HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: szumi w 14 Lipiec 2008, 00:04:41
-
Witam, mam takie pytanko ... jakis czas temu usunołem kata z mojego accenta 1,5 96 rok w jego miejsce wstawiłem rure o tej samej średnicy co reszta rur w układzie , no i od tego czasu jakby zaczął troszke więcej palić (może mi się wydaje ) wczesniej na poziomie 7 litrów teraz 7,5 , dodam że tankuje zawsze na tej samej stacji i raczej jeżdze po mieście głównie korków raczej nie napotykam noge mam cały czas taką samą (jazda powiedzmy dynamiczna/spokojna) , może ktoś wie skąd to się mogło wziąść ??
-
Mniej oporow w ukladzie wydechowym - szybsza wymiana gazow, napelnianie i wydalanie w cylindrze.
Wg mnie zupelnie logiczne, choc bardzo nieekologiczne.
-
Mniej oporow w ukladzie wydechowym - szybsza wymiana gazow, napelnianie i wydalanie w cylindrze.
Wg mnie zupelnie logiczne, choc bardzo nieekologiczne.
teoretycznie jeśli rozprężony układ wylotowy to powinien mniej spalać( szybszy wylot spalin) czy tak? jeśli się myle to mnie poprawcie
-
Jakkolwiek czterosuw powaznie rozni sie od dwusuwa, o tyle pewne zasady obowiazuja w obu przypadkach: 'cos' zapodaje informacje o ilosci (masie) pobieranego paliwa. W dwu suwie - jest to tempo wyrzucania spalin i 'przeplukiwania' komory. W czterosuwie - miedzy innymi sonda labda (w obu przypadkach - przepustnica). Natura nie znosi prozni - wyrzucajac szybciej spaliny - uzupelniasz braki w cylindrze nieco szybciej. W czterosuwie nie jest to wielka roznica - ot - warta akurat Twoje brakujace pol litra na setke.
-
Mniej oporow w ukladzie wydechowym - szybsza wymiana gazow, napelnianie i wydalanie w cylindrze.
Wg mnie zupelnie logiczne, choc bardzo nieekologiczne.
teoretycznie jeśli rozprężony układ wylotowy to powinien mniej spalać( szybszy wylot spalin) czy tak? jeśli się myle to mnie poprawcie
Dobrze zrobiony wydech poprawi sprawnosc silnika a co za tym idzie spalanie, ale raczej nie w tym przypadku, bo prawdopodobnie pogorszyles osiagi (moje zdanie) bynajmniej w srednim zakresie oborotow tym samym moglo wzrosnac spalanie.
Pierwszy element za kolektorem jest najwazniejszy i najczesciej musi byc jakas dodatkowa pojemnosc, ktora fabrycznie w tym przypadku stanowi katalizator.
-
Pierwszy element za kolektorem jest najwazniejszy i najczesciej musi byc jakas dodatkowa pojemnosc,
a jak zamiast kata ludzie wstawiaja strumienice? nie ma dodatkowej pojemnosci
-
Ludzie samochodom robia rozne rzeczy
-
Jakkolwiek czterosuw powaznie rozni sie od dwusuwa, o tyle pewne zasady obowiazuja w obu przypadkach: 'cos' zapodaje informacje o ilosci (masie) pobieranego paliwa. W dwu suwie - jest to tempo wyrzucania spalin i 'przeplukiwania' komory. W czterosuwie - miedzy innymi sonda labda (w obu przypadkach - przepustnica). Natura nie znosi prozni - wyrzucajac szybciej spaliny - uzupelniasz braki w cylindrze nieco szybciej. W czterosuwie nie jest to wielka roznica - ot - warta akurat Twoje brakujace pol litra na setke.
czyli Twoim tokiem rozumowania jeżeli bym wrzucił strumienice , to zacznie spowrotem palic tyle co palił?
