HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: GRZECH w 22 Lipiec 2013, 22:55:44
-
Po uruchomieniu samochodu po około 10 sekundach samochód sam nagle gasł (w momencie załączania sprężarki klimatyzacji).
Próbę tą ponowiłem 3 krotnie, za każdym razem takie samo zatrzymanie silnika.
Przytrzymanie pedału gazu nic nie dało.
Po wyłączeniu samego A/C problem zniknął.
Pojechałem dalej około 13km i próbowałem kilka razy załączyć A/C lecz silnik mocno spowalniał/gasł... i w końcu można było wyczuć swąd paska(?).
Po dłuższym postoju i wykonaniu zdjęć klimatyzacja nie chłodzi, brak charakterystycznego swądu paska (?), silnik nie gaśnie, wszystkie elementy na pasku się obracają, nic nie hałasuje.
Po otwarciu maski można zauważyć oleisty/lepki nalot (foto) na elementach.
Wykonałem diagnostykę klimatyzacji: 00 - bez błędów.
Co może być przyczyną?
Czy polecacie serwis w Nowym Targu (GOLEMO)?
Oto fotki:
(http://images62.fotosik.pl/11/84587a85dafbff24med.jpg)
.
(http://images62.fotosik.pl/11/cc02e243e9afedb3med.jpg)
.
(http://images62.fotosik.pl/11/20481aaa9f7524fbmed.jpg)
.
(http://images64.fotosik.pl/11/c0bd1a0441da50e5med.jpg)
-
zwulkanizowało ci się sprzęgło sprężarka się przytarła. Wymiana samego sprzęgła może nie pomóc przerabiałem to w elantrze i santa fe nie włączaj klimy bo władujesz się w koszta odkręć korek do nabijania i wciśnij zaworek zobacz jaki olej ma kolor. Niestety mało osób wie że te spręzarki bardzo ,,lubią" olej
-
Czyli musi wymienić całą sprężarkę?
-
W zeszłym roku klima nabijana z powodu wymiany skraplacza. Więc czynnik jest "nowy".
Najnowsze wieści z ASO: mogę tak jeździć ale nie załączać klimy (w sumie to nie odczuwam różnicy, nic się nie dzieje).
Serwis nr 1: wymiana sprężarki: cena 4.200zł/neto za urządzenie.
Serwis nr 2: najprawdopodobniej został uszkodzony uszczelniacz sprężarki koszt uszczelniacza 75zł/netto (nr katalogowy 977073K120). Jak będzie uszkodzona sprężarka mogą ją regenerować koszt ~1.000zł.
Jednak konkretna diagnoza po wizycie na warsztacie.
Co o tym sądzicie?
-
Koszta spore :-/
Zobacz tu (http://www.mister-auto.pl/pl/kompresor-klimatyzacja/hyundai-i30-1-6-122km_v23434_g447.html)
-
Dzięki za info.
Przy okazji czy ktoś zna firmę, która regeneruje sprężarki klimy w Katowicach/okolice?
-
Spróbuj poszukać sprężarki od handlarzy rozbitkami i kup używkę, bo rzeczywiście cena przeraża.
-
Przy okazji czy ktoś zna firmę, która regeneruje sprężarki klimy w Katowicach/okolice?
Zapytaj tu (http://autoklima-myjniareczna.pl/)
-
Yaro , dzięki za zaangażowanie.
Znasz tę firmę?
Jak wrócę z urlopu, na pewno do nich podjadę lub zadzwonię.
shadow w zależności od diagnozy usterki bede się starał minimalizować koszty.
Szkoda, że nie znam handlarzy takimi rzeczami. Będę szukał po internecie...
-
Tak znam nabijałem u nich klimę w tym roku, są solidni. Polecił mi ich mój kolega.
-
shadow w zależności od diagnozy usterki bede się starał minimalizować koszty.
Szkoda, że nie znam handlarzy takimi rzeczami. Będę szukał po internecie...
Jak nic nie znajdziesz odezwij się do mnie na PW, może coś mi się uda wskórać.
-
shadow dzięki. Bedę miał to na uwadze.
-
ostatnio robiłem i30 zatarta sprężarka i niżej film po wymianie chłodzi do -23
-
Tak znam nabijałem u nich klimę w tym roku, są solidni. Polecił mi ich mój kolega.
Na razie cena zbyt sroga :shock:
A masz lub ktokolwiek ma jakieś informacje dot. fachowości, cen itd firmy z Katowic "GOMET2" ?
Zrobili na mnie na razie dobre wrażenie :)
-
Nie ten dział, zapraszam na warsztaty
-
Yaro, dzięki raz jeszcze za kontakt do firmy. Znalazłem tańszych specjalistów - niedaleko.
Pozostałym również dziękuję za zaangażowanie.
Tu chyba koniec mojej przygody.
Zakupiłem sprężarkę ze szrotu za kilka stówek - wstępnie sprawdzona przy zakupie.
