HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: Marcin w 11 Sierpień 2013, 10:06:24
-
Może pomożecie mi co to może być. Otóż po zapaleniu auta, gdy silnik jest zimny słychać stukanie (bardzo trudno zdiagnozować skad się wydobywa czy z góry czy z dołu silnika). Po około 2 minutach cisza. Boje się że to mogą być popychacze zaworów, bo koszty duże. Czy zmiana oleju coś pomoże. Ostatnią zmianę miał rozbioną 7 tys, półsyntetyk 10w40.
-
W moim Getz stuki na zimnym silniku słychać przez pierwsze może 10 sekund po zapaleniu zimnego silnika (latem krócej, zimą dłużej), po czym stukanie ustaje i chodzi już cicho. Z tego co doczytałem (a jestem laikiem) to olej musi dotrzeć we wszystkie zakamarki żeby przesmarować.
Natomiast mam teraz inny problem bo pojawia się stukanie, wprawdzie nie tak głośnie jak przy starcie na zimno, ale po nagrzaniu silnika, więcej tutaj (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=41761#41761).
-
Zmień olej. Jak nie masz przecieków i nie przepala Ci oleju w ilościach poza normą to lej najwłaściwszy - 5W40.
Szkoda lać klej - lej olej :)
Może być też kwestia samego oleju.
-
Sprawdź pompę wody. Po nagrzaniu może cichnąć.
-
Sprawdź czy to stukanie nie zanika po wciśnięciu sprzęgła. Jeżeli zanika to znaczy że stukają prawdopodobnie popękane sprężyny tarczy.
-
Ale on ma benzynę i nie ma tam dwumasy.
Sprawdź poziom oleju. Jak mało to dolej i zobacz czy dalej puka.
Auto nie kopci z rana na zimnym ???
Od kiedy tak stuka ? Od ostatniej wymiany oleju ???
-
Ale on ma benzynę i nie ma tam dwumasy.
Mój też nie ma dwumasy. Choć na początku myślałem, że to dwumasa daje znać.
-
Dziekuje za zainteresowanie moim problemem, otóż wymieniłem olej i stuki nadal są, kupiłem auto w maju i nie zwróciłem uwagi czy stukało tak od początku, ja to zauważyłem jak noce robiły się chłodne, i rano odpalałem samochód, poza tym stukaniem rano, silnik pracuje równo nie kopci rano i wogóle, nie bierze oleju i nie stracił mocy.
-
Może to być również łańcuszek rozrządu. Który uwielbia hałasować zwłaszcza jak jest rozciągnięty a ludzie nie myślą o tym aby przy wymianie rozrządu wymienić też łańcuch.
-
Sprawdź czy to są stuki typu jak napisał Złośnik wg tych filmów http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1874&highlight=%B6lizg.
-
Witam wszystkich użytkowników Lantr i Elantr :)
Od dłuższego czasu śledzę wasze wywody na temat łańcuszka spinającego wałki rozrządu i postanowiłem dorzucić swoje trzy grosze. Po pierwsze samo rozwiązanie uważam za niefortunne. Po drugie sama wymiana ślizgów i łańcuszka nie wystarczy. Rolę gra tutaj stan kół zębatych i ich współbieżność. W przeciwnym wypadku można wymieniać łańcuch co miesiąc, a i tak będzie hałasował. Tylko te koszty.... :roll: :-/ .
Żeby nie było iż wymądrzam się to powiem, że z racji zawodu który wykonuję mam często do czynienia z łańcuchami i kołami zębatymi. Pozdrawiam wszystkich. Amen
-
Rolę gra tutaj stan kół zębatych i ich współbieżność
A ile masz przebiegu? U mnie przy przebiegu około 350 tyś.km nic nie stukało.
Łańcuszek wymieniony przy 250tyś. km .
-
Żeby nie było iż wymądrzam się to powiem, że z racji zawodu który wykonuję mam często do czynienia z łańcuchami i kołami zębatymi. Pozdrawiam wszystkich. Amen
Straszne to co piszesz...
-
Cześć
Piszesz, że to mogą być popychacze zaworowe i boisz się że to straszne koszty? Mnie się kiedyś jeden popychacz zatarł, przejechałem tak z nim ok 5 tys km a w serwisie mi powiedzieli że popychacz z wymianą to 70 zł :-D
Muszę dodać, że też miałem tak, że na zimnym stukał, potem przestawał jak się rozgrzał, a na sam koniec już wogóle nie przestawał stukać... zacierał się zacierał się aż sie zatarł całkiem... Nic strasznego ;) tak na odległość ciężko pomóc trzeba by było obsłuchać ;-)
-
Żeby nie było iż wymądrzam się to powiem, że z racji zawodu który wykonuję mam często do czynienia z łańcuchami i kołami zębatymi. Pozdrawiam wszystkich. Amen
Straszne to co piszesz...