-
strumienica to rura... przynajmniej te sprzedawane na allegro tylko z takimi grzybkami w środku powodujące zawirowanie spalin
-
szumi, Calkiem mozliwe, chociaz do poprawnego zaprojektowania wydechu potrzeba umiejetnosci inzynierskich. Z doswiadczenia - wymienilem sobie katalizator - auto zaczelo spalac calkiem malo, a poprawa dynamiki byla szokujaca. Jezeli u Ciebie poprawy dynamiki nie bylo, to znaczy, ze lepiej abys tam za duzo nie motal..
dopisano:
strumienica to rura... przynajmniej te sprzedawane na allegro tylko z takimi grzybkami w środku powodujące zawirowanie spalin
Czyli jak widac - caly ten strumienicowy 'tjunink' ma podobna zasade dzialania jak zwykly kat. Opoznic/utrudnic.
[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-07-14, 20:46 ]
Scalono 2 posty
-
Czyli jak widac - caly ten strumienicowy 'tjunink' ma podobna zasade dzialania jak zwykly kat. Opoznic/utrudnic.
Zupelnie nie. I budowa i zasada dzialania inna. Strumienica to przelot z jakims badziewiem na sciankach co nieraz wplywa negatywnie na silnik. Kat ma objetosc malego tlumika z czyms co przypomina pumeks :) Jak wybijesz wklad zostaje puszka nie rura. Strumienica nie zastapi kata.
Najlepszym wyjsciem jest tzw. sportowy katalizator metalowy o zwiekszonej przepustowosci, lub dobrany tlumik przelotowy. Mozna tez wybic wklad katalizatora, najtansze rozwiazanie. Plaska rura zamiast kata moze splaszczyc wykres momentu, ale skolei zwieksza sie droznosc. :) Nie wspominajac o zaprojektowanym od nowa calym ukladzie wydechowy pod konkretny silnik.
-
Kurcze teraz to juz sam niewiem tzn. jedno wiem napewno narobiłem sobie bigosu i za bardzo niewiem jak to cofnąć :cry:
-
hej,masz ten sam silnik co w scoupe 205 206 209 213 215 218 223 224 225 226 227 229 230 233 234 235 236 237 238 241 244 247 249 254 256 258 261 263 265 268 269 270 271 280 282 283 284 285 288 289 296 297 299 300 302 303 304 305 306 307 308 311 312 314 315 316 319 320 322 326 327 329 330 331 332 334 338 341 344 345 346 347 352 354 355 358 359 362 363 364 366 367 371 373 383 385 388 389 390 391 393 394 395 400 401 402 403 404 405 406 412 413 416 1.5 12v ?? ja wywalilem kata i wstawilem rurke,auto nie pali wiecej,jest glosniejsze troszke,przechodzi analize spalin i wydaje mi sie,ze jest troszke bardziej dynamiczne. Sprawdz czy dobrze uklad poskkadales,kolektor itd czy szczelne wsyztsko masz.
-
hej,masz ten sam silnik co w scoupe 205 206 209 213 215 218 223 224 225 226 227 229 230 233 234 235 236 237 238 241 244 247 249 254 256 258 261 263 265 268 269 270 271 280 282 283 284 285 288 289 296 297 299 300 302 303 304 305 306 307 308 311 312 314 315 316 319 320 322 326 327 329 330 331 332 334 338 341 344 345 346 347 352 354 355 358 359 362 363 364 366 367 371 373 383 385 388 389 390 391 393 394 395 400 401 402 403 404 405 406 412 413 416 1.5 12v ?? ja wywalilem kata i wstawilem rurke,auto nie pali wiecej,jest glosniejsze troszke,przechodzi analize spalin i wydaje mi sie,ze jest troszke bardziej dynamiczne. Sprawdz czy dobrze uklad poskkadales,kolektor itd czy szczelne wsyztsko masz.
tak 1,5 pełen wtrysk 91 km no musze sprawdzic bo troszke pierdzi , ale czy nieszczelności by miały jakiś wpływ na spalanie. PS ile Ci pali ??
