HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: DjKosmit w 29 Sierpień 2013, 20:44:47
-
Witam
Mam to autko 3 tygodnie i do dzisiaj nie było z nim żadnych problemów, od samego początku tankowałem je na lokalnej stacji paliw (nie jest to sieciówka) i dzisiaj rano miał problem z reakcją po wciśnięciu pedału gazu - muł totalny, jakby konie pouciekały spod maski. Po wciśnięciu do deski dużo lepiej, ale to nie to samo co normalnie.
Na biegu jałowym również był problem, silnik nie chciał wchodzić na obroty dławił się delikatnie było to wyczuwalne.
Dodam że przepaliłem w nim jakieś 80 litrów oleju napędowego, z lokalnej stacji jakieś 4 tankowania. Dzisiaj komputer pokazuje mi, że pozostało do przejechania 120 km więc mam pewnie niewiele paliwa. Czy możliwe że łyka wodę z wątpliwej jakości paliwa? Moje poprzednie auto też tutaj tankowałem ale nie było problemów tylko silnik to zwykłe 1.9 dTi i nie widziałem różnicy.
Jakie są Wasze spostrzeżenia?
ed. tytuł i treść. Biernik l.p od "to auto" = "to auto". Zaimek "te" byłby przy liczbie mnogiej: "te auta". Jeden znak zapytania spokojnie wystarczy, nie trzeba też przed nim stawiać spacji.
tekla
-
Poszukaj na forum, już pisałem o dodatkach do paliwa. Bodajże to było STP do czyszczenia wtrysków; powinno pomóc. Co więcej, ostatnio przed dłuższą trasą (3500 km) zalałem dwa takie specyfiki naraz - w instrukcji podają, że jeden wystarcza na 50-60 litrów paliwa. W zbiorniku mieści się pod korek 80, zatem dwa były jak znalazł. Stosować takie cudo regularnie i nie powinno być problemów. Jak masz podejrzenia, że to woda, to sprawdź czy nie ma wody w filtrze paliwa, albo najlepiej go od razu wymień; może być brudny. Koszt nieduży, a zawsze masz więcej spokoju. Ja od razu po zakupie auta wszystkie filtry, oleje i płyny wymieniłem dla świętego spokoju, pomimo tego że kupiłem auto od dobrego znajomego. Sprawdź to, co Ci napisałem i daj znać czy pomogło.
ed. co widać. Strumieniem świadomości lecisz elegancko... tekla
-
Jak masz podejrzenia, że to woda, to sprawdź czy nie ma wody w filtrze paliwa
Wody w filtrze nie było, odkręciłem korek według instrukcji i nic nie leciało. Troszkę paliwa na palcach.
Dzisiaj objawy jakby minęły i nic się nie dzieje, zobaczymy po dalszej trasie.
-
-
Dzięki za linki już to czytałem wcześniej :)
Na razie zalane około 60 litrów ON + Buteleczka STP do czyszczenia wtrysków. Zobaczymy jakie będą efekty.
Jak można na 100% sprawdzić czy auto posiada DPF?
Pozdrawiam
-
Jak można na sprawdzić czy auto posiada DPF?
Norma Euro 5 weszła w 2008 roku. Wpisz tutaj http://koreacat.ru/hyundai numer vin i sprawdź co masz napisane przy takiej frazie "2841B3EMISSION REGULATION - EC ?
Zairzyj jeszcze tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=205&postdays=0&postorder=asc&start=0 bo widzę w Twoim profilu trochę "słodkości" :mrgreen:
-
2841B3EMISSION REGULATION - EC ?
U mnie jest: 2841B3 EMISSION REGULATION - EC 2005
a niżej:
2891F1 CATALYTIC CONVERTER - D.P.F
Czyli co DPF?
BTW: Napisałem Tobie coś na temat słodkości na PRIV
Update: 31.08.2013
Dzisiaj znów rano niespodzianka. Nierówna praca silnika na biegu jałowym praktycznie dopiero wciśnięcie gazu do dechy dawało rezultat. Po kilku takich depnięciach praca silnika wróciła do normy i można było ruszyć. :(
Mam nadzieje że jak wyjadę te 60 litrów ON z STP to coś się zmieni.
W poniedziałek jadę na komputer sprawdzić błędy jeśli takowe były.
-
hej DJ, tak samo jak pisze Milek polecam wymienic filtry na poczatku i nie pomijac wymiany filtra paliwa ale zmieniac go zawsze razem z olejem i filtrem.
