HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Hants w 19 Maj 2009, 10:29:32
-
Nie wierzcie tanim mechanikom obiecujacym Wam wymiane wszystkich ( 2 ) paskow rozrzadu. Juz chyba wiem dlaczego, tak czesto zdarzaja sie roznego typu 'wypadki'.
Juz dwukrotnie, wedlug katalogow zakupilem zamiennik. W pierwszym przypadku, na podnosniku i po zdjeciu starego paska, po prostu nie moglismy wlozyc tego swiezo zakupionego i skonczylo sie na ponownym zamontowaniu starego. W ASO na jego sprowadzenie musialem czekac ponad tydzien - dziwne, zwazywszy, ze wiekszy byl bez problemu do kupienia od reki, a przeciez kto jak kto, ale ASO powinno je wymieniac jednoczesnie.. Jestem swiecie przekonany, ze wymiane tego paska po prostu w warsztatach sie kompletnie olewa, powiem wiecej - nawiazalem nawet kontakt z jednym z pracujacych w ASO i jego rada odnosnie rolek byla taka: "pokrec troche reka, jak nie szumi - to zostaw"
Tu prosze bardzo - fotka roznic:
(http://www.hants.pl/sonata/pasek/19052009130.jpg)
Wygladaja łudzaco podobnie:
(http://www.hants.pl/sonata/pasek/19052009132.jpg)
A to juz najlepsza sciema: popatrzcie kto te paski tłucze:
(http://www.hants.pl/sonata/pasek/19052009129.jpg)
Poczciwy stary Gates.. A oto jego numeki: tak dla potomnosci:
23356-33160 8-34TK
EDIT:
Uzupełniam o numer Gates`a - 5257XS koszt około 40zł
Jutro zmieniam paski rozrzadu - sam, mam w nosie placenie komukolwiek za cokolwiek, albo lepiej - za nic.
Oryginalne oringi na wał, pompe oleju i balancer - pewnie tez by wyladowaly w koszu - gdybym to komus zlecil..
-
Jesli chodzi o uczciwych mechaniów to faktycznie cięzko o takich.
U mnie w sonacie rozrząd byl robiony na moich oczach :) szybko sprawnie i wszystko działa tak jak nalezy. Pozdrawiam !
-
Witam. No cóż moja wiedza mechanika kończy się na rowerach, :roll: jeśli chodzi o samochody to niestety nie mam tyle zapału co kolega Hants. Wymianę paska rozrządu, napinacza, rolek i pompy wody zlecałem zaprzyjaźnionemu warsztatowi i jak do tej pory nie byłem rozczarowany. Z drugiej strony praktycznie zawsze asystuje przy obsłudze samochodu. Z tymi paskami, to niezły motyw więc jest przestroga, by na to uważać ( to tak jak z łańcuchami do rowerów ). Pozdrawiam Igor.
-
Celem posta bylo zachecenie kogos do wycieczki do hurtowni i zakupienia/pomacania wspomnianego paska - na bank nie bedzie wlasciwy (przynajmniej w UK - juz kilka razy katalogi oferowaly inny pasek...).
Auto na podnosniku, wszystko rozbabrane, czas to pieniadz: nie wierze, zeby pokusa wymiany takiego malego paseczka potrafila przystopowac zadze zysku warsztatu.
Ten ktory wyjalem u siebie byl 'oryginalnym' - obstawiam, ze mial juz 15 lat.
Przed chwileczka wyciagnalem to z 6 letniego akcenta: ktos mi chce wmowic, ze auto podczas 5 letniego okresu gwarancyjnego bylo porzadnie serwisowane przez ASO???
Pewnie z radosci tak sie przez ostatni rok zuzyła:
http://www.hants.pl/accent/swieca.jpg
-
Pewnie z radosci tak sie przez ostatni rok zuzyła:
Na bank :lol:
-
Poczciwy stary Gates.. A oto jego numeki: tak dla potomnosci:
23356-33160 8-34TK
zamiennik:
E30524H
Ilość zębów: 65
Długość [mm]: 521
Szerokość [mm]: 12,7
PASEK BALANSOWY HYUNDAI SONATA (EF) 2.0I, 2.4I
98.03-, SANTA FE 2.0I,2,4I 00.01-02.10,TRAJET 2.0I
00.01-,MAGENTIS 2.0I
-
e-gen zacytował hantsa: "Poczciwy stary Gates. A oto jego numeki: tak dla potomnosci: 23356-33160 8-34TK" .
Ze sfotografowanego - przez hantsa - oznaczenia na pasku, istotnie moze wynikać (HMC) iż jest to pasek dla Hyundaia.
Rzecz w tym, że niedawno wymieniałem rozrząd; oznaczenie paska balansowego (z oryginalnego hyundaiowskiego opakowania) było
następujące: 23356 38020.
Nie potrafię powiedzieć kto był jego wytwórcą.
Poza tym: ilość zębów, szerokość i długość się zgadzają.
-
23356 38020.
Czyli Gates 5570XS.
Może inny profil zębów?