HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Miromat w 19 Maj 2009, 19:24:22

Tytuł: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: Miromat w 19 Maj 2009, 19:24:22
Samochody, które miałem do tej pory miały albo 2 zawory, albo 4 zawory na cylinder. W Accencie po raz pierwszy spotykam się 3 zaworami na cylinder. W związku z tym nurtuje mnie pytanie: ten 3-ci zawór to jest wlotowy czy wylotowy? I jaka jest jego rola?
Tytuł: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: adams502 w 19 Maj 2009, 19:48:19
2 zawory dolotowe i 1 wylotowy
Tytuł: Re: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: Vex w 19 Maj 2009, 20:04:35
Cytat: "Miromat"
Samochody, które miałem do tej pory miały albo 2 zawory, albo 4 zawory na cylinder. W Accencie po raz pierwszy spotykam się 3 zaworami na cylinder. W związku z tym nurtuje mnie pytanie: ten 3-ci zawór to jest wlotowy czy wylotowy? I jaka jest jego rola?


1.5 12V Hyundaia jezdzi sie identycznie jak 1.5 8V Hyundaia. Moze lepsza kultura pracy i nieco nizsze spalanie, ale to moze kwestia innych czynnikow.
Tytuł: Re: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 20 Maj 2009, 09:53:01
Cytat: "Miromat"
I jaka jest jego rola?

lepsza elastyczność przy niskich obrotach - któryś VTEC w Hondzie też do pewnego zakresu obrotów pracuje jako 12v, a powyżej dołącza się 2 zawór wydechowy i jest 16v.
Tytuł: Re: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: Vex w 20 Maj 2009, 21:17:20
Cytat: "e-gen"

lepsza elastyczność przy niskich obrotach - któryś VTEC w Hondzie też do pewnego zakresu obrotów pracuje jako 12v, a powyżej dołącza się 2 zawór wydechowy i jest 16v.


VTEC to zupelnie inna bajka i nie pracuje jako 12V.
Elastyka 1.5 12V z Accenta jest bardzo wysoka. Krotko mowiac 12V to taki ulepszony i odswiezony 8V. Bynajmniej w przypadku Hyundaia - mialem takiego i takiego :) Z 16V nie ma nic wspolnego.
Tytuł: Re: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 20 Maj 2009, 23:12:16
Cytat: "Vex"
Cytat: "e-gen"

lepsza elastyczność przy niskich obrotach - któryś VTEC w Hondzie też do pewnego zakresu obrotów pracuje jako 12v, a powyżej dołącza się 2 zawór wydechowy i jest 16v.


VTEC to zupelnie inna bajka i nie pracuje jako 12V.


VTEC D15B 1493cc SOHC PGM-Fi (http://asia.vtec.net/article/d15b/)

"The 3-stage VTEC engine runs in 12-valve mode up to around 3000rpm"

i jeszcze jedno źródło (http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t60134.html)
In the SOHC VTEC-E implementation, only one intake cam-lobe is implemented on the camshaft. Actually it is really a flat "ring". In operation this means the relevant rocker arm will not be activated causing the engine to effectively work in 12-valve mode. This promotes a swirl action during the intake cycle. VTEC is used to activate the inactive valve, making the engine work in 16-valve mode in more demanding and higher rpm conditions. Honda was able to implement air-fuel mixture ratios of more than 20:1 in VTEC-E during the 12-valve operating mode. The SOHC VTEC-E engined EG-series Civic ETi is able to return fuel consumptions of as good as 20km/litre or better!!

Zgodnie z Regulaminem, niemerytoryczne wypowiedzi w dziale Warsztat będą usuwane.
Tytuł: silnik 12V
Wiadomość wysłana przez: Vex w 21 Maj 2009, 19:34:14
Moj blad, przeoczylem myslowo VTEC-E, bo generalnie chodzi o nastawy zaworow i zmienna geometrie kanalow dolotowych, no ale to poza tematem :)