HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: kevin55 w 18 Sierpień 2013, 12:15:41
-
Witajcie, zaznaczę od razu że już się przywitałem:P. Posiadam od niedawna i20-tkę z przebiegiem 150000 km z 2010 roku.
Jako że nie znam tego auta jeszcze dobrze mam do szanownych kolegów kilka pytań, które umieszczam w jednym temacie.
1. Pierwsze pytanie dotyczy jak w temacie, zmiany kierownicy zwykłej na multifunkcyjną. Wiecie może czy pod kierownicą ( zwykłą ) jest doprowadzona kostka do wpięcia kierownicy z przełącznikami do radia i czy taka przemiana będzie działać? Może ktoś robił taką przekładkę?
2. Drugie pytanie dotyczy pracy silnika na wolnych obrotach. Mam przejechane 150 tysięcy, i jak na moje ucho to silnik pracuje za głośno, jak diesel. Kiedy pracuje na wolnych obrotach, głośny dźwięk stukania dochodzi (wydaje mi się ) z pod dekla zaworów. Ale to chyba nie zawory tak stukają, bo chodzą równo i cicho klikają. Czy to może być klekoczący łańcuch przy 150k ? Silnik powinien chodzić cichutko, a mi coś głośno stuka. Słyszałem jak chodzi nowa i20, to nic nie słychać, a u mnie coś klekocze. Może to normalne, proszę wypowiedzcie się koledzy.
3. Kolejne pytanie dotyczy dziwnego dźwięku podczas jazdy. Mianowicie gdy zaczynam jechać, to słyszę takie jakby szuranie, zacieranie się czegoś, tak jakby jakieś tryby pracowały na sucho albo coś w tym stylu, dźwięk podobny do zajechanych łożysk w kołach, ale to nie to. Ten dziwny dźwięk zaczyna się od ruszenia, na każdym biegu, przy każdej prędkości jest słyszalny, jedynym wyjątkiem kiedy przestaje go słyszeć jest moment kiedy wcisnę sprzęgło. Przykładowo jak jadę np. 30km\h i wcisnę sprzęgło to nie słychać ,,szurania'' tylko sam silnik. Wydaje mi się, że to coś ze skrzynią lub ze sprzęgłem, dźwięk wydaje mi się dochodzić właśnie od strony kierowcy. Proszę o wasze opinie w tej sprawie.
Jak narobiłem bałaganu to sorry :)
Pozdrawiam
-
Jak dobrze kojarze, to niektorzy montowali tutaj usb zamiast AUX i pomimo nizszej wersji wyposazenia kable i tak byly doprowadzone i nie bylo problemu z montazem wejscie usb. ale cala kierwonica to trudno, trzeba by sprawdzic, popytac w serwisie moze.
-
Może i są kable do tego poprowadzone, jak nikt nie będzie wiedział to zdejmę kierownicę i zobaczę, a serwis to mam w głębokim poważaniu. :P
[ Dodano: 2013-08-21, 19:33 ]
AD. 2
W serwisie uznali, że albo popychacze albo rozrząd do wymiany, trzeba by górę rozebrać żeby zobaczyć. :-/
AD.3
W serwisie uznali, że to faktycznie wyje skrzynia i też trzeba by ją rozebrać, ale najprawdopodobniej to łożyska w skrzyni do wymiany. :-/
Do tego jak gwałtownie ruszam kierownicą, to bardzo stuka, serwis powiedział, że to maglownica do wymiany - koszt 1800 zł z robotą :-/
Biorąc pod uwagę, że straciłem gwarancję, to zrobiło mi się trochę smutno :cry:
Ten samochód to jakieś padło przy takim przebiegu
-
A jak wygląda sprawa z kostką w kierownicy? jak rozkręcisz kierownicę daj znać jak to wygląda i czy są kable. też bym zmienił kiere na multifunkcyjną :)
-
No jeszcze nie zdjąłem, czekam może ktoś to robił już to może się wypowie. Wydaje mi się że kostka powinna być podciągnięta pod kierownicą.
-
w i20 nie zdejmowalem ale zdejmowalem w i30
jak chcecie moge wam opisac, moze cos wam pomoze
-
No to prosimy o opis co tam gra :)
-
ok,
najpierw trzeba odlaczyc aku by poducha nie wystrzelila
potrzebny bedzie nam plaski cienki srubokret
kierownica powinna byc ustawiona na wprost wraz z kołami
tak jak pisalem wczesniej zdejmowalem kiere w i30 wiec i20 moze sie roznic i kazdy zdejmuje na wlasna odpowiedzialnosc
w i30 sa trzy zatrzaski na ktorych trzyma sie poduszka a sa one:
dwa z boku i jeden pod spodem kierownicy
sa to nieduze dziurki i tam wkladamy srubokret i wciskamy zatrzask, jesli zatrzask sie wcisnie to poduszka po danej stronie powinna odskoczyc, najlepiej zaczac od prawej strony, potem lewa, a na koncu dol
jesli poduszka odskoczy na tych sprezynach to trzeba odczepic zolta mala kostke od poduszki oraz jak sa jakies przyciski to kostka od przyciskow i poduszke mamy w dloni
co dalej,
kierownica przykrecona jest na nakretke dokladnie nie pamietam jaka nasadka do niej byla ale bedzie to 19 lub 21, sruba dokrecona jest kluczem dynanometrycznym a moment ktory jest tam uzyty to 45
jak odkreci sie nakretke to trzeba uwazac by nie porwac tych cienkich przewodow i nie wolno ruszac tej kolumny by nie zerwac tasmy!!!