Na warsztacie odessano czynnik z układu w ilości 530g !
Mechanik rozebrał uszkodzoną sprężarkę. Okazało się iż prawdopodobnie w zastygłym oleju jest woda, wilgoć i zrobiły się grudki mazi.
(http://images62.fotosik.pl/69/2d54a3235ed96443m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2d54a3235ed96443) (http://images63.fotosik.pl/69/e1678fcccf2af3e7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e1678fcccf2af3e7)
(http://images63.fotosik.pl/69/85e72e08571f8dcemed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images65.fotosik.pl/69/b0558ce585bfdc19m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b0558ce585bfdc19) (http://images63.fotosik.pl/69/3e76aeaf0443f4f4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3e76aeaf0443f4f4)
(http://images65.fotosik.pl/69/1590d6c932f2eae7med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Zielonkawy odcień wynika z dodanego kiedyś kontrastu UV.
Normalnie olej do sprężarki jest bezbarwny a jego konsystencja zbliżona do wody.
Z powodu zatartych tłoków sprężarka przestała działać.
Mechanik sprawdził czy czysty jest zawór pod maską przy podszybiu, było ok.
Zamontowano sprężarkę ze szrotu - wcześniej aplikując jej bezpośrednio 125ml oleju, zrobiono próżnię i uzupełniono czynnik w ilości 500g (było 530g) już bez dodawania oleju.
Klimatyzacja... w końcu działa :-D
Sprawdzono iż przy wylocie jest +5oC (fotkę wykonałem w trakcie pomiarów).
(http://images61.fotosik.pl/69/0ee10c99f90a097bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0ee10c99f90a097b)
Spostrzeżenia:
1. Wydaje mi się że klimatyzacja przed uszkodzeniem bardziej chłodziła. Może to kwestia mniejszej ilości czynnika? Ale dano go tyle ile fabryka napisała w specyfikacji i nie chcieli dać mi jej więcej. Albo... :oops: :evil: :-?
2. Podczas pracy silnika nie zauważam na obrotomierzu, ani na słuch, chwili załączenia sprężarki. Chyba lżej dla silnika się zrobiło :mrgreen:
3. Warto jest znaleźć dobry warsztat.
4. Całkowity Koszt usunięcia usterki... poniżej 555zł :mrgreen:
Sprzedam zatartą sprężarkę na części --> PW
-
GRZECH, nie ma sprawy ;-) co do przeładowania czynnika w Mikołowie nabili mi go aż 750g szczęście że sprężarka to wytrzymała. Cieszę się że udało Ci się załatwić sprawę mniejszym kosztem. Zaskoczyło mnie to +50C na wylocie nie miało być - ?
-
Zaskoczyło mnie to +50C na wylocie nie miało być - ?
+5 oC ---> wartość ze spacją
Przy temperaturze zewnętrznej ~ +20oC liczyłem na jakieś +3 oC z wywiewów, ale testy przede mną... a może następnym razem uda mi się gdzieś nabić tyle ile miałem tj. 530g ?
A -50oC to musiały by być cuda... :->
-
U mnie sprężarka padła pod koniec czerwca. Na początku lipca została naprawiona - zrobiono elektromagnes i po miesiącu znów padła. Mechanik twierdzi, że przyczyną był niewłaściwy olej, którego użyto przy wcześniejszym serwisowaniu, którego nie udało się do końca usunąć w czasie naprawy.
-
Wilgoć musiała się dostać przez źle zrobioną próżnie miałeś więcej gazu więc ktoś spieprzył cykl próżni choć osuszacz powinien zatrzymać wilgoć teraz czeka mnie regeneracja mojej sprężarki płyta zaworowa jak i tłoki są w ładnym stanie u ciebie niech zgadne sprężarka kręciła wałem ale nie tłoczyła na wałku jest taka sprężynka i tam się dziadostwo przyciera u mnie zarżnęło sprężarke w elantrze przymocnym daniu po garach zauważyłem że sprężarki w H rozłącza przy wyprzedzaniu i załącza przy wyższych stałych obrotach jeśli jest mało oleju w układzie przy wysokich obrotach albo jest dłużej nie używana naturalnym jest że ją ch*j strzeli :evil: co najlepsze jeszcze nie robiłem żadnego starszego H w benzynie tj santa fe tucson czy elantra wszystko crdi jeśli chodzi o wysypujące się sprężarki.
-
U mnie tłoki sprężarki są zaklinowane. Reszta po prostu zastygła :)
Przy okazji.
Miałem 530g czynnika, teraz mam 500g. Klima nie chłodzi tak jak poprzednio ale nie mogę narzekać.
Czy nabicie klimy ponad 500g czynnika spowoduje lepsze chłodzenie?
Czy to wina czynnika czy też sprężarki?
-
można do 550 nabić ale ciśnienia będą wysokie i sprężarka będzie się męczyć lepiej zostawić 500 i mieć głowę spokojna że będzie sobie spokojnie śmigać
-
Mi nabili 750 dobrze że sprężarka wytrzymała. I nie zauważyłem lepszego chłodzenia gdy było 750g czynnika.
-
U mnie wyglądało to tak, że przez parę tygodni wszystko było OK. Fakt, że wtedy często klimy nie używałem, bo się zrobiło trochę chłodniej. Później w czasie upałów stała się taka rzecz, że klima cały czas chodziła i nie chciała się wyłączyć. Wyłączałem A/C w samochodzie i nic, nawet na 0 czuć było, że lekko chłodzi. Mechanik, który wcześniej naprawiał stwierdził, że elektromagnes skleił się z wałkiem, ale puknął ze dwa razy i wróciło do normy. Po tygodniu w czasie dużych upałów, po przejechaniu około 40 km na klimie na trasie po zatrzymaniu się w korku poczułem zapach spalenizny. Klimę wyłączyłem i wszystko wrócił do normy. Później jeszcze chwilę działała, ale już rano nie chodziła.
Może wiecie czy teraz wymiana samej sprężarki ma sens, czy trzeba wymienić coś jeszcze. Za pierwszym razem nie był chyba wymieniany osuszacz.
-
elektromagnes nie może sie skleić z wałkiem zwulkanizowało ci się sprzęgło jak grzechowi ach Ci mechanicy. Masz tak jak grzech wymieniaj całą sprężarkę
-
Czy powinienem wymienić też osuszacz?
Grzech gdzie kupiłeś sprężarkę, może coś polecisz?
-
Jak w tym roku nabijałem klimatyzację gość mówił mi że miał sporo i30 z uszkodzonymi osuszaczami. Ja postanowiłem swój wymienić w przyszłym roku, żeby mnie nie zaskoczyła niemiłą niespodzianka z brakiem klimy np. w Grecji ;-)
-
osuszacz wymieniasz bo mogły się w nim zagnieździć opiłki ze zmielonego tłoka lub płyty zaworowej. Pamiętać aby po wymianie osuszacza lub chłodnicy dać więcej oleju w układ :!:
-
Kupiłem prawie poprzez allee.... ale zobaczyłem i zakupiłem osobiście.
Znajdź serwis sprężarek sam. klimatyzacji... tam mają na tony sprężarek. Do mojego akurat nie mieli.
Będziesz miał z gwarancją :)
U mnie nie trzeba było więcej wymieniać - osuszacz. Tłoki nie tarły więc układ nie został zanieczyszczony.
-
Podłącze się pod temat. Klima w tym sezonie miała problem z włączaniem się na niskich obrotach. Pojechałem więc i dałem do napełnienia, faktycznie było dość mało dopełnili. Niestety dalej jest to samo na niskich obrotach np. w korku nie włącza się po przegazowaniu się włączy. Myślałem, że może jest nieszczelność, wcześniej dodali kontrastu. Sprawili czynnika nie ubyło, zrobiło się chłodniej na zewnątrz, mechanik pyta się w czym problem bo klima normalnie się włącza. Faktycznie tak było (może dlatego, ze było chłodniej na zewnątrz?). Dziś jest znów to samo na wolnych obrotach klima nie działa:/ Ktoś ma jakiś pomysł co jest przyczyną?
-
Witam,
dziś na dworze 19oC
Klima po 4 latach od wymiany działa wzorowo.
Czasem przeszkadza, ale wycieraczki wyrównują pole widzenia.
-
Kurcze u mnie kiedyś zauwazylem w tym samym miejscu na klapie kreske
z jakiej oliwy czy cos, oleiste w każdym razie. Tzn bardziej krople niż krecha.
Na dole w okolicy kolka sprężarki nic nie widać.
Zero dziwnych objawow, obroty ok, chłodzenie ok (szybe tez zamrozić potrafi :P)
nic się nie dzieje po wlaczeniu klimy.
Jedyne to czego bym się mogl przyczepić to czasem (na zasadzie raz na 100)
przy spadaniu obrotow na wolne (przed skrzyżowaniem itp.), jak sa poniżej 1000, przez, nie wiem, sekundę cos wpada w rezonans, zarzęzi i cisza za chwile - wszystko ok.
Aha, dzieje się to tylko na nawiewie na "2" i na wlaczonej klimie, na innyc "biegach" nawiewu jest spoko. Na wylaczonej klimie oczywiście bez problemów.
Wiec prawie ze w sumie nic. No ale kreska się pojawila jakos w styczniu, wytarłem ja i nic się nie pojawilo więcej a klima chodzi non stop.
Jak myślisz? Uszczelniacz? Tyle ze kurcze poza maska ani pol sladu gdzie indziej:)
-
Mam pytanie czy do wymiany czujnika ciśnienia klimatyzacji trzeba opróżnić układ? czy wystarczy wykręcić i wkręcić nowy? mam jeszcze pytanie ma ktoś może jakiś schemat gdzie w i30 są wszystkie połączenia z kabla masowego z karoserią?