Spokojnie, nie pracuję na sali tortur :lol:
[ Dodano: 2013-11-04, 20:40 ]
Rolę gra tutaj stan kół zębatych i ich współbieżność
A ile masz przebiegu? U mnie przy przebiegu około 350 tyś.km nic nie stukało.
Łańcuszek wymieniony przy 250tyś. km .
Z lektury tutejszej wynika, że dzieje się to przy różnych przebiegach. Widocznie w Twoim aucie producent silnika "przyłożył" się bardziej do jego "stworzenia"
Wniosek:
Firma produkująca silniki do naszych samochodów nie przykłada wagi do dokładnego spasowania elementów :)
-
http://www.drive2.ru/cars/hyundai/accent/accent_2nd_generation/vit64rus/journal/
-
dzięki kosmos, trafiłeś w samo sedno, podsuwając ten link, a szczególnie do tego pierwszego filmiku gdzie jest silnik 16V ze srebna kopuła (sorki ale tak opisuje ten film bo nie znam rosyjskiego), jak zimny silnik słychać klekot, później nie jak się zagrzeje, a później jak na tym filmiku przy określonych obrotach.
[ Dodano: 2013-11-06, 11:48 ]
na dalszych filmach, widać że to wina łańcuszka, ale wtedy słychać po prawej stronie, ja też brałem to pod uwagę i uważnie osłuchiwałem silnik, i z prawej strony cisza, nawet później kiedy silnik jest ciepły też cisza z prawej strony, to klekotanie słychać przy określonych obrotach u mnie około 1.4-1,5 tys, i stąd moje pytanie co to może być.
-
Też mi coś klekota niestety ale po wciśnięciu pedału sprzęgła przestaje albo przy dodaniu delikatnie gazu.
Miał może już ktoś tak i co pomogło?
-
Czytałeś temat? z której strony ci puka? Czy nie jest to łańcuszek?
-
Sprawdź czy to stukanie nie zanika po wciśnięciu sprzęgła. Jeżeli zanika to znaczy że stukają prawdopodobnie popękane sprężyny tarczy.
Dokładnie nie umiem powiedzieć skąd mi puka bo ciężko zdiagnozować. Tak czytałem temat. Jedynie przychodzi mi do głowy ze może sprzęgło skoro po wciśnięciu ustaje.
A łatwo wymienić sprężyny tarczy czy trzeba wymienić całe sprzęgło?
-
witam, trochę wrócę do tematu, potrzebuje rady, otóż jakiś rok temu został zalany olej shell 5w40, i stuki nadal występują, jak zapale samochód zimny, to po 4 sekundach zaczyna słychać popychacze i tak około 35 sekund, jak samochód jest ciepły to przez kilka sekund, jak jadę np na drugim biegu to je też słychać obroty do 2 tyś, przebieg to 180 tyś, planuje zrobić płukankę silnika i może zmienię markę oleju, jak myślicie może to coś pomóc na popychacze?
-
Nagraj dźwięk.
-
Tak będę musiał zrobić, tylko teraz wyjeżdżam na kilka dni, jak wrócę to nagram, ale będę musiał jeszcze zobaczyć jak umieścić filmik w internecie, może to zabrzmi dziwnie ale nigdy tego nie robiłem :)
-
otóż jakiś rok temu został zalany olej shell 5w40
To już czas na niego do utylizacji olej HC więc nie ma co przeciągać wymiany.
Na forum MM polecają dla wyciszenia klawiatury sprawdzony tam olej Mobil 1 ESP Formula 5w30.
Płukanka jak najbardziej wskazana tylko nie byle jaka np. ta http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-do-oleju/archoil-2300-250ml-plukanka-estrowa-detail
-
Wątpię aby coś to dało. Sam zmieniałem olej na rzadszy i płukałem wcześniej silnik płukankami Valvoline
Olej też Valvoline. Nic to nie dało, dalej była tzw. sieczkarnia. Faktem jest, że jeżeli po odpaleniu z rana w przeciągu kilku sekund (1-2) nie zniknie pukanie szklanek, to raczej rzadszy olej im już nie pomoże.
