HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: forestkorsze w 04 Wrzesień 2013, 22:38:37
-
Chcę wymienić przeguby, ale nie wiem w jaki sposób wyjąć półoś z przegubu.
Odkręciłem koło, piastę od amortyzatora i dolny sworzeń wahacza , a półoś niechce się wysunąć z przegubu. Jak to zrobić ?
-
Czy zdemontowałeś przegub wraz z półosią z samochodu ?
-
Nie, przecież półoś musi zostać w skrzyni. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Przy założeniu, że wyją bym półoś ze skrzyni , to i tak muszę jakoś rozłączyć jedno z drugim, i właśnie tej wiedzy mi brakuje . Jak rozłączyć przegub z półosią ?
-
A gdzie dostałeś przegub do swojego bo ja szukam 25x25 ABS 29 , obdzwoniłem wszystkie hurtownie w mojej okolicy i nikt nie ma do automatu...
-
U mnie jest dobry sklep motoryzacyjny, idę, zamawiam , na drugi dzień jest.
Do mnie idzie 22/25 bez ABS.
Tylko powiedzcie mi jak rozdzielić te dwa elementy bez wyciągania półosi ze skrzyni.
-
Czy czytałeś tematy na forum związane z wymianą przegubów w Lantrze ?. Żeby ściągnąć przegub z półosi trzeba go wybić, a to wiąże się z demontażem całego elementu od skrzyni biegów aż do piasty koła.
Od 6:15 do 7:20
-
Hmmm, nie wiem jak jest w Lantrze, ale w Ponym po prostu przegub trzeba "zbić" z półosi. Tydzień temu wymieniałem osłony przegubów, jedną reka trzymałem półoś a drugą " pukałem młotkiem w przegub. Obydwa zeszły bez problemów.
Na końcu półosi jest pierscień sprężysty, który zabezpiecza przegub przed wysunięciem. Właśnie z niego musisz "zbić" przegub. No chyba, że w Lantrze jest inaczej, ale nie wydaje mi się.
-
A gdzie dostałeś przegub do swojego bo ja szukam 25x25 ABS 29 , obdzwoniłem wszystkie hurtownie w mojej okolicy i nikt nie ma do automatu...
Zamiast marnować pieniądze na telefon użyj funkcji "Wpisz szukane slowa" i wpisz frazę "przegub", a znajdziesz http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3473&highlight=przegub .
-
A gdzie dostałeś przegub do swojego bo ja szukam 25x25 ABS 29 , obdzwoniłem wszystkie hurtownie w mojej okolicy i nikt nie ma do automatu...
Zamiast marnować pieniądze na telefon użyj funkcji "Wpisz szukane slowa" i wpisz frazę "przegub", a znajdziesz http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3473&highlight=przegub .
telefon firmowy więc dzwonię do woli ;-)
ten temat czytałem i nawet próbowałem się skontaktować z użytkownikiem radeek23, bo miał ten sam problem.
Dzięki za pomoc
-
W Lantrze jest tak samo. Zbijasz przegub z półosi. Demontaż manszety, przegub w dół i uderzasz w obudowę, stanowczo, porządnym młotkiem a nie okuwaczem. 3kg młot spokojnie wystarczy. Trzeba spory bo miejsca nie ma żeby machać małym młoteczkiem a i siła musi być odpowiednia żeby go zbić. Innym sposobem jest gmeranie wewnątrz przegubu aby ten pierścień na końcu półosi ścisnąć aby zszedł przegub.
-
ten temat czytałem i nawet próbowałem się skontaktować z użytkownikiem radeek23, bo miał ten sam problem.
Witaj "respirator".
Po pierwsze zdemontuj stary przegub i policz wszystkie zęby wewnętrzne i zewnętrzne,sprawdz ilosc zębów ABS,bo przeguby w lantrach to śliski temat-montowano różne do tego samego modelu.Podobno nawet auta zjeżdżające z taśmy montażowej tego samego dnia,mogły się różnić co do przegubów.
Ja po wymontowaniu swojego pomierzyłem dokładnie,tu masz moj schemat
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3473&highlight=
Ja nigdzie nie mogłem dostać przegubu z pierścieniem ABS 29zębów,więc zamówiłem ten: http://www.motointegrator.pl/produkty/270944-przegub-napedowy-zewnetrzny-nkn-g15003
Na miejscu,podczas odbioru w intercars okazało się że tego jednak nie mają(mimo iż w katalogu internetowym był jako dostępny) i zaproponowali mi zamiennik firmy pascal- http://www.motointegrator.pl/produkty/205643-przegub-napedowy-zewnetrzny-pascal-g15003pc
przegub zmierzyłem dokładnie suwmiarką,pasował,więc wziąłem. Oczywiscie pozostawała kwestia braku pierścienia ABS.I tu masz 2 opcje-zbijasz stary na imadle,czyscisz z rdzy,podgrzewasz i nakładasz na zakupiony przegub,lub też kupujesz nowy pierscien i zakladasz go tak samo na przegub. Ja musiałem kupić nowy,gdyż stary piał pęknięcie i nie nadawał się do powtórnego założenia. Zamówiłem dokładnie taki http://www.przeguby.pl/produkt/2377/koronka-abs-29-mi001,-mi004,-mi005,-mi013,-mi027/ i pasował idealnie.
Firma owa proponowała mi również przegub dedykowany do tego pierscienia,ale ze już mialem kupiony to wziąłem samą koronkę ABS.Pasowała idealnie. Jedyny problem miałem z metalową obręczą,która na była założona na zakupionym przegubie w miejsce gdzie powinien znajdowac sie pierscien ABSu-nie bylem pewien czy czy musze ja zbic,ale okazało się że tak.Wtedy dopiero koronka ABSu idealnie się wpasowała na przegub(po lekkim podgrzaniu jej na kuchence gazowej heh)
przegub pasował idealnie do mojej landrynki. Miałem duży problem z założeniem i zaciśnięciem metalowejopaski na gumie osłaniającej-ta którą dostałem w zestawie z przegubem to szajs,którego mechanicy nie polecają. Dlatego tez postanowiłem kupić coś takiego( link przykładowy,nie dedykowany) http://sklep.regmot.com.pl/opaska-oslony-przegubu-104-96-6-9mm-oetiker-115002,3,14731,6902
W sklepie pasowała na osłonę podczas zakładania,ale już na przegubie miałem mega problem,żeby ją zapiąć na odpowiedni ząbek i zacisnąć.Cięgle brakowało mi dosłownie milimetrów-udało się po długich męczarniach. Gdy jednak zmieniałem sparciałą osłonę w drugim przegubie kupiłem taką obejmę jak ta w powyższym linku tyle że nie w formie okrągłej obejmy z konkretnym wymiarem,a w formie prostego długiego paska. Wygląda identycznie jak ta okrągła tyle że sam ją owijasz wokół gumy,dopasowujesz sobie długość, a zbędną część po prostu obcinasz.Fajna sprawa bo mozesz idealnie dociąć sobie pożądaną długość-koszt 7zł w sklepie motoryzacyjnym. Jako że nie miałem profesjonalnych szczypiec zaciskowych,użyłem domowych obcęgów uważając tylko żeby nie zniszczyć opaski. Powstały grzybek dobiłem lekko młoteczkiem i osłona trzyma się do dzisiaj :)
co do metody zdejmowania przegubu...ja zdjąłem bez wyciągania osi ze skrzyni,bez wybijania sworznia wachacza,ale zajęło mi to sporo czasu i zjadło trochę nerw,więc gdybym miał to robić jeszcze raz to chyba wyjąłbym oś i zrobił to na imadle w garażu...na szczęście brat mi pomogł,więc jakoś zdjęliśmy go metodą chałupniczą heh.
-
Jestem właśnie w trakcie wymiany przegubów . Zeszły bardzo łatwo bez wyciągania półosi ze skrzyni.
Robię to pierwszy raz, ale muszę powiedzieć, że to łatwizna. Gdybym wymieniał tylko przeguby to już bym składał ten majdan do kupy.
Wymieniam też tuleje wahaczy i tu utknąłem. Nie mogę wyjąć " wybić , wykręcić " śruby z przedniej tulei wahacza, zapiekła się. Kręcąc śrubą okręca się cała tuleja w wahaczu, macie może na to sposób ??
-
Wymieniam też tuleje wahaczy i tu utknąłem. Nie mogę wyjąć " wybić , wykręcić " śruby z przedniej tulei wahacza, zapiekła się. Kręcąc śrubą okręca się cała tuleja w wahaczu, macie może na to sposób ??
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3269
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3415