON/benzyna (OK-odpuszczam paliwa jadrowe)
-
A może by przerobić accenta na łódź podwodną i zainstalować silnik magneto-hydro-dynamiczny ? - co o tym myślicie. Uszczelnić go sylikonem i pianką do okien - hmmmm mogłoby się udać :D
-
Proponuję zamknąć ten temat:
1.mihu_24
2.
Przegłosowane <cisza>
soviet100 tak jak wspomniałem "Wątek powinien być w dziale TUNING "