HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: MarcinW90 w 03 Sierpień 2013, 22:49:50
-
Witam dzisiaj podczas jazdy włączyła mi się kontrolka AIR BAG-u kierowcy, zatrzymałem sie i odpiąłem klemę ale to nic nie dało jakie mogą byc przyczyny i jak skasować ten błąd o ile to błąd lub co sprawdzić ??
-
Uszkodzeniu mogła ulec taśma w kierownicy (w innych markach jest to częsta przyczyna błędu poduchy kierowcy).
-
Czy da sie wymienic ta taśmę lub jak skasować ten błąd ?? Oraz czy nie grozi mi niekontrolowany wystrzał poduchy podczas jazdy ??
-
Taśmę da się wymienić ale koszt może być zabójczy. Można ją lutować. Jeśli świeci się kontrolka to układ nie działa a co za tym idzie żaden wystrzał nie grozi. Błąd układu Airbag to jeden z niewielu, który można skasować jedynie poprzez interfejs.
-
Może któraś z wtyczek od poduchy po prostu nie łączy (żółte kable)
-
Poduszki pasażera oczywiście nie masz? Wymiana taśmy to koszt samej taśmy coś koło 20zł. Cała operacja jest bardzo prosta. Oczywiście wpierw należy odczytać błąd aby wiedzieć mniej więcej gdzie leży problem.
Literówki. Tekla.
-
W mnie w Lantrze też zapaliła się kontrolka od poduchy. Winna okazała się wtyczka pod siedzeniem kierowcy.Przeczyszczenie styków rozwiązało problem.
-
Cezary51, gdzie dokładnie pod siedzeniem się ona znajduje ?? Mogę liczyc na jakies fotki ?? ;-)
-
Niewiem jak w Hyundaiu ale np. w Oplu wtyczki pod fotelami są jak są boczne poduchy i z poduszką kierowcy nie mają nic wspólnego.
-
W Lantrze poducha powiązana jest z napinaczem pasów więc połączenie jest pod fotelem kierowcy.Fotek nie mogę dać bo Lantra jest w innej części Polski.Co dziwne w nowej (starej) Elantrze wczoraj podczas gwałtownego hamowania też zapaliła się poducha (tu są cztery). Zanurkowałem pod fotel i okazało się, że wypadła kostka z mocowania do fotela. Ten sam zabieg co w Lantrze + zamocowanie. Lampka zgasła. Różnica, w Lantrze kostka była mocowana do podłogi za plastikową osłoną podobną do tej od bezpieczników kabli, nie było widać. W Elantrze kostki mocowane są do fotela w specjalnych uchwytach, kable na wierzchu. W Lantrze miałem tylko poduszkę kierowcy.
-
Niezle jutro to sprawdzę i dam znac, dziekuje za pomoc z góry i wlasnie po to jest forum NICE JOB panowie ;-)
-
U mnie w Elantrze też się tak robi i też związane jest to z wtyczkami pod fotelem kierowcy. Przeczyszczenie styków daje radę.
-
Powiem tak oszukałem sie tej niby wtyczki i nie mogę znaleźć pod fotelem jej nie mam chyba że to jest pod wykładziną na podłodze lub pod obiciem fotela :-/ proszę o jakieś foto :-(
-
U mnie to sobie luzem dynda pod tym fotelem :/
-
Problem nie tyle jest w tym czy wystrzeli poducha gdy świeci się kontrolka (raczej nie) co w tym - jak podłączyć z powrotem ową (jeśli to jej wina) wtyczkę taśmy napinacza pasów, aby wtedy nie nastąpiło czasem zadziałanie systemu SRS.
Dla mnie to zawsze jest wyzwanie, zwłaszcza że wiem, że częste są takie wypadki. Zanim cokolwiek będziesz robił - odłącz akumulator i poczekaj nawet do pół godziny (aż rozładuje się układ podtrzymywania modułu zasilania awaryjnego SRS), zanim zaczniesz grzebać przy taśmach. Układ jest czuły jak bomba (w sumie ma wiele wspólnego), wystarczy czasem nawet niewielki dodatni skok napięcia aby aktywować wyzwalacz.
Ostrożność przede wszystkim!
ed. Przecinki, przecinki! Ort. Jeden wykrzyknik w zupełności wystarczy. Tekla
[ Komentarz dodany przez: tekla: 2013-10-10, 20:18 ]
Prosiłeś o coś na zielono. No to masz. Zgadnij gdzie :P
[ Komentarz dodany przez: Złośnik: 2013-10-10, 20:18 ]
To chyba wyzwanie ?
[ Komentarz dodany przez: tekla: 2013-10-12, 10:58 ]
Brawo. Wygrałeś talon na balon (:
-
No i nadal nie wiem jak to ogarnąć :-/
-
Hyun ma schematy instalacji elektrycznej do X-3.
-
To bardzo bym prosił ;-)