HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: Remik_NS_WP w 14 Sierpień 2013, 16:23:36
-
Witam wszystkich.
Mam problem z ABS przy delikatnym hamowaniu (zwalnianie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania prędkość ok 30 km/h) ABS się uruchamia i zaczyna "bić" po pedale.
Przy zdecydowanym hamowaniu ABS włącza się w odpowiednim czasie tak mi się przynajmniej wydaje.
Proszę o pomoc co to może być? I czy miał ktoś kiedyś takie problemy i jak je rozwiązał?
-
Pierścienie i czujniki ABS do przeczyszczenia. Może być któryś z pierścieni pęknięty.
Problem znany i poruszany.
-
A w którym miejscu znajduje się czujnik w Elantrze?
-
Czujniki a nie czujnik. Pierścienie zębate masz na obudowie przegubu a czujnik jest zamontowany w otworze w zwrotnicy równolegle do kierunku jazdy.
-
A więc u mnie problemem okazała się skrzywiona przednia lewa tarcza.
Chciałbym się zapytać czy ktoś może kupował albo wie jakie parametry maja tarcze hamulcowe do Eli z 2001 z silnikiem 2.0 CRDI? Chce kupić na allegro tylko nie wiem czy mi podejdzie. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Tarcza hamulcowa przód 51712-2D300 np. http://www.motoneo.pl/szcz/24012401841/ate_3/0/0/all.php
-
A więc tak:
-niestety nie jest to ani skrzywiona tarcza tak jak myślałem na początku
-nie jest to wina czujników ponieważ są one przeczyszczone w tym jeden został wymieniony...
-nie jest to też koronka ABS w przegubie, mimo że była pęknięta lecz została już naprawiona.
Problem nadal występuję i proszę o pomoc co dalej.
-
Nie pisałeś nigdzie czy pali się kontrolka ABS, a jeśli tak to czy po naprawie została skasowana przez komputer.
-
A więc kontrolka czasem się zapalała na chwile i gasła.
Teraz świeci się już cały czas ale tylko dlatego, że dla bezpieczeństwa wyjąłem bezpiecznik od ABS-u.
-
Miałem to samo.Po podpięciu pd komp. wyświetliło błąd czujnika lewy tył (za wysoka oporność czujnika) Po wymianie wszystko ok.Dodam że kontrolka świeciła cały czas a w zimne dni gasła ale po chwili znowu się zapalała.Jako ciekawostkę dodam że czujnik do mojego modelu jest praktycznie niedostępny a jak już to kosztuje 470zł .Dopasowałem czujnik z Mazda 626 -trochę kabel trzeba było przerobić (zmiana biegunów) i nie pasuje otwór na śrubke ,ale czujnik jest tak ciasno wbity że na bank nie wypadnie;) -koszt 70 zł z przesyłką he he
-
Ja byłem po raz kolejny u elektryka i komputer nie wykazał żadnych błędów.
Powiedział, ze może to być wina przegubu z racji że jest założony gorszy zamiennik z inną koronka i koła mogą mieć różnice prędkości albo koronka jest beznadziejna i daje w kość. Miał kiedyś podobna sytuacje tylko z VW.
Może ktoś się orientuje jaki jest koszt nowego oryginalnego przegubu do Elantry 2.0 CRDi?
-
Jak z inną koronką ?
Ma mieć tyle samo zębów co inne to nie jest loteria, ze kupujesz przegub jaki chcesz, montujesz i jest dobrze. Dodawać + 2 a mnożyć o 2 to co innego.
Niestety trzeba montować to co producent przewidział i w tej konstrukcji (zamiennik też) bo potem wychodzą takie cuda wianki, że niby wszystko jest ok ale nie działa.
-
W Lantra J2 występują 2 typy koronki - z mniejszą ilością ząbków (modele do 1998 r) i więcej ząbków ( 1999-2001 r) Trzeba uważać co się kupuje. Nie wiem jak to jest w Elantra .
-
Witam, ja z akcentem mam taki sam problem , pod moją nieobecność został wymieniony przegub i o tej chwili ABS zaczął waryjowac takie same objawy jak wyżej opisanych postach , wiec odlaczylem bezpieczniki bo nie dało się wytrzymaćtego klekotania , a stawiam na zle dobrany przegub , będę musial policzyc ile na pierścieniu jest ząbków , a dodam że kontrolka ABS się nie swieci w czasie jazdy.
-
corner, rozpocząłeś już wątek na ten temat, dyskusję o Twojej sprawie proponuję kontynuować tam właśnie:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6566
-
Czy orientuję się ktoś w jaki sposób mogę delikatnie oszukać elektronike i wyłączyć swiecace się kontrolki od abs i recznego?
Dodam że wyjecie bezpiecznika nic nie daje.
-
Witam wszystkich.
Mam problem z ABS przy delikatnym hamowaniu (zwalnianie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania prędkość ok 30 km/h) ABS się uruchamia i zaczyna "bić" po pedale.
Przy zdecydowanym hamowaniu ABS włącza się w odpowiednim czasie tak mi się przynajmniej wydaje.
Proszę o pomoc co to może być? I czy miał ktoś kiedyś takie problemy i jak je rozwiązał?
tak rozwiązał :mrgreen: sprawdź pierścienie zębate na przednich przegubach, niestety pękają i wtedy ABS głupieje i pierdzi bez przyczyny. pierścienie kupisz w ASO po ok 50zł, nabijasz na gorąco! tzn. rozgrzewasz pierścień i goracy nabijasz na miejsce
p.s. nie kombinuj z kontrolkami bo to bez sensu (w sensie głupi pomysł :-P )
-
To już wiemy dlaczego chciał delikatnie oszukać elektronikę http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=72555#72555
-
to trochę nie ładnie :-( jeśli to prawda. ja tam wolałbym kupić świadomie z defektem, niż się później zdziwić w czasie hamowania (np. sytuacji niebezpiecznej)
-
Dlatego Kosmos zostawiam wszystko tak jak jest :)