-
witam, nagrałem pracę mojego silniczka, samochód odpalam popołudniu, to było jego pierwsze odpalenie dzisiaj, co myślicie o pracy silnika:
-
Silnik jest praktycznie taki sam jak mój. I wiem jak słychać luźny łańcuch na kołach - wierz mi. A słychać było tak jakby sworznie tłoków dostały. Spróbuj z zamkniętymi oczami wrzucić kamień do studni i powiedzieć od której części ściany się odbił. Tu masz to samo. Wymieniałem rozrząd i oczywiście łańcuch też. 1cm bardziej rozciągnięty w stosunku do nowego to jest różnica zwłaszcza, że nowy jest sztywno napięty, a stary latał w miejscu. Wszystkie te filmiki na necie jak słychać takie dudnienie, to właśnie są porozciągane łańcuszki. Wiem, że wymiana takiego łańcucha to jest trochę roboty i raczej z rozrządem dobrze to zrobić bo i pasek trzeba zdjąć, ale taka jest prawda. U Ciebie jeszcze jest ten nieszczęsny kolektor dolotowy plastikowy który świszcze w tych autach póki silnik się nie rozgrzeje, że można się pomylić, czy czasem nie ma tam gdzieś nieszczelności w dolocie. Wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów u Tekli i sprawa jest podobna, choć tam jest tylko jeden dolny ślizg więc taki łańcuch daje znać bardzo późno o sobie. U niej też jest dosyć rozciągnięty ale jeszcze tego nie słychać, ma też dużo niższy przebieg, mimo że auto starsze, a łańcuch raczej jeszcze nigdy nie zmieniany. Ale najpierw to sugeruję wymienić ten olej.
Tu masz przykład. Lantra sprzed 2000r. Dźwięk dochodzący z każdej okolicy silnika a winowajcą jest łańcuch.
U Ciebie dobrze słychać łańcuch w ostatnich sekundach nagrania lub to wina zbyt małej ilości oleju w silniku.
-
Dziękuje złośnik za informację, fajnie że ktoś jeszcze posłuchał pracy silnika, dzięki że jesteś przekonany że to łańcuch się rozciągnął, masz rację z tym przykładem z kamieniem i studnią, stan oleju jest ok prawie pod górną kreskę, olej wymieniam regularnie co 10 tyś na 5w40 shell, wspomniałeś żeby wymienić olej masz na myśli inną markę? Rozrząd wymieniałem dwa lata temu, pewnie za rok będę musiał wymieniać więc wtedy zlecę wymianę tego łańcuszka, dzięki jeszcze raz, dodam tylko że jak silnik się mocno rozgrzeje wtedy już bardzo słabo słychać łancuch.
-
Odświeżę temat :-)
Otóż zakupiłem nową (starą :-P) Elantrę i próbuje ją doprowadzić do porządku.
W związku z powyższym chce usunąć efekt odgłosu diesla jak u użytkowników w temacie. Nie będę nagrywał dźwięku, bo jest on podobny do wstawionych tu filmików.
Różnica zasadnicza jest taka, że auto pracuje cicho i normalnie po zapaleniu, a zaczyna terkotać jak się w pełni nagrzeje.
Zaraz po kupnie (500km) wymieniłem olej na shell 5w40 i dopiero wtedy dopiero zauważyłem objaw, nie wiem czy to ma jakiś związek?
-
Czarny Chochlik napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu.
Przy rejestracji podałeś:
Auto: Elantra XD (2003) 1.6 16V R4 CVVT
Silnik|pojemność|moc: G4GR|1599ccm|077kW
Skąd: Jelenia Góra
W XD silnik 1,6 ma symbol G4ED, a nie G4GR i nie ma CVVT.
Co do dźwięku zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy łańcuszek spinający wałki rozrządu nie ma nadmiernego luzu.
-
Czarny Chochlik napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu.
Przy rejestracji podałeś:
Auto: Elantra XD (2003) 1.6 16V R4 CVVT
Silnik|pojemność|moc: G4GR|1599ccm|077kW
Skąd: Jelenia Góra
W XD silnik 1,6 ma symbol G4ED, a nie G4GR i nie ma CVVT.
Co do dźwięku zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy łańcuszek spinający wałki rozrządu nie ma nadmiernego luzu.
Przy rejestracji nie było innego silnika 1.6 do wyboru, jak ten który wybrałem, więc błąd poniekąd celowy, bo coś musiałem wybrać :-( (zgłoszę według zalecenia)
Po przeczytaniu tego wątku też stawiam na ten nieszczęsny łańcuszek, tylko ten zimny/ciepły silnik na odwrót niż u innych mnie zastopował i chciałem się upewnić dodatkową opinią ;-)
-
Witam
Rozwiązał ktoś może ten problem z grzechotaniem?. Ja mam to samo co Marcin, przy dodaniu gazu i odpuszczeniu słychać charaktrystyczne grzechotanie, nie jest to łańcuch bo wymiana nic nie dała. Myślałem,że mechanik zrobił mnie w balona i otworzyłem pokrywa silnika zeby sprawdzić. Łańcuch nowy mocno naciągniet.
-
to jest normalny objaw pracy popychaczy zaworowych. nie przejmować się i jeździć. mam to od 8 lat :mrgreen: