HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: KrySTian w 09 Styczeń 2012, 14:20:01
-
Tak jak w temacie, uszczelka pod miską się rozleciała i cieknie mi olej.
Zamówiłem już uszczelkę i filtr, została kwestia oleju.
Ile i jaki olej powinienem zamówić?
Na anglojęzycznych forach ludzie odradzają Mobil 1 ATF - ponoć nie spełnia norm i skrzynia leci w zastraszającym tempie.
Ponoć powinno się jeździć tylko na oleju od dealera Hyundai.
Pytałem ale mogą zamówić tylko w opakowaniu zbiorczym co kosztuje 500zł (12l)
Zalecany jest olej Hyundai ATF SP-III, ale cena prawie 100zł za litr jest powalająca.
Znalazłem nieco tańszy zamiennik Ravenol, ponoć spełnia specyfikacje Hyundaia, ktoś z was jeździ na takim?
http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=12
Proszę o pomoc, opinie.
Mój samochód to Lantra 99, wersja US, 2.0 16V, automat
-
Witam imiennika, najlepiej udaj się do serwisu zaptaj jaki konkretnie olej sie leje i zamów na allegro i jeżeli producent sugeruje mobil 1 to mobil 1, ze skrzynia nie ma żartów
-
ASO oczywiście olej Hyundai za 100zł / litr
-
W Archiwum X znalazłem http://hyundaiklub.pl/forum/archiwum/viewtopic.php?t=2950 jak wymienić olej filtr uszczelki i jak stwierdził Hants jedyny słuszny olej oryginał Hyundai ATF - SP III.
-
Moim zdaniem lekkie przegięcie, 500zł za sam olej? Kpiny.
-
dowiedz sie jaki to olej czy syntetyk czy jak, niech Ci podadzą oznaczenie tego oleju
-
A TEN (http://www.v-t.pl/sklep.php?id=189&id_podkategorii=206) patrzyłeś
-
http://moto.allegro.pl/olej-mobil-atf-220-dexron-ii-przekladniowy-automat-i2000421638.html
-
http://moto.allegro.pl/olej-mobil-atf-220-dexron-ii-przekladniowy-automat-i2000421638.html
Wg instrukcji ten co podałeś jest do wspomagania do skrzyni musi byc III a nie II.
-
Z tego co wyczytałem Dexron III nie spełnia specyfikacji ATF SP-III - nie jest dostatecznie lepki.
Hayens w książce o naprawie lantry dość lakonicznie napisał "transmission fluid - Dextron III" co jest błędem.
Ktoś z was zalewał skrzynie którymś z tych olejów?
-
Czyżby ten: http://moto.allegro.pl/millers-oil-millermatic-atf-sp-iii-5l-poznan-i1995420838.html
-
Lej oryginał,nawet jeśli tani nie jest.Jeśli Hyundai zaleca swój olej i użytkownicy piszą że na innych są problemy to coś w tym musi być.Lepiej kupić drogi olej niż wymieniać skrzynię,bądż co gorsze naprawiać.Przy awarii automatu są koszta dopiero.
-
No to podsumowanie dla potomnych, żeby coś wynikało z tematu:
wymieniłem olej na oryginalny Hyundai ATF SP-III - drogi, ale co poradzić, oryginalna uszczelka Hyundai + oryginalny filtr siatkowy.
Wszystko działa w jak najlepszym porządku, równie dobrze jak przed wymianą.
-
Na stronie Motula jest olej spelniajacy normy ATF - SPIII.
Cena jest 50 zl/l
-
Daniel0, przy zakupie "bańki" oryginał wychodzi tyle samo albo nieco taniej co ten Motul, chyba nie ma sensu ryzykować.