HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Speer21 w 29 Sierpień 2013, 13:31:57
-
Witam
Prosze o pomoc. Wczoraj tj.28.08.2013 zatankowałem samochód do połowy zbiornika. Przed tankowaniem w baku pozostało około 3l oleju napędowego. Po zatankowaniu przejechałem 500m i samochód pozostawiłem na parkingu. Rano odpaliłem samochód normalnie. Samochód zachowywał się bez zarzutu. Po przejechaniu 7 km miałem temp. optymalną 90 stopni po przejechaniu kolejnych 2 km z wydechu zaczął wylatywac biały dym zjechałem na pobocze silnik pracował równo bez problemu jednak z wydechu czuć było zapach siarki. Zawróciłem do domu po przejechaniu 1 km dym przestał wylatywac z wydechu samochód zachowywał się normalnie żadna kontrolka się nie zapaliła nie starcił samochód nic mocny. Biały dym wydobywał sie przez około 2 minuty. Czy był to raczej incydent czy raczej już powinienem się martwić. Dodam że z reguły jeżdze ekonomicznie utrzymując spalanie w granicach4,8l/100km. Samochód to i30cw 1,6 crdi 90kM rok 2011 przebieg 31 000.
Z góry dziekuje za odpowiedz
-
Przeczytaj tutaj:
http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16783426,dym-z-rury-wydechowej-wrozy-klopoty-z-autem.html
-
Dzięki za odpowiedz
Jednak w artykule tym jest napisane że biały dym pojawia się zwykle przy rozruchu lub nagłym dodawaniu gazu. Natomiast u mnie pojawił sie po przejechaniu około 10 km pojawił sie po uzyskaniu przez silnik optymalnej temperatury. Dodam że podczas stałej prędkości.
-
Może po prostu wypala się DPF.
Na tej stronie jest film, obejrzyj:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/152470-wypalanie-dpfa-czy-to-normalne/
-
Kurcze rzeczywiście to może być wypalanie DPFa ale czy i30 z 2011r silnik 1,6 crdi ma dpfa.'
-
A płyn chłodniczy masz w normie?
-
Płyn chłodniczy max, olej max.
-
Kurcze rzeczywiście to może być wypalanie DPFa ale czy i30 z 2011r silnik 1,6 crdi ma dpfa.'
Zadzwoń do ASO i podaj im numer VIN, sprawdzą i będziesz wiedział.
Prawdopodobnie były wersje z PDF i bez.
-
Płyn chłodniczy max, olej max.
to i to powinno być w połowie, między min a max ;-)
-
Samochód miałem tydzień temu w przeglądzie serwisowym i oni tak zalali olej i płyn.
-
To przesadzili.
-
Dziś odciagne strzykawką płyn chłodniczy do połowy wartości.
-
Kurcze rzeczywiście to może być wypalanie DPFa ale czy i30 z 2011r silnik 1,6 crdi ma dpfa.'
2011 to już norma Euro5 i musi mieć DPF.
-
Wczoraj sprawdziłem i w dokumentach jest Norma EURO 5A. Dodam że samochód jest z NIemiec więc wydaje się mi że ma na 100% DPFa.
-
Miej na uwadze też ten poziom oleju Poczytaj o dpf (http://supernowosci24.pl/kiedy-oleju-przybywa-zamiast-ubywac/)