Jest tu dosyc duzo zmiennych i rozne rzeczy moga powodowac Twoj problem, ale zakladajac ze paliwo na stacji jest ok, popatrzylbym w strone EGRu. Sam mialem taki problem - przeczytaj sobie moj post 'za duzo czarnego dymu z wydechu'. U mnie wygladalo to tak ze stracilem sporo mocy na niskich obrotach. Powodow bylo kilka - bardzo krotkie jazdy spowodowaly ze za duzo sadzy odlozylo sie w EGRze, powodujac zacinanie sie go (zalecane jest czyszczenie co jakis czas), poza tym przytkal sie zawor na przed wtryskami i gasl mi po zapaleniu - wyszlo to na komputerze. Po przeczyszczeniu obu rzeczy problem minal, ale jeszcze zaczalem dodawac liqui moly (olej do dwusuwow) do paliwa w celu lepszego spalania (mniej sadzy) i lepszego smarowania wtryskow. Ogolnie wszystko to sprawilo ze auto smiga jak nalezy a spalanie spadlo o jakies pol litra.
odnosnie pytania czy masz filtr czastek stalych czy nie - jezeli wydech masz okopcony to filtra nie ma. Jezeli filtra nie ma, zacznij dodawac oleju do dwusuwow w proporcji 0.25 l na bak. Auto przestanie kopcic i zyska mocy, powodzenia
-
odnosnie pytania czy masz filtr czastek stalych czy nie - jezeli wydech masz okopcony to filtra nie ma. Jezeli filtra nie ma, zacznij dodawac oleju do dwusuwow w proporcji 0.25 l na bak. Auto przestanie kopcic i zyska mocy, powodzenia
Właśnie nie wiem czy mam DPF post wyżej odpowiedziałem koledze odnośnie tego co uzyskuję po VIN i nie mam pewności czy dobrze widzę. Może ktoś pomorze ??
Moje auto nie kopci i nawet jak ma problemy z tą nierówną pracą i brakiem reakcji na gaz to dymu nie mam żadnego ciemnego. Jedynie co widzę to wilgotne końcówki rur wydechowych. Po zapachu wychodzi że woda (skroplona para wodna).
W tym tygodniu zmieniam filtry i olej więc może uda się wyeliminować problem jeśli to wina zatkanego filtra paliwa.
No właśnie i jeśli mam DPF to olej musi być z jakąś normą ?? Poprzedni właściciel miał zalane mobil 5w40 3000 x1
Pozdrawiam
-
No właśnie i jeśli mam DPF to olej musi być z jakąś normą ??
Z Dpf ACEA C3 5W30
Bez Dpf ACEA B4 5W30
Ilość oleju wraz z zawartością filtra oleju 5,9 litra.
-
Z Dpf ACEA C3 5W30
Bez Dpf ACEA B4 5W30
Ilość oleju wraz z zawartością filtra oleju 5,9 litra.
Ok dzięki wielkie ale pozostaje kwestia DPF według VIN mam coś takiego
2841B3 EMISSION REGULATION - EC 2005
2891F1 CATALYTIC CONVERTER - D.P.F
Czy jednoznacznie oznacza to DPF ??
Patrząc na klasę aktualnego oleju to byłoby że zalany do silnika bez DPF, ale czy na pewno ??
Mobil 3000 X1:
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
API SM/CF
-
Spójrz pod samochód z przodu i sprawdź po kształcie "puszki" czy jest kat czy Dpf.
Olej powinien być 5W30 czyli poprzedni właściciel lał nieprawidłowy chyba był oszczędny żeby lać Mobil 3000. Wg numeru vin Dpf powinien być, ale może ktoś wyciął.
(http://images65.fotosik.pl/132/fcaadc18d71c4faem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fcaadc18d71c4fae)
-
Spójrz pod samochód z przodu i sprawdź po kształcie "puszki" czy jest kat czy Dpf.
Olej powinien być 5W30 czyli poprzedni właściciel lał nieprawidłowy chyba był oszczędny żeby lać Mobil 3000. Wg numeru vin Dpf powinien być, ale może ktoś wyciął.
Dzięki. Dzisiaj to sprawdzę przy chwili.
Co do oleju to też właśnie wnioskowałem że budżetówka, czytałem wątki na forum i wszędzie powtarza się marka Motul i chyba na tego się zdecyduje.
Update: 03.09.2013 godz 09:05
Potwierdzam mam DPF wygląda tak samo jak z schematu oraz identycznie jak na znalezionej fotce z sieci.
(http://www.cafe-chocolate.pl/dokumenty/DPF.jpg)
Czyli Niemiec jeździł na nieodpowiednim oleju. Jakie mogą być tego konsekwencje?
Czy nasze Santki mają jakieś kontrolki sygnalizujące o przejściu w tryb wypalania DPF ??
-
Przeczytaj tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=473&postdays=0&postorder=asc&start=0 szczególnie ostatnie posty.