-
Kombinatorzy <cfaniak>
EGR zaślepić, katalizator wywalić i będzie super ]:->
Prawda jest taka że "super" możesz mieć - nie mówię że poczuć - w górnym zakresie obrotów - co w przypadku 12v nie jest zbyt wysoko, bo 12v zwykle kończy tam gdzie rasowe 16v zaczyna <glupek2>
Wyrzucając kata doprowadziłeś do zmiany ciśnienia panującego na odcinku kolektor wydechowy <-> katalizator oraz zmieniłeś charakterystykę efektów falowych zachodzących na tym odcinku wydechu.
Według mnie Twoja lambda jest obecnie "niedoinformowana" a zatem ECM wzbogaca mieszankę.
-
Kombinatorzy <cfaniak>
EGR zaślepić, katalizator wywalić i będzie super ]:->
Prawda jest taka że "super" możesz mieć - nie mówię że poczuć - w górnym zakresie obrotów - co w przypadku 12v nie jest zbyt wysoko, bo 12v zwykle kończy tam gdzie rasowe 16v zaczyna <glupek2>
Wyrzucając kata doprowadziłeś do zmiany ciśnienia panującego na odcinku kolektor wydechowy <-> katalizator oraz zmieniłeś charakterystykę efektów falowych zachodzących na tym odcinku wydechu.
Według mnie Twoja lambda jest obecnie "niedoinformowana" a zatem ECM wzbogaca mieszankę.
i co z tym dalej robić??
-
i co to jest to "EGR"??
-
Kombinatorzy <cfaniak>
EGR zaślepić, katalizator wywalić i będzie super ]:->
Jeśli to jest silnik G4EK to nie ma EGR. Ja w Scoupe wywaliłem kata i wszystko się poprawiło tylko ja dałem rurkę 75mm więc powstała mała puszka
-
i co z tym dalej robić??
założyć katalizator lub pogodzić się ze zwiększonym spalaniem
-
i co z tym dalej robić??
założyć katalizator lub pogodzić się ze zwiększonym spalaniem
czy jak założe taki katalizator z allegro za około 200zł to powróce do dawnego spalania ?
-
Witam. Katalizator jest dobierany do pojemności silnika, a obecnie śmiem twierdzić, że i do danego jego typu aby zwiększyć skuteczność filtrowania toksycznych frakcji, które przy różnych typach silników mają różne proporcje. To jest związane z jego strukturą fizyczną i oporem jaki stawia w danych układzie wydechowym. Tak więc pytanie czy coś "z Allegro za około 200zł" będzie pasowało, pozostanie zapewne bez odpowiedzi. Bo pasować pod względem wielkości to może i będzie pasował, ale co dalej? Pozdrawiam Igor.
-
Witam. Katalizator jest dobierany do pojemności silnika, a obecnie śmiem twierdzić, że i do danego jego typu aby zwiększyć skuteczność filtrowania toksycznych frakcji, które przy różnych typach silników mają różne proporcje. To jest związane z jego strukturą fizyczną i oporem jaki stawia w danych układzie wydechowym. Tak więc pytanie czy coś "z Allegro za około 200zł" będzie pasowało, pozostanie zapewne bez odpowiedzi. Bo pasować pod względem wielkości to może i będzie pasował, ale co dalej? Pozdrawiam Igor.
Czyli odpowiedziałeś mi na pytanie nie pozostawiając cienia wątpliwości ... musze się pogodzić z tym spalaniem .. z drugiej też strony zastanawiam czy to spalanie 8l miasto jak na accenta to dużo mało średnio? niewiem jak innym palą , fakt że troche w środku mi waszką czuć ale czy to ma jakies znaczenie ... niewiem . Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
-
Profil spalania Accenta masz w moim opisie na przełomie kilku lat - wystarczy kliknąć i przeanalizować. Silniki 1,5 spalają średnio od 0,5l/100km do 1,0l/100km więcej PB95 niż 1,3.
