HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: gacus2004 w 10 Styczeń 2012, 08:24:48
-
Czy przy padniętej turbinie może świecić kontrolka oleju?Stan oleju mam normalny.Jadąc zapaliła mi się kontrolka oleju,po czym auto straciło moc zupełnie,zaczęło coś gwizdać,rzęzić i za autem niezła zadyma była.Po chwili silnik zgasł i nie daje się uruchomić.Co o tym myślicie,bo ja niewiem co robić w tej chwili. :-(
-
Sądze że gdyby padła turbina to dało by się uruchomić auto. Czy jakiś CHECK Ci wyskoczył na desce?
-
Nic nie świeci oprócz oleju.
-
A może to czujnik oleju zwariował, gwizdanie to jak by turbina ale chyba auto powinno sie uruchomić jak najszybciej udaj sie do warsztatu. Pod korkiem oleju jakiegoś nagaru zupy albo czegoś?
-
Też tak myślę,że powinno się uruchomić ,olej jest czysty,pod korkiem idealnie.Płyn chłodniczy czysty.Trudno mi zdiagnozować usterkę,bo nieodpala.
-
trzask to bym miał obawę że to pompa wody albo rozrząd
-
Kręci w ogóle silnikiem?
-
silnik kręci,ale odpalić niechce.Obejrzałem turbo dzisiaj i jest rozwalone,wirnik tak lata w środku,że łopatki o obudowę trą.W wężu do intercoolera,oraz w kolektorze dolotowym pełno oleju jest.Myślę,że kontrolka oleju zaświeciła się przez uszkodzone turbo i tam układ smarowania tracił ciśnienie.
-
Łoooj bardzo go cisnąleś? gdzie tankowałeś?
-
Łoooj bardzo go cisnąleś? gdzie tankowałeś?
Tankuję na ESSO,tutaj paliwo jest raczej dobrej jakości,jechałem spokojnie,bo nigdy nie cisnę na zimnym silniku.Po jeżdzie ostrzejszej zawsze motor pracuje około minuty na wolnych obrotach,aby turbo sie schłodziło i zmniejszyło obroty i dopiero wyłączam go.Myślę iż poprzedni właściciel tego nieprzestrzegał i to znacznie skróciło żywotnośc turbiny.Niewiem co jest,bo normalnie niedaje się uruchomić,a gdy dostanie spraya w dolot to odpala.Co może być tego przyczyną?
-
no to znaczy że albo wtryski nie dają paliwa albo pompa siadła. Skoro w dolot idzie auto start i z auto staru go kręci, to znaczy że paliwa pompa nie podaje albo cos z tryskami.
-
Sprawdziłem,pompa tłoczy paliwo,ktoś wymienił pompę rok temu(rachunek mam).Przewody przy wtryskach były luzowane i tam z listwy paliwo tryska mocno.Czy wtryski mogą się zablokować?
-
zapiec. Wlej jakiegoś STP Dobrze dać je do czyszczenia. Niestety nasza Elantra XD do dzisiaj ma muła po paliwie z orlenu i czasami gaśnie:(
-
zapiec. Wlej jakiegoś STP Dobrze dać je do czyszczenia. Niestety nasza Elantra XD do dzisiaj ma muła po paliwie z orlenu i czasami gaśnie:(
Pojedźcie z nią do Kuca... jak chcesz to dam Ci namiary niech ci gość przeczyści wstryski ewentualnie powie co jest grane.... :-/
[ Dodano: 2012-01-11, 12:28 ]
.... gdy dostanie spraya w dolot to odpala.....
Broń cię Panie Boże przed takimi operacjami z samostartem - no chyba, że wiesz że chcesz się pozbyć silnika i samochodu... Roz.....esz pierścienie, bo spalanie stukowe daje potężne ciśnienie.... raz max dwa żeby dojechać do mechanika ale nie ciągle !!!!!!!!!! a jak ci zacznie dymić na niebiesko to już pozamiatane i slinik wymieniaj ;-) OSTROŻNIE z samostartami
-
zapiec. Wlej jakiegoś STP Dobrze dać je do czyszczenia. Niestety nasza Elantra XD do dzisiaj ma muła po paliwie z orlenu i czasami gaśnie:(
Pojedźcie z nią do Kuca... jak chcesz to dam Ci namiary niech ci gość przeczyści wstryski ewentualnie powie co jest grane.... :-/
[ Dodano: 2012-01-11, 12:28 ]
.... gdy dostanie spraya w dolot to odpala.....
Broń cię Panie Boże przed takimi operacjami z samostartem - no chyba, że wiesz że chcesz się pozbyć silnika i samochodu... Roz.....esz pierścienie, bo spalanie stukowe daje potężne ciśnienie.... raz max dwa żeby dojechać do mechanika ale nie ciągle !!!!!!!!!! a jak ci zacznie dymić na niebiesko to już pozamiatane i slinik wymieniaj ;-) OSTROŻNIE z samostartami
Leszku,ten samostart użyłem aby sprawdzić czy silnik w ogóle zapali,tak to wystrzegam się takich rozwiązań.Chyba wymienie motor,chcę kupić drugi silnik kompletny,ten który mam na oku ma nowiutkie wtryski założone.W moim natomiast pompa paliwa jest nowiutka ,sprzęgło nowe,świece żarowe .Co lepsze ,to ze starego przełożę,akurat silnik będzie na wierzchu,to i rozrząd się zmieni.Czy na niepracującym silniku podłączenie pod kompa coś da?
-
Da bo to z ecu czytuja błędy. A znasz rzeczywisty przebieg upatrzonego silnika??
-
Da bo to z ecu czytuja błędy. A znasz rzeczywisty przebieg upatrzonego silnika??
Znam coś około 170 tys km,ze skasowanego autka pochodzi(2005),jest cała dokumentacja do niego.To też nie jest całkiem mało,ale nikt niepisze głupot że kilkuletni diesel w aucie tej klasy ma 60 tys km,jak to czasami bywa.
-
Bez obaw:)
-
Mam jeszcze drugi silnik na oku,ale pochodzi z Kia Carens 2,0 CRDi ta sama moc co w Elantrze.Wygląda na identyczny,tylko plastikową pokrywą się różni na silniku.Jak myślicie ,będzie pasował bez żadnych przeróbek?Z tym że silnik niepali normalnie,to wydaje mi się że to wina wtryskiwaczy i zastanawiam się,czy przy chwilowej jeżdzie bez ciśnienia oleju mogły zostać zatarte.
-
Wtryskiwacze zatarte przy jeździe bez oleju ? Prędzej silnik a nie wtryskiwacze..
-
Wtryskiwacze zatarte przy jeździe bez oleju ? Prędzej silnik a nie wtryskiwacze..
Przecież pisałem,że silnik na samostarcie pracuje,więc zatarty niejest.
-
wtryskiwacze się zapiekają. Jedź do jakiegoś typa od wtrysków
-
Jest u mechanika,zobaczymy co z tego wyjdzie.Mechanik ma spróbować ją uruchomić,jeśli odpali,to turbo używkę dostanie jednak i na sprzedaż .