-
Ja bym to zrobił tak:
opcja pierwsz - wsiąść w samochód pojechac na utostradę i przez jakieś 50 km albo dłużej pojechać z dużą prędkością aż układ złapie temperaturę i się samo wypali później powymieniać wszystkie filtry i powinno jeździś.
opcja druga - podjechać do jakiegoś serwisu który zajmuje się wypalaniem DPF podobno podłączają autko do komputera itd.
-
Przeczytaj tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=473&postdays=0&postorder=asc&start=0 szczególnie ostatnie posty.
Czytałem ten wątek cały i też przyszło mi na myśl że mógłby to odzywać się DPF skoro żadna kontrolka błędu się nie zapala i czasami czułem dziwny zapach spalenizny. Miałem być w poniedziałek na komputerze, ale i dzisiaj się nie udało więc błędów nie odczytałem. Może w przyszłym tygodniu będzie możliwość.
Dzisiaj miałem dłuższą trasę około 150 km i pogoniłem troszkę auto może coś się jutro zmieni.
[ Dodano: 2013-09-05, 19:22 ]
Ja bym to zrobił tak:
opcja pierwsz - wsiąść w samochód pojechac na utostradę i przez jakieś 50 km albo dłużej pojechać z dużą prędkością aż układ złapie temperaturę i się samo wypali później powymieniać wszystkie filtry i powinno jeździś.
opcja druga - podjechać do jakiegoś serwisu który zajmuje się wypalaniem DPF podobno podłączają autko do komputera itd.
:)
We wtorek miałem trasę jak pisałem w ostatnim poście i pogoniłem je dość ostro tam gdzie mogłem i jakoś od dwóch dni spokój i cisza. Rano odpalam po nocy i jest ok nie szaleją obroty moc jest. Ale jak koledzy radzą czeka już do wymiany filtr: oleju, paliwa, powietrza oraz nowy Olej Motul X-Clean+ 5W30.
Po tej operacji zobaczymy jaka będzie charakterystyka silnika.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-09-18, 16:13 ]
Niestety nie mam dobrych wieści.
Wymieniłem olej, filt oleju, paliwa, powietrza i nadal mam problem z obrotami i mocą.
Najczęściej dzieje się to przy końcówce paliwa i zaraz po tankowaniu. Np dzisiaj. Dodam ze zmieniłem stację na pewną więc to nie paliwo.
DPF też wykluczam bo w tym tygodniu miałem w dzień w dzień trasy po 100 km więc raczej powinien się mimowolnie wypalić.
Jednakże czytając jeden temat dotyczący pompy paliwa postanowiłem posłuchać co się dzieje podczas tych akcji z brakiem mocy i powiem szczerze że pompę słychać nawet na odpalonym aucie stojąc bezpośrednio przy nim, pod już jest dość wyraźnie. Po rozgrzaniu silnika i kilku kilometrów dźwięk ten jest cichszy.
Czy może sitko przez pompą jest zatkane, albo padła pompa ?? Może jednak to ten brud z paliwa ??
W sobotę jadę na 100% na diagnostykę i porządnie obadam błędy.
[ Dodano: 2013-10-05, 08:29 ]
Hey
Błędów brak w ogóle, sprawdzane dwa razy na różnych interfejsach więc problem leży w pompie lub paliwie więc decyzja taka aby rozbebeszyć zbiornik i zobaczyć co się dzieje. Ma ktoś instrukcję jak wyciągnąć pompę z zbiornika ??
Admina proszę o podbicie tematu.
Dziękuje
[ Dodano: 2013-11-24, 17:18 ]
Witam ponownie
Niestety problem z autem nadal nierozwiązany :(
Miałem auto w warsztacie sprawdzili zbiornik i nie ma syfu takiego co by zawalił sitko od pompy paliwa. Coś było, ale to nie powodowało zapychania pompy.
Twierdzą że to coś z listwą wtryskową czy jakimś czujnikiem ciśnienia ??? Nie wiem nie znam się.
Dodam że byłem z autem na kompie i nie odczytano błędów bo ich po prostu nie było i jak stwierdził znajomy problemu szukać w pompie lub samym paliwie. Też tak zrobiłem i efektu nie ma.
Ktoś ma jakieś pomysły ?? Dodam jeszcze co tłumaczyłem mechanikowi który sprawdzał bak i pompę że problemy są albo chwilę po zatankowaniu, albo jak mam 10-15 litrów paliwa.
Help!
-
Dodano: 2016-08-11, 15:17
A mi się wydaję, że wina właśnie leży w filtrze ( tej siateczce na samym dnie ) rezerwy.
Nr kat. 31090-2E900 koszt ok 71zł. Bo skoro zauważyłeś, że dzieje się tak przy niskim poziomie paliwa to stawiałbym na to. Dodam, że nawet solidne czyszczenie mało zmienia. Dopiero wymiana....