-
szumi, mi autko spala 7,5-8 przy eko jezdie po miescie...sluchaj pol litra to Ty moze jakis blad pomiaru masz, wiecej obciazenia w aucie,wiecej krotkich jazd,korki..moze masz jakis remont na dordze ?? malo cisnienia w oponach..jest wiele rzeczy, przez ktore wiecej pali,ja uwazam ,ze latem mi auto wiecej pali (wiecej cieplego powietrza ???) ale napewno Ci przez kata nie pali pol litra wiecej.
-
szumi, mi autko spala 7,5-8 przy eko jezdie po miescie...sluchaj pol litra to Ty moze jakis blad pomiaru masz, wiecej obciazenia w aucie,wiecej krotkich jazd,korki..moze masz jakis remont na dordze ?? malo cisnienia w oponach..jest wiele rzeczy, przez ktore wiecej pali,ja uwazam ,ze latem mi auto wiecej pali (wiecej cieplego powietrza ???) ale napewno Ci przez kata nie pali pol litra wiecej.
w zasadzie te pomiary przed wycięciem kata byly robione wiosną jak jeszcze było chłodno możesz miec racje , kurcze poglądy na ten temat są tak różne że szok ale skoro spalanie jest w normie jak na ten silnik to może faktycznie coś źle pomierzyłem, cóż pozostało mi śledzić spalanie jak cos sie zmieni dam znać.
-
no musze sprawdzic bo troszke pierdzi , ale czy nieszczelności by miały jakiś wpływ na spalanie.
napraw nieszczelność, jeśli występuje blisko sondy to masz przyczynę większego spalania
-
no musze sprawdzic bo troszke pierdzi , ale czy nieszczelności by miały jakiś wpływ na spalanie.
napraw nieszczelność, jeśli występuje blisko sondy to masz przyczynę większego spalania
nieszczelności nie ma sprawdziłem .
-
Witam. Skoro "pierdzi" to znaczy, że uszkodzeniu uległ element elastyczny układu wydechowego (można wspawać nowy - koszt naprawy jakieś 150 PLN), a w odległości kilku centymetrów za nim znajduje się sonda λ. Tak więc rozszczelnienie układu wydechowego w tym miejscu nie pozostaje bez wpływu na zużycie paliwa. Pozdrawiam Igor.
-
Witam. Skoro "pierdzi" to znaczy, że uszkodzeniu uległ element elastyczny układu wydechowego (można wspawać nowy - koszt naprawy jakieś 150 PLN), a w odległości kilku centymetrów za nim znajduje się sonda λ. Tak więc rozszczelnienie układu wydechowego w tym miejscu nie pozostaje bez wpływu na zużycie paliwa. Pozdrawiam Igor.
pierdzi ale słychać to z tłumika końcowego a cały układ wydechowy nic nie pierdzi .
-
Witam. W takiej sytuacji ta nieszczelność raczej będzie mieć znikomy wpływ na spalanie. ;-) Pozdrawiam Igor.
-
Witam. W takiej sytuacji ta nieszczelność raczej będzie mieć znikomy wpływ na spalanie. ;-) Pozdrawiam Igor.
dla świętego spokoju jeszcze dzis pojade i dokladnie obejrze ten "element elastyczny " o którym pisałeś , jak macie jeszcze jakieś pomysły co do przyczyny "dużego spalania" :mrgreen: to piszcie ,
-
byłem na kanale sprawdziłem dokładnie cały wydech (skupiając sie na elemencie giętkim przy kolektorze) ...zero przedmuchów :roll:
Widze że temat umarł może macie jeszcze jakieś inne koncepcje bo choć różnica nie jest jakaś kolosalna :mrgreen: ale sama świadomość mnie dręczy ..