HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Jasu w 12 Sierpień 2013, 18:15:43

Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: Jasu w 12 Sierpień 2013, 18:15:43
Witam
Swojego accenta kupiłem gdy miał około 134k przebiegu, na początku miałem kilka błędów i świecił się Check Engine, jednak z wszystkim się uporałem, głównym problemem był przepływomierz.
Dziś jadąc do pracy wyskoczył po raz kolejny, jednak tym razem inny kod błędu.

P0133 O2-Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 / Sensor 1)

Od kupna przejechałem nim około 4,5 tysiąca KM.
W sieci wyczytałem że z tym błędem powiązanych może być kilka problemów.
Czy ktoś wie jak się pozbyć tego błędu i udzieli mi kilku rad jak się go pozbyć?
Pozdrawiam
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 12 Sierpień 2013, 18:46:01
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=50&highlight=z%B3%B1cze
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: Bervoc w 12 Sierpień 2013, 19:01:40
Mnie również zaczął wyskakiwać błąd P0133. Wymieniłem złącze elastyczne bo okazało się, że jest w stanie agonalnym, oraz był sprawdzany cały układ wydechowy pod kątem szczelności. Błąd nadal się pojawia.
EDIT: Ale to tylko na gazie. Gdy pojeżdżę na benzynie sam znika po około 50 km (tzn. dwa razy miałem sytuację gdzie przy zapalonym check engine jechałem na benzynie i gasła kontrolka, następnych takich sytuacji nie było, że musiałem jechać tylko na benzynie, było to około 5 tys. km temu, więc nie wiem czy teraz by zgasła).
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 12 Sierpień 2013, 19:12:42
U mnie po wymianie złącza elastycznego błąd P0133 zniknął, a pojawiła się P0420  :lol:
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: dankul1 w 13 Sierpień 2013, 15:26:00
Cytat: "kosmos2011"
U mnie po wymianie złącza elastycznego błąd P0133 zniknął, a pojawiła się P0422  :lol:


Piękna sprawa, znana z autopsji, jeden kod pokonasz to na jego miejsce kilka innych wskoczy :(
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: Jasu w 13 Sierpień 2013, 17:20:13
Macie jakiś link do tego złącza? Bo na intercarsie kategorie się troszkę różnią i nie mogę tego znaleźć.

A nawiasem, również potrzebuje o-ring z korka od wlewu oleju i też nigdzie tego nie widzę
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 13 Sierpień 2013, 17:51:16
Cytat: "Jasu"
A nawiasem, również potrzebuje o-ring z korka od wlewu oleju i też nigdzie tego nie widzę


26502-22600 9,32 pln + wysyłka 18 pln chyba nie warto jak masz stary to weź na wzór i poszukaj w sklepie stacjonarnym.
http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-KORKA-WLEWU-OLEJU(4,967,26900).aspx

Cytat: "Jasu"
Macie jakiś link do tego złącza? Bo na intercarsie kategorie się troszkę różnią i nie mogę tego znaleźć.


Długość złącza elastycznego musi uwzględniać to że trzeba skrócić końcówki rur do których będzie spawana (ze względu na korozję). Najlepiej spojrzyj pod auto i zmierz ile trzeba będzie te rury skrócić.

(http://images65.fotosik.pl/69/7f35b92a87ce4dadm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7f35b92a87ce4dad)
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: kadafi w 15 Sierpień 2013, 14:29:37
Ja ostatnio wymieniałem złącze.
200m fi45 + roztoczenia. Weszło na styk. Stare złącze było tak paskudnie wspawane że musiałem odciąć kawałek dalej. Ja zrobiłem wersję skręcaną żeby w przyszłości nie było problemów - wykręcam stare złącze i wstawiam nowe.
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: tre_k w 21 Sierpień 2013, 12:44:36
Kolego, sprawdź cały układ wydechowy, czy są jakieś nieszczelności dlatego wyrzuca błąd, może siadła druga sonda dlatego ją odepnij i sprawdź czy dalej jest ten sam błąd, skasuj go i ponownie podepnij. Jak będzie cały czas ten sam błąd czy sonda będzie podłączona czy nie, to sonda do wymiany
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: Jasu w 21 Sierpień 2013, 17:16:49
Na razie po prostu skasowałem i nie pojawił się ponownie. 1 sonda wiem gdzie jest a druga?
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 21 Sierpień 2013, 18:14:07
(http://images62.fotosik.pl/92/77bb540c0aa32312m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=77bb540c0aa32312)
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: Jasu w 30 Styczeń 2014, 15:47:07
Dopiero teraz zabieram się za wymianę pierwszej sondy lambdy więc chciałbym się zapytać czy jest jakiś dobry zamiennik tego bosha który kosztuje 200zł ?
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Styczeń 2014, 17:37:11
Sprawdź rezystancję między obudową(miejsce gdzie wkłada się klucz do odkręcenia sondy), a pinem z szarym przewodem (masa) i wybierz odpowiedni typ z tych poniżej:

- 4 przewodowa masa z przejsciem na obudowę: OZA624-E5-S4CG  <10kΩ
- 4 przewodowa z izolowaną masą: OZA624-E4-S4 >10kΩ ok 165 pln http://www.e-ngk.pl/oza624e4-sonda-lambda-uniwersalna-1952-p-9.html

Jeśli spalanie masz w normie to bym jednak poczekał i dołożył do oryginału (nie trzeba kombinować nic z wtyczką) zamienniki mają to do siebie że sprawiają kłopoty.
Tytuł: [Accent LC] Check Engine - PO133
Wiadomość wysłana przez: Jasu w 30 Styczeń 2014, 17:43:07
Cytat: "kosmos2011"
Sprawdź rezystancję między obudową(miejsce gdzie wkłada się klucz do odkręcenia sondy), a pinem z szarym przewodem (masa) i wybierz odpowiedni typ z tych poniżej:

- 4 przewodowa masa z przejsciem na obudowę: OZA624-E5-S4CG  <10kΩ
- 4 przewodowa z izolowaną masą: OZA624-E4-S4 >10kΩ ok 165 pln http://www.e-ngk.pl/oza624e4-sonda-lambda-uniwersalna-1952-p-9.html

Jeśli spalanie masz w normie to bym jednak poczekał i dołożył do oryginału (nie trzeba kombinować nic z wtyczką) zamienniki mają to do siebie że sprawiają kłopoty.


Dzięki za radę, spalanie mam bardzo duże teraz więc wezmę te oryginalną :)