jesli zerwiecie tasme to nie beda dzialaly przyciski
i co to chyba wszystko:)
http://www.bcc-interior.com/galeria-kierownice/mini/hundai%20i30%20kierownica%20%281%29.JPG
tak wyglada zdjeta kiera w i30
-
oj wydaje mi sie w i20 poducha jest przykręcana od spodu.. tak cos widziałem na fiszce..
na bank do założenia sterowania z kierownicy potrzebna będzie inna taśma.
-
Poduszkę zdejmuje się odkręcając tylko 2 śruby po bokach kierownicy, po odkręceniu wychodzi normalnie bez żadnych zatrzasków. Po wyjęciu poduchy widać kostkę w której jest ( u mnie w classicu +) 5 pinów ale wpięty jest tylko jeden - masa, a łącznie w kostce jest 12 miejsc na piny. Tylko teraz się rozchodzi ile kabli ma kierownica z 4 guzikami? Bo są 3 wersje tych kierownic multifunkcyjnych z 4, 7 i 12 przyciskami.
Najlepiej byłoby gdyby ktoś z multifunkcyjną kierownicą zdjął poduszkę i zobaczył ile idzie kabli do kostki.
-
kevin ale 5 pinów wychodzi z taśmy a wpięty jest jeden idący do kierownicy ?
czyli 4ry są wyprowadzone przez taśmę do kierownicy ?
-
Tak dokładnie w kostce z taśmy wychodzi (u mnie w clasiku +) 5 pinów, a w kostce od kierownicy jest tylko jeden ( chyba masowy do poduchy), tak jakby 4 pozostałe były przygotowane na kierownice z guziczkami. Trzeba by się dowiedzieć ile ma pinów kostka z najprostszej kierownicy z guzikami. Ale powinno działać.
-
czy zmienił już ktoś taką kierownicę z powodzeniem?
chciałbym wymienić u siebie :)
-
Pdri20 jak podasz numer vin to napiszę co teraz masz i co będziesz musiał dokupić żeby działało sterowanie z kierownicy.
-
poszło na PW
-
Żeby uruchomić sterowanie audio z kierownicy trzeba:
1.Zakupić kierownicę z przyciskami lewym (numer części 96700-1J010) i prawym (numer części 96700-1J060), ozdobna ramką (numer części 56150-1J800UX) i małą wiązką (numer części 56190-1J300) która łączy przyciski ze zwijaczem air-bag. Zwijacza (numer części 93490-1J100) nie trzeba wymieniać.
(http://images70.fotosik.pl/246/341d4c3c8064026am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=341d4c3c8064026a) (http://images68.fotosik.pl/246/3e7739c95c613a9am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3e7739c95c613a9a) (http://images69.fotosik.pl/246/cfbf1b6127c6647em.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cfbf1b6127c6647e)
2.Połączyć wszystko wg schematu
(http://images70.fotosik.pl/246/b2cefb0e9b145827m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2cefb0e9b145827)(http://images69.fotosik.pl/246/a1b28b9755780034m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a1b28b9755780034)(http://images66.fotosik.pl/246/d6fd1315978500fcm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d6fd1315978500fc)(http://images68.fotosik.pl/246/d78cdd35372d630em.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d78cdd35372d630e)
wcześniej sprawdzając czy we wskazanych wtyczkach i pinach przymocowane są przewody. Jeśli ich nie ma to trzeba będzie dorobić.
3.Fabryczne radio ma oznaczenie PA710PBE numer części 96100-1J211UX
(http://images69.fotosik.pl/246/6b82fb4be3617f4cm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6b82fb4be3617f4c)(http://images68.fotosik.pl/246/f55a53ce71152c51m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f55a53ce71152c51)(http://images69.fotosik.pl/246/2bd2e322c6016ff4m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2bd2e322c6016ff4)
(http://images66.fotosik.pl/246/aa078868bdf5250bm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aa078868bdf5250b)
-
myślałem że to będzie mniej skomplikowane, chyba zostanę przy tym co mam :)
-
Kierownica za 100 pln trochę kabelków do połączenia i to jest trudne? Teraz to wszyscy myślą tak podłączyć laptopa coś poklikać i gotowe nawet w VAG trzeba coś pokombinować.
