HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: Remik_NS_WP w 29 Sierpień 2013, 22:48:17
-
Witam
Chciałbym zapytać czy ktoś z was zmieniał może panel nawiewu z pokręteł na elektroniczny?
Chciałbym dokonać takiej wymiany ale nie jestem pewny ze się uda...
-
Czyli chcesz mieć automatyczną klimatyzację ?
-
Raczej aby to się zakończyło powodzeniem, trzeba przełożyć całą kompletną automatyczną klimę, zmiana samego panelu jest niemożliwa.
ed. interpunkcja, czyli to co zwykle :P
-
Tak Kosmos, i dużo lepiej wygląda elektroniczny panel od pokręteł :)
-
Ze strony http://doc.hyundai-autoclub.ru/elantra/ ściągnij "Electrical Troubleshooting Manual 2001" / e-etm-02-SD.pdf strona od 238 do 248 masz schematy elektrycznego podłączenia klimatyzacji (manual/auto). W pozostałych .pdf jest rozmieszczenie w samochodzie złączy i elementów elektrycznych. Tutaj http://koreacat.ru/hyundai/sgroups/GEN2D0PA/107095/?year=2001®ion=ALL&0001=null&0002=null&0003=null&0004=null&0005=null&00DT=null dziewięć ostatnich zakładek opisuje składowe mechanicznych części układu klimatyzacji.
-
Albo wystarczyło by mi tylko po prostu zamienić panel żeby ładniej wyglądał, i może uda się to bez wymieniania całej klimatyzacji?
-
Widzę że kolega esteta, ale można i tak. Stare sterowanie na pokrętła (bo przecież musi zostać) najlepiej schować do schowka pasażera.
[ Komentarz dodany przez: tekla: 2013-08-31, 11:03 ]
Po co chować? Na wierzchu gdzieś położyć, będzie rozbudowane centrum dowodzenia (:
-
Powiedzmy sobie szczerze - szkłem d... nie utrzesz.
Weźmy pod uwagę chociażby tak prozaiczną sprawę jak elektroniczne a manualne sterowanie kierunkiem nawiewu. Odbywa się to poprzez ruch klamek kierujących główny strumień powietrza schłodzonego do odpowiednich kanałów które prowadzą do odpowiednich kratek nawiewów. Klapki sterowane są zwykle mechanicznie przy pomocy podciśnienia branego z kolektora dolotowego, które rurkami jest kierowane do odpowiednich mieszków pneumatycznych i za ich pomocą klapki są poruszane. Przy elektronicznym sterowaniu dostajesz tylko napięcia ze sterownika. Do tego potrzeba silników, które będą sterować klapkami, oraz odpowiednich krańcówek, które będą przy maksymalnych wychyleniach owych klapek rozłączać zasilanie w danym kierunku ruchu silników.
Taka prozaiczna sprawa już wygląda skomplikowanie. A teraz przy klimie: żeby chociaż ustawić żądaną temperaturę, potrzebne są czujniki wewnątrz kabiny, które dadzą sygnał do wyłączenia/sterowania klimą aby utrzymać żądaną temperaturę w kabinie. Zależnie od temperatury musi się to odbywać poprzez sterowanie odpowiednimi klapkami i mocą głównego wentylatora. Dochodzi kwestia wyprowadzeń sterujących ze sterownika. Tego czy panel posiada w sobie taki sterownik czy jest on w formie dodatkowej kostki, którą należałoby zdobyć i odpowiednio połączyć z panelem.
Oczywiście wszystko jest do zrobienia, ale jeżeli już na poziomie 0 czyli samego pytania dajesz znać że chcesz zrobić to na zasadzie plug & play to niestety muszę Cię zmartwić. Tak to nie działa i trzeba się pomęczyć i to konkretnie, żeby to wyglądało i adekwatnie do wyglądu pracowało.
Uprzedzam kolejne pytanie - nie - nie można tego zrobić w 5 minut ani u Zdzicha ani u Stefana z za rogu.
Pozdrawiam :)
-
No i tutaj trudno się nie zgodzić, kolega Złośnik bardzo dobrze to wyjaśnił.
-
Dzięki wielkie.
Kolejnego pytania bym takiego nie zadał:P.
Wiec zostawimy wszystko tak jak jest :)