HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: vesoly w 17 Lipiec 2008, 19:45:31

Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: vesoly w 17 Lipiec 2008, 19:45:31
Postanowiłem zainstalować LPG w nowym Accencie (rocznik 2007) po paru telefonach okazało się, że niby można ale nie bardzo.
Preferowana przez Hyundai'a firma Czakram jest ZA (są w stanie zastosować odpowiednie, pasujące do silnika elementy)
ale musi to byc wykonane na zlecenie ASO Hyundai'a. ASO Hyundai'a mówi, ze
silnik DOHC 16V 1.4 zainstalowany w Accencie nie ma homologacji na gazowanie
wiec nie ma mozliwosci na razie - moze pod koniec roku.
Firma CZAKRAM instaluje BRC ale nie mogę skorzystać z ich usług nie tracąc pozostałych 2 lat gwarancji.
Pracownik w innej ASO po rozmowie w 4 oczy poinformował mnie, ze jeżeli zlecę im instalację LPG
to oni to zrobią i jeżeli bedę u nich wykonywał nadal przeglądy gwarancyjne to gwarancja będzie u nich uznawana.
Proponują mi instalacje LandiRenzo (chyba dobrze napisałem) IV generacji a koszt całkowity to 3400pln.

 :idea: Zostałem poinformowany rownież, ze nie bardzo mi się będzie przydawał komputerek pokładowy bo będzie liczył tylko benzynę,
której prawie nie będę zużywał.

 :?: Proszę o porady czy to LandiRenzo to nie jest jakiś chłam w porównaniu do BRC.
Nigdy nie miałem samochodu z LPG i zupełnie nie znam tematu.

Dodane 2008-07-28: Instalacja nazywa sie OMEGAS.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: wlad w 17 Lipiec 2008, 20:51:06
ja mialem landi 1 generacji w samarze i bylem b.zadowolony-bezobslugowa.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 17 Lipiec 2008, 20:59:35
Witam. Instalacje włoskiej firmy LandiRenzo zaliczane są do tych lepszych, niestety mają swoją wadę - cena. Mnie zaproponowano taką instalację za 5400 PLN i w sumie mam nieco mniej prestiżową instalację za 3300 PLN, która działa również bez zarzutu. Co do porównania do BRC, to się nie wypowiem, bo nie padła propozycja montażu instalacji LPG tego producenta w moim mieście i nie drążyłem tematu. Jeśli chodzi o ASO Hyundai'a, to przy wszystkich modelach samochodów uzyskasz taką samą informację, a mianowicie, że silniki nie nadają się do stosowania LPG, powód - ów wspomniany przez Ciebie brak homologacji. Ja w sumie poruszam się od niedawna na LPG, ale są wieloletni użytkownicy instalacji gazowych w Hyundai'ach na forum i najlepiej, by oni opisali zachowanie swoich silników. Co do komputera pokazującego zużycie, to sprawdziły się moje przypuszczenia. Instalacja gazowa posiada autonomiczne zasilanie i wtryskiwacze, nie ma czujnika (przepływomierza), za pomocą którego można by sprawdzić ile gazu zostało zużyte w danym okresie czasu. Wynika z tego, że taki przepływomierz jest zamontowany na przewodzie paliwowym i stąd są czerpane informacje o zużyciu paliwa. Zastanawiałem się, czy nie jest to mierzone w inny sposób, dlatego moja poprzednia wypowiedź nie była jednoznaczna w tym temacie, ale wynika na to, że jednak nie. Pozdrawiam Igor.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 17 Lipiec 2008, 22:57:37
Instalacje LPG IV gen. głównie różnicują się ze względu na zastosowane wtryskiwacze - i każdy z producentów których znam ma w swojej ofercie przynajmniej dwa rodzaje wtryskiwaczy: droższy i tańszy;
Tańsze wtryskiwacze są nieco mniej precyzyjne i nieco wolniejsze za to są tańsze :mrgreen: i się nie zapychają :idea:
Instalacje LPG IV gen. to 2200 - 2300 na zwykłych wtryskiwaczach (tańszych).

Czy silnik 1.4 16v jest również stosowany w i30 albo Ceedzie ??
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 18 Lipiec 2008, 09:13:49
Ja mam BRC w czwartym aucie (w tym 3 Hyundai`e) i nie ma na co narzekać.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 19 Lipiec 2008, 00:13:31
Ważne jest też kto gazuje... Nawet najlepsza instalacje źle zamontowana, będzie sprawiała kłopoty, a znowu te "mniej prestiżowe" po dobrej instalacji będą bez obsługowe :)
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: premek w 20 Lipiec 2008, 22:05:57
Mam BRC Sequent 24 w Thalii żony. Zanim wybrałęm instalację sporo szperałem i wybór był prosty - BRC oferuje podobno najszybsze wtryskiwacze a to ma znaczenie na jakość dawkowania. Większość współczesnych samochodów ma tzw. sekwencyjny wtrysk benzyny, czyli w trakcie jednego cyklu pracy paliwo wtryskiwane jest więcej niż jeden raz. Ja osobiście BRC mogę polecić, bo autko jeździ naprawdę przyzwoicie (osiągi na LPG są praktycznie identyczne z tymi na Pb).
Kolejna zaleta to fakt, że BRC produkuje komplet elementów (z wyjątkiem zbiornika, bo tutaj STAKO jest w Polsce monopolistą) i wszystkie są ze sobą kompatybilne. Tańsze układy miewają zbieraninę niby "tego co najlepsze", czyli w rezultacie najtańsze.
Co do Landirenzo - nie wypowiem się.
Zgadzam się natomiast z twierdzeniem, że to co zakładasz ma znaczenie do pewnego stopnia - ważniejsze kto to zrobi.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 25 Lipiec 2008, 14:42:34
Cytat: "vesoly"

:idea: Zostałem poinformowany rownież, ze nie bardzo mi się będzie przydawał komputerek pokładowy bo będzie liczył tylko benzynę,
której prawie nie będę zużywał.


Znajomy montował wczoraj BRC w Passacie 1.8T i komputer pokazuje mu spalanie gazu.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: vesoly w 25 Lipiec 2008, 14:53:48
To pewnie V generacja a ja bede mial IV.
O V generacje nawet sie nie pytalem bo obawiam sie, ze cena byla by juz zbyt wysoka jak na moje mozliwosci :(
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 25 Lipiec 2008, 14:55:38
Normalna sekwencja BRC za nieco ponad 3 tyś zł
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: premek w 25 Lipiec 2008, 20:24:28
To zależy od tego jak komputer liczy spalanie. Jeśli opiera się długościach impulsów, jakie dostają wtryski to będzie wskazywał, ale wtedy będzie liczył ile auto teoretycznie spalałoby benzyny w tej sytuacji.
Jeśli komputer połączony jest z przepływomierzem zamontowanym na przewodzie paliwowym to wskazań nie będzie.
Na pocieszenie dodam, że to drugie rozwiązanie jest sporo rzadziej spotykane.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: Kris_DG w 28 Sierpień 2008, 19:55:13
Ja mam BRC SEQUENT montowany w ASO.
Tuz po zakupie auta był problem z wtryskiwaczami (ponoć przez gaz ze stacji SHELL).
Zostały wymienione dwa- na gwarancji ufff.
Poza tym problemem wszystko ok
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: wariat43 w 29 Sierpień 2008, 01:00:33
Cytuj
Tuz po zakupie auta był problem z wtryskiwaczami


Czym to się objawiało? Czy centralka od gazu zgłaszała błąd?
Podejrzewam u siebie także problem z którymś wtryskiwaczem gazu.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: Hants w 29 Sierpień 2008, 08:27:01
Landirenzo ma opinie najlepiej dopracowanego systemu, BRC, bardzo wysoka jakosc i trwalosc elementow |(sam uzywam i sobie chwale). Dodatkowo - wartą zainteresowania marka jest holenderski Prins - dobra, prosta i praktycznie bezobslugowa instalacja. Przy wtryskach gazu nie ma specjalnie znaczenia kto instalke zamontuje, tylko kto ja potem ustawi - do dzis nie rozgryzlem nawet polowy opcji programu do obslugi brc sequent :-)
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: Kris_DG w 06 Wrzesień 2008, 17:15:31
Poza tym do obslugi BRC SEQUENT potrzeba specjalny elektroniczny klucz.

Co do moich wtryskiwaczy na śmierć zapomniałem jak to sie objawiało podczas jazdy.
Na pewno mozesz otworzyć maske i wsłuchać sie w ich prace. 2 zużyte tak tykały.
Poza tym najprościej sprawdzisz wtryskiwacze odpinając je po jednym na włączonym silniku.
Jeśli silnik zareaguje to znaczy ze jest ok.
Natomiast jesli odepniesz kabel od wtrysku i nic sie nie zmieni to masz padniety wtrysk.
Tytuł: Instalacja LPG w Accent po roku 2006
Wiadomość wysłana przez: vesoly w 08 Październik 2008, 21:20:14
No i dzisiaj odebrałem samochód z ASO po zainstalowaniu Landi Renzo OMEGAS. Myślę, że za tydzień będę w stanie napisać jakieś porównania i szczegóły odnośnie spalania.

* Zasilanie samo przełącza sie na gas w chwili gdy zwiększam obroty powyżej 1600 ale dopiero po kilkudziesięciu sekundach jazdy na benzynie. Co ciekawe mimo, że dzieje się to podczas przyspieszania wogóle nie czuć tego momentu i tylko mozna to poznać po zmianie świecenia diod LED. I o to mi chodziło!

* Komputerek pokładowy liczy mi spalanie gazu ale nie wiem jaka to będzie dokładnośc (czyli o ile będę musiał przemnożyć to co na wyświetlaczu) bo pewnej ilości benzyny odpowiada troszkę inna ilość gazu doprowadzanego do komory spalania aby uzyskać ten sam efekt.

* Ważne, że jak się kończy gaz to automatycznie następuje przełączenie na benzynę a nie gaśnie silnik (kolega tak ma w Fabii z instalacja 2 generacji BRC - czasami to dosyć niebezpieczne jest jak silnik się zaczyna dusić przy wyprzedzaniu)