-
Jeśli nie masz sterowania na kierownicy to myślę że zarówno obecnie jak i wcześniej Hyundai nie produkował transformerów.
Zestaw czynności które zostały podane i elementów jest banalnie prosty.
Nabywasz, podłączasz i działa. Masz zrobione tak jak fabryka dawała a wszystkie elementy masz dostępne.
Chyba zabawa VAG'iem jest już bardziej skomplikowana.
Ludzie klimę wkładają do auta sami i nie jest to skomplikowane a muszą masę rzeczy nabyć i włożyć. Gdyby ktoś kazał Ci odszukać według schematu dany obwód i go zmienić, przelutować itd. to rozumiem, że mogło by być skomplikowane :)
Co do reszty. Kłopoty ze skrzynią najpierw załatwia się wymianą oleju a dopiero potem można diagnozować łożyska itd. Tutaj wszystko pracuje w oleju i łożyska to padają najrzadziej i najpóźniej.
Co do układu kierowniczego. Takie stuki są związane z 1) Drążkami kierowniczymi, 2) Końcówkami drążków i dopiero 3) Maglownicą.
Odpinasz końcówki, demontujesz manszety i chwytasz za drążek przy samym maglu, ruszasz i sprawdzasz czy masz luz który by wywoływał takie odgłosy. Jeśli już zdiagnozujesz, że to maglownica to są dwa warunki: Jeśli luz na kole kierownicy jest niewielki, auto prowadzi się precyzyjnie i maglownica nie cieknie to zostawić, jeśli cieknie lub jest duży luz to zastanowić się nad regeneracją - nie wymianą, serwis wybiera opcję do której został przeszkolony - są to wysoko wyspecjalizowani WYMIENIACZE!
-
Kierownica za 100 pln trochę kabelków do połączenia i to jest trudne? Teraz to wszyscy myślą tak podłączyć laptopa coś poklikać i gotowe nawet w VAG trzeba coś pokombinować.
mam bardzo dużo roboty z usuwaniem wgnieceń, robie często nawet w niedziele i poprostu nie mam czasu na kombinacje, żona będzie musiała operować radio bez multifunkcji :D
Ale dziękuję za objaśnienie :)
-
To gratuluje że interes się kręci no i wszystkim życzę gradobicia ale tylko na południu Polski :mrgreen:
-
spoko, jak spadnie u was to daj znać, przyjadę ;)
-
Mam garaż :-D
-
no temat wydaje się być prosty. w najgorszym wypadku 2 kable do położenia.. Jestem ciekaw czy Hyundai w i20 po lifcie poskąpił na kablach i w tym miejscu.
-
kosmos2011 czy jakby kupił tą kierownicę to tam już jest ten kabel który się wpina w taśmę do wielofunkcii ?
może głupie pytanie ale nie wiem :D
-
Pdri20 dodaj screen aukcji.
Na zdjęciu mała wiązka jest, ale dowiedz się od sprzedającego czy jest w cenie.
-
kupiłem tą kierownice i już ją zamontowałem, wszystko działa po wpięciu wtyczki :D
tak sie zastanawiam czy jakbym kupił z większą ilością przycisków to też by ruszyło?, jakie ś ajeszcze opcje?, tylko radio, z zestawem głośnomówiącym i co tam jeszcze może być ?
-
TELEFON BLUETOOTH, TEMPOMAT.
Dodaj screen.
-
jaki screen mam dodać ?
ale pewnie tempomat tak łatwo nie ruszy ? :)
pozatym przeglądnołem allegro i max co znalazłem to chyba z telefonem.
-
Screen aukcji z kierownicą.
'III Ogólne zasady publikacji na Forum
10. Zabrania się umieszczania SPAMU na Forum, posty zawierające treści:
b. odnośniki do materiałów o charakterze krótkotrwałym, których aktualność po określonym czasie wygasa, takich jak wszelkie linki do aukcji, ofert promocyjnych, wyprzedaży i itp. (nie dotyczy działu "Giełda", "Zakup Hyundai'a"); będą kasowane, a ich Autor otrzyma ostrzeżenie. "
-
kupiłem tą kierownice i już ją zamontowałem, wszystko działa po wpięciu wtyczki :D
tak sie zastanawiam czy jakbym kupił z większą ilością przycisków to też by ruszyło?, jakie ś ajeszcze opcje?, tylko radio, z zestawem głośnomówiącym i co tam jeszcze może być ?
jaką miałeś wersje i20 ? nie dokładałeś żadnych kabli pomiedzy zwijaczem a radiem ?
-
Nic nie dokładałem. Tylko kiera i wpięcie wtyczki.
-
dzięki za info.. jak na złość nie moge znaleśc fajnej kiery w skórze...
i pytanie
czy kiera z przedlifta pasuje do poduchy z polifta ?
